• Посилання скопійовано

Що нового

Президент підписав Закон про держбюджет

! Усім

Законом передбачено такі соціальні показники на 2013 рік:

Прожитковий мінімум на місяць:

загальний показник: з 1 січня — 1108 грн, з 1 грудня — 1176 грн;

для тих, хто належить до основних соціальних і демографічних груп населення:

— дітей віком до 6 років: з 1 січня — 972 гривні, з 1 грудня — 1032 гривні;

— дітей від 6 до 18 років: з 1 січня — 1210 гривень, з 1 грудня — 1286 гривень;

— працездатних осіб: з 1 січня — 1147 гривень, з 1 грудня — 1218 гривень;

— осіб, що втратили працездатність: з 1 січня — 894 гривні, з 1 грудня — 949 гривень.

Мінімальна заробітна плата:

у місячному розмірі: з 1 січня — 1147 гривень, з 1 грудня — 1218 гривень;

у погодинному розмірі: з 1 січня — 6,88 гривні, з 1 грудня — 7,3 гривні.

Розмір забезпечення соціальної допомоги у співвідношенні до відповідного прожиткового мінімуму:

— для працездатних осіб — 21%;

— для дітей — 75%;

— для осіб, що втратили працездатність, та інвалідів — 100% відповідного прожиткового мінімуму.

Закон України від 06.12.2012 р. №5515-VI набере чинності з 01.01.2013 р.


За які порушення і за який період «єдиноподатників»-юросіб не штрафують

! Юрособам — платникам ЄП

ДПСУ зазначила, що штрафні санкції до платників єдиного податку за порушення у 2012 році (з 01.01.2012 р. до 31.12.2012 р.) порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій платника єдиного податку та повноти сплати сум єдиного податку платниками не застосовуються.

Лист ДПСУ від 26.09.2012 р. №2543/0/61-12/10-1115/3557


Страхування висновку з безпеки охорони праці не входить до витрат

! Платникам податку на прибуток

ДПСУ розглянула питання щодо віднесення витрат страхування експертних висновків з питань промислової безпеки та охорони праці до складу витрат.

Так, проаналізувавши норми ПКУ та Закону про страхування, ДПСУ зазначила, що положеннями ПКУ не передбачено включення зазначених витрат до складу витрат при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток.

Лист ДПСУ від 30.10.2012 р. №4178/0/51-12/15-1416


Порядок оформлення аркуша коригування в митних органах

! Суб'єктам ЗЕД

Мінфін затвердив Порядок оформлення митним органом аркуша коригування.

Так, аркуш коригування складається посадовою особою митного органу, яким здійснювався випуск товарів за митною декларацією, у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня надходження до митного органу інформації про доплату (повернення) сум митних платежів або реєстрації заяви декларанта у митному органі.

Посадова особа митного органу, яка складає аркуш коригування, у разі застосування МД на паперовому носії, для перевірки правильності відомостей, що вносяться до аркуша коригування, використовує аркуші з позначенням «1/6» єдиного адміністративного документа, які зберігаються у митному органі, та аркуші з позначенням «3/8» ЄАД.

Складений аркуш коригування роздруковується у двох примірниках на аркушах формату А4.

Посадова особа підрозділу митного органу, що склала аркуш коригування:

1) проставляє підпис та дату на обох примірниках аркуша коригування та завіряє їх особистою номерною печаткою;

2) вносить електронний примірник аркуша коригування до локальних баз даних митного органу та Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України.

Наказ Мінфіну від 06.11.2012 р. №1145
набере чинності з дня опублікування (станом на 18.12.2012 р. не опублікований)


Витрати на оплату житла працівників є базою для ЄСВ

! Платникам ЄСВ

ПФУ повідомляє, що виплати індивідуального характеру (оплата квартири та найманого житла, гуртожитків, товарів, продуктових замовлень, абонементів у групи здоров'я, передплати на газети та журнали тощо) належать до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Отож витрати підприємства на оплату найманого житла працівникам є базою для нарахування та утримання ЄСВ.

Лист ПФУ від 08.11.2012 р. №26026/03-20


Зміни до Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів

! Аудиторам

Аудиторська палата змінами до Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів визначила перелік підстав для прийняття рішення про виключення аудиторської фірми з Переліку аудиторських фірм, які відповідають критеріям для проведення обов'язкового аудиту.

Так, підставами для прийняття Аудиторською палатою вищезазначеного рішення є:

1) заява аудиторської фірми;

2) виключення аудиторської фірми з Реєстру;

3) відображення недостовірної інформації в документах аудиторської фірми, що подані до Аудиторської палати, яка стала відома Аудиторській палаті після внесення інформації про заявника до Переліку аудиторських фірм;

4) виявлення невідповідності аудиторської фірми вимогам, установленим для внесення інформації про неї до Переліку аудиторських фірм.

Рішення Аудиторської палати від 29.11.2012 р. №261/8 чинне з 29.11.2012 р.


Умови застосування пільгової ставки ЄСВ на зарплату інвалідів

! Роботодавцям

ПФУ зазначив, що для найманих працівників-інвалідів, які працюють на підприємствах УТОГ, УТОС, єдиний внесок встановлюється у розмірі 2,85%.

Для працівників — громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях, ЄСВ встановлюється у розмірі 3,6%.

Таким чином, ЄСВ у розмірі 2,85% встановлюється лише для найманих працівників-інвалідів, які працюють на підприємствах УТОГ, УТОС.

Лист ПФУ від 12.11.2012 p. №26418/03-20


Операції з купівлі-продажу нерухомості: пенсійний збір

! Платникам податків

ПФУ зазначив, що відповідно до статті 655 ЦКУ за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно і сплатити за нього певну грошову суму.

У разі якщо майнові права на нерухомість передаються від одного власника до другого іншим шляхом, ніж купівля-продаж, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні такої операції з нерухомістю не сплачується.

Лист ПФУ від 15.11.2012 р. №26859/03-20


Правила розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів

! Виробникам реклами

КМУ затвердив Типові правила розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів.

Так, розміщення зовнішньої реклами здійснюється за погодженням з:

1. Державтоінспекцією та Укравтодором або його територіальними органами — у разі розміщення зовнішньої реклами в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування;

2. Мінкультури або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини — у разі розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури та в межах зон охорони пам'яток національного або місцевого значення.

Розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів здійснюється на підставі дозволу, який видається за розпорядженням голови облдержадміністрації, а на території АРК — за розпорядженням Ради міністрів АРК.

Для одержання дозволу заявник або уповноважена ним особа подає державному адміністраторові або надсилає на адресу відповідного дозвільного центру рекомендованим листом з описом вкладення заяву за встановленою формою, а також такі документи:

1) погодження на розміщення зовнішньої реклами;

2) копію договору про право на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу, завірена власником такого місця або уповноваженим ним органом (особою).

Рекламні засоби, розміщені з порушенням вимог цих Типових правил, підлягають демонтажу.

Постанова Кабміну від 05.12.2012 р. №1135 чинна з 12.12.2012 р.


ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника

! Платникам ЄСВ

ПФУ нагадує, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати ЄСВ, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20-го числа місяця, наступного за базовим звітним періодом.

Днем сплати єдиного внеску вважається:

1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунка платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду — день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду;

2) у разі сплати єдиного внеску готівкою — день прийняття до виконання банком або іншою установою — членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі.

Крім цього, ПФУ зазначає, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Лист ПФУ від 16.11.2012 р. №26952/03-10


Зміни в порядку реалізації арештованого майна

! Кредиторам

Мін'юст вніс зміни до Порядку реалізації арештованого майна та Тимчасового положення про порядок проведення прилюдних торгів з реалізації арештованого нерухомого майна.

Змінами передбачено, що розмір винагороди за надані послуги з реалізації арештованого майна не повинен перевищувати з урахуванням витрат, пов'язаних з організацією та проведенням реалізації майна, та ПДВ 15% від вартості майна.

Крім цього, визначено, що витрати, пов'язані з організацією та проведенням реалізації майна, не повинні перевищувати 5% вартості його реалізації.

Наказ Мін'юсту від 29.11.2012 р. №1758/5
набере чинності з дня опублікування (станом на 18.12.2012 р. не опублікований)


Порядок включення до складу витрат вартості спецодягу для працівників

! Роботодавцям

ДПСУ розглянула питання щодо включення до складу витрат підприємства вартості фірмового одягу, придбаного за рахунок роботодавця.

Так, витрати на забезпечення працівників спеціальним одягом (форменим), спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту, платник податку — юрособа має право врахувати при визначенні об'єкта оподаткування у складі витрат, якщо ці кошти включено до переліку спеціального одягу, спецвзуття, засобів індивідуального захисту, затвердженого КМУ, та передбачено Типовими галузевими нормами безплатної видачі працівникам спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту.

Лист ДПСУ від 19.10.2012 р. №3976/0/61-12/15-1415


Документи для отримання посиленого сертифіката ключа

! Платникам податків

ДПС у м. Києві нагадує, що для надсилання податкової звітності в електронному вигляді, платникам податків потрібно безкоштовно отримати у представництві Акредитованого центру сертифікації ключів Iнформаційно-довідкового департаменту ДПС України (АЦСК IДД ДПС) посилений сертифікат ключа. Фізичні особи повинні надати такі документи:

— заповнену та підписану заяву-приєднання до Договору ЕЦП (у двох примірниках);

— заповнену та підписану заяву на реєстрацію для отримання сертифіката ключа встановленого зразка та дозвіл на використання персональних даних підписувача для реєстрації підписувача у реєстрі підписувачів АЦСК IДД ДПС та формування посиленого сертифіката відкритого ключа;

— копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1 — 4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів (у разі якщо через релігійні переконання фізособа відмовилася від ідентифікаційного номера, копія сторінки паспорта з відміткою про таку відмову);

— копію облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного номера ДРФО). Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилася від ідентифікаційного номера, копія облікової картки платника податків не подається.

У разі неможливості особистої присутності заявника в АЦСК IДД ДПС він може бути представлений довіреною особою. У цьому випадку заявник надає нотаріально засвідчену довіреність, на здійснення процедури реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК IДД ДПС та генерації ключів підписувача у АЦСК IДД ДПС.

До розгляду не приймаються документи, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережені виправлення або написи олівцем, а також пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати.

Представництва Акредитованого центру сертифікації ключів діють при кожному з центрів обслуговування платників податків.

Координати столичних центрів обслуговування платників податків див. у таблиці нижче.

ДПС у м. Києві


Оновлено форми статзвітів з автотранспорту та імпорту-експорту

! Юрособам

Держстатслужба оновила форми звітів щодо автотранспорту та імпорту-експорту послуг:

1) №2-тр (річна) «Звіт про роботу автотранспорту»;

2) №9-ЗЕЗ (квартальна) «Звіт про експорт (імпорт) послуг».

Оновлену форму №2-тр слід застосовувати починаючи зі звіту за 2012 рік, а форму №9-ЗЕЗ — зі звіту за I квартал 2013 року.

Накази Держстатслужби від 09.08.2012 р. №338 та від 07.09.2012 р. №377

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

Координати столичних центрів обслуговування платників податків

Назва
Адреса
Телефон консультанта-модератора
Телефон Центру сертифікації ключів
Центр обслуговування іноземних громадян ДПС у м. Києві вул. Шолуденка, 33/19 (044) 461-77-87 (044) 461-77-53
ЦОПП ДПI у Голосіївському районі м. Києва ДПС вул. Жилянська, 23 (044) 591-61-24 (044) 591-61-30
ЦОПП ДПI у Дарницькому районі м. Києва ДПС вул. Кошиця, 3 (044) 572-60-47 (044) 596-60-05
ЦОПП ДПI у Деснянському районі м. Києва ДПС вул. Закревського, 41 (044) 591-65-92 (044) 530-04-61
ЦОПП ДПI у Дніпровському районі м. Києва ДПС Харківське шосе, 4-а (044) 296-78-24 (044) 558-75-45
ЦОПП ДПI у Оболонському районі м. Києва ДПС просп. Героїв Сталінграда, 56-Б, та просп. Героїв Сталінграда, 58 (044) 485-22-47 (044) 464-05-27
ЦОПП ДПI у Печерському районі м. Києва ДПС вул. Лєскова, 4 (044) 201-89-04 (044) 201-89-03
ЦОПП ДПI у Подільському районі м. Києва ДПС вул. Турівська, 12 (044) 462-47-57 (044) 417-80-21
ЦОПП ДПI у Святошинському районі м. Києва ДПС вул. Котельникова, 14 (044) 591-62-92 (044) 591-62-49,
(044) 452-90-15
ЦОПП ДПI у Солом'янському районі м. Києва ДПС вул. Смілянська, 6 (044) 244-80-20 (044) 244-77-73,
(044) 244-81-31
ЦОПП ДПI у Шевченківському районі м. Києва ДПС пров. Політехнічний, 5а (044) 238-95-57 (044) 238-02-92

До змісту номеру