• Посилання скопійовано

Що нового

Порядок передачі електронних копій розрахункових документів, створених у РРО

! СГ, які використовують РРО

Мінфін затвердив Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів ДПС.

Так, суб'єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольні стрічки в електронній формі, та/або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні забезпечити передачу до сервера обробки інформації електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці у пам'яті РРО або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Суб'єкти господарювання, які використовують РРО для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні забезпечити передачу інформації про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься у їх фіскальній пам'яті, до сервера обробки інформації.

Iнші СГ, які використовують РРО, повинні забезпечити передачу інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, яка міститься у їх фіскальній пам'яті, до сервера обробки інформації.

Наказ Мінфіну від 08.10.2012 р. №1057 набере чинності з дня опублікування (станом на 30.10.2012 р. не опублікований)


Форми податкового розрахунку з плати за користування надрами

! Платникам плати за користування надрами

Мінфін затвердив форми податкових розрахунків з плати за користування надрами:

1) для видобування корисних копалин;

2) у цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.

Наказ Мінфіну від 17.09.2012 р. №1000
набере чинності з дня опублікування (станом на 30.10.2012 р. не опублікований)


Роз'яснено питання щодо надання пільг з ПДВ в IТ-сфері

! Суб'єктам індустрії програмної продукції

ДПС нагадала, що тимчасово, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання програмної продукції, а саме:

1) результат комп'ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп'ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів;

2) криптографічні засоби захисту інформації.

Для підтвердження права на використання особливостей оподаткування суб'єкт індустрії програмної продукції разом із реєстраційною заявою подає фінансову звітність та копії первинних документів.

Орган ДПС має право провести документальну позапланову невиїзну перевірку платника для встановлення достовірності поданих платником документів. Перевірка проводиться протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання реєстраційної заяви.

Суб'єкт має право застосовувати особливості оподаткування з першого числа місяця календарного кварталу, що настає за місяцем, в якому такого суб'єкта було включено до реєстру суб'єктів, які застосовують особливості оподаткування діяльності в індустрії програмної продукції.

Таким чином, звільнення від оподаткування ПДВ операції з постачання програмної продукції поширюється на суб'єктів господарювання, які включені до реєстру та мають свідоцтво про реєстрацію суб'єктом, який застосовує особливості оподаткування.

Лист ДПС у м. Києві від 02.10.2012 р. №6239/10/06-408


Якщо юрособа вважає, що вона не має бази ПД, вона може її не реєструвати

! Володільцям баз персональних даних

Держслужба захисту персональних даних зробила висновок, що володілець бази персональних даних самостійно приймає рішення про те, чи є та чи інша сукупність персональних даних фізосіб, яка перебуває у його володінні, базою персональних даних, що підлягає реєстрації.

У разі якщо володілець бази персональних даних не здійснює обробку відомостей про інших фізосіб (контрагентів, працівників, клієнтів та ін.), він не має бази персональних даних. Тому подавати заяву про реєстрацію бази персональних даних, у т. ч. надавати відомості про володільця бази персональних даних, який не здійснює обробку персональних даних інших фізосіб, законом не вимагається.

Лист Держслужби захисту персональних даних від 20.08.2012 р. №10/3905-12 див. «ДК» №45/2012


Оновлено Перелік дитячих продуктів, які звільняються від оподаткування

! Платникам податку на прибуток

КМУ виклав у новій редакції перелік спеціальних продуктів дитячого харчування власного виробництва, прибуток від реалізації яких звільняється від оподаткування. До переліку увійшли:

1) молоко спеціального призначення для немовлят у герметичному упакуванні масою нетто не більше ніж 500 г з вмістом жиру понад 10 мас. %;

2) продукти готові гомогенізовані з м'яса та м'ясних субпродуктів для дитячого харчування;

3) овочі гомогенізовані (крім заморожених, консервованих з оцтом чи оцтовою кислотою) для дитячого харчування;

4) продукти готові гомогенізовані з джемів, фруктового желе, мармеладу, фруктового чи горіхового пюре та фруктових чи горіхових паст для дитячого харчування;

5) продукти харчові готові складені гомогенізовані для дитячого харчування, розфасовані для роздрібного продажу в упакуванні масою не більше ніж 250 г;

6) продукти готові для дитячого харчування, розфасовані для роздрібного продажу (крім готових складених гомогенізованих харчових продуктів);

7) вода бутильована для приготування дитячого харчування та/або пиття.

Постанова КМУ від 24.10.2012 р. №969
набере чинності з дня опублікування (станом на 30.10.2012 р. не опублікована)


Затверджено форму податкового розрахунку рентної плати

! Платникам рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат

Мінфін затвердив форму Податкового розрахунку з рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в Україні.

Відповідно втрачає чинність наказ ДПАУ від 24 грудня 2010 року №1012.

Наказ Мінфіну від 17.09.2012 р. №1001
набере чинності з дня опублікування (станом на 30.10.2012 р. не опублікований)


Змінено критерії оцінки ступеня ризику для ТЕЦ та електростанцій

! Підприємствам електроенергетики

КМУ вніс зміни до критеріїв оцінки ступеня ризику від діяльності суб'єктів господарювання, яка підлягає ліцензуванню НКРЕ.

Так, зокрема, передбачено, що суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, а також виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, належать до суб'єктів господарювання із середнім ступенем ризику, а не з високим, як це було раніше.

У зв'язку з цим перевірки таких суб'єктів проводитимуться рідше, тобто не частіше ніж один раз на рік.

Постанова КМУ від 24.10.2012 р. №975
набере чинності з дня опублікування (станом на 30.10.2012 р. не опублікована)


Як користуватися сервісом «Єдина база податкових знань»

! Платникам податків

Державна податкова служба України нагадує, що на веб-порталі ДПС України функціонує Єдина база податкових знань, яка постійно оновлюється та вдосконалюється. Єдина база включає в себе перелік найбільш актуальних питань-відповідей, що виникають у платників податків.

Для того щоб скористатися цим сервісом, потрібно:

1. Відкрити вікно будь-якого браузера та ввести в адресний рядок адресу: www.sts.gov.ua. Натиснути клавішу Enter.

2. Після повного завантаження сторінки веб-порталу ДПС України натиснути на гіперпосилання «Єдина база податкових знань», яке розташоване в середній частині екрана. Після переходу натиснути гіперпосилання «Єдина база податкових знань» — на сторінці буде відображена Єдина база податкових знань у розрізі категорій, а також буде доступне гіперпосилання «Пошук по базі».

3. Пошук запитань-відповідей в Єдиній базі податкових знань можна проводити за допомогою категорій запитань або за допомогою посилання «Пошук по базі».

У разі пошуку запитань-відповідей за допомогою категорій запитань треба з переліку категорій обрати найбільш схожу до Вашого запитання та натиснути на неї або натиснути на символ «+» (ліворуч від категорії) для відображення наявних підкатегорій цієї категорії. З переліку підкатегорій обрати найбільш наближену підкатегорію до Вашого запитання, натиснути на неї та знайти серед запропонованих запитань-відповідей запитання, яке Вас цікавить.

У разі пошуку запитань-відповідей за допомогою посилання «Пошук» слід заповнити відповідні поля (»Пошук за фразою», «Категорія», «Підкатегорія», «Шукати серед», «Статус») та натиснути посилання «Пошук». Якщо необхідне запитання не знайдено, треба повторити пошук, при цьому поле «Пошук за фразою» доповнити додатковими словами.

Звертаємо Вашу увагу та те, що перелік категорій Єдиної бази податкових знань доповнено новими категоріями. Назви цих категорій відповідають назвам податків, зборів (обов'язкових платежів) з урахуванням норм Податкового кодексу України, а саме: 020, 030, 040, 050, 080, 110, 120, 130, 140, 160, 170, 180, 200, 210, 270, 300, 310, 320, 360, 370, 410, 510, 520, 530, 540, 550, 560, 570, 590, 600.

Департамент взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю ДПС України


ДПС приймає пропозиції

! Платникам податків

З метою вдосконалення функціонування податкової системи протягом жовтня — листопада 2012 року проводиться інформаційна кампанія щодо збору та узагальнення пропозицій для формування Програми лібералізації державної податкової політики на 2013 — 2014 роки.

Усі побажання та пропозиції платники податків можуть залишати в центрі обслуговування платників податків у спеціальних скриньках, а також на єдиному веб-порталі ДПС України (www.sts.gov.ua) у розділі «Пропозиції щодо вдосконалення державної податкової політики» для збору відповідних пропозицій від представників бізнесу.

ДПI у Личаківському районі м. Львова


Тиждень тематичних консультацій від ДПС

! Платникам податків

Створено новий сервіс «Тиждень тематичних консультацій». Цей проект забезпечує надання в інтерактивній формі консультацій платникам податків з питань застосування податкового законодавства відповідно до заявленої теми. Також на електронну адресу idd@sts.gov.ua платники податків можуть надсилати запитання з позначкою «Тиждень тематичних консультацій» і отримувати на них оперативні, кваліфіковані відповіді.

ДПI у Личаківському районі м. Львова

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»


Реклама

Модернізація бухгалтерського обліку в державному секторі: метод нарахування та відповідності доходів та витрат

! Усім

26 вересня 2012 року ВНЗ «Національна академія управління» та ДННУ «Академія фінансового управління» Міністерства фінансів України в приміщенні Національної академії управління провели науково-практичний семінар «Модернізація бухгалтерського обліку в державному секторі: метод нарахування та відповідності доходів та витрат» для головних бухгалтерів, фінансистів, економістів, керівників структурних підрозділів державного сектору, працівників консалтингових і аудиторських компаній різних регіонів України.

Доповідачами виступили фахівці Державної казначейської служби України, Світового банку, провідних аудиторських та консалтингових компаній, науковці Національної академії управління, Академії фінансового управління та Національного університету біоресурсів і природокористування України.

Протягом багатьох років бухгалтерський облік у бюджетній сфері вважався чимось на кшталт затишного пансіонату на березі тихої водойми. Усе йшло своїм порядком — кошториси доходів та видатків, обсяги асигнувань, виділення фінансування.

Те, що бухгалтерам бюджетної сфери потрібно готуватися до глобальних змін, стало зрозумілим після оприлюднення наказів Мінфіну від 29.12.2011 р. №1798 «Про затвердження деяких національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі» (набирає чинності 01.01.2013 р.) та №568 від 18.05.2012 р. «Про затвердження деяких національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та змін до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі».

Бухгалтери, фінансисти та керівники вітчизняних бюджетних установ відчули нагальну потребу отримати роз'яснювальну інформацію про те, які наслідки тягне за собою практичне застосування цих нормативних актів.

На семінарі досить докладно було розкрито сутність і стратегію модернізації системи бухгалтерського обліку, всебічно розглянуто метод нарахування та його застосування для оцінки доходів і витрат у державному секторі. Ґрунтовно аналізувалися основні чинні стандарти та можливості різного трактування тих чи інших термінів. Особлива увага була приділена адаптації фінансової звітності суб'єктів державного сектору до вимог національних стандартів, відображенню інформації про доходи і витрати у фінансовій звітності та особливостям визнання доходів і витрат в умовах гіперінфляції у державному секторі. Не оминули увагою доповідачі також і нетипові ситуації, підводні рифи нових змін.

Унаслідок обговорення та дискусії під час пленарного засідання і «круглого столу» учасниками семінару (а їх було близько 300 осіб) були напрацьовані такі рекомендації та пропозиції Міністерству фінансів України та Державній казначейській службі України:

1. Розробити та затвердити єдиний план рахунків для всіх розпорядників бюджетних коштів.

2. Розробити уніфіковані вимоги до вибору програмного забезпечення для обміну інформацією між Міністерством фінансів України, органами Державної казначейської служби України і суб'єктами державного сектору з використанням баз даних та інформаційних систем.

3. У зв'язку із запровадженням нових стандартів бухгалтерського обліку розробити та впровадити у державному секторі чіткі та зрозумілі стандарти:

— критеріїв та меж відповідальності керівників фінансово-бухгалтерських служб;

— ступенів прозорості та відкритості ведення бухгалтерського обліку;

— порядку і строків підготовки та перепідготовки бухгалтерських кадрів.

4. У зв'язку з тим що у стандарті «Запаси» немає методу вибуття запасів за «Продажними цінами», що істотно ускладнює облік товарів, внести відповідні зміни до нормативно-законодавчих документів.

5. Розглянути можливість застосування журнально-ордерної форми для ведення обліку в бюджетних установах, уніфікації регістрів обліку в корпоративному та державному секторах.

6. З метою мінімізації помилок та негативних наслідків перед прийняттям важливих нормативно-правових документів обов'язково використовувати методи математичного моделювання, аналізу, синтезу та конкретизації.

Опитування учасників семінару наочно показало, що ініціатива Академії фінансового управління щодо проведення цього заходу є дуже вчасною, тематика доповідей — актуальною, інформація та роздаткові матеріали, отримані слухачами, — досить грунтовні та стануть їм у нагоді у практичній діяльності. Одностайне побажання всіх без винятку опитаних — такі семінари треба проводити частіше!

До змісту номеру