• Посилання скопійовано

Що нового

Зміни до Положення про акцизні марки

! Платникам акцизного податку

Кабмін уніс зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Так, змінами передбачено, що до 20 числа місяця, в якому подано заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити коригування в бік збільшення. Для цього слід подати додаткову попередню заявку-розрахунок.

Маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції.

Немаркованими вважаються алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження:

— пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів;

— наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив — 4 х 10 міліметрів; горизонтальний — 4 х 20 міліметрів; діагональний — 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція);

— пошкодження, внаслідок яких зменшилася довжина марки на 10 чи більше міліметрів або ширина марки — на 5 чи більше міліметрів;

— відсутність кута марки площею більше ніж 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить більше ніж 10 міліметрів.

Постанова Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 р. №209 чинна з 29.03.2016 р.


Валютні обмеження: поліпшення від Нацбанку

! СГД

Нацбанк затвердив постанову, якою пом'якшуються норми щодо проведення операцій за зовнішніми кредитами/позиками.

Так, установлено, що дія заборони дострокового погашення зовнішніх кредитів/позик не стосуватиметься внесення змін до договору щодо періодичності сплати процентів або перенесення дати їх виплати не більше ніж на 180 днів.

Крім того, доповнено перелік винятків із цієї заборони випадком, коли відбувається дострокове погашення кредиту, позики, наданих за участі іноземного експортно-кредитного агентства.

Також дозволяється використання інвестиційних рахунків нерезидентів-інвесторів для зарахування сум, що заборгував такому нерезиденту уповноважений банк за окремою валютною операцією.

Перерахування іноземної валюти на інвестиційний рахунок одержувача дозволяється здійснювати протягом строку дії відповідної індивідуальної ліцензії та в межах суми іноземної валюти, передбаченої цією ліцензією.

Постанова НБУ від 24.03.2016 р. №192 чинна з 26.03.2016 р. і діє до 08.06.2016 р. включно


Затверджено порядок функціонування порталу електронних сервісів

! Юрособам та фізособам-підприємцям

Мін'юст затвердив Порядок функціонування порталу електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.

Портал має запрацювати не пізніше 1 травня 2016 року.

Портал електронних сервісів забезпечує:

без реєстрації користувача на порталі електронних сервісів:

— безоплатний доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів;

— безоплатний доступ до основних відомостей про громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, які актуальні на момент запиту;

— безоплатний доступ до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у тому числі виписки та установчих документів юридичної особи, шляхом їх пошуку за кодом доступу.

Реєстрація користувача на порталі електронних сервісів здійснюється з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи.

Наказ Мін'юсту від 23.03.2016 р. №784/5 чинний з 29.03.2016 р.


Інструкція з оформлення матеріалів про адмінправопорушення

! СГД

Мін'юст затвердив Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення.

Так, установлено, що уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення, зокрема, за такі порушення:

1) порушення вимог щодо ідентифікації, верифікації клієнта, вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта;

2) неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання Держфінмоніторингу недостовірної інформації;

3) порушення вимог щодо зберігання офіційних документів, інших документів, їх копій щодо ідентифікації осіб;

4) порушення порядку зупинення фінансових операцій.

Протоколи про адміністративні правопорушення складаються щодо:

— посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу, громадян — суб'єктів підприємницької діяльності;

— осіб, які незаконно розголосили в будь-якому вигляді інформацію;

— посадових осіб підприємств, установ, організацій, громадян — суб'єктів підприємницької діяльності, які не є суб'єктами первинного фінансового моніторингу;

— керівника юридичної особи або особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи.

Протокол складається у двох примірниках.

Наказ Мін'юсту від 12.03.2016 р. №672/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 29.03.2016 р. не опублікований)


Безоплатно імпортований товар: що з ПДВ?

! Імпортерам

ДФСУ повідомила, що суми податку, сплачені під час імпорту товару, відносяться до податкового кредиту платника податку, а податкові зобов'язання під час здійснення ним операцій з використання взірців у межах господарської діяльності не нараховуються.

Однак, якщо товари/послуги починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника, то він зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання та скласти не пізніше останнього дня звітного періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, — у разі якщо під час такого придбання чи виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту).

Лист ДФСУ від 04.03.2016 р. №4765/10/28-10-06-11


ЄСВ за цивільно-правовими договорами нараховується у розмірі 22%

! Роботодавцям

ДФСУ роз'яснила: якщо фізособа виконує роботу (надає послуги) за цивільно-правовим договором, при цьому це не є її основним місцем роботи, єдиний внесок нараховується на винагороду за цивільно-правовим договором незалежно від суми такої винагороди. У цьому разі вимога щодо нарахування ЄСВ не менше мінімального розміру не застосовується. Таким чином, роботодавці нараховують ЄСВ на суму винагороди фізособам за цивільно-правовими договорами у розмірі 22%.

Якщо працівник виконує роботу за цивільно-правовим договором і для нього це є основним місцем роботи, то до загальної бази нарахування ЄСВ за місяць включається як зарплата, так і сума винагороди за цивільно-правовим договором, і тільки потім здійснюється порівняння зі сумою мінімальної зарплати за місяць.

Якщо загальна сума буде меншою за розмір мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки ЄСВ.

Лист ДФСУ від 12.03.2016 р. №5319/10/28-10-06-11


Звіт про контрольовані операції подається за новою формою

! Суб'єктам контрольованих операцій

Податківці наголошують: у зв'язку з набранням чинності 4 березня 2016 року Наказом №8 звіт про контрольовані операції заповнюється та подається за оновленою формою. Кінцевий термін подання звіту у поточному році — 29 квітня.

Звіт складається із заголовної, основної частини, додатка та інформації до додатка, які є невід'ємною частиною звіту, а саме:

— додаток «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» з відомостями про контрольовані операції;

— інформація про пов'язаність осіб.

Кількість додатків у звіті відповідає кількості контрагентів — сторін контрольованих операцій.

У разі якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому звіті інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати:

— звіт із позначкою «звітний новий» у разі подання нового звіту в законодавчо передбачені терміни;

— звіт із позначкою «уточнюючий» у разі його подання після строку.

Звіт із позначкою «звітний новий» та уточнюючий звіт повинні містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного звіту. Водночас подання уточнюючого звіту не звільняє платника податків від відповідальності, визначеної п. 120.3 ПКУ.

Лист ДФСУ від 15.03.2016 р. №8890/7/99-99-19-02-02-17


Обчислюємо акцизний податок за адвалорними та специфічними ставками

! Платникам акцизного податку

ДФСУ розглянула питання щодо обчислення акцизного податку одночасно за адвалорними та специфічними ставками для товарів за кодами 2402 20 90 10 та 2402 20 90 20 згідно з УКТ ЗЕД та повідомила.

Базою оподаткування акцизним податком у разі обчислення податку із застосуванням адвалорних ставок є вартість товарів (продукції), що ввозяться на митну територію України, за встановленими імпортером максимальними роздрібними цінами (далі — МРЦ) на товари, які він імпортує, з урахуванням ПДВ та акцизного податку.

У разі обчислення податку із застосуванням специфічних ставок з підакцизних товарів базою оподаткування є їхня величина, визначена в одиницях виміру ваги, об'єму, кількості товару, об'єму циліндрів двигуна автомобіля або в інших натуральних показниках.

У разі обчислення податку із застосуванням одночасно адвалорних та специфічних ставок податку базою оподаткування є база, визначена відповідно до пунктів 214.1 та 214.4 ПКУ.

Установлення МРЦ на підакцизні товари здійснюється виробником або імпортером товарів шляхом декларування таких цін. Установлені виробником або імпортером МРЦ повинні наноситися на споживче упакування таких товарів разом із датою їх виробництва.

Таким чином, МРЦ установлюються на пачки сигарет, в яких може бути різна кількість сигарет (наприклад, 20, 24 або 25 штук) з однаковою власною назвою.

Лист ДФСУ від 17.03.2016 р. №577/99-99-25-01-01-18


ДФС про повернення авансу, що надійшов у безготівковій формі

! СГ

Регіональні податківці нагадали, що безготівкові розрахунки — перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою до каси банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Якщо попередня оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за неотриманий товар (ненадану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку. А в разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки — із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа.

Лист ДФС у Рівненській області від 22.03.2016 р. №681/10/17-00-22-05-09

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру