• Посилання скопійовано

Що нового

Як сплачувати збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності

! СГД

ДПСУ роз'яснила, що строки сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності наступні:

1) за провадження торговельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту — не пізніш як за 1 к. д. до початку такої діяльності;

2) за провадження торговельної діяльності (крім торговельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту), діяльності з надання платних послуг, здійснення торгівлі валютними цінностями — щомісяця не пізніше 15 числа, який передує звітному місяцю;

3) за здійснення діяльності у сфері розваг — щоквартально не пізніше 15 числа місяця, який передує звітному кварталу.

Отже, якщо госпсуб'єкт сплатив до 15 грудня поточного року збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності за січень (перший квартал) наступного року у розмірі, встановленому чинним на той момент законодавством, його обов'язок зі сплати цих платежів вважається виконаним.

Лист ДПСУ від 17.01.2012 р. №1448/7/15-2217 див. у наступних числах «ДК»


Iнформація про найманих працівників фізособи-СПД є базою персональних даних

! Фізособам-СПД

Мін'юст зазначає, що картотека з інформацією про найманих працівників фізособи-СПД є базою персональних даних у розумінні ст. 2 Закону «Про захист персональних даних», відповідно до якої база персональних даних — іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек.

При цьому уповноважений орган наголосив, що персональні дані однієї фізособи не є базою персональних даних. Проте особа, що володіє цими даними, має вживати заходів щодо їх збереження (закони «Про захист персональних даних» і «Про інформацію»).

Лист Мін'юсту від 08.11.2011 р. №17304-0-33-11/61


Новий Довідник пільг №60

! Юрособам та фізособам-СПД

На сайті ДПСУ з'явився Довідник пільг №60 щодо сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів станом на 01.01.2012 р.

Довідник пільг використовують платники під час заповнення звіту за формою №1-ПП «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб та фізичних осіб — суб'єктів підприємницької діяльності» (постанова КМУ №1233 від 27.12.2010 р.).

Довідник пільг №60 див. також на нашому сайті (www.dtkt.com.ua) у розділі «Довідники».

За матеріалами порталу www.dtkt.com.ua


Затверджено Порядок застосування адмінарешту майна платника податків

! Платникам податків

Мінфін затвердив Порядок застосування адмінарешту майна платника податків, яким встановлено:

1) поняття адмінарешту майна, його види та повноваження відповідних осіб щодо прийняття рішення про арешт майна;

2) обставини, за яких застосовується адмінарешт майна;

3) порядок застосування адмінарешту майна;

4) функції виконавця рішення;

5) особливості застосування арешту при тимчасовому затриманні майна;

6) особливості застосування арешту коштів на рахунку платника податків;

7) продовження та припинення адмінарешту майна;

8) прийняття рішення про звільнення з-під арешту майна;

9) оскарження рішення керівника про арешт майна та відповідальність за неправомірне застосування арешту майна.

Наказ Мінфіну від 07.11.2011 р. №1398
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.01.2012 р. не опублікований).
Див. у наступних числах «ДК»


Надано роз'яснення щодо заповнення нової ПН

! Платникам ПДВ

ДПСУ роз'яснила особливості заповнення нової податкової накладної. Так, у новій формі ПН:

1) у полі «Порядковий номер» накладної збільшено кількість клітин, відведених для номера філії, які заповнюються у разі виписки податкових накладних філією чи іншим структурним підрозділом продавця;

2) назву гр. 2 приведено у відповідність до вимог п. 201.4 ПКУ (податкова накладна виписується у день виникнення ПЗ продавця);

3) запроваджено нову гр. 4 «Код товару згідно з УКТ ЗЕД», яка заповнюється при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів і товарів, ввезених до України, на всіх етапах (ланцюгах) постачання;

4) гр. «20%» замінено графою «основна ставка», оскільки з 01.01.2014 р. основна ставка податку становитиме 17%.

Лист ДПСУ від 29.12.2011 р. №10768/7/15-3117 див. у наступних числах «ДК»


Затверджено форму Податкової декларації з податку на прибуток банку

! Банкам

Мінфін затвердив форму Податкової декларації з податку на прибуток банку. При цьому втратить чинність наказ ДПАУ від 21.02.2011 р. №98 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток банку».

Наказ Мінфіну від 21.12.2011 р. №1683
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.01.2012 р. не опублікований)


Як здійснюється оподаткування «єдиноподатників», які продають пиво і вино

! «Єдиноподатникам», які продають пиво і вино

У зв'язку з тим, що з 1 січня 2012 року набрали чинності положення Податкового кодексу про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності, ДПС повідомила, що фізособи, діяльність яких пов'язана із роздрібним продажем пива та столових вин, можуть бути платником єдиного податку та не сплачувати збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

Лист ДПСУ від 12.01.2012 р. №909/7/15-5117 див. у наступних числах «ДК»


Старий КВЕД не зашкодить отримати свідоцтво платника ЄП

! Платникам ЄП

ДПСУ зобов'язала податкові органи забезпечити видачу свідоцтва (продовження терміну дії виданих свідоцтв) платника ЄП госпсуб'єктам, які подали заяву щодо обрання або переходу на спрощену систему оподаткування за формою, передбаченою наказом Мінфіну від 20.12.2011 р. №1675, у т. ч. в яких зазначаються обрані види економічної діяльності за національним класифікатором ДК 009:2005 або ДК 009:2010.

Лист ДПСУ від 12.01.2012 р. №871/7/17-1217


ДПСУ роз'яснила зміни до звітності з ПДВ

! Платникам ПДВ

Внаслідок прийняття Наказу №1492 форми податкової звітності з ПДВ зазнали змін (порівняно з редакцією наказу ДПА України від 25.01.2011 р. №41):

1) р. III «Розрахунок за звітній період» декларації з ПДВ (скороченої) та уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок доповнено новими рядками з метою реалізації механізму зарахування до складу податкового кредиту наступного звітного періоду перевищення суми ПДВ, сплаченої сільськогосподарським підприємством постачальникові на вартість виробничих факторів, над сумою податку, нарахованого за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (п. 209.3 ПКУ);

2) з метою приведення у відповідність до ст. 50 ПКУ р. III уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок доповнено ряд. 19 «Сума штрафу, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки».

Решта форм звітності, що затверджується наказом, залишилася без змін.

Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ теж зазнав деяких змін:

1) відповідно до п. 49.19 ПКУ пункт 3 р. III доповнено нормою, яка передбачає, що у разі подання податкової звітності в електронній формі платник повинен здійснити таке надсилання на адресу відповідного органу ДПС не пізніше закінчення останньої години дня, в якому минає граничний строк подання податкової декларації;

2) розділи VI та VII приведено у відповідність до вимог п. 209.3 ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом №3609.

Лист ДПСУ від 17.01.2012 р. №1420/7/15-3117 див. у наступних числах «ДК»


Порядок забезпечення харчуванням потерпілих на виробництві від ФСС НВВ

! Застрахованим у ФСС НВВ

ФСС НВВ затвердив Положення, яке визначає порядок забезпечення додатковим харчуванням потерпілих унаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.

Додаткове харчування призначається потерпілим за прямими наслідками ушкодження здоров'я внаслідок нещасних випадків (травм) на виробництві або професійних захворювань на конкретно визначений строк за раціоном, який складає дієтолог чи лікуючий лікар та затверджує медико-соціальна експертна комісія.

Під час тимчасової непрацездатності (до встановлення МСЕК ступеня втрати професійної працездатності у відсотках) підставою для забезпечення потерпілих додатковим харчуванням є висновок ЛКК.

Постанова ФСС НВВ від 03.11.2011 р. №42
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.01.2012 р. не опублікована)


НБУ роз'яснив обов'язки банків

! Банкам

Нацбанк повідомив про те, що:

1) банки не зобов'язані здійснювати перевірку наявності чи відсутності в реєстрах інформації про фізособу, що звертається до банку з метою відкриття рахунка;

2) ФОП та особи, що провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані повідомляти про свій статус банки, в яких вони відкривають рахунки;

3) банки при відкритті/закритті рахунків протягом трьох робочих днів з дня їх відкриття/закриття повинні повідомити податковий орган, у якому обліковується платник податків, про здійснення такої операції;

4) датою початку витратної операції щодо рахунка самозайнятої особи в банках та фінустановах є дата отримання останніми повідомлення від податкового органу про взяття рахунка на облік у цьому органі.

Крім того, Нацбанк відповів на питання щодо порядку виправлення помилок в касових ордерах та касовій книзі, зокрема зазначив, що всі надходження і видача готівки в національній валюті підприємства відображають в касовій книзі, виправлення в якій, як правило, не допускаються. Якщо ж такі виправлення зроблено, то вони повинні бути завірені підписами касира та головного бухгалтера або особи, яка його заміщає.

Лист НБУ від 13.10.2011 р. №25-113/2388-12062 див. у наступних числах «ДК»


Корупціонерів внесуть до реєстру

! Усім

Мін'юст затвердив Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення (далі — Реєстр), яким визначається порядок формування та ведення Реєстру, а також надання відомостей з нього. Реєстр створено з метою:

1) забезпечення єдиного обліку осіб, які вчинили корупційні правопорушення;

2) забезпечення в установленому порядку проведення спеціальної перевірки відомостей про осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

3) здійснення аналізу відомостей про осіб, які вчинили корупційні правопорушення, з метою визначення сфер державної політики та посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, з найбільшими корупційними ризиками.

Наказ Мін'юсту від 11.01.2012 р. №39/5 чинний з 22.01.2012 р.


Зміни до положень Закону «Про недержавне пенсійне забезпечення»

! Учасникам НПФ

Президент підписав Закон від 22.12.2011 р. №4225-VI, яким вносяться зміни до окремих положень Закону «Про недержавне пенсійне забезпечення», якими, зокрема:

1) введено поняття «засновник недержавного пенсійного фонду» — ним є юридична або фізична особи (для професійного пенсійного фонду), які створили пенсійний фонд чи приєдналися до нього після створення та набули прав і обов'язків, визначених Законом для засновників недержавного пенсійного фонду;

2) встановлено, що органами управління пенсійного фонду є збори засновників та рада пенсійного фонду (рада фонду);

3) змінено перелік учасників та вкладників недержавних пенсійних фондів;

4) змінено порядок створення, реєстрації, скасування реєстрації, а також реорганізації пенсійного фонду;

5) змінено порядок адміністрування пенсійного фонду у разі припинення юрособи — адміністратора пенсійного фонду.

Закон України від 22.12.2011 р. №4225-VI набере чинності з 19.07.2012 р.


Порядок ведення обліку показників для визначення класу професійного ризику

! Страхувальникам у ФСС НВВ

ФСС НВВ затвердив Порядок ведення обліку показників для визначення класу професійного ризику виробництва.

Порядок визначає механізм формування, зберігання і використання інформації для забезпечення визначення класів професійного ризику виробництва страхувальникам за видами їх економічної діяльності.

З метою забезпечення ведення обліку показників для визначення класу професійного ризику виробництва ФСС НВВ використовує автоматизовану систему збору, накопичення та обробки даних про страхувальників-роботодавців та добровільно застрахованих осіб.

Постанова ФСС НВВ від 20.12.2011 р. №59
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.01.2012 р. не опублікована).
Див. у наступних числах «ДК»


Рівень зарплати на 2012 р. при визначенні вартості будівництва становить 3400 грн

! Будівельним організаціям

Мінрегіон повідомив, що для визначення вартості будівництва рекомендований рівень середньомісячної зарплати з 1 січня 2012 року розрахунково становить 3400 грн. Такий показник відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт у звичайних умовах та враховує основну і додаткову заробітну плату, кошти на оплату відпусток, заохочувальні та компенсаційні виплати.

При виконанні робіт, що відрізняються від звичайних умов, розмір середньомісячної зарплати на стадіях складання інвесторської кошторисної документації та договірної ціни уточнюється на підставі відповідних обґрунтувань виходячи з конкретних умов.

Цей рівень середньомісячної зарплати погоджується замовником і зазначається у договорі підряду та враховується при проведенні взаєморозрахунків за виконані будівельні роботи.

Лист Мінрегіону від 29.12.2011 р. №7/15-18443


Затверджено форми заяв і повідомлень щодо реєстрації юросіб та фізосіб-підприємців

! Юрособам та фізособам-підприємцям

Мін'юст затвердив форми:

1) запиту про отримання документа про підтвердження факту смерті фізичної особи — підприємця;

2) заяви про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи;

3) заяви про припинення підприємницької діяльності фізичною особою — підприємцем;

4) заяви про необхідність отримання від державного реєстратора повідомлення про залишення електронних документів, що подані для проведення державної реєстрації, без розгляду або повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації;

5) повідомлення про закриття відокремленого підрозділу;

6) повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Наказ Мін'юсту від 30.11.2011 р. №3433/5
набере чинності з дня опублікування (станом на 24.01.2012 р. не опублікований)

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру