• Посилання скопійовано

Коментар

Затверджене наказом Мінфіну від 19.11.2012 р. №1203

Нагадаємо, що з 12.08.2012 р. втратили чинність окремі положення Закону України від 04.12.90 р. №509-XII «Про державну податкову службу в Україні», зокрема щодо функцій органів ДПС. Натомість ПКУ доповнено статтею 19-1.

Зважаючи на це та інші зміни, внесені до ПКУ (Закон від 05.07.2012 р. №5083-VI), виникла необхідність відкоригувати й Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами ДПС (наказ Мінфіну від 19.11.2012 р. №1203, чинний з 29.12.2012 р.), яким було скасовано попереднє Положення від 23.12.2010 р. №1001.

Загалом особливих змін процедура подання та розгляду скарг не зазнала, проте звернімо увагу на окремі «косметичні» моменти, про які потрібно пам'ятати.

1. Скарга, що подається до податкового органу, має оформлятися з дотриманням вимог, наведених у п. 4 Положення №1203. Така скарга може підписуватися платником податку — фізособою або керівником чи особою, яка виконує обов'язки керівника юрособи. Скаргу може подати і представник — у такому разі тепер до скарги достатньо додати лише оформлену належним чином довіреність. У попередній редакції вимагалося скріплювати підпис представника юрособи печаткою.

2. Скарги на рішення органів ДПС районного рівня подаються до органів ДПС в АРК, областях, містах Києві та Севастополі. Повторною скаргою скаржимося до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Скарги на рішення спеціалізованих органів ДПС подаються до органів ДПС в округах. Повторною скаргою скаржимося до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Щодо скарг на рішення регіональних управлінь Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкоголю і тютюну, то вони подаються до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкоголю і тютюну. Далі — до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Відповідні зміни передбачено у пунктах 8.2 та 9.1 Положення №1203.

Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, прийняте за результатами розгляду скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене у судовому порядку. (п. 17 Положення №1203).

Увага! Щодо центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, як уже зазначалося на сторінках «ДК», держава останнім часом проводить політику наведення у текстах законів та інших нормативних актів не конкретних найменувань державних органів, а узагальнених найменувань за сферами відповідальності1. Відповідно до п. 1 Указу Президента України від 12.05.2011 р. №584/2011, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є ДПС України. Проте звертаємо увагу, що Указом Президента України від 24.12.2012 р. №726/2012 утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом реорганізації ДПС України та ДМС України, на яке покладається і функція з адміністрування ЄСВ. Наразі ще невідомо, але, можливо, що найближчим часом центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, буде назване саме Міністерство доходів і зборів України.

1 Наприклад, Законом від 16.10.2012 р. №5463-VI було внесено аналогічні зміни до понад 70-ти законів України.

3. Як і раніше, при розгляді скарги платника податків під час адміністративного оскарження можуть враховуватися податкові консультації, надані такому платнику податків органами ДПС з урахуванням положень статті 53 глави 3 розділу II Податкового кодексу України (п. 14 Положення). Проте слід нагадати, що до ст. 53 ПКУ внесено зміни. Зокрема, можуть враховуватися податкові консультації, надані такому платнику податків як у письмовій, так і в електронній формі.

Наталія КАНАРЬОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру