Ведення Єдиної інформаційної бази даних про переселенців упорядковано
! Усім
Кабмін затвердив Порядок створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Відповідальним за забезпечення формування та ведення бази даних є Мінсоцполітики.
До бази даних вноситься, зокрема, така інформація про внутрішньо переміщену особу:
— загальні відомості (прізвище, ім'я, по батькові, громадянство, дата і місце народження, стать);
— реквізити документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус або свідоцтво про народження дитини;
— відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
— номер довідки, дата видачі та найменування органу, що її видав;
— дані про фактичне місце проживання особи на дату звернення;
— відомості про малолітніх, неповнолітніх дітей, які прибули разом із внутрішньо переміщеною особою;
— відомості про представника органу опіки та піклування;
— відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби внутрішньо переміщених осіб, стан їх забезпечення;
— відомості про працевлаштування;
— згода на обробку персональних даних.
Для ідентифікації внутрішньо переміщеної особи до бази даних може вноситися також її фотографія.
Доступ до інформації, яка міститься в базі даних, здійснюється на безоплатній основі.
Постанова КМУ від 22.09.2016 р. №646
набере чинності з дня опублікування
(станом на 27.09.2016 р. не опублікована)
Розстрочення виконання судового рішення не звільняє платника від пені
! Платникам податків
ДФСУ наголосила, що розстрочення виконання судового рішення, застосоване адміністративним судом, не звільняє платника податків від відповідальності у вигляді пені.
Платник після фактичного погашення податкового боргу повинен сплатити пеню у розмірі, який залежить від періоду прострочення.
При цьому вимоги ст. 100 ПКУ не поширюються на виконання рішення суду про відстрочення виконання судового рішення про стягнення податкового боргу.
Лист ДФСУ від 21.09.2016 р. №20548/6/99-99-17-01-15
ДФСУ про підтвердження походження ТЗ, що ввозяться на митну територію України
! Громадянам
ДФСУ роз'яснила: товари за товарними позиціями 8701 — 8707, 8711, 8716 згідно з УКТЗЕД, які підлягають держреєстрації, при ввезенні громадянами на митну територію України на адресу громадян у несупроводжуваному багажі або вантажних відправленнях для вільного обігу, незалежно від їх вартості, підлягають письмовому декларуванню та митному оформленню.
Документи, які підтверджують країну походження товару, не вимагаються у разі, якщо товари ввозяться громадянами та оподатковуються за єдиною ставкою мита.
У разі відсутності документа про походження товару в графі 34 митної декларації зазначаються «00», оскільки країна походження товару (транспортного засобу) невідома.
При цьому відповідно до вимог Угоди про правила визначення походження товарів СОТ правила походження використовуються при застосуванні:
режиму найбільшого сприяння згідно зі статтями I, II, III, XI та XIII ГАТТ 1994;
антидемпінгових та компенсаційних мит згідно зі статтею VI ГАТТ 1994;
захисних заходів згідно зі статтею XIX ГАТТ 1994;
вимог щодо маркування походження згідно зі статтею IX ГАТТ 1994;
будь-яких дискримінаційних кількісних обмежень або тарифних квот;
при державних закупівлях та у торговельній статистиці.
Лист ДФСУ від 20.09.2016 р. №31001/7/99-99-19-03-17
Період віднесення до ПК сум ПДВ на підставі документів, які дають право на ПК
! Платникам ПДВ
ДФС у Київській області нагадала: якщо рахунок за централізоване постачання холодної води та водовідведення, який виставляється платнику ПДВ за надані послуги, містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, вартість яких визначається за приладами обліку, то такий рахунок для отримувача послуг є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до складу податкового кредиту, без отримання податкової накладної.
Якщо платником ПДВ у періодах виникнення права на податковий кредит не були включені до складу податкового кредиту суми ПДВ на підставі документів, які без отримання податкової накладної дають право на податковий кредит, то зазначені суми податку можуть бути включені платником до складу податкового кредиту шляхом подання за звітні періоди, в яких виникло таке право, уточнюючих розрахунків.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення накладної.
Зазначене правило не поширюється на інші документи, які згідно з нормами ПКУ є підставою для формування податкового кредиту.
Лист ГУ ДФС у Київській області від 20.09.2016 р. №2165/10/10-36-12-02
Поповнення телефонних рахунків фізосіб — з ПДФО і військовим збором
! Фізособам-підприємцям
Регіональні податківці зазначили, що поповнення рахунку мобільного телефону конкретної фізичної особи — потенційного споживача товарів за рахунок фізичної особи — підприємця є додатковим благом. Фізична особа — підприємець під час такого нарахування (виплати) є податковим агентом, який зобов'язаний утримувати зі суми такого доходу ПДФО за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%.
Разом з тим поповнення рахунку мобільного телефону невизначеному колу осіб за рахунок фізичної особи — підприємця не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Крім того, ДФС повідомила, що факт реєстрації мобільного телефону не є достатнім для ідентифікації особи.
Для подання персоніфікованої звітності до контролюючих органів необхідним критерієм є податковий номер або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті).
Лист ГУ ДФС у м. Києві від 15.09.2016 р. №6052/П/26-15-13-02-15
«Тип причини» в акцизній накладній: заповнюємо правильно
! Платникам акцизного податку
ДФСУ повідомила: при реалізації пального в ємностях до 5 літрів суб'єкт господарювання зобов'язаний скласти акцизну накладну. У верхній лівій частині такої накладної може бути зазначено:
— тип причини «0», якщо така накладна надається отримувачу;
— або «1» — отримувач не є платником акцизного податку з реалізації пального (кінцевий споживач та суб'єкти господарювання відсутні в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального).
На обсяги пального, використаного для власних потреб, суб'єкт господарювання в акцизних накладних повинен зазначити тип причини «3» — пальне відвантажено з метою власного споживання, у рядку «Особа — отримувач пального» — «Неплатник», а до рядка «юридична особа — код за ЄДРПОУ отримувача пального; для фізичної особи — прізвище, ім'я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» внести умовний код «1000000000».
Лист ДФСУ від 21.09.2016 р. №20547/6/99-99-12-03-03-15
Підприємці також повинні подавати форму №Ф4-ФСС з ТВП
! Фізособам-підприємцям
ФСС з ТВП нагадав, що фізичні особи — підприємці належать до категорії страхувальників на загальних підставах і мають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за умови сплати страхових внесків до Фонду.
Загальна сума нарахованих фізичною особою — підприємцем витрат на матеріальне забезпечення та сума отриманого фінансування мають бути відображені нею у звіті про кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, за формою Ф4-ФСС з ТВП (р. 21 «Витрати з початку року», р. 6 «Отримано від Фонду з початку року»). Звіт подається до робочого органу Фонду, що підтверджуватиме виконання зобов'язань Фонду щодо забезпечення фінансування страхувальника за рахунок коштів Фонду.
Несвоєчасне подання або неподання встановленої звітності, подання недостовірної звітності щодо використання страхових коштів тягнуть за собою накладення штрафу від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Лист ФСС з ТВП від 19.08.2016 р. №3.2-29-1435
ДФСУ нагадала про порядок сплати податку на нерухомість
! Фізособам — власникам нерухомості
ДФСУ інформує, що база оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізосіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Держреєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами держреєстрації прав на нерухоме майно, та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Для фізосіб, власників об'єкта/об'єктів житлової нерухомості встановлена ставка в розмірі 1% мінімальної зарплати, встановленої на перше січня податкового (звітного) року, а для фізосіб, власників об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості — 0,5%.
Також для фізосіб, які є власниками об'єкта/об'єктів, у тому числі їх часток, житлової нерухомості база оподаткування зменшується:
— для квартири/квартир — на 60 кв. метрів;
— для житлового будинку/будинків — на 120 кв. метрів;
— для різних типів об'єктів житлової нерухомості, у т. ч. їх часток, — на 180 кв. метрів.
Водночас платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання для проведення звіряння даних щодо:
об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою зі сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними платника проводиться перерахунок суми податку і надсилається нове податкове повідомлення-рішення. Вимогами ст. 266 ПКУ складання акта звірки об'єктів нерухомого майна не передбачено.
Лист ГУ ДФС у Запорізькій області від 19.09.2016 р. №900/14/08-01-13-03-16
Дохід у вигляді неустойки — з ПДФО та військовим збором
! Податковим агентам з ПДФО
ДФСУ повідомила, що дохід у вигляді неустойки, нарахований (виплачений) юридичною особою фізичній особі, включається до складу її загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок зі суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18%.
Лист ДФСУ від 07.09.2016 р. №19353/6/99-99-13-02-03-15
Заправляння власного ТЗ зі складу пального підприємства — без акцизного податку
! СГ — власникам ТЗ
Податківці відповіли, чи оподатковуватиметься акцизним податком з реалізації пального заправляння власного та орендованого транспорту не через паливороздавальні колонки, а безпосередньо зі складу пального підприємства на власні потреби.
Отже, заправляння власного та орендованого транспорту не через паливороздавальні колонки, а безпосередньо зі складу пального підприємства на власні потреби не підпадає під визначення терміна «реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів», тому у суб'єкта господарювання, який здійснює заправляння, немає об'єкта оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу підакцизних товарів з таких обсягів пального.
Лист ДФСУ від 12.09.2016 р. №19714/6/99-99-12-03-03-15
Декларування податку на прибуток після відмови від спрощеної системи
! Юрособам — колишнім платникам ЄП
Податківці повідомили, що платники єдиного податку, які з 1 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року.
Об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Податкового кодексу.
Таким чином, починаючи з 01.04.2016 р. базою для розрахунку податку на прибуток для підприємства є фінансовий результат за даними бухобліку.
Щодо можливості невикористання податкових різниць, то платник податку на прибуток, у якого річний дохід від будь-якої діяльності (за мінусом непрямих податків), визначений за правилами бухобліку, за останній річний звітний (податковий) період не перевищує 20 млн грн, може визначати об'єкт оподаткування без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу III ПКУ.
Лист ДФСУ від 26.09.2016 р. №2115/10/15-32-12-01-14
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»