Останнім часом відбулися певні зміни у поданні звітності з ПДВ. Тож важливо завчасно з'ясувати всі нюанси цих змін і як вони вплинуть на звітність, що подаватиметься вже за результатами березня та I кварталу 2013 року. Цим та іншим питанням фахівці «ДК» вчасно приділили увагу та надали необхідні поради, яких варто дотримуватися, у т. ч. й під час спілкування з податковими інспекторами. Читайте найцікавіше з надрукованого в «ДК» у березні.
Нова книга обліку доходів і витрат для непідприємців
Звичайні фізособи, які не займаються підприємницькою діяльністю, також мають вести книгу обліку доходів і витрат. Функцію книги може виконувати блокнот або зошит. Під час подання річної декларації подання книги обліку доходів та витрат не вимагається.
Наказ Мінфіну від 09.01.2013 р. №6 (див. «ДК» №9/2013)
Слідкувати за інспектором під час перевірки можна не всім
У своєму листі Держінспекція з праці зазначає, що законодавство не встановлює обов'язку інспектора з праці підписуватися під переліком наданих йому документів.
Щодо закріплення за інспектором працівника підприємства, який слідкуватиме за його переміщеннями на об'єкті перевірки, то це може бути за умови надання працівникові таких повноважень.
Лист Держінспекції з праці від 05.11.2012 р. №422/21/01/02-12 (див. «ДК» №9/2013)
Витяг про припинення обтяження на нерухомість — зі скороченим змістом
У результаті державної реєстрації обтяжень надається витяг. Проте на відміну від витягу, який надається власнику майна (повний витяг), у разі проведення реєстрації обтяжень речових прав на нерухомість та їх припинення витяг надається держоргану або органу місцевого самоврядування зі скороченою інформацією.
Листи ДРСУ від 21.01.2013 р. №27-06-15-13, від 06.02.2013 р. №41-06-15-13 (див. «ДК» №9/2013)
Неприбуткові реєструємо по-новому
Мінфін затвердив нове Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій. Зміни доволі «косметичні», але перелік кодів неприбутковості доповнений ще трьома. Форма реєстраційної заяви не змінена, але показник групи 4 «Відомості про державну реєстрацію» має містити коди основних видів діяльності. Механізм перереєстрації — без змін.
Наказ Мінфіну від 24.01.2013 р. №37
(документ див. на нашому сайті www.dtkt.com.ua у «ДК» №10/2013 у розділі «Документи для роботи. — Додатки до друкованого «ДК», коментар — у «ДК» №10/2013)
Вихід зі складу засновників підтверджується нотаріальною заявою або договором
Чинне законодавство не забороняє товариству з кількома засновниками підписувати установчі документи та зміни до них лише одній особі. Якщо зміни пов'язані зі зміною складу засновників, то вихід фізособи супроводжується нотаріально засвідченою заявою, а юрособи — договором продажу частки у простій письмовій формі.
Роз'яснення ДРСУ від 15.01.2013 р. б/н (див. «ДК» №10/2013)
Для ПК за імпортом вид декларації не важливий
Для імпортних товарів формування ПК з ПДВ здійснюється на підставі митної декларації, яка оформлена згідно із законом і підтверджує сплату податку. Причому, виходячи з приписів п. 201.12 ПКУ, це може бути як попередня, так і тимчасова чи періодична митні декларації.
Лист ДПCУ від 29.01.2013 р. №1387/6/15-3115 (див. «ДК» №10/2013)
При зміні кодів УКТЗЕД складається коригування до ПН або скарга на продавця
Якщо змінився код УКТЗЕД, чи треба виписувати коригування до податкової накладної? Відповідаючи на це запитання, слід спочатку з'ясувати причину зміни коду — зміна номенклатури товару чи помилка. У першому випадку коригування буде цілком законним. У другому зберегти ПК без скарги на постачальника буде складно.
Консультації фахівців «ДК» (див. «ДК» №10/2013)
ДПСУ роз'яснила правила отримання ПН та виникнення ПЗ
ДПСУ роз'яснює, що при складенні ПН та відображенні ПЗ з ПДВ слід дотримуватися деяких правил:
1) розмір літер у назві юрособи має відповідати їх розміру у статуті;
2) скарга на постачальника подається за той період, за який виникло право на ПК з ПДВ;
3) якщо покупцець вибирає електронну ПН, то в разі подальших змін до неї продавець не зобов'язаний про це повідомляти покупця (факт правок неодмінно призведе до перевірки);
4) відвантаження товарів пов'язане з її фізичним переміщенням з місця його зберігання (незалежно від переходу права власності).
Листи ДПСУ від 15.01.2013 р. №534/6/15-3115, від 16.01.2013 р. №721/6/15-3115,
від 31.12.2012 р. №8238/0/61-12/15-3115, від 31.12.2012 р. №8323/0/61-12/15-3115 (див. «ДК» №11/2013)
Замість п'яти П(С)БО маємо тепер лише одне — національне П(С)БО 1
Iще восени 2012 року Мінфін ознайомив нас із проектом змін до основних засад подання фінансової звітності. Врешті-решт документ прийнято — затверджено нове НП(С)БО 1 на заміну П(С)БО 1, 2, 3, 4 та 5. Зміни покликані наблизити облік та подання фінансової звітності за національними стандартами до міжнародних стандартів обліку.
Наказ Мінфіну від 07.02.2013 р. №73 (див. «ДК» №11/2013)
Реекспорт бракованих товарів не дає права на ПК
ДПСУ продовжує відстоювати позицію, що в разі повернення нерезиденту в режимі реекспорту бракованих товарів право на ПК не виникає у зв'язку з придбанням таких товарів, які не використані в оподатковуваних операціях. Але тут можуть бути й інші наслідки: якщо колись за такими товарами було враховано ПК з ПДВ, тепер слід нарахувати ПЗ з ПДВ.
Лист ДПCУ від 21.12.2012 р. №7541/0/61-12/15-3115 (див. «ДК» №11/2013)
Зворотні відходи — за найменшою з двох оцінок: первісною чи за чистою вартістю реалізації
Податкова стверджує, що при реалізації зворотних відходів платник податку повинен відображати витрати за найменшою з двох оцінок: первісною вартістю або чистою вартістю реалізації, у податковому періоді, в якому визнано доходи від реалізації. Проте на практиці витрати відображаються за чистою вартістю реалізації на дату оприбуткування таких зворотних відходів.
Лист ДПCУ від 30.01.2013 р. №1445/6/15-1415 (див. «ДК» №11/2013)
Практичні моменти заповнення додатка 6
Одним із додатків до декларації з ПДВ є додаток 6, який подається платниками ПДВ у разі заповнення рядків 3, 4, 5, а також організаціями інвалідів. Виникають запитання:
1) в яких конкретних випадках слід подавати додаток 6;
2) які наслідки незаповнення рядків 3, 4, 5 декларації з ПДВ;
3) чи можна подавати уточнюючий розрахунок з додатком 6;
4) як правильно заповнити дод. 6 організаціям інвалідів?
Стаття «Випадки заповнення додатка 6» (див. «ДК» №12/2013)
Платникам ПДВ: заповнення Реєстру ПН без помилок
Фахівці редакції «ДК» відповідають на запитання щодо практичного заповнення Реєстру ПН:
1) якщо за податковий період не було операцій і декларація з ПДВ містить прочерки — чи слід також подавати і Реєстр ПН;
2) чи треба подавати Реєстр ПН разом з Уточнюючим розрахунком та які є особливості;
3) скільки реєстрів ПН слід вести, якщо, крім загальної декларації з ПДВ, госпсуб'єкт подає, наприклад, декларацію з ПДВ 0121 (сільгоспспецрежим)?
Стаття «Практичні аспекти заповнення Реєстру ПН» (див. «ДК» №12/2013)
Сільгоспвиробники — як правильно подавати нову звітність з ПДВ
Нагадаємо, що до 05.02.2013 р. було чотири різні форми декларації з ПДВ: декларація з ПДВ, декларація з ПДВ (скорочена), декларація з ПДВ (спеціальна) та декларація з ПДВ (переробного підприємства). Тепер замість усіх них — одна форма декларації з ПДВ. Тому важливо з'ясувати, як правильно заповнити звітність з ПДВ за березень 2013 р. тим платникам, які раніше подавали скорочену, спеціальну декларації та декларацію переробного підприємства.
Стаття «Декларація з ПДВ у сільському господарстві» (див. «ДК» №12/2013)
Підготувала Наталія КАНАРЬОВА, «Дебет-Кредит»