• Посилання скопійовано

Що нового

Даєш якісні публічні послуги!

! Усім

З метою утвердження функціонування сервісної держави — держави для громадян і бізнесу, забезпечення належної реалізації прав фізичних та юридичних осіб у сфері надання публічних, у тому числі адміністративних, послуг, створення сучасної інфраструктури, зручних та доступних електронних сервісів для надання таких послуг Президент видав Указ «Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг».

Згідно з цим документом Кабмін має забезпечити, зокрема:

— визначення та впровадження єдиних вимог до надання публічних послуг, у тому числі ключових показників ефективності, граничного часу очікування, показників задоволеності суб'єктів звернення;

— поступове переведення окремих публічних послуг в електронну форму;

— упровадження дієвого механізму контролю за наданням публічних послуг, у тому числі шляхом замовлення послуги удаваним суб'єктом звернення, впровадження зручних способів отримання відгуків від фізичних та юридичних осіб щодо наданих їм публічних послуг, удосконалення процедури адміністративного оскарження рішень, дій або бездіяльності;

— урегулювання питання плати за надання адміністративних послуг (адміністративного збору) шляхом запровадження єдиних засад визначення розмірів адміністративного збору за надання адміністративних послуг, порядку його сплати та використання;

— запровадження ефективних способів надання консультацій фізичним та юридичним особам, зокрема з використанням «гарячих ліній» зв'язку, віртуальних співрозмовників («чат-ботів»), електронних баз типових запитань і відповідей, щодо публічних послуг, які користуються найбільшим попитом, пов'язаних насамперед із пенсійним та іншим соціальним забезпеченням, видачею документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, реєстрацією місця проживання (місця перебування) особи, держреєстрацією юросіб, ФОП та ГО, держреєстрацією речових прав на нерухоме майно (у тому числі прав на земельну ділянку) та їх обтяжень, реєстрацією ТЗ, видачею посвідчень водія;

— спрощення процедур надання та отримання публічних послуг, забезпечення їх доступності;

— запровадження можливості надання органами місцевого самоврядування та/або нотаріусами окремих публічних послуг, зокрема пов'язаних із реєстрацією актів цивільного стану, реєстрацією ТЗ, видачею посвідчень водія, держреєстрацією земельної ділянки, наданням соціальних послуг;

— упровадження механізму надання комплексної електронної послуги, пов'язаної з оформленням права на земельну ділянку;

— опрацювання питання щодо забезпечення через єдиний державний веб-портал електронних послуг можливості для споживачів ЖКП подавати виконавцям таких послуг звернення в електронній формі щодо їх надання, встановлення, обслуговування, заміни та повірки вузлів обліку, отримувати інформацію про перебіг та результати розгляду таких звернень, здійснювати розрахунки за ЖКП.

Указ Президента України від 04.09.2019 р. №647/2019 чинний з 07.09.2019 р.


Уточнено окремі питання надання адмінпослуг Держгеокадастром

! Землевласникам, землекористувачам

Кабмін вніс зміни до Постанови КМУ від 01.08.2011 р. №835 «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» з метою врахування сучасних способів оплати адмінпослуг, передбачених Законом «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні». Крім того, з метою взаємоузгодження згаданої постанови з Розпорядженням КМУ від 16.05.2014 р. №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» у частині назв адміністративних послуг внесено зміни до додатка до зазначеного розпорядження.

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. №783 чинна з 29.08.2019 р.


Внесено зміни до Порядку розгляду скарг у сфері держреєстрації

! СГ

Кабмін вніс зміни до Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 р. №1128.

Зокрема, уточнено склад комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації: до неї входять заступник керівника суб'єкта розгляду скарги за напрямом державної реєстрації, посадові особи структурних підрозділів апарату суб'єкта розгляду скарги за напрямом державної реєстрації, а також можуть входити за згодою представники інших державних органів, громадських об'єднань, інші особи.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта оскарження реєструється у день її надходження суб'єктом розгляду скарги відповідно до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах за умови підписання її особою, яка вважає, що її права порушено, або її представником. Реєстрація скарги, поданої в електронній формі, здійснюється за умови підписання її скаржником або його представником з використанням кваліфікованого електронного підпису.

У разі подання скарги в електронній формі до скарги додаються копії передбачених законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» документів, виготовлені шляхом сканування, з обов'язковим накладенням скаржником або його представником кваліфікованого електронного підпису.

Копії рішення, прийнятого за результатом розгляду скарги, висновків комісії, засвідчені в установленому законодавством порядку, надсилаються скаржнику, суб'єкту оскарження, а також заінтересованим особам, які брали участь у розгляді скарги по суті, невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення.

Також визначено, що рішення, прийняте за результатом розгляду скарги, висновки комісії із знеособленими персональними даними щодо наведених суб'єктів та об'єктів, зазначених у Законі «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Мін'юсту.

Постанова Кабінету Міністрів України від 04.09.2019 р. №831 чинна з 05.09.2019 р.


Запроваджено Правила надання послуги з постачання теплової енергії

! Кому

Кабмін затвердив:

— Правила надання послуги з постачання теплової енергії;

— типовий договір з індивідуальним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії (зі здійсненням обслуговування і поточного ремонту внутрішньобудинкової системи теплопостачання);

— типовий договір з індивідуальним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії;

— типовий договір з колективним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії;

— типовий колективний договір про надання послуги з постачання теплової енергії;

— типовий договір з власником (користувачем) будівлі про надання послуги з постачання теплової енергії.

Затверджені Правила регулюють відносини між СГ, що провадить господарську діяльність з постачання теплової енергії, та індивідуальним і колективним споживачем, який отримує або має намір отримати послугу з постачання теплової енергії, та визначають вимоги до якості послуги, одиниці виміру обсягу спожитої споживачем теплової енергії, порядок оплати.

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. №830 чинна з 04.09.2019 р.


Зміни в порядку використання субсидій на ЖКП

! Підприємствам ЖКГ

Кабмін вніс зміни до Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою КМУ від 04.03.2002 р. №256.

Так, на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання, відкриті в органах Казначейства, тепер здійснюються лише розрахунки з підприємствами-надавачами за надані пільги та субсидії на оплату природного газу, послуг з транспортування, розподілу та постачання природного газу, теплопостачання. Натомість розрахунки за надані пільги та субсидії на оплату послуг з водопостачання і водовідведення та електроенергії здійснюються на поточні рахунки, відкриті в банківських установах.

Також на поточні рахунки, відкриті в банківських установах, а не на спецрахунки в Казначействі, спрямовуються отримані від головних розпорядників місцевих бюджетів кошти на оплату пільг і субсидій СГ, які постачають теплову енергію, вироблену з альтернативних видів палива, та підприємствам-постачальникам (виробникам) альтернативних видів палива.

Крім того, встановлено, що залишки невикористаних коштів на оплату пільг та житлових субсидій населенню на рахунках підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, вугледобувних та вуглепереробних підприємств, виробників електричної енергії, відкритих в органах Казначейства, перераховуються на поточні рахунки зазначених підприємств, відкриті в банківських установах.

Постанова Кабінету Міністрів України від 06.09.2019 р. №834 чинна з 10.09.2019 р.


Зміни до Положення про заходи захисту

! Банкам і їхнім клієнтам

Нацбанк затвердив зміни до Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою НБУ від 02.01.2019 р. №5.

Зокрема, скасовано щомісячний ліміт у сумі 5 млн євро на репатріацію коштів від продажу ЦП, корпоративних прав, а також коштів, отриманих унаслідок зменшення СК юросіб, виходу з госптовариств іноземними інвесторами (вилучено п. 91 і 92 Положення).

Також розширено перелік операцій, які дозволяється здійснювати за рахунками нерезидентів. Зокрема, на поточні рахунки фізосіб-нерезидентів дозволено зарахування коштів у гривнях, отриманих як дивіденди, процентних доходів за ЦП та інших доходів за об'єктами прав власності в Україні, що не пов'язані з їх відчуженням, продажем, ліквідацією або зменшенням СК.

Крім цього, уточнено, що чинний е-ліміт у 2 млн євро на рік для інвестицій юросіб-резидентів за кордон поширюється також на придбання ЦП іноземних емітентів та облігацій зовнішньої державної позики України.

Постанова Національного банку України від 09.09.2019 р. №113 чинна з 10.09.2019 р.


НБУ знизив облікову ставку до 16,5%

! Усім

Правління Нацбанку ухвалило рішення знизити облікову ставку до 16,5% річних з 6 вересня 2019 року.

Нацбанк продовжує цикл пом'якшення монетарної політики, оскільки очікує уповільнення інфляції до цілі 5%.

Правління Нацбанку бачить можливості для швидшого зниження облікової ставки у разі прискорення реалізації структурних реформ. Також важливою передумовою є стійке уповільнення інфляції до цілі 5%. I навпаки, у разі реалізації проінфляційних ризиків, зокрема через збереження тиску з боку попиту, процес пом'якшення монетарної політики буде більш поступовим.

Наступне засідання Правління НБУ з питань монетарної політики відбудеться 24.10.2019 р.

Рішення Правління НБУ від 05.09.2019 р. №645-рш чинне з 06.09.2019 р.


Нове Положення про підготовку арбітражних керуючих

! Кандидатам в арбітражні керуючі

Мін'юст затвердив Положення про систему підготовки і перепідготовки осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, підвищення кваліфікації та перепідготовки арбітражних керуючих, їх підготовки у справах про банкрутство страхових організацій.

Підготовка осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, складається з двох етапів: перший — навчання осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, другий — стажування осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого.

Навчання осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, полягає у проведенні закладами вищої освіти (установами), які відповідають встановленим у п. 5 розд. II цього Положення вимогам, навчальних курсів з отримання знань у сфері відновлення платоспроможності боржників або визнання їх банкрутами та здійснення діяльності арбітражного керуючого під час провадження справи про банкрутство (неплатоспроможність) з видачею сертифіката про проходження навчання у сфері відновлення платоспроможності боржників або визнання їх банкрутами.

До проходження курсів допускається громадянин України, який має вищу юридичну або економічну освіту другого (магістерського) рівня.

Стажування осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, проводиться з метою удосконалення та застосування на практиці знань, набутих під час навчання особою, яка має намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, та набуття практичних навичок у сфері відновлення платоспроможності боржників або визнання їх банкрутами.

Стажування проходить особа, яка отримала сертифікат про проходження навчання відповідно до п. 18 розд. II цього Положення. Строк дії сертифіката — два роки з дати видачі.

Строк стажування осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, становить 6 місяців.

Наказ Мін'юсту від 13.08.2019 р. №2536/5 набирає чинності з 21.10.2019 р.


Новий Порядок складання кваліфікаційного іспиту на арбітражного керуючого

! Кандидатам в арбітражні керуючі

Мін'юст затвердив Порядок складання кваліфікаційного іспиту особами, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого.

Цей Порядок визначає організаційні засади проведення кваліфікаційного іспиту, порядок його складання особами, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, порядок оцінювання знань на іспиті та встановлення його результату. Iспит проводиться шляхом проходження особами автоматизованого анонімного тестування відповідно до переліку обов'язкових питань, за якими проводиться навчання осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, визначеного Мін'юстом. Iспит проводить Кваліфікаційна комісія арбітражних керуючих.

До складання іспиту допускається особа, яка:

— є громадянином України;

— дієздатна;

— має вищу юридичну або економічну освіту другого (магістерського) рівня;

— не має судимості;

— здатна виконувати обов'язки арбітражного керуючого за станом здоров'я;

— не має заборони обіймати керівні посади;

— має загальний стаж роботи за фахом не менше 3-х років або не менше 1-го року після отримання відповідної вищої освіти на керівних посадах;

— пройшла навчання і стажування протягом 6-ти місяців у порядку, встановленому Мін'юстом;

— вільно володіє державною мовою.

Особа подає до Кваліфікаційної комісії такі документи:

— заяву про допуск до складання кваліфікаційного іспиту за формою, затвердженою як додаток до цього Порядку;

— копії відповідних сторінок паспорта громадянина України, які містять відомості про прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), місце реєстрації проживання/перебування (або копії паспорта громадянина України у формі картки (ID) та довідки про реєстрацію місця проживання/перебування особи);

— копію диплома про вищу юридичну або економічну освіту другого (магістерського) рівня;

— довідку про відсутність судимості;

— копію трудової книжки;

— оригінал довідки про проходження медичного огляду;

— копію сертифіката про проходження навчання у сфері відновлення платоспроможності боржників або визнання їх банкрутами;

— оригінал відгуку про проходження стажування;

— копію посвідчення щодо вільного володіння державною мовою;

— інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення;

— дві фотокартки розміром 40 х 30 мм.

Копії документів, які додаються до заяви про допуск до складання кваліфікаційного іспиту, засвідчуються особистим підписом особи.

Наказ Мін'юсту від 13.08.2019 р. №2535/5 набирає чинності з 21.10.2019 р.

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру