• Посилання скопійовано

Що нового

Роз'яснено, як скласти податкову накладну при постачанні послуг оренди

! Платникам ПДВ

ДФС у Полтавській області розглянула питання щодо порядку складання податкових накладних під час постачання послуг оренди та повідомила.

З метою застосування норм п. 201.4 ПКУ постачання послуг оренди на умовах передоплати не може розглядатися як постачання, яке має безперервний або ритмічний характер. На суму орендної плати постачальник (орендодавець) складає податкову накладну у загальному порядку на дату настання першої події (у цьому випадку — передоплати)».

Отже, податкові накладні складаються за датою виникнення податкових зобов'язань відповідно до п. 187.1 ПКУ.

Лист ДФС у Полтавській області від 19.05.2016 р. №2050/10/16-31-12-01-38


Уряд уточнив перелік підстав для огляду товарів на митниці

! Суб'єктам ЗЕД

Кабмін вніс зміни до вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України.

Так, оновлено редакцію п. 14 зазначеного переліку «Одержання від правоохоронних органів письмових доручень у рамках кримінального провадження, оперативно-розшукової або контррозвідувальної справи».

Уточнено, що такі доручення обов'язково повинні містити:

— інформацію про підстави їх надсилання,

— номер відповідного провадження (справи),

— строк виконання,

— відомості про товари, осіб, які їх переміщують, та/або про транспортні засоби комерційного призначення, з використанням яких можуть бути вчинені порушення законодавства з питань державної митної справи.

У разі відсутності у письмовому дорученні всієї інформації таке доручення не є підставою для проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів, про що невідкладно письмово інформується відповідний правоохоронний орган.

У разі невиявлення порушень митних правил під час проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення такий огляд (переогляд) проводиться у строк, установлений ч. 1 ст. 255 Митного кодексу.

Форму Доручення на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення викладено в новій редакції.

Постанова Кабінету Міністрів України від 25.05.2016 р. №341
набере чинності з 12.07.2016 р.


Форми заяв для реєстрації бізнесу — у новій редакції

! Юрособам та фізособам-підприємцям

Мін'юст вніс зміни до форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, затверджених наказом №15/5. Зокрема, викладено у новій редакції форми:

1) заяви про держреєстрацію громадського формування, що не має статусу юрособи;

2) заяви про проведення держреєстрації змін до відомостей про фізособу — підприємця, що містяться в Єдиному держреєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;

3) заяви про державну реєстрацію фізичної особи — підприємця;

4) заяви про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

5) заяви про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

6) заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи;

7) заяви про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Крім цього, затверджено нові форми, а саме:

— форму заяви про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;

— форму заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

Наказ Мін'юсту від 06.05.2016 р. №1327/5 чинний з 04.06.2016 р.


Складаємо податкову накладну за щоденними підсумками

! Платникам ПДВ

Податківці нагадують, що податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

— здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій;

— виписування транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику ПДВ за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

— надання платнику ПДВ касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

У податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій при здійсненні поставки товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві, суми розрахунків за касовими чеками, надрукованими протягом дня, та суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, яка відображена у Z-звіті.

У разі якщо до Z-звіту включено суму поставки платнику ПДВ, на таку операцію було складено окрему податкову накладну, така сума поставки та відповідно сума ПДВ до зведеної податкової накладної, складеної за щоденними підсумками операцій, не включається.

Лист ДФСУ від 16.05.2016 р. №8255/5/99-99-15-03-02-16


Оновлено порядок отримання даних про зарплату в разі втрати документів

! Фізособам

Мінфін разом із Мінсоцполітики затвердили новий Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків даних про зарплату (дохід) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату.

Зазначеним Порядком визначається:

1) механізм обміну інформацією на центральному рівні між ДФСУ та Пенсійним фондом;

2) порядок складання та подання ПФУ запитів на отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків (далі — ДРФО) щодо надання даних про зарплату (дохід) за період з 1 січня 1998 року до 1 липня 2000 року (за наявності) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату.

ПФУ протягом 5-ти робочих днів з дати одержання повідомлення або звернення про отримання даних про зарплату фізичних осіб для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату формує запит і подає його до ДФС. Запит формується у разі виникнення потреби, але не частіше ніж один раз на день, та може містити інформацію щодо однієї або декількох фізичних осіб.

Своєю чергою, ДФС надає відповідь на запит Пенсійного фонду не пізніше ніж через 5 робочих днів з дати отримання такого запиту.

Наказ Мінфіну та Мінсоцполітики від 28.03.2016 р. №305/392
набере чинності з дня опублікування
(станом на 31.05.2016 р. не опублікований)


Тонкощі коригування податкових зобов'язань з ПДВ

! Платникам ПДВ

Податківці наголошують: якщо продавець — платник ПДВ на дату отримання попередньої (авансової) оплати визначив податкові зобов'язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання чи відбулася зміна умов договору чи був складений інший договір, то продавець — платник ПДВ має право скласти розрахунок коригування до податкової накладної та зменшити нараховану суму податкових зобов'язань з ПДВ.

Складають такий розрахунок на дату підписання документа, на підставі якого кошти, отримані за одним договором постачання товарів/послуг, будуть зараховані в рахунок оплати вартості товарів/послуг за другим договором постачання. При цьому у графі 2 розрахунку зазначається: «Залік попередньої оплати в рахунок поставлених товарів/послуг за іншим договором №___ від ___ ____________ ____».

Лист ДФСУ від 28.04.2016 р. №9355/10/28-10-01-3-11


Зміна виду госпдіяльності «єдинником»: у який термін подати заяву?

! Платникам єдиного податку

ДФСУ роз'яснила, в який термін доцільно подавати заяву про внесення змін до Реєстру платників єдиного податку в частині нового виду діяльності.

Як відомо, у разі зміни виду дільності платникові єдиного податку слід скласти та подати у довільній формі заяву. Проте конкретний строк для її подання ПКУ не встановлено.

З огляду на це ДФС радить подавати заяву про зміну видів господарської діяльності першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, аналогічно до положень ПКУ про відмову від спрощеної системи оподаткування.

Лист ДФСУ від 06.05.2016 р. №10233/6/99-99-12-02-03-15


Зіпсовані товари відображаються в колонці 7 «Примітки» звітів №1-РА та №1-РТ

! Виробникам і торговцям алкоголем і тютюном

ДФСУ нагадує: ст. 16 Закону №481/95-ВР встановлено, що госпсуб'єкти, які отримали передбачені цим Законом ліцензії подають щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та обігу (в т. ч. імпорту/експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Нагадаємо, наказом від 11.02.2016 р. №49 затверджено форми з виробництва, обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та порядок їх заповнення: звіт №1-РА та звіт №1-РТ.

Одиниці виміру, які застосовуються при складанні звіту №1-РТ для видів продукції: сигарети з фільтром (без фільтра), сигари — млн штук, для інших тютюнових виробів — млн штук або тонни. Формат даних — до 6 знаків включно після коми.

Обсяги зіпсованих, знищених, втрачених товарів відображаються в колонці 7 «Примітки» звітів №1-РА та №1-РТ із зазначенням відповідних пояснень.

Звіти подаються щомісяця протягом дії ліцензії, навіть якщо не здійснювався рух алкогольних напоїв та на залишку не було продукції.

ДФС також нагадує, що за неподання чи несвоєчасне подання звіту чи подання з недостовірними відомостями нараховується штраф у розмірі 17 тис. грн.

Лист ДФСУ від 05.05.2016 р. №4626/к/99-99-12-01-01-14


Оплата мобільного зв'язку через термінали самообслуговування — без ПДВ

! Платникам ПДВ

ДФСУ стверджує, що операції агента з приймання в межах агентського договору з банком готівкових коштів від абонентів оператора мобільного зв'язку із застосуванням програмно-технічного комплексу самообслуговування для подальшого перерахування таких коштів від агента банку не оподатковується ПДВ. Такі кошти не включаються до бази оподаткування.

Разом з цим, згідно з п. 185.1 ПКУ послуга, яку надає агент у межах агентського договору банку, є об'єктом оподаткування ПДВ та підлягає оподаткуванню у загальновстановленому порядку за основною ставкою (20%). При цьому база оподаткування за такою операцією визначається виходячи з винагороди агента, що отримана від банку в межах виконання агентського договору.

Лист ДФСУ від 18.05.2016 р. №10891/6/99-99-15-03-02-15


Як відкрити рахунок клієнту з перейменованим місцем проживання

! Банкам та їхнім клієнтам

НБУ роз'яснив порядок встановлення відомостей про місце проживання/місцезнаходження клієнтів при відкритті рахунків у зв'язку з перейменуванням населеного пункту або вулиці.

Так, під час відкриття рахунків клієнтам, місце проживання або місцезнаходження яких зареєстровано за адресами, щодо яких прийнято рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць, населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої, банки мають додавати до справ з юридичного оформлення рахунків відповідні рішення ВРУ або органів місцевого самоврядування.

Згідно з інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, банки зобов'язані на підставі офіційних документів або їх засвідчених копій ідентифікувати та верифікувати клієнтів — власників рахунків/представників власників рахунків/осіб, які відкривають рахунки на користь третіх осіб у порядку, встановленому законодавством з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів.

Реквізити банку, в якому відкрито рахунок клієнту, номер поточного рахунку, місце проживання фізособи — резидента України, а також інша інформація, необхідна для вивчення клієнта, встановлюються суб'єктом первинного фінмоніторингу на підставі офіційних документівта/або інформації, одержаної від клієнта та засвідченої ним, а також з інших джерел, якщо така інформація є публічною (відкритою).

Лист НБУ від 27.05.2016 р. №18-0005/45234


Графи 4 та 5 податкової накладної: заповнюємо правильно

! Платникам ПДВ

Податківці розглянули питання щодо заповнення граф 4 та 5 податкової накладної у разі постачання послуг та повідомила.

Починаючи з 01.04.2016 р., податкова накладна складається за формою та в порядку, затвердженими наказом Мінфіну №1307.

Відповідно до зазначеного Порядку до граф 4 та 5 вносяться дані щодо одиниці виміру товарів/послуг.

Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.

У графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.

У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, якої немає у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;

у графі 5 — код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, якої немає в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.

Лист ДФСУ від 26.05.2016 р. №11490/6/99-95-42-01-15


Переміщення виробником підакцизних товарів: що з оподаткуванням?

! Платникам акцизного податку

ДФСУ роз'яснила, що розділом III ПКУ не передбачено врахування різниць за операціями включення до складу витрат нормативних втрат спирту етилового при транспортуванні.

Податкове зобов'язання щодо втраченого підакцизного товару не виникає, якщо підакцизний товар утрачено внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого товару чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом. Ця вимога застосовується у разі втрати підакцизних товарів у межах нормативів втрат, які затверджуються в порядку, що визначається КМУ.

Крім цього, податківці зазначили, що переміщення підакцизних товарів підприємством-виробником таких товарів з одного акцизного складу на інший акцизний склад є об'єктом оподаткування акцизним податком і таке переміщення без відмітки представника контролюючого органу на акцизному складі на товарно-транспортній накладній «Виїзд дозволено» забороняється.

Під час отримання спирту етилового неденатурованого виробник за участю представника ДПС на акцизному складі складає акт про фактично отриману кількість спирту та розрахунок акцизного податку.

Норми природних втрат спирту етилового, які затверджені наказом Держспецмонополії №14, поширюються на всіх СПД, які виробляють, зберігають, використовують і транспортують спирт етиловий.

Згідно з Інструкцією про порядок застосування норм природних втрат спирту, фактичні втрати визначаються шляхом порівняння фактичної наявності спирту з даними бухобліку. По-перше, у випадках нестачі спирту етилового можуть застосовуватися лише природні норми втрат. По-друге, списання спирту за природними нормами втрат спирту дозволено лише у разі встановлення фактичних втрат спирту.

Лист ДФСУ від 19.04.2016 р. №8401/10/28-10-01-3-11

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру