В Україні оголошено третю хвилю часткової мобілізації
! Військовозобов'язаним, роботодавцям
Верховна Рада Законом від 22.07.2014 р. №1595-VII затвердила Указ Президента України від 21 липня 2014 року №607 «Про часткову мобілізацію».
Таким чином, у зв'язку з поширенням проявів тероризму на території України, що призводять до загибелі мирного населення, військовослужбовців і працівників військових формувань та правоохоронних органів України у східних регіонах держави, концентрацією угруповань військ (сил) зі значним наступальним потенціалом на території Російської Федерації поблизу державного кордону України, загрозою нападу, небезпекою державній незалежності України, з метою забезпечення оборони держави в Україні оголошено про проведення третьої хвилі часткової мобілізації. Нагадаємо, перша була оголошена в березні цього року, друга — у травні.
Мобілізація проводитиметься протягом 45 діб із дня набрання чинності цим Указом на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.
Крім того, нардепи також підтримали проект закону про внесення змін до статті 28 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» (щодо розрядів запасу та граничного віку перебування у запасі). Відповідно до цього закону, підвищено граничний вік перебування в запасі:
— для молодшого та старшого офіцерського складу — до 60 років;
— вищого офіцерського складу — до 65 років.
Військовозобов'язані, які перебувають у запасі та мають військові звання рядового, сержантського і старшинського складу, поділяються на розряди за віком: перший розряд — до 35 років; другий розряд — відтепер буде до 60 років (було до 50 років).
Указ Президента України від 21.07.2014 р. №607 чинний з 24.07.2014 р.
Державна фіскальна служба розпочала свою роботу
! Усім СГД
Згідно з наказом від 18.07.2014 р. №2 Державна фіскальна служба розпочинає виконання покладених на неї постановою КМУ від 21.05.2014 р. №236 функцій i повноважень Міндоходів, що припиняються.
Міндоходів доручено завершити виконання невиконаних контрольних завдань, термiн виконання яких на час припинення повноважень Міндоходів минув, та їх зняття з контролю у встановленому порядку.
Територіальні органи Міндоходів повинні забезпечити виконання функцій та завдань Міндоходів, що перейшли до ДФС.
Наказ ДФС від 18.07.2014 р. №2 чинний з 18.07.2014 р.
Затверджено порядок роботи банків у надзвичайний період
! Банкам та клієнтам банків
Національний банк України затвердив Інструкцію щодо організації роботи банківської системи в надзвичайному режимі.
Затверджена Інструкція визначає порядок проведення банківських операцій, опис змін у технологіях їх проведення, окремі питання організації діяльності Нацбанку, його структурних підрозділів, банків України, а також дій працівників Нацбанку, пов'язаних із виконанням таких операцій у разі виникнення нештатного режиму, що унеможливлює роботу банківської системи у звичайному порядку.
Вимоги інструкції поширюються на Нацбанк, банки та небанківські установи — учасників системи електронних платежів у разі запровадження надзвичайного режиму роботи.
Надзвичайний режим роботи банківської системи України запроваджується постановою Нацбанку.
Нацбанк у разі запровадження надзвичайного режиму роботи може на підставі окремих розпорядчих документів уносити зміни до порядку формування і зберігання обов'язкових резервів, а також до порядку надання та погашення кредитів рефінансування.
У разі запровадження надзвичайного режиму роботи Нацбанк може змінити окремі норми щодо організації та функціонування валютного ринку, міждержавних розрахунків, здійснення валютних операцій, переміщення валютних цінностей через митний кордон України тощо.
Постанова Національного банку України від 22.07.2014 р. №435 чинна з 24.07.2014 р.
Оновлено Державний реєстр РРО
! СГД, які застосовують РРО
Міндоходів затвердило у новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій з урахуванням моделей реєстраторів, унесених відповідними наказами Міністерства доходів і зборів України, ДПС України та рішеннями Державної комісії з питань електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України.
При цьому втратив чинність наказ Міндоходів від 03.03.2014 р. №169.
Новий держреєстр тепер налічує 105 моделей реєстраторів (у попередній редакції було 101).
Наказ Міндоходів від 08.07.2014 р. №398
Унесено зміни до Узагальнюючої консультації щодо обліку фіндопомоги
! Платникам податку на прибуток
Міндоходів унесло зміни до Узагальнюючої податкової консультації з податкового обліку поворотної фінансової допомоги, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 р. №367.
Нагадаємо, що спеціалісти Міндоходів у відповіді на запитання 2 цієї УПК зазначили: в разі отримання та повернення ПФД від платника податку на прибуток протягом одного звітного періоду умовні відсотки не нараховуються. Але якщо поворотну фінансову допомогу повернуто в наступному звітному періоді (році), умовні відсотки нараховуються за весь такий період. Цікаво, що податківці чомусь наполягали на нарахуванні відсотків за частину періоду, в якому відбулося повернення фіндопомоги від платника податку на прибуток на загальних засадах. «ДК» вже звертав на це увагу в №28/2014.
Тепер податківці змінюють свою думку, зазначаючи, що платником податку на прибуток, для якого базовим звітним періодом є календарний рік, при поверненні фіндопомоги в 2014 році умовні відсотки не нараховуються.
У новій редакції також викладено відповідь на запитання 4, у якому йшлося про відображення поворотної фінансової допомоги від засновника — платника податку на прибуток на загальних умовах, якщо для одержувача такої допомоги звітним періодом є календарний квартал, а також про порядок відображення таких операцій у декларації з податку на прибуток, якщо базовим звітним періодом для платника податку є календарний рік.
Податківці вважають, що платник податку — отримувач такої допомоги, який звітує щокварталу, до складу доходів у податковій декларації за 9 місяців 2013 року включає суму процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець такого звітного податкового періоду, розрахованої за кожний день її фактичного використання — з 20.07.2012 р. до 30.09.2013 р. У декларації за 2013 рік такий платник включає до доходів умовні проценти, нараховані за період з 20.07.2012 р. до 30.09.2013 р.
Якщо для платника податку базовим звітним періодом є календарний рік, умовні проценти, нараховані за період з 20.07.2012 р. до 31.12.2012 р., він включає до доходів у декларації за 2013 рік.
Наказ Міндоходів від 08.07.2014 р. №402
Затверджено Порядок ведення держреєстру ліків
! Юрособам і фізособам
Міністерство охорони здоров'я затвердило Порядок ведення Державного реєстру лікарських засобів України.
Порядком встановлюються вимоги щодо формування, ведення, зберігання, захисту Державного реєстру лікарських засобів України та користування ним.
Державний реєстр ведеться у вигляді спеціалізованої електронної бази даних, що містить відомості про лікарські засоби, у тому числі медичні імунобіологічні препарати, зареєстровані (перереєстровані) МОЗ у встановленому порядку, дозволені для виробництва і застосування в Україні, з метою інформаційного забезпечення у сфері створення, виробництва, контролю якості та реалізації лікарських засобів.
Включення до Державного реєстру інформації про лікарський засіб здійснюється на підставі наказу МОЗ про державну реєстрацію (перереєстрацію, поновлення в обігу тощо).
Юридична або фізична особа може безоплатно отримати інформацію щодо наявності/відсутності державної реєстрації лікарського засобу у вигляді витягу з Державного реєстру на підставі складеної у довільній формі письмової заяви, що подається державному підприємству «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України».
Наказ МОЗ від 08.05.2014 р. №314
набере чинності з дня опублікування (станом на 29.07.2014 р. не опублікований)
Індексація грошових доходів громадян — роз'яснює Мінсоцполітики
! Роботодавцям та працівникам
Мінсоцполітики зазначило: у разі зростання мінімальної зарплати, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, у якому відбувається підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для проведення індексації. Грошові доходи за цей місяць не індексуються, якщо сума підвищення доходу перевищує суму індексації.
У разі коли грошовий дохід з урахуванням суми підвищення є меншим за суму грошового доходу з урахуванням індексації до його підвищення, у базовому місяці сума загального доходу визначається з таким розрахунком, щоб сума грошового доходу з урахуванням індексації не перевищувала загального доходу до його підвищення.
Враховуючи вищезазначене, якщо відбувається підвищення грошового доходу працівника, змінюється базовий місяць для обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації.
Особі, яка працює за сумісництвом, видається на її вимогу довідка з основного місця роботи про розмір доходу, що підлягає індексації, та проіндексованого доходу. На підставі цієї довідки провадиться індексація доходів від роботи за сумісництвом у межах суми, що не перевищує прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, з урахуванням отриманої заробітної плати за основним місцем роботи.
Лист Мінсоцполітики від 19.12.2013 р. №14585/0/14-13/10
Визначено орган держреєстрації прав на майно, розташоване в Криму
! Власникам нерухомості в Криму та Севастополі
Кабмін установив, що державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, яке розташоване в межах території АР Крим та м. Севастополя, здійснюють органи держреєстрації прав Херсонської та Запорізької областей.
Ці дії проводяться відповідно до законодавства України у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Постанова Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 р. №226 чинна з 09.07.2014 р.
Відображаємо у звітності виплати держдивідендів
! Платникам податку на прибуток
Міндоходів розглянуло лист щодо відображення у податковій звітності виплат дивідендів державних некорпоратизованих, казенних підприємств та повідомляє.
Авансовий внесок з податку на прибуток при виплаті дивідендів сплачується за ставкою, що діє у період виплати таких дивідендів.
Частина чистого прибутку, що відраховується до державного бюджету, підлягає відображенню у рядку 1 додатка АВ до рядка 20 декларації у період фактичної сплати такої частини.
Сума авансового внеску при виплаті дивідендів, що має бути сплачена у звітному періоді, відображається у рядку 5 додатка АВ до декларації, з якої у рядку 5.1 додатка АВ виокремлюється сума авансового внеску у зв'язку з виплатою дивідендів у звітному періоді, що має бути сплачена за місцезнаходженням юридичної особи, та переноситься до рядка 20 декларації.
Сума авансового внеску при виплаті дивідендів визначається наростаючим підсумком з урахуванням показників попереднього звітного періоду поточного року.
Увага! Рядок 5.1 додатка АВ до декларації та рядок 20 декларації заповнюють усі юридичні особи, які нараховують авансовий внесок у зв'язку з виплатою дивідендів, що мають бути сплачені у звітному періоді.
Сума авансового внеску у зв'язку з виплатою дивідендів, що має бути сплачена у звітному періоді, з рядка 5 додатка АВ переноситься до рядка 13.3 додатка ЗП до рядка 13 декларації.
Лист Міндоходів від 14.04.2014 р. №6600/6/99-99-19-03-02-15
Відображаємо у звітності з ЄСВ виплати мобілізованим працівникам
! Роботодавцям
Пенсійний фонд України нагадав, що за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується з бюджету середній заробіток. При цьому єдиний соцвнесок на такі виплати з бюджету на особливий період не нараховується.
Оскільки на період мобілізації працівники не припиняють трудових відносин із підприємствами, у звіті з ЄСВ суми середньої заробітної плати і календарні дні перебування в трудових відносинах мобілізованих працівників відображаються так:
— у таблиці 5 дата мобілізації не зазначається;
— у таблиці 6 інформацію про особу відображають з обов'язковим зазначенням реквізитів: 11 «Місяць та рік, за який проведено нарахування»; 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця»; 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)». Реквізити 18 та 19 не заповнюються.
Лист ПФУ від 16.07.2014 р. №18834/05-10
При підписанні документа виникає помилка. Що робити?
! Платникам податків
Податківці нагадали, що робити, коли при підписанні документа виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено».
Отже, у разі виникнення зазначеної помилки треба перевірити:
— який ключ ЕЦП використовується першим (правильна послідовність підписів: бухгалтер — директор — електронна печатка);
— якщо ключ обрано правильно, слід звернути увагу на правильність введення пароля, а саме регістр вводу пароля, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі);
— чи змінювалося ім'я файла особистого ключа (у разі зміни імені файла особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, у якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).
Роз'яснення Міндоходів від 22.07.2014 р.
Розгляд договору «Про визнання електронних документів» — до 5 днів
! Платникам податків
Міндоходів нагадує, що термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів Міндоходів — до 5 робочих днів.
При цьому зауважує, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а в разі її відсутності — підписом фізичної особи — підприємця (для фізичної особи — підприємця).
Інші файли, що мають розширення «.xml», не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів Міндоходів.
Роз'яснення Міндоходів від 18.07.2014 р.
Податківці нагадали підстави для звільнення майна з податкової застави
! Платникам податків
Міндоходів роз'яснило, що підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її вилучення з відповідних державних реєстрів є документ, що засвідчує закінчення будь-якої з таких подій:
— отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;
— визнання податкового боргу безнадійним;
— набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;
— отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов'язання або його частини (пені та штрафних санкцій) унаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.
Роз'яснення Міндоходів від 21.07.2014 р.
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»