• Посилання скопійовано

Що нового

Міндоходів радить видавати тимчасові довідки про сплату утилізаційного збору

! Особам, що ввозять ТЗ

Міністерство доходів і зборів України рекомендує митницям видавати тимчасові довідки про сплату або звільнення від сплати екоподатку за транспортні засоби.

Відповідно до п. 2 Постанови КМУ від 18.09.2013 р. №685 до запровадження видачі довідок про сплату екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та про звільнення від сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів як бланків суворої звітності органи доходів і зборів під час ввезення транспортних засобів на митну територію України та виробники під час реалізації транспортних засобів видають зазначені довідки за зразками, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 18.09.2013 р. №685.

Яким буде механізм заміни таких тимчасових довідок постійними, поки що невідомо.

Лист Міндоходів від 20.09.2013 р. №18766/7/99-99-24-01-01-17


Визначено вимоги до договору про надання реєстру власників іменних ЦП

! Торговцям та емітентам ЦП

НКЦПФР затвердила Вимоги до договору про надання реєстру власників іменних цінних паперів, які поширюються на депозитарні установи, емітентів та Центральний депозитарій цінних паперів при укладенні ними договору про надання реєстру власників іменних цінних паперів, внесенні змін до нього.

Договір укладається між емітентом та визначеною емітентом особою, якою може бути Центральний депозитарій або депозитарна установа.

Зокрема, у договорі обов'язково мають бути зазначені:

1) місце, дата укладення договору та його номер;

2) реквізити сторін договору — повні найменування сторін, їхні коди за ЄДРПОУ, банківські реквізити, реквізити документів, відповідно до яких сторони мають право укладати договір та на підставі яких діють представники сторін;

3) предмет договору — послуга щодо надання реєстру власників іменних цінних паперів та інші послуги відповідно до законів «Про депозитарну систему України», «Про акціонерні товариства»;

4) інформація щодо вартості та порядку оплати послуги (послуг);

5) спосіб та порядок обміну інформацією між сторонами;

6) права та обов'язки сторін;

7) відповідальність сторін, умови, за яких сторони звільняються від відповідальності;

8) порядок вирішення спорів;

9) строк дії договору та інші умови договору.

Крім того, договір має містити умови щодо порядку розкриття інформації, що відповідно до закону належить до інформації з обмеженим доступом.

Рішення НКЦПФР від 15.08.2013 р. №1518
набере чинності з дня опублікування (станом на 01.10.2013 р. не опубліковане)


Встановлено вимоги до депозитарного договору

! Торговцям та емітентам ЦП

НКЦПФР затвердила Вимоги до депозитарного договору між депозитарною установою і Центральним депозитарієм цінних паперів.

Вимогами передбачено, що Центральний депозитарій веде на рахунку у цінних паперах депозитарної установи зберігання та облік цінних паперів, відповідно до встановленої Законом «Про депозитарну систему України» компетенції, права на які та права за якими належать депонентам такої депозитарної установи, у разі зарахування цінних паперів на депозит нотаріуса — відповідному кредиторові, та самій депозитарній установі за цінними паперами, що належать такій депозитарній установі.

Договір повинен містити:

1) дату та місце укладення;

2) реквізити сторін договору;

3) предмет договору;

4) права та обов'язки сторін;

5) інформацію щодо тарифів на послуги та порядок розрахунків за надані послуги;

6) умови щодо порядку розкриття інформації, що відповідно до закону належить до інформації з обмеженим доступом;

7) відповідальність сторін;

8) порядок розгляду спорів, що можуть виникнути між сторонами в процесі виконання, зміни чи розірвання договору;

9) строк дії договору, внесення змін та припинення його дії.

Рішення НКЦПФР від 06.08.2013 р. №1410
набере чинності з дня опублікування (станом на 01.10.2013 р. не опубліковане)


Затверджено Порядок анулювання викуплених акціонерним товариством акцій

! АТ

НКЦПФР затвердила Порядок анулювання викуплених акціонерним товариством акцій без зміни розміру статутного капіталу.

Затверджений Порядок установлює:

1) механізм анулювання викуплених акціонерним товариством акцій та підвищення номінальної вартості решти акцій без зміни розміру статутного капіталу;

2) строки та порядок реєстрації НКЦПФР випуску акцій нової номінальної вартості у зв'язку з прийняттям акціонерним товариством рішення про анулювання викуплених акціонерним товариством акцій без зміни розміру статутного капіталу;

3) перелік документів, які подаються до НКЦПФР для реєстрації випуску акцій нової номінальної вартості у зв'язку з прийняттям акціонерним товариством рішення про анулювання викуплених акціонерним товариством акцій без зміни розміру статутного капіталу, та вимоги до оформлення таких документів.

Дія Порядку поширюється на акціонерні товариства, загальні збори яких прийняли рішення про внесення змін до статуту товариства щодо зміни номінальної вартості та кількості розміщених акцій внаслідок анулювання викуплених акцій та підвищення номінальної вартості решти акцій без зміни розміру статутного капіталу.

Рішення НКЦПФР від 06.08.2013 р. №1415.
Редакція діє з 12.10.2013 р.,
але не раніше дня офіційного опублікування (станом на 01.10.2013 р. не опубліковане)


Класифікацію доходів бюджету доповнено новими позиціями

! Платникам екоподатку

Міндоходів інформує, що при перерахуванні податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів використовуються такі коди бюджетної класифікації:

19010700 — екологічний податок, який справляється при ввезенні на митну територію України транспортних засобів та/або кузовів до них (за винятком кузовів товарної категорії 8707 10 10 згідно з УКТ ЗЕД) в митному режимі імпорту;

19010800 — екологічний податок, який справляється при продажу на внутрішньому ринку України транспортних засобів, вироблених (виготовлених) на митній території України;

19010900 — екологічний податок, який справляється при придбанні транспортних засобів в осіб, які не є платниками цього податку згідно з ПКУ.

Лист Міндоходів від 23.09.2013 р. №18910/7/99-99-15-04-01-17


Міняємо касову техніку: як звітувати у перехідний період

! СГ, які використовують РРО

Усі суб'єкти господарювання, що здійснюють торгівлю, надання послуг чи виконання робіт з використанням реєстраторів розрахункових операцій, уже знають про необхідність подання звітності до органів доходів і зборів в електронному вигляді. Також загальновідомо, що для цього необхідно або переобладнати стару техніку, або придбати новий сучасний касовий апарат.

А як щодо порядку дій у перехідний період: у разі переходу на дистанційне звітування не з першого числа місяця, а наприклад, з будь-якої іншої дати?

У період до підключення електронної стрічки суб'єкт господарювання подає звіт за відповідною формою у паперовому вигляді до 15 числа місяця, наступного за звітним. При цьому у ньому зазначаються лише операції, здійснені до такого підключення. Наприклад, якщо суб'єкт господарювання перейшов на електронне звітування з 25 вересня, він до 15 жовтня подає звіт у паперовому вигляді, в якому вказує обсяги розрахункових операцій, проведених до 25 вересня. Надалі контрольно-звітна інформація передається лише в електронній формі дротовими або бездротовими каналами зв'язку.

У разі допущення помилок при поданні звітності, а саме дублювання інформації, підприємцю потрібно самостійно їх виправити та письмово повідомити відповідний орган Міндоходів з метою подальшого занесення до бази даних коректної інформації про виторги.

Якщо платник податків використовує розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій без застосування РРО, то він і надалі повинен подавати звіт встановленої форми (№ЗВР-1).

За матеріалами Міндоходів у Кіровоградській області


За згортання додатного нарахування з ПДВ «відпрацьовуватимуть»

! Платникам ПДВ

Міндоходів затверджено Тимчасовий регламент (систему) відпрацювання платників ПДВ, якими допущено згортання позитивного нарахування з ПДВ або може бути допущено таке згортання, та визначення відповідних критеріїв контролю за такою процедурою.

Так, платники ПДВ, які припустилися згортання додатного нарахування з ПДВ у звітному періоді або можуть припуститися такого згортання у наступному звітному періоді, підлягають обов'язковій перевірці, вид якої визначається з урахуванням розподілу таких платників на відповідні категорії.

Документальній перевірці, зокрема, підлягають платники ПДВ, віднесені до таких категорій:

— підприємства та окремо фізичні особи — підприємці з сезонними/неритмічними поставками окремих видів продукції (робіт, послуг) з періодом декларування від'ємного значення більш ніж півроку;

— підприємства, що здійснюють будівництво (придбання) основних фондів;

— підприємства, що виконують довгострокові контракти;

— підприємства та окремо фізичні особи — підприємці, що придбали устаткування.

Камеральній перевірці, зокрема, підлягають платники ПДВ, віднесені до таких категорій:

— новостворені підприємства та окремо фізичні особи — підприємці (до 12 календарних місяців);

— підприємства та окремо фізичні особи — підприємці, що здійснюють імпортні операції;

— комунальні підприємства, які отримали субвенції з бюджету.

Встановлення за результатами камеральної перевірки інших ризиків є підставою для проведення документальної перевірки.

При цьому результати камеральних та документальних перевірок мають бути відображені платником ПДВ у рядку 21.3 податкової звітності з ПДВ, поданої у наступному звітному податковому періоді після кінцевої дати проведення такої перевірки.

Наказ Міндоходів від 18.07.2013 р. №282


Змінено порядок здійснення габаритно-вагового контролю авто

! Перевізникам

КМУ вніс зміни до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Порядком передбачено, що габаритно-ваговий контроль на стаціонарних пунктах включає документальний, попередній та/або точний контроль, на пересувних — документальний, точний контроль.

Під документальним габаритно-ваговим контролем розуміється визначення загальної маси транспортного засобу шляхом додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу.

За результатами документального габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансінспекції або її територіальних органів визначатимуть належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.

Якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:

— до 10% — у подвійному розмірі;

— на 10 — 40% — у потрійному розмірі;

— більше як на 40% — у п'ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції.

Постанова КМУ від 26.06.2013 р. №704
набере чинності з дня опублікування (станом на 01.10.2013 р. не опублікована)


Що не основні засоби — то товари та послуги

! Бюджетним установам

Мінфін повідомляє, що Iнструкцією для здійснення оплати поточних видатків, оплати послуг, придбання матеріалів і предметів, які не беруться на облік як основні засоби, передбачено код економічної класифікації видатків бюджету 2200 «Використання товарів і послуг».

Для здійснення капітальних видатків за кодом 3100 «Придбання основного капіталу» передбачаються видатки на придбання або створення власними силами активів, віднесених згідно із законодавством до основних засобів та окремих інших необоротних матеріальних активів.

Порядок взяття на облік основних засобів визначається Планом рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ та Порядком його застосування, відповідно до яких для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух основних засобів призначено рахунок 10 «Основні засоби».

Отже, бюджетні установи за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2200 «Використання товарів і послуг» придбавають матеріали та предмети, які не беруться на облік як основні засоби за рахунком 10 «Основні засоби».

За кодом 3100 «Придбання основного капіталу» здійснюються видатки на придбання або створення власними силами активів, які відповідають вимогам Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ та Порядку його застосування для взяття на облік як основні засоби і зарахування на рахунок 10 «Основні засоби», та окремих інших необоротних матеріальних активів, які обліковуються на рахунку 11 «Iнші необоротні матеріальні активи».

Лист Мінфіну від 28.08.2013 р. №31-08420-06-5/25347


Новий порядок визнання емісії ЦП недобросовісною

! Торговцям та емітентам ЦП

НКЦПФР затвердила Порядок визнання емісії цінних паперів недобросовісною та недійсною.

Дія порядку поширюється на емісійні цінні папери, реєстрацію випуску яких здійснює реєструвальний орган, а саме:

— акції, облігації підприємств;

— облігації внутрішніх місцевих позик;

— іпотечні сертифікати, іпотечні облігації;

— сертифікати фондів операцій з нерухомістю;

— опціонні сертифікати.

Порядок не поширюється на емісійну діяльність IСI.

Рішення НКЦПФР від 06.08.2013 р. №1416.
Редакція діє з 12.10.2013 р.,
але не раніше дня офіційного опублікування (станом на 01.10.2013 р. не опубліковане)

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру