• Посилання скопійовано

Що нового

Випадки, коли пенсійний збір при відчуженні легкових авто обкладається ПДВ

! Платникам ПДВ

Згідно зі статтею 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів визначається виходячи з їх договірної вартості, але не нижчої за звичайні ціни, з урахуванням загальнодержавних податків і зборів. До складу договірної вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платникові податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів.

Згідно з Порядком сплати пенсійного збору з окремих видів госпоперацій, платником збору є покупець автомобіля. Отже, сума збору (що сплачується ним на рахунок з обліку коштів спеціального фонду держбюджету) не входить до контрактної вартості автомобіля, тобто не передається продавцеві безпосередньо, і не повинна включатися до бази обкладення ПДВ.

Якщо платником збору буде продавець автомобіля, тобто суму збору буде включено до договірної вартості авто, то базою обкладення ПДВ буде вся вартість авто, включаючи збір.

Лист ДПСУ від 25.10.2011 р. №4183/7/15-3417-26 див. у наступних числах «ДК»


Як чорнобильцям отримати додаткову відпустку зі збереженням зарплати

! Працедавцям та робітникам

Мінсоцполітики надало роз'яснення щодо отримання додаткової відпустки зі збереженням зарплати (14 робочих (16 календарних) днів на рік), яка гарантована державою особам, віднесеним до категорій 1 та 2.

Таким чином, якщо особа є, наприклад, учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, вона має право на додаткову відпустку зі збереженням зарплати тривалістю 16 к. д. При цьому, якщо така особа виховує дитину-інваліда, інвалідність якої пов'язана з Чорнобильською катастрофою, вона має право на ще одну додаткову відпустку зі збереженням зарплати тривалістю 16 к. д.

Для отримання додаткової відпустки батько, який виховує дитину-інваліда, інвалідність якої пов'язана з Чорнобильською катастрофою, крім заяви про надання такої відпустки, повинен надати роботодавцю довідку з місця роботи матері дитини про те, що вона такою відпусткою у відповідному робочому році не користувалась, оскільки зазначена відпустка відповідно до ст. 30 Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» надається одному з батьків дитини-інваліда.

Лист Мінсоцполітики від 24.10.2011 р. №310/13/133-11


Штрафи за порушення санітарних правил зменшено в 58 разів

! Фізособам

МОЗ внесло зміни до Iнструкції про порядок накладення і стягнення штрафів за порушення санітарного законодавства, затвердженої наказом від 14.04.95 р. №64. Номінали штрафів за порушення санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм залишилися незмінними, але виражені тепер не в мінімальних зарплатах, а в неоподатковуваних мінімумах доходів громадян.

Змінами вилучено вимоги, яким повинен відповідати акт перевірки дотримання санітарного законодавства.

Встановлено, що протокол про порушення складається у двох примірниках (а не у трьох, як було раніше), один з яких у триденний термін передається посадовій особі, яка уповноважена розглядати справу, другий — порушнику. Протокол повинен складається лише за встановленою формою (дод. 1 до Iнструкції), у жодному разі він не може бути складений на звичайному аркуші паперу.

Дані про особу правопорушника повинні містити виключно відомості, передбачені формою протоколу (дод. 1 до Iнструкції).

Змінами вилучено норму, якою встановлювалося, що особа, щодо якої штраф було скасовано, має подати до установи банку, що прийняла суму штрафу на поточний рахунок «для штрафів», заяву про повернення утриманого штрафу, оригінал рішення про скасування стягнутого штрафу та довідку з бухгалтерії чи установи банку, що перерахували суму штрафу, з вказівкою дати банківської операції.

Наказ МОЗ від 30.08.2011 р. №543 чинний з 21.11.2011 р.


ПФУ не може не прийняти звіт, де вказана зарплата, менша від мінімальної

! Страхувальникам у ПФУ

Пенсійний фонд наголосив, що якщо звіт сформований з дотриманням усіх вимог, передбачених Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, то неприйняття звіту у зв'язку з тим, що у показниках звіту зазначена заробітна плата у розмірі, меншому за мінімальну, безпідставне.

Лист ПФУ від 06.10.2011 р. №21269/05-10 див. у наступних числах «ДК»


Порядок видачі документів дозвільного характеру встановлюється Кабміном

! СГД

Відповідно до ст. 21 Закону «Про охорону праці», Кабміном встановлюються:

1) порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі;

2) переоформлення, видача дублікатів;

3) анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади з нагляду за охороною праці та його територіальними органами;

4) переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація яких потребує отримання дозволу.

Для одержання дозволу СГД (уповноважена особа) подає (надсилає поштою) до Держнаглядохоронпраці або його територіального органу за місцем розташування заяву за встановленим зразком (п. 4 постанови КМУ від 15.10.2003 р. №1631 «Про затвердження Порядку видачі дозволів Державним комітетом з нагляду за охороною праці та його територіальними органами»).

Стосовно виконання робіт не за місцем розташування госпсуб'єкта Держкомпідприємництва зазначає, що згідно з п. 12 Постанови №1631 про одержання дозволу СГД повинен повідомити територіальний орган Держнаглядохоронпраці за місцем виконання роботи підвищеної небезпеки або експлуатації об'єкта, у т. ч. відокремленими підрозділами.

Лист Держкомпідприємництва від 31.10.2011 р. №8390


Зарплата працівника повинна перевищувати фактичний розмір прожиткового мінімуму

! Працедавцям та працівникам

Мінпраці нагадало, що розмір заробітної плати некваліфікованого працівника небюджетної сфери за повністю виконану норму часу у нормальних умовах праці повинен перевищувати фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Лист Мінпраці від 17.03.2011 р. №2774/0/14-11/18


Особливості проведення перерахунку ПДФО

! Податковим агентам з ПДФО

ДПСУ нагадує, що роботодавець має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період і в будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник право на застосування ПСП.

Якщо внаслідок перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу — за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

Якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов'язання платника за наслідками звітного податкового року та сплачується самим платником.

Якщо платник звільняється з місця роботи, то ПСП надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому він був звільнений.

Лист ДПСУ від 25.10.2011 р. №4233/6/17-1115 див. у наступних числах «ДК»


Вивіска на фасаді будинку чи біля входу (на вітрині) не є рекламою

! Суб'єктам господарювання

На думку Держкомпідприємництва, у разі якщо на фасаді будівлі, яку займає суб'єкт господарювання, та/або біля входу (в'їзду) до неї розміщено інформаційну вивіску, інформація на якій не містить закликів до придбання товару чи отримання послуги або іншої інформації, що призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару (послуги), така інформація не є рекламою.

Лист Держкомпідприємництва від 08.11.2011 р. №8672


Зміни до Порядку держреєстрації (перереєстрації) лікарських засобів

! Виробникам та імпортерам ліків

Кабмін вніс зміни до Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів. Згідно зі змінами, зокрема, перевірка на відповідність вимогам належної виробничої практики виробництва лікарських засобів, що подаються на реєстрацію (перереєстрацію), не проводиться у разі наявності виданого Держлікслужбою документа, що підтверджує відповідність умов виробництва вимогам належної виробничої практики (для вітчизняних виробників — чинної ліцензії на виробництво лікарських засобів).

Постанова Кабінету Міністрів України від 14.11.2011 р. №1165 чинна з 21.11.2011 р.


Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів

! Суб'єктам господарювання

Кабмін затвердив Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів.

Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.

Учасниками конкурсу можуть бути госпсуб'єкти:

1) установчими документами яких передбачено провадження діяльності у сфері поводження з побутовими відходами;

2) які можуть забезпечити виконання обов'язків, визначених у ч. 2 ст. 21 Закону «Про житлово-комунальні послуги».

Кількість учасників конкурсу не обмежується.

Постанова КМУ від 16.11.2011 р. №1173
набере чинності з дня опублікування (станом на 22.11.2011 р. не опублікована)


Затверджено Методрекомендації щодо зберігання аудиторської документації

! Суб'єктам аудиторської діяльності

Аудиторська палата затвердила Методрекомендації щодо забезпечення аудиторськими фірмами системи зберігання аудиторської документації та іншої конфіденційної інформації, що визначають рекомендації з належного зберігання та поширення конфіденційної інформації, отриманої та/або переданої замовникам у процесі надання послуг з обов'язкового аудиту.

Рішення Аудиторської палати від 03.11.2011 р. №240/10


Зміни до порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів

! Суб'єктам аудиторської діяльності

Аудиторська палата внесла зміни до Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів. Зокрема, змінено перелік даних про аудиторські фірми, що вносяться до Переліку аудиторських фірм, а також перелік документів, що подає заявник для внесення інформації до Переліку аудиторських фірм.

Порядок також доповнено формою заяви про внесення інформації до Переліку аудиторських фірм, які відповідають критеріям для проведення обов'язкового аудиту.

Рішення Аудиторської палати від 03.11.2011 р. №240/11


Нове у Правилах розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку ЦП

! Учасникам фондового ринку

ДКЦПФР затвердила зміни до Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, уточнивши, за які дії може наставати відповідальність юридичних осіб за порушення законодавства у зазначеній сфері.

Фінансові та інші санкції можуть застосовуватися до юридичних осіб, зокрема, за такі правопорушення:

1) за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку, визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», — у розмірі від 10000 до 50000 н. м. д. г. або в розмірі до 150% прибутку (надходжень), одержаних в результаті цих дій;

2) за умисне незаконне розголошення, передачу або надання доступу до інсайдерської інформації, а так само надання з використанням такої інформації рекомендацій щодо придбання або відчуження цінних паперів чи похідних. Також це стосується вчинення з використанням інсайдерської інформації на власну користь або на користь інших осіб правочинів, спрямованих на придбання або відчуження цінних паперів чи похідних, яких стосується інсайдерська інформація, — у розмірі від 10000 до 50000 н. м. д. г. або в розмірі до 150% прибутку (надходжень), одержаних внаслідок цих дій.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, — у розмірі від 50000 до 100000 н. м. д. г. або в розмірі від 150 до 300% до прибутку (надходжень), одержаних внаслідок цих дій.

Рішення ДКЦПФР від 13.10.2011 р. №1428


Нове положення про контроль за виробництвом та обігом спирту, алкоголю і тютюну

! Виробникам алкогольних та тютюнових виробів

Мінфін затвердив Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПСУ. Положенням встановлено, що Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкоголю і тютюну діє як самостійний функціональний підрозділ з правами юрособи у складі ДПСУ і реалізує державну політику у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкоголю і тютюну, здійснює міжгалузеву координацію у цій сфері.

Департамент є юрособою публічного права, має самостійний баланс, печатки, власні бланки, рахунки в органах Держказначейства.

Департамент виконує роботу щодо здійснення контролю за:

1) виробництвом та обігом спирту, алкоголю і тютюну;

2) зберіганням, обліком та використанням марок акцизного податку;

3) ліцензуванням регіональними управліннями роздрібної торгівлі алкоголю і тютюну;

4) роботою представників органу ДПС на акцизних складах підприємств — виробників спирту та лікеро-горілчаної продукції та податкових постах;

5) показниками спиртовимірювальних апаратів, пломбуванням місць можливого доступу до спирту на брагоректифікаційних апаратах підприємств — виробників спирту та спиртовмісної продукції всіх форм власності;

6) відвантаженням спирту на виробництво продуктів органічного синтезу та за наявністю спеціальних технічних пристроїв, які фіксують в електронному вигляді дані про обсяг відвантаженого спирту та використання денатуруючих домішок;

7) дотриманням госпсуб'єктами, які провадять оптову чи роздрібну торгівлю алкоголем, установлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на такі напої;

8) дотриманням госпсуб'єктами, які провадять роздрібну торгівлю тютюном, максимальних роздрібних цін на тютюн, установлених виробниками або імпортерами таких виробів.

Наказ Мінфіну від 13.10.2011 р. №1289
набере чинності з дня опублікування (станом на 22.11.2011 р. не опублікований)


На оскарження рішення про нарахування грошового зобов'язання є 1095 днів

! Платникам податків

Відповідно до змін п. 56.18 ПКУ платник податків має право оскаржити в суді рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення протягом 1095 днів.

Одночасно Законом №3609-VI зі змісту п. 56.18 ПКУ вилучено абзац другий, який передбачав, що в разі, якщо платником податків до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, строк звернення до суду продовжується на строк, який фактично минув з дати звернення платника податків зі скаргою до контролюючого органу до дати отримання таким платником податків остаточного рішення контролюючого органу, прийнятого за наслідками розгляду скарги. У зв'язку з цим з 06.08.2011 р. строк для звернення до суду з позовом про оскарження рішень контролюючого органу не продовжується на час процедури адміністративного оскарження, яким скористався платник податків.

Лист ВАСУ від 01.11.2011 р. №1935/11/13-11

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру