• Посилання скопійовано

Що нового

До 2030 року Україна має подолати бідність і голод

! Усім

У зв'язку з офіційним опублікуванням в «Урядовому кур'єрі» 02.10.2019 р. набрав чинності Указ Президента «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року».

У п. 1 документа сказано, що Україна підтримує проголошені резолюцією Генеральної Асамблеї ООН від 25.09.2015 р. №70/1 глобальні цілі сталого розвитку до 2030 року та результати їх адаптації з урахуванням специфіки розвитку України, викладені у Національній доповіді «Цілі сталого розвитку: Україна».

Нагадаємо, що зазначену доповідь було підготовлено Мінекономрозвитку, затверджено Міжвідомчою робочою групою високого рівня з питань організації процесу впровадження ЦСР в Україні під головуванням першого віце-прем'єр-міністра України — міністра економічного розвитку і торгівлі України і представлено урядом 15.09.2017 р.

Документом визначено 17 цілей, серед них:

1) подолання бідності;

2) подолання голоду, досягнення продовольчої безпеки, поліпшення харчування і сприяння сталому розвитку сільського господарства;

3) забезпечення здорового способу життя та сприяння благополуччю для всіх у будь-якому віці;

4) забезпечення всеохоплюючої і справедливої якісної освіти та заохочення можливості навчання впродовж усього життя для всіх;

5) забезпечення гендерної рівності, розширення прав і можливостей усіх жінок та дівчат;

6) забезпечення доступності та сталого управління водними ресурсами та санітарією;

7) забезпечення доступу до недорогих, надійних, стійких і сучасних джерел енергії для всіх;

8) сприяння поступальному, всеохоплюючому та сталому економічному зростанню, повній і продуктивній зайнятості та гідній праці для всіх;

9) створення стійкої інфраструктури, сприяння всеохоплюючій і сталій індустріалізації та інноваціям;

10) скорочення нерівності;

11) забезпечення відкритості, безпеки, життєстійкості й екологічної стійкості міст, інших населених пунктів;

12) забезпечення переходу до раціональних моделей споживання і виробництва;

13) вжиття невідкладних заходів щодо боротьби зі зміною клімату та її наслідками.

Указ Президента від 30.09.2019 р. №722/2019 чинний з 02.10.2019 р.


Опубліковано Закон про уникнення подвійного оподаткування зі Швейцарією

! Суб'єктам ЗЕД

У «Голосі України» 25.09.2019 р. офіційно опубліковано Закон «Про ратифікацію Протоколу між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою про внесення змін до Конвенції між Урядом України і Швейцарською Федеральною Радою про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і на капітал та Протоколу до неї, вчинених у м. Київ 30 жовтня 2000 року».

Як розповідали у Мінфіні, ратифікація Протоколу спрямована на внесення змін до чинної Конвенції між Урядом України і Швейцарською Конфедерацією про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і капітал з метою приведення положень Конвенції у відповідність до новітніх стандартів Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) та Плану дій BEPS (правил протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування), зокрема розширення можливостей щодо обміну інформацією, вдосконалення процедури взаємного узгодження (вирішення податкових спорів) за допомогою арбітражу та застосування права на отримання переваг.

Закон України від 18.09.2019 р. №105-IX набрав чинності 06.10.2019 р.


Опубліковано Закон стосовно уникнення подвійного оподаткування з Туреччиною

! Суб'єктам ЗЕД

У «Голосі України» 25.09.2019 р. офіційно опубліковано Закон «Про ратифікацію Протоколу між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про внесення змін до Угоди між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і майно».

Як повідомляється, необхідність укладення Протоколу пояснюється тим, що в процесі переговорів із Турецькою Республікою були узгоджені зміни, які необхідно внести до Угоди.

Так, положеннями Протоколу про внесення змін передбачено:

— перелік податків, на які поширюється дія Угоди, які приведено у відповідність до національних законодавств Договірних Держав;

— розширення терміна «резидент» відповідно до положень модельної Конвенції Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР);

— нову редакцію статті щодо обміну інформацією, якою передбачається значне розширення можливостей Договірних Держав щодо обміну податковою інформацією без застережень щодо вимог національного податкового інтересу чи банківської таємниці;

— нову статтю про допомогу у стягненні податків, згідно з якою Договірні Держави надаватимуть одна одній допомогу у стягненні податкових заборгованостей.

Закон України від 18.09.2019 р. №106-IX набрав чинності 06.10.2019 р.


Удосконалено процедуру фінансової реструктуризації

! Боржникам і кредиторам

У зв'язку з офіційним опублікуванням у газеті «Голос України» від 24.09.2019 з наступного дня набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації».

Закон вносить зміни до законів «Про банки і банківську діяльність», «Про захист економічної конкуренції», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про іпотеку», «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень», «Про фінансову реструктуризацію».

Законом, зокрема, уточнено, що відступлення права вимоги у процедурі фінансової реструктуризації відбувається відповідно до законодавства. Залучений кредитор має право відступити право вимоги до боржника у будь-який момент під час проведення процедури фінансової реструктуризації, а також за укладеним планом фінансової реструктуризації. У такому разі до нового залученого кредитора переходять усі права та обов'язки первісного залученого кредитора.

У разі відступлення права вимоги за договорами, укладеними на виконання плану фінансової реструктуризації, новий кредитор набуває всіх прав, передбачених Законом «Про фінансову реструктуризацію».

Закон України від 19.09.2019 р. №112-IX чинний з 25.09.2019 р.


Удосконалено охорону прав на компонування напівпровідникових виробів

! Розробникам мікросхем

У зв'язку з офіційним опублікуванням у газеті «Голос України» від 25.09.2019 р. з наступного дня набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення охорони прав на компонування напівпровідникових виробів».

До ЦКУ і Закону «Про охорону прав на топографії інтегральних мікросхем» вносяться зміни, якими, зокрема:

— надано нове визначення термінів «компонування напівпровідникового виробу», «напівпровідниковий виріб» тощо;

— уточнено умови надання правової охорони та умови охороноспроможності компонування напівпровідникового виробу;

— змінено вимоги до заявки на реєстрацію;

— удосконалено порядок проведення експертизи заявок;

— уточнено перелік прав та обов'язків, що випливають із державної реєстрації компонування напівпровідникового виробу.

Закон України від 19.09.2019 р. №111-IX чинний з 26.09.2019 р.


Перехід на IBAN продовжено до 12 січня 2020 року

! Банкам і їхнім клієнтам

Нацбанк вніс зміну до своєї Постанови від 28.12.2018 р. №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні», якою продовжив до 12 січня 2020 року застосування старих правил заповнення платіжок на переказ коштів.

Як повідомляє НБУ, таке рішення прийнято у зв'язку зі зверненням Державної казначейської служби України для забезпечення виконання бюджетних програм в повному обсязі.

Тобто включно до 12 січня 2020 року банки прийматимуть до виконання документи на переказ коштів, у яких заповнено або пара реквізитів «Код банку» та «Рахунок», або рахунок за стандартом IBAN, а з 13 січня 2020 року — виключно рахунок за стандартом IBAN.

Постанова Правління НБУ від 26.09.2019 р. №118 чинна з 02.10.2019 р.


Уряд відновив податкову міліцію і відродив ДФСУ

! Платникам податків

Кабмін вніс зміни до деяких своїх постанов. Зокрема, у Положенні про Державну фіскальну службу України, затвердженому постановою КМУ від 21.05.2014 р. №236, уточнено, що органи податкової міліції здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, виконують оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції.

«Воскресла» й сама ДФСУ: її вписано в Постанову КМУ від 10.09.2014 р. №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади». Натомість у Постанові КМУ від 18.12.2018 р. №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» із завдань ДПСУ вилучено реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску. Аналогічні зміни внесено і до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 р. №227, та до Розпорядження КМУ від 21.08.2019 р. №682 «Питання Державної податкової служби».

Підрозділи податкової міліції у складі ДФС продовжують здійснювати повноваження та виконувати функції з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, здійснюючи оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції до завершення здійснення заходів з утворення центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об'єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до КПКУ.

Постанова Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 р. №846 чинна з 27.09.2019 р.


Набрало чинності Положення про Мінекоенерго

! Усім

Кабмін затвердив Положення про Міністерство енергетики та захисту довкілля України.

Міністерство енергетики та захисту довкілля України (Мінекоенерго) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном.

Мінекоенерго є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує:

1) формування та реалізацію державної політики:

— у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, біологічної і генетичної безпеки;

— в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексах;

— у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства, лісового та мисливського господарства;

2) формування державної політики:

— у сфері розвитку водного господарства та гідротехнічної меліорації земель, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів;

— у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;

— у сфері управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов'язкового) відселення, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, зняття з експлуатації ЧАЕС та перетворення об'єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему, а також здійснення державного управління у сфері поводження з радіоактивними відходами на стадії їх довгострокового зберігання і захоронення;

— у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд);

3) формування державної політики щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів та у галузях електроенергетики і теплопостачання.

Постанова Кабінету Міністрів України від 18.09.2019 р. №847 чинна з 28.09.2019 р.


НКРЕКП визначила ставку внеску на регулювання на IV квартал 2019 року

! СГ сфери енергетики та комунпослуг

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, визначила ставку внеску на регулювання на IV квартал 2019 року у розмірі 0,080%.

Нагадаємо, що внески на регулювання сплачуються щокварталу СГ, які зазначені в Реєстрі суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється регулятором незалежно від форм власності, до спецфонду держбюджету протягом перших 30 днів поточного кварталу, наступного за звітним.

Постанова НКРЕКП від 24.09.2019 р. №2017 чинна з 24.09.2019 р.


Тариф на послуги постачальника електроенергії «останньої надії» на IV квартал

! Учасникам ринку електроенергії

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, установила тариф на послуги постачальника «останньої надії» на IV квартал 2019 року на рівні 373,77 грн/МВт·год (без урахування ПДВ).

Постанова НКРЕКП від 24.09.2019 р. №2023 чинна з 01.10.2019 р.


Визначено порядок проведення перевірок з контролю якості аудиторських послуг

! Аудиторам

Міністерство фінансів затвердило Порядок проведення перевірок з контролю якості аудиторських послуг.

Порядок затверджений відповідно до ч. 14 ст. 40 Закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» і визначає порядок організації, проведення та оформлення результатів перевірок з контролю якості аудиторських послуг.

Основними завданнями перевірки з контролю якості аудиторських послуг є:

— перевірка якості аудиторських послуг щодо дотримання суб'єктами аудиторської діяльності (далі — САД) міжнародних стандартів аудиту, принципу незалежності, ефективності внутрішньої системи контролю якості аудиторських послуг, вимог Закону;

— тестування внутрішніх процедур, здійснення перевірки робочих документів, аудиторських звітів та інших звітів, договорів про надання аудиторських послуг, внутрішніх розпорядчих актів суб'єкта аудиторської діяльності, якими визначаються політика і процедури, що мають застосовуватися під час надання аудиторських послуг;

— розроблення обов'язкових до виконання рекомендацій щодо усунення виявлених під час перевірки з контролю якості аудиторських послуг недоліків і порушень та запобігання їм надалі.

Перевірки з контролю якості аудиторських послуг здійснюються в обов'язковому порядку щодо:

САД, які надають послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності великих підприємств, банків, професійних учасників фондового ринку та емітентів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, — один раз на 3 роки;

САД, які надають послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності, крім тих, які здійснюють обов'язковий аудит фінансової звітності великих підприємств, банків, професійних учасників фондового ринку та емітентів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, — один раз на 6 років.

Також перевірки можуть проводитися за ініціативою САД, які надають послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності.

Загальний строк проведення перевірки з контролю якості аудиторських послуг за місцезнаходженням САД становить не більше 15 р. д. За рішенням інспекції із забезпечення якості органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю/комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати можливе продовження цього строку ще на 15 р. д.

Наказ Мінфіну від 29.08.2019 р. №362
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 02.10.2019 р. офіційно не опублікований

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру