Мораторій на продаж землі продовжено
! Землевласникам
До набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2019 року, забороняється (не допускається):
1) внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств;
2) купівля-продаж земельних ділянок с/г призначення державної та комунальної власності, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб;
3) купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб, а також крім зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок з метою їх надання інвесторам — учасникам угод про розподіл продукції для здійснення діяльності за такими угодами.
Закон України від 07.12.2017 р. №2236-VIII чинний з 31.12.2017 р.
У 2018 році потерпілим від нещасного випадку перерахують страхові виплати
! Потерпілим від нещасного випадку на виробництві
Кабмін затвердив коефіцієнт перерахування сум щомісячних страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та членам їхніх сімей з 1 березня 2018 р. у розмірі 1,2.
Для осіб, які мають право на виплати станом на 1 січня 2018 р. та мали право на перерахування сум щомісячних страхових виплат за період з 1 березня 2008 р. до 1 березня 2011 р., перерахування здійснюватиметься з 1 січня 2018 р. шляхом визначення розміру щомісячної страхової виплати зі збільшеного розміру зарплати, з якої станом на 1 березня 2017 р. розраховувалися суми страхових виплат.
Розмір збільшення становить:
— 1281,92 гривні — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2008 р., 1 березня 2009 р., 1 березня 2010 р., 1 березня 2011 р.;
— 826,73 гривні — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2009 р., 1 березня 2010 р., 1 березня 2011 р.;
— 727,19 гривні — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2010 р., 1 березня 2011 р.;
— 393,88 гривні — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2011 року.
Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. №1053 чинна з 01.01.2018 р.
Новий перелік держав, операції з резидентами яких є контрольованими
! Суб'єктам контрольованих операцій
Кабмін затвердив новий перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України.
До переліку увійшли 85 держав (територій).
Порівняно з попереднім переліком, до нового додано такі країни як Гваделупа, Гватемала, Французька Гвіана, Співдружність Домінікани, Домініканська Республіка, Естонія, Iран, Куба, Лаос, Латвія, Ліван, Маврикій, Мальта, Марокко, Монако, ОАЕ, Сінгапур, Грузія, Угорщина.
Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. №1045 чинна з 01.01.2018 р.
Оцінка ступеня ризику в сфері пожежної безпеки — за новими критеріями
! Усім СГД
Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки Державною службою з надзвичайних ситуацій, є:
1) провадження суб'єктом господарювання діяльності на:
— потенційно небезпечних об'єктах, об'єктах підвищеної небезпеки, а також об'єктах, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, згідно з Переліком №83, та метрополітенах (ДБН В.2.3-7-2010 «Споруди транспорту. Метрополітени»);
— об'єктах, віднесених до відповідної категорії за вибухопожежною та пожежною небезпекою (визначається відповідно до ДСТУ Б В.1.1-36:2016 «Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою»);
2) клас наслідків (відповідальності) об'єкта відповідно до Закону «Про регулювання містобудівної діяльності»;
3) умовна висота будинку відповідно до ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об'єктів будівництва. Загальні вимоги»;
4) площа об'єкта;
5) наявність підземних та/або підвальних поверхів, приміщень, споруд відповідно до ДБН В.2.2-9:2009 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення»;
6) належність об'єкта до пам'яток культурної спадщини національного та місцевого значення, що включені до Державного реєстру нерухомих пам'яток відповідно до Закону «Про охорону культурної спадщини»;
7) показник ризику від провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання, розрахунок якого здійснюється відповідно до затверджених МВС методик;
8) надання послуг, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт аварійно-рятувальними службами.
Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. №1043 чинна з 29.12.2017 р.
Визначено порядок обміну інформацією між ПФУ та Мінфіном
! Усім СГД
Порядок розроблено з метою визначення механізму обміну інформацією між Міністерством фінансів та Пенсійним фондом для здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізособами для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітної плати, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів ПФУ, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, відповідно до постанови КМУ від 18.02.2016 р. №136.
Так, Пенсійний фонд передаватиме Міністерству фінансів:
— щомісячну інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі — реєстр застрахованих осіб) про нарахування та/або виплату пенсії, що містить персональні дані одержувача пенсійної виплати, її складові та інформацію про підстави нарахування, що надається не пізніше 8 числа місяця, наступного за звітним;
— щомісячну інформацію про опрацювання рекомендацій Мінфіну та прийнятих органами ПФУ на їх підставі рішень про зупинення або припинення, продовження пенсійних виплат, що надається не пізніше трьох робочих днів з дати прийняття рішення про зупинення або припинення, продовження пенсійних виплат;
— інформацію про погодження змісту щомісячного моніторингу результатів здійснення верифікації та достовірності інформації, поданої фізичними особами, що надається протягом трьох робочих днів із дня надходження такої інформації;
— відповіді на запити Мінфіну про надання інформації з реєстру застрахованих осіб щодо переліку місць роботи застрахованої особи, періодів перебування безробітного на обліку в центрі зайнятості, що надаються протягом тридцяти робочих днів з дня надходження запиту, якщо інший строк не узгоджений сторонами інформаційного обміну.
Водночас Мінфін передаватиме до Пенсійного фонду:
— щомісячні рекомендації щодо зупинення або припинення пенсійних виплат із зазначенням інформації, яка не узгоджується з нормативно-правовими актами, що регулюють державні виплати, які надаються до 10 числа місяця, що настає після місяця отримання інформації з реєстру застрахованих осіб;
— щомісячний моніторинг результатів здійснення верифікації та достовірності інформації, поданої фізичними особами, що надається першого четверга кожного місяця;
— запити про надання ПФУ інформації з реєстру застрахованих осіб щодо переліку місць роботи застрахованої особи, періодів перебування безробітного на обліку в центрі зайнятості.
Постанова ПФУ від 04.10.2017 р. №21-1,
наказ Мінфіну від 04.10.2017 р. №830 чинні з 02.01.2018 р.
Затверджено форми документів для оформлення перевірок Держпраці
! Усім СГД
Мінсоцполітики затвердило форми документів, що складаються при здійсненні заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування інвалідів, зокрема:
— акт інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) юридичної особи (фізичної особи), яка використовує найману працю;
— акт про відмову від підпису;
— акт за результатами проведення перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
— акт про неможливість проведення інспекційного відвідування/невиїзного інспектування;
— акт про неможливість складення висновку;
— вимога про надання/поновлення документів.
Наказ Мінсоцполітики від 18.08.2017 р. №1338 чинний з 29.12.2017 р.
Оновлено реєстр великих платників податків на 2018 рік
! Великим платникам податків
Державна фіскальна служба України внесла зміни до Реєстру великих платників податків на 2018 рік, затвердженого наказом ДФСУ від 26.09.2017 р. №632.
Тепер реєстр налічує 1364 підприємства. Це на 1230 підприємств менше, ніж було в попередній версії (2594).
Наказ ДФСУ від 29.12.2017 р. №884
Скасовано перелік важких і шкідливих робіт, на яких заборонялося працевлаштовувати жінок
! Роботодавцям та працівникам
Міністерство охорони здоров'я визнало таким, що втратив чинність, наказ МОЗ від 29 грудня 1993 року №256 «Про затвердження Переліку важких робіт та робіт із шкідливими і небезпечними умовами праці, на яких забороняється застосування праці жінок».
Цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування, крім глави 3 розділу I Переліку важких робіт та робіт зі шкідливими і небезпечними умовами праці, на яких забороняється застосування праці жінок, яка втратить чинність з дати, коли Україною буде завершено процедуру денонсації Конвенції про використання праці жінок на підземних роботах у шахтах будь-якого роду №45.
Наказ МОЗ від 13.10.2017 р. №1254 чинний з 22.12.2017 р.
Чи нараховувати премію за час відрядження
! Роботодавцям
Мінсоцполітики роз'яснило: якщо час відрядження працівникові оплачувався виходячи із середньої заробітної плати, то ні суми цього середнього заробітку, ні дні, за які він зберігається, не враховуються при обчисленні середньої зарплати виходячи з двох місяців.
Щодо нарахування премії за час відрядження, то відповідно до ст. 121 КЗпП за роботу в період відрядження має виплачуватися заробітна плата згідно з умовами трудового договору, в тому числі нараховуватися премії, якщо вони передбачені цими умовами.
Якщо за період відрядження нарахована заробітна плата нижча за середню заробітну плату, тоді виплачується середня заробітна плата.
У разі виплати середньої заробітної плати за період відрядження премію за цей період не нараховують.
Лист Мінсоцполітики від 22.11.2017 р. №2779/0/101-17
Мінфін про відповідальність за неоприбуткування готівки підприємцем
! Підприємцям
Мінфін роз'яснив, що оприбуткування готівки підприємцями — це проведення ними обліку готівки у Книзі обліку доходів і витрат. Відсутність запису в Книзі про отриману приватним підприємцем готівку є порушенням норм про оприбуткування готівки і є неоприбуткуванням.
Згідно з ч. 1 Указу №436/95, за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки передбачено штраф у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми. Визначень термінів «неповне оприбуткування», «несвоєчасне оприбуткування» законодавство не містить.
Водночас деякі зі штрафних санкцій, передбачених цим Указом, на сьогодні взагалі не діють. Зокрема, банк не має права визначати та контролювати напрями використання коштів клієнта та встановлювати інші не передбачені договором або законом обмеження його права розпоряджатися коштами на власний розсуд.
Лист Мінфіну від 12.06.2017 р. №35210-07-10/15376
Електронний транспортний квиток без податкового номера: що з ПК?
! Платникам ПДВ
Видача електронних проїзних (перевізних) документів пасажирам здійснюється без надання податкової накладної до кожного окремого такого документа, оскільки візуальна форма електронного проїзного документа (посадковий документ) є фіскальним чеком, містить суму наданих послуг, фіскальний номер та податковий номер постачальника (особи, яка здійснила продаж квитка).
А отже, є документом, який підтверджує право на отримання податкового кредиту без отримання податкової накладної (за дотримання інших правил щодо формування податкового кредиту, встановлених ПКУ).
При цьому, якщо форма транспортного квитка відповідає вимогам міжнародних стандартів, за якими не передбачається наявність у квитках податкового номера, такі квитки є підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної, але за умови що цей документ містить інформацію про нараховану суму ПДВ.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 21.12.2017 р. №3098/6/99-95-42-03-15/IПК
Витрати на проїзд працівників — додаткове благо!
! Роботодавцям та працівникам
ДФСУ розглянула питання щодо оподаткування ПДФО вартості перевезення працівників з місця збору до роботи та назад у разі застосування юрособою вахтового методу роботи.
На думку податківців, оскільки працедавець при застосуванні вахтового методу роботи планує надавати своїм працівникам безоплатно послуги з перевезення від пункту збору до місця роботи і назад, то з метою оподаткування вартість такої послуги включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як додаткове благо й оподатковується ПДФО на загальних підставах. А отже, такий дохід оподатковуватиметься і військовим збором.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 20.12.2017 р. №3059/6/99-99-13-02-03-15/IПК
З 3 січня — нові рахунки для об'єднаних територіальних громад
! Платникам податків
У зв'язку з об'єднанням у 2017 році територіальних громад сіл, селищ, міст з 3 січня 2018 року змінено реквізити рахунків для зарахування надходжень до об'єднаних територіальних громад у частині податків і зборів, що зараховуються до місцевих бюджетів.
Про зміну рахунків уже повідомили ДФС у Волинській, Донецькій, Львівській, Тернопільській, Миколаївській, Полтавській, Сумській, Чернігівській та Харківській областях.
Рахунки для зарахування надходжень будуть відкриті лише для центрів об'єднаних територіальних громад, а для громад сіл, селищ, міст, що увійшли до складу ОТГ, рахунки закриті.
Iнформація про нові реквізити рахунків розміщена на веб-порталі ДФС в рубриці «Бюджетні рахунки».
За інформацією ДФСУ
Кого перевірять податківці у 2018 році
! Платникам податків
22 грудня 2017 року ДФСУ на офіційному сайті оприлюднила план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік. План складається з чотирьох розділів:
розділ I — документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб (понад 5000);
розділ II — документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів (близько 200);
розділ III — документальні планові перевірки самозайнятих осіб (понад 2000);
розділ IV — документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (понад 500).
Переглянути план-графік можна на офіційному веб-сайті ДФСУ в рубриці «Діяльність» — «Плани та звіти роботи».
За інформацією ДФСУ
Новини підготувала Наталія ВОЛОС, «Дебет-Кредит»