Усі госпсуб'єкти знають, що планові перевірки проводилися не частіше ніж раз на рік податковими органами, а інші державні органи — ПФУ, ФСС, ДМСУ, а також КРУ — мали проводити перевірки за сформованими та погодженими графіками з податковими органами. Планові виїзні ревізії та перевірки повинні були розпочинатися одночасно всіма контролюючими органами в день, установлений планом-графіком, про який суб'єкт господарювання та всі контролюючі органи інформувалися не пізніше ніж за десять днів до дня їх проведення. Про зміну строків проведення планових виїзних ревізій і перевірок контролюючі органи повідомляли відповідні органи державної податкової служби.
Загалом, саме такий порядок координації був до 01.01.2011 р. (Постанова від 21 липня 2005 р. №619).
З прийняттям Податкового кодексу лише в разі планування різними контролюючими органами у звітному періоді перевірки одного й того самого платника податків вона проводиться цими органами одночасно.
КМУ, своєю чергою, затвердив порядок координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням та сплатою податків та зборів, яким установлено таке:
1) одночасно перевірка може проводитися кількома органами фінансового контролю лише в разі, коли різні органи фінансового контролю запланували у звітному періоді перевірку одного й того самого суб'єкта господарювання;
2) плани перевірок погоджуються з відповідним органом державної податкової служби;
3) саме податкові органи не пізніше ніж за десять днів до початку проведення перевірки інформують відповідного госпсуб'єкта та органи фінансового контролю про дату початку перевірки;
4) якщо під час перевірки буде виявлено факти, що свідчать про можливі порушення законодавства, відомості про них передають відповідному органу в межах компетенції.
Щодо органів, на які поширюється цей порядок, тобто органів, які можуть координувати проведення одночасних перевірок одного госпсуб'єкта, то вочевидь це стосується контролюючих органів, зазначених у п. 41.1 ст. 41 ПКУ: податкових та митних органів, а також органів ДКРС. Згідно з попереднім порядком це стосувалося державних органів, зазначених пунктами 2.1 та 2.2 статті 2 Закону №2181, тобто також ПФ та фондів соціального страхування.
Наталія КАНАРЬОВА, «Дебет-Кредит»