• Посилання скопійовано

Що нового

Збільшено строки запровадження ліцензування міжнародних перевезень

! Автоперевізникам

Уряд уніс зміни до Ліцензійних умов у сфері автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ від 02.12.2015 р. №1001.

Попередня редакція передбачала, що протягом 2 місяців з дня набрання умовами чинності міжнародні автомобільні перевізники зобов'язані отримати ліцензії, а ліцензіати — подати документи та відомості про приведення своєї діяльності у відповідність до Ліцензійних умов до органу ліцензування.

Оскільки за виділений час не всі перевізники встигли отримати ліцензії, КМУ збільшив строки для їх отримання з 2 до 6 місяців.

Постанова Кабінету Міністрів України від 04.02.2016 р. №42 чинна з 06.02.2016 р.


Оновлено Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість

! Роботодавцям та працівникам

Кабмін уніс зміни до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення.

Цей Порядок визначає механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 КЗпП та частинами другою — сьомою статті 53 Закону України «Про зайнятість населення».

Штрафи можуть бути накладені на підставі:

— рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;

— акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу.

Уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу.

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 р. №55
набере чинності з дня опублікування
(станом на 09.02.2016 р. не опублікована)


Порядок надсилання податкових повідомлень-рішень платникам — у новій редакції

! Платникам податків

Мінфін затвердив новий Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків.

Зокрема, встановлено, що податкові повідомлення-рішення надсилатимуться за такими формами:

«Ф» — для платників податків — фізосіб при самостійному визначенні контролюючим органом податкового зобов'язання не через порушення податкового або іншого законодавства;

«Р» — при виявленні за результатами перевірок завищення або заниження податкових зобов'язань платника та/або при застосуванні штрафів;

«Р1» — при виявленні за результатами перевірок заниження або завищення суми податкового кредиту та/або суми податкових зобов'язань, заявленої у декларації з ПДВ, що не призвело до виникнення грошових зобов'язань;

«Ш» — при штрафуванні за несвоєчасну сплату грошових зобов'язань;

«З» — за самостійне відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;

«В1» — при завищенні заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ;

«В3» — при відмові у наданні бюджетного відшкодування;

«В4» — при зменшенні від'ємного значення суми ПДВ;

«П» — при зменшенні від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток;

«С» — при штрафуванні за порушення норм іншого законодавства;

«У» — при застосуванні штрафів та/або пені за порушення у сфері ЗЕД;

«Д» — за результатами перевірок щодо утримання, правильності нарахування, повноти та своєчасності сплати податків і зборів при виплаті доходів на користь фізосіб;

«Н» — за порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наказ Мінфіну від 28.12.2015 р. №1204
набере чинності з дня опублікування
(станом на 09.02.2016 р. не опублікований)


Військовий збір за неуповноважений відокремлений підрозділ: куди сплачувати?

! Юрособам

ДФСУ роз'яснила, що юридична особа перераховує військовий збір як за себе, так і за неуповноважений відокремлений підрозділ до бюджету за своїм місцем перебування (реєстрації).

Суми військового збору, нараховані уповноваженим відокремленим підрозділом, перераховуються до відповідного бюджету за місцеперебуванням (реєстрації) такого відокремленого підрозділу.

Лист ДФСУ від 03.02.2016 р. №2381/10/28-10-06-11


Проведення через РРО операцій «службове внесення» та «службова видача»: нюанси

! СГ, які використовують РРО

ДФСУ нагадує, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо таке внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій.

Отже, непроведення через РРО суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків, з використанням операції «службове внесення» може призвести до невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті.

Враховуючи зазначене, якщо операцію «службова видача» не зроблено наприкінці дня, при цьому для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту», було здійснено операцію «службове внесення», то невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, не виникає.

Лист ДФСУ від 29.01.2016 р. №1863/6/99-99-22-07-03-15


Заповнюємо декларацію з акцизного податку при роздрібній торгівлі пальним

! Роздрібним торговцям пальним

ДФСУ нагадує, що для платників акцизного податку, що здійснюють роздрібну торгівлю пальним, змінився порядок нарахування та декларування акцизного податку. Враховуючи, що зазначені норми набрали чинності з 1 січня 2016 року, а базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю, обов'язок задекларувати та сплатити податкове зобов'язання за новими правилами виникає у платників починаючи з січня 2016 року.

Отже, не пізніше 22 лютого 2016 року платники акцизного податку — госпсуб'єкти роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального, повинні подати декларацію акцизного податку, в якій відобразити податкові зобов'язання, розраховані відповідно до обсягів реалізованого (відпущеного) пального за ставкою 0,042 євро за кожен літр реалізованого (відпущеного) пального.

Оскільки зміни до декларації акцизного податку перебувають у стадії затвердження, платник має право разом із декларацією подати доповнення до такої декларації, складені за довільною формою, де відобразити розрахунок податкових зобов'язань, зазначивши, яким чином обчислено суми податкових зобов'язань.

З метою однакового підходу до обчислення податкового зобов'язання з роздрібного продажу пального (до запровадження нових форм звітності) ДФС рекомендує використовувати таку формулу розрахунку за кожним видом товару:

ПЗ = Vл х (0,042є х Кє),

де: ПЗ — податкове зобов'язання з роздрібного продажу пального, що підлягає сплаті до бюджету;

— обсяг реалізованого (відпущеного) пального у літрах;

0,042є — ставка акцизного податку, встановлена пп. 215.3.10 ПКУ;

Кє — офіційний курс гривні до іноземної валюти (євро), встановлений Національним банком України, що діє на двадцятий день місяця, що передує кварталу, в якому здійснюється реалізація товару (продукції), і залишається незмінним протягом звітного кварталу.

Лист ДФСУ від 03.02.2016 р. №3495/7/99-99-19-03-03-17


Сума витрат на формування резерву для виплати премії не збільшує фінрезультату

! Платникам податку на прибуток

ДФСУ нагадує, що винагороди та заохочення, що здійснюються раз на рік або мають одноразовий характер, зокрема винагороди за підсумками роботи за рік, щорічні винагороди за вислугу років (стаж роботи), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Враховуючи, що забезпечення створюється для відшкодування майбутніх витрат на виплату винагороди за підсумками року, яка входить до фонду оплати праці, сума витрат на формування такого забезпечення не збільшує фінансового результату з метою оподаткування податком на прибуток.

Лист ДФСУ від 25.01.2016 р. №1256/6/99-99-19-02-02-15


Транспортний податок у 2016 році: основні зміни

! Власникам транспортних засобів

ДФСУ нагадує, що з 1 січня 2016 року набрали чинності зміни щодо оподаткування транспортним податком.

Так, об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1033500 грн (1378 грн м. з. п. х 750 м. з. п. = 1033500 грн) та з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно).

Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 ПКУ.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Водночас ДФС повідомляє, що юридичні особи — платники транспортного податку звітуватимуть у 2016 році за формою декларації з транспортного податку, яка затверджена наказом Мінфіну №415.

Також унесеними змінами визначено, що у разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об'єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.

При цьому уточнююча декларація юридичною особою — платником податку подається протягом 30 календарних днів із дня внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Лист ДФСУ від 26.01.2016 р. №2374/7/99-99-17-04-01-17


Сума акцизу до бази ПДВ не включається

! Роздрібним торговцям підакцизними товарами

ДФСУ нагадує, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів — це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об'єктах громадського харчування, а також фізичний відпуск з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції товарів, незалежно від форми розрахунків.

Таким чином, сума акцизного податку, нарахована при реалізації суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, до бази оподаткування податком на додану вартість не включається.

Лист ДФСУ від 22.01.2016 р. №1195/6/99-95-42-01-16-01


Зміна назви населеного пункту чи вулиці: чи треба переоформляти документи?

! Юрособам

Податківці роз'яснили:

1. Щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій госпсуб'єкту ліцензії (за винятком змін, пов'язаних із реорганізацією суб'єкта господарювання), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб'єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

2. Щодо реєстраційних посвідчень РРО

У разі встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстраційного посвідчення госпсуб'єкт протягом п'яти робочих днів, що настають за днем, коли виникли зміни або інші підстави для заміни реєстраційного посвідчення, подає до органу доходів і зборів за місцем реєстрації РРО реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації та реєстраційне посвідчення.

Отже, у зв'язку з перейменуванням населеного пункту чи вулиці, на якій зареєстрована юридична особа, слід здійснити державну реєстрацію змін у порядку, визначеному Законом №755-IV.

Лист ДФСУ від 03.02.2016 р. №2375/10/28-10-06-11


Компенсація комунальних послуг окремо від орендної плати: з ПДФО чи без нього?

! Орендодавцям та орендарям

ДФСУ розглянула питання щодо оподаткування доходу, отриманого фізичною особою у вигляді компенсації вартості спожитих комунальних послуг, від надання нерухомості в оренду, та повідомила.

У разі якщо юридична особа (орендар) компенсує фізичній особі (орендодавцю) вартість спожитих комунальних послуг окремо від орендної плати, то сума зазначеної компенсації підлягає оподаткуванню ПДФО як додаткове благо. Водночас сума такої компенсації оподатковуватиметься військовим збором (за ставкою 1,5%).

Лист ДФСУ від 28.01.2016 р. №917/П/99-99-17-03-03-14


Податківці нагадали, як відновити втрачені первинні документи

! Платникам податків

ДФСУ нагадала, що у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівник підприємства, установи повинен:

1) письмово повідомити про це правоохоронні органи;

2) наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення.

Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, у сфері управління якого перебуває підприємство, а також ДПІ — підприємствами та місцевому фінансовому органу — установами, в 10-денний строк.

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому для подання податкової звітності:

— особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

— поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

— засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Лист ДФСУ від 27.01.2016 р. №859/З/99-99-19-02-02-15


Підвищено розмір страхової виплати при ДТП

! Громадянам

Держфінпослуг унесла зміни до Розпорядження №698 «Про затвердження максимальних розмірів страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про дорожньо-транспортну пригоду без участі уповноважених на те працівників Державтоінспекції МВС України».

Відповідно до змін, з 1 лютого 2016 року максимальний розмір страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про ДТП без участі уповноважених на те працівників поліції підвищено до 50000 грн (до 01.02.2016 р. — 25000 грн).

Розпорядження Держфінпослуг від 29.12.2015 р. №3471
набере чинності з дня опублікування
(станом на 09.02.2016 р. не опубліковане)

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру