В Україні готуватимуть фахових молодших бакалаврів
! Усім
Через місяць після офіційного опублікування у «Голосі України» від 09.07.2019 р. набере чинності Закон «Про фахову передвищу освіту».
Цей Закон визначає порядок, умови, форми та особливості здобуття фахової передвищої освіти та регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов'язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері фахової передвищої освіти.
Визначено, що освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти провадиться закладами фахової передвищої освіти, іншими суб'єктами освітньої діяльності на підставі ліцензій, які видаються МОН у порядку, визначеному КМУ згідно із законом.
Ліцензований обсяг встановлюється для кожної спеціальності і визначає максимальну кількість здобувачів фахової передвищої освіти на одному курсі (році навчання), яким заклад освіти може одночасно забезпечити здобуття фахової передвищої освіти відповідно до ліцензійних умов.
Установлено, що освітня діяльність з підготовки за освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра започатковується у 2020 році;
ліцензії на підготовку за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста є чинними і діють до завершення навчання осіб, які вступили до відповідних закладів освіти до 31.12.2019 р.;
ліцензії на підготовку здобувачів вищої освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, дійсні на день набрання чинності цим Законом, дають право на оформлення ліцензій на підготовку здобувачів фахової передвищої освіти за освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра зі збереженням ліцензованого обсягу без проходження ліцензування.
Закон України від 06.06.2019 р. №2745-VIII набирає чинності з 09.08.2019 р.
Затверджено нове Положення про державну службу зайнятості
! Громадянам
Мінсоцполітики затвердило Положення про державну службу зайнятості.
Як і раніше, Державна служба зайнятості є централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Мінсоцполітики.
Служба складається з Державного центру зайнятості, Центру зайнятості АРК, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості, міських, районних і міськрайонних центрів зайнятості, Iнституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України, професійно-технічних навчальних закладів державної служби зайнятості, інших навчальних закладів державної служби зайнятості, а також підприємств, установ, організацій, утворених Службою.
Регіональні центри зайнятості можуть створювати поза їх місцезнаходженням міські, районні, міськрайонні та районні у містах відокремлені підрозділи, які виконуватимуть функції, визначені для них відповідним регіональним центром зайнятості.
До завдань Служби належить, зокрема, надання роботодавцям послуг із добору працівників та здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Водночас втратило чинність попереднє Положення, затверджене наказом Мінсоцполітики від 15.12.2016 р. №1543.
Наказ Мінсоцполітики від 14.06.2019 р. №945 чинний з 05.07.2019 р.
Внесено зміни до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності
! Охоронним фірмам
Кабмін вніс зміни до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 р. №960.
Зокрема, передбачено, що до заяви про отримання ліцензії необхідно також додавати відомості про засоби провадження охоронної діяльності (за наявності):
— відомості про наявність спеціальних засобів (новий додаток 2-1);
— відомості про наявність транспорту реагування (новий додаток 2-2).
Також визначено, що суб'єкт охоронної діяльності має забезпечувати необхідні умови для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, в яких обслуговуються замовники охоронних послуг.
Крім того, викладено в новій редакції форму заяви про отримання ліцензії (додаток 1).
Постанова КМУ від 05.07.2019 р. №578
набирає чинності через 2 місяці з дня її опублікування,
станом на 16.07.2019 р. офіційно не опублікована.
Удосконалено Порядок надання спецдозволів на користування надрами
! Надрокористувачам
Кабмін вніс зміни до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою КМУ від 30.05.2011 р. №615.
Зокрема, уточнено, що документи, які не відповідають вимогам Порядку, повертаються заявникові не пізніше 7 р. д. з дня їх реєстрації. Iнформація про повернення документів розміщується на офіційному веб-сайті органу з питань надання дозволу протягом 3 р. д. з дня їх повернення заявникові.
Також уточнено, що у разі виникнення потреби у продовженні строку дії дозволу, наданого на геологічне вивчення, геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин, видобування корисних копалин, геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), будівництво та експлуатацію підземних споруд, не пов'язаних із видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод, строк дії дозволу продовжується за наявності інформації про відсутність порушень надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування надрами, за результатами здійснення останнього заходу державного нагляду (контролю).
Постанова Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. №558 чинна з 06.07.2019 р.
Перелік об'єктів будівництва та нерухомого майна, яким не присвоюється адреса
! Забудовникам
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затвердило Перелік об'єктів будівництва та об'єктів нерухомого майна, яким не присвоюється адреса об'єкта будівництва, об'єкта нерухомого майна.
До Переліку увійшли:
— земельні ділянки;
— автомобільні дороги та вулиці;
— залізниці;
— злітно-посадкові смуги;
— мости, естакади, тунелі та метро;
— порти, канали, греблі та інші водні споруди;
— магістральні трубопроводи, комунікації та лінії електропередачі;
— місцеві трубопроводи та комунікації.
Нагадаємо, що з 01.07.2019 р. набрав чинності Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об'єктам будівництва та об'єктам нерухомого майна, затверджений постановою КМУ від 27.03.2019 р. №367.
Наказ Мінрегіону від 21.06.2019 р. №137 чинний з 16.07.2019 р.
Затверджено Вимоги до безпечності та якості молока і молочних продуктів
! Операторам ринку молока та молокопродуктів
Міністерство аграрної політики та продовольства України затвердило Вимоги до безпечності та якості молока і молочних продуктів.
Вимоги запроваджують належну практику виробництва, переробки та введення в обіг молока та молочних продуктів, встановлюють критерії до сирого молока, які обумовлюють його придатність для введення в обіг.
Вимоги є обов'язковими для всіх операторів ринку незалежно від форми власності та підпорядкування, діяльність яких пов'язана з виробництвом, переробкою та введенням в обіг молока та молочних продуктів, і не поширюються на первинне виробництво молочних продуктів, призначених для власного споживання.
З дня набрання чинності наказом Вимоги застосовуються до операторів ринку, що здійснюють експорт або заявили компетентному органу про готовність до здійснення такого експорту, всі інші оператори переходять на поступове застосування Вимог протягом 01.01.2020 р. — 01.01.2022 р.
Оператору ринку дозволяється запроваджувати власні вимоги до молочної сировини, які ґрунтуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів і контролю у критичних точках та містять показники і процедури, що еквівалентні та/або мають рівень вищий, ніж визначений цими Вимогами.
Наказ Мінагрополітики від 12.03.2019 р. №118 чинний з 12.07.2019 р.
Нове в Порядку використання відбитка про оплату письмової кореспонденції
! СГ
Мінінфраструктури виклало у новій редакції два додатки до Порядку використання відбитка про оплату письмової кореспонденції, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 30.01.2015 р. №20: відомість на просту письмову кореспонденцію, оплачену з використанням відбитків про оплату, та акт про надання послуг з пересилання згрупованої письмової кореспонденції з використанням відбитка про оплату.
Наказ Мінінфраструктури від 20.05.2019 р. №366 чинний з 12.07.2019 р.
Скасовано обмеження на репатріацію дивідендів
! Iноземним інвесторам
Нацбанк вніс зміни до Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою НБУ від 02.01.2019 р. №5, та Положення про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції, затвердженого постановою НБУ від 02.01.2019 р. №8.
Змінами до Iнструкції №5 скасовано ліміт на перерахування дивідендів за кордон або на рахунки нерезидентів в Україні в розмірі 12 млн євро на місяць для однієї юрособи (вилучено пункти 93 та 93-1).
Згідно зі змінами до Положення №8, при перерахуванні резидентом коштів на рахунки власних філій, представництв та інших відокремлених підрозділів за кордоном подана(і) банку інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/документи.
Постанова Національного банку України від 09.07.2019 р. №91 чинна з 10.07.2019 р.
Аудиторській палаті слід подати інформацію про сплату внесків
! Аудиторам
Аудиторська палата зобов'язала суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінзвітності та зобов'язані сплачувати до АПУ внески, передбачені ч. 13 ст. 15 Закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», надати не пізніше 15.08.2019 р. до АПУ в електронній або паперовій формі інформацію (дані) про сплату ними внесків до АПУ у першому півріччі 2019 року за встановленою формою, а саме:
— дані про кількість виконаних завдань (наданих звітів) та вартість послуг (тис. грн);
— дані про нарахування та сплату фіксованого внеску, що становить 0,3 МЗП, установленої законом на 1 січня звітного року, з кожного аудиторського звіту, підготовленого суб'єктом аудиторської діяльності за результатами надання аудиторських послуг з обов'язкового аудиту;
— внесок у відсотках суми винагороди (без урахування ПДВ) за договором з надання аудиторських послуг з обов'язкового аудиту, розмір якого визначений рішенням Ради АПУ від 25.04.2019 р. №12/1.
Рішення АПУ від 27.06.2019 р. №15/4 чинне з 27.06.2019 р.
Форма заяви на отримання спирту
! СГ, які використовують спирт етиловий
Мінфін затвердив форму заяви про включення до Електронного реєстру суб'єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини.
Включення до зазначеного Реєстру є необхідною умовою відпуску спирту етилового таким суб'єктам господарювання.
При цьому до заяви слід додати:
— копії документів, що підтверджують наявність власних та/або орендованих приміщень та технологічного обладнання для виробництва продукції з використанням спирту етилового;
— копії технічної документації (технічні регламенти, стандарти, технічні умови на продукцію, що виробляється з використанням спирту етилового);
— копії технологічних інструкцій (рецептур) на всю номенклатуру продукції, що виробляється з використанням спирту етилового;
— перелік технологічного обладнання, що забезпечує виробництво продукції з використанням спирту етилового.
Крім того, умовами включення до Електронного реєстру є:
— внесення витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, встановлених на кожному місці отримання спирту етилового, та витратомірів-лічильників обсягу виробленої продукції, встановлених на кожному місці відпуску продукції, до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
— кількість працюючих не менше 10 осіб;
— відсутність податкового боргу на момент прийняття рішення про включення до Електронного реєстру;
— внесення місць зберігання спирту до Єдиного реєстру місць зберігання спирту.
Наказ Мінфіну від 18.06.2019 р. №249 чинний з 02.07.2019 р.
Затверджено Iнструкцію з організації та здійснення контролю на безпеку в аеропортах
! Суб'єктам авіаційної діяльності, авіапасажирам
Державна авіаційна служба України затвердила Авіаційні правила України «Iнструкція з організації та здійснення контролю на безпеку в аеропортах України».
Ці Авіаційні правила встановлюють порядок здійснення догляду та контролю на безпеку пасажирів, у тому числі транзитних і трансферних, членів екіпажів повітряних суден, ручної поклажі, багажу, особистих речей, вантажу, поштових та кур'єрських відправлень, бортових припасів, бортового харчування, польотних та аеропортових постачань, осіб та транспортних засобів, яким надається доступ до зони обмеженого доступу, що охороняється.
Положення та процедури, викладені в цих Авіаційних правилах, поширюються на всіх суб'єктів авіаційної діяльності, які забезпечують заходи безпеки з метою запобігання актам незаконного втручання в діяльність цивільної авіації України.
Авіаційні правила застосовуються службами авіаційної безпеки суб'єктів авіаційної діяльності з метою захисту, охорони та безпеки пасажирів, членів екіпажу, авіаційного персоналу, персоналу, залученого до авіаційної діяльності, повітряних суден, об'єктів, суб'єктів авіаційної діяльності незалежно від форми власності та підпорядкованості. Суб'єкти авіаційної діяльності, які провадять її в аеропортах, мають навчити свій персонал надавати першу медичну допомогу та користуватися автоматичним дефібрилятором.
На підставі цих Авіаційних правил суб'єкт авіаційної діяльності, що здійснює контроль на безпеку, розробляє відповідні технології, які затверджує його керівник після погодження уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
Водночас втратила чинність попередня Iнструкція, затверджена наказом Державіаслужби від 28.09.2004 р. №81.
Наказ Державіаслужби від 15.03.2019 р. №322 чинний з 05.07.2019 р.
«Листи щастя» водіям пересилатиме Укрпошта
! Водіям
МВС та Мінінфраструктури затвердили Порядок взаємного обміну інформацією про вручення/невручення або відмову від отримання рекомендованих листів з постановами про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі.
Цей Порядок визначає механізм інформаційної взаємодії між МВС, Національною поліцією та Укрпоштою під час формування та пересилання рекомендованих листів із повідомленням про вручення, якими надсилаються постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, а також взаємного обміну інформацією щодо вручення/невручення або відмови від отримання рекомендованих листів відповідальними особами, зазначеними в ч. 1 ст. 14-2 КУпАП, особами — резидентами України, які ввезли ТЗ, зареєстровані за межами України, або особами, які фактично керували ТЗ на момент учинення зазначених правопорушень.
Наказ МВС та Мінінфраструктури від 23.05.2019 р. №398/376 чинний з 12.07.2019 р.
Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»