• Посилання скопійовано

Що нового

Для реєстрації бізнесу — нові форми реєстраційних карток

! Юрособам та фізособам-підприємцям

Міністерство юстиції затвердило нові форми реєстраційних карток. Це, зокрема:

1) форма 1 — реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи;

2) форма 2 — реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юридичної особи (юридичних осіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення;

3) форма 3 — реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

4) форма 4 — реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;

5) форма 5 — реєстраційна картка про створення відокремленого підрозділу юридичної особи;

6) форма 6 — реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;

7) форма 7 — реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу, перетворення;

8) форма 8 — реєстраційна картка про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за судовим рішенням щодо визнання юридичної особи банкрутом;

9) форма 9 — реєстраційна картка про включення відомостей про юридичну особу;

10) форма 10 — реєстраційна картка на проведення державної реєстрації фізичної особи — підприємця.

Крім того, у новій редакції викладено форми 11 — 15.

Наказ Мін'юсту від 02.11.2015 р. №2140/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 17.11.2015 р. не опублікований)


Оренда на умовах передоплати: особливості складання податкових накладних

! Платникам ПДВ — орендодавцям

Підприємство надає в оренду нежитлові приміщення (торговельні площі). Згідно з умовами договорів, плата за оренду здійснюється орендарями на умовах передоплати та включає витрати на обслуговування приміщення та інші платежі, передбачені договором.

Які особливості складання податкових накладних в цьому випадку, роз'яснює ДФСУ.

Зокрема, податківці зауважують, що з метою застосування норм пункту 201.4 ПКУ постачання послуг оренди на умовах передоплати не може розглядатись як постачання, яке має безперервний або ритмічний характер.

Таким чином, на суму орендної плати постачальник (орендодавець) складає податкову накладну у загальному порядку на дату настання першої події (у цьому разі — передоплати).

Лист ДФСУ від 29.10.2015 р. №23008/6/99-99-19-03-02-15


Нова процедура оформлення матеріалів про дорожні адмінправопорушення

! Водіям

МВС затвердило нову Інструкцію з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі.

Інструкцією, зокрема, визначено:

— порядок оформлення протоколів про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;

— порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;

— порядок винесення постанов у справах про адміністративне правопорушення;

— порядок накладення стягнень;

— порядок виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення;

— особливості оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, вчинені повторно;

— порядок вилучення посвідчення водія і позбавлення права керувати транспортними засобами.

Установлено, що у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу.

У разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, якщо воно вчинене особами віком від 16 до 18 років або його розгляд не віднесено до компетенції Національної поліції, поліцейський складає протокол про адміністративне правопорушення.

Наказ МВС від 07.11.2015 р. №1395 чинний з 13.11.2015 р.


Накладні за січень 2015 р. не можуть бути включені до ПК наступних періодів

! Платникам ПДВ

ДФСУ нагадує, що податкові накладні/розрахунки коригування, які станом на 29.07.2015 р. не зареєстровані в ЄРПН та за якими станом на зазначену дату минув граничний термін їх реєстрації в ЄРПН (з дати їх складання минуло 180 календарних днів), не можуть бути зареєстровані в ЄРПН після 29.07.2015 р. та включені до складу податкового кредиту.

При цьому податкові накладні, які складені постачальником товарів/послуг у січні 2015 року та які не підлягали обов'язковій реєстрації в ЄРПН (сума ПДВ не перевищує 10 тис. грн та складені за операціями з постачання товарів, що не належать до підакцизної та імпортованої продукції), включаються до складу податкового кредиту покупця за січень 2015 року (за умови дотримання інших вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту). До складу податкового кредиту наступних звітних періодів такі податкові накладні не можуть бути включені.

Якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Листи ДФСУ від 09.11.2015 р. №23843/6/99-95-42-01-16-01 та №23842/6/99-95-42-01-16-01


Обов'язок застосування РРО підприємцями не залежить від кількості господиниць

! Платникам єдиного податку II і III груп

ДФСУ нагадує, що підприємці II і III груп єдиного податку, незалежно від обраного ними виду діяльності, можуть не застосовувати РРО, якщо обсяг їхнього доходу протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

У разі перевищення застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим і розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Таким чином, законодавством установлено залежність обов'язковості застосування РРО не від кількості господарських одиниць платника єдиного податку (фізособи-підприємця), виду чи місця проведення діяльності, а від перевищення ним протягом календарного року обсягу доходів у 1000000 гривень.

Лист ДФСУ від 06.11.2015 р. №10397/Т/99-99-22-07-03-14


Нюанси реорганізації платника ПДВ шляхом приєднання до іншого платника

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила, що операції з реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення та перетворення) юридичних осіб не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

При цьому на випадки проведення операцій, передбачених пп. 196.1.7 ПКУ, не поширюється:

— визнання продажу за звичайними цінами товарів/послуг, що фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування;

— перерахунок сум податкового кредиту у зв'язку зі зміною частки використання товарів (послуг) в оподатковуваних і неоподатковуваних операціях.

При реорганізації платника ПДВ шляхом приєднання його до іншого платника ПДВ:

— платник, що реорганізовується, підлягає вилученню з Реєстру платників ПДВ на дату оформлення передавального акта;

— у платника, що реорганізовується, не відбувається нарахування ПДВ та коригування податкового кредиту;

— сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, яка обліковується в декларації з ПДВ особи, що реорганізовується шляхом приєднання, до податкової звітності новоутвореної особи не переноситься;

— невідшкодовані залишки сум бюджетного відшкодування, які обліковуються в інтегрованій картці платника податку станом на дату анулювання реєстрації, переносяться до інтегрованої картки платника податку новоутвореної особи.

Лист ДФСУ від 29.10.2015 р. №23015/6/99-99-19-03-02-15


У разі ремонту РРО більше 7 днів сервісний центр має надати підмінний РРО

! СГ, які застосовують РРО

ДФСУ нагадала, що Центр сервісного обслуговування у разі виходу з ладу РРО повинен забезпечити відновлення його роботи протягом 7 робочих днів. А у разі затримки гарантійного ремонту РРО більше цього терміну — ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на госпсуб'єкта резервний РРО.

За відсутності у суб'єкта господарювання резервного РРО Центр сервісного обслуговування на його прохання повинен передати власний підмінний РРО, який треба зареєструвати в органах ДФС та ввести в експлуатацію.

Лист ДФСУ від 02.11.2015 р. №23229/6/99-99-22-07-03-15


Авансові внески з податку на прибуток за філії сплачує головне підприємство

! Платникам податку на прибуток

ДФС у м. Києві нагадує, що з 01.01.2015 р. не вважаються платниками податку на прибуток його відокремлені підрозділи без статусу юридичної особи, які згідно з чинними раніше положеннями розділу ІІІ ПКУ були самостійними платниками цього податку.

Таким чином, не передбачено самостійної сплати авансових внесків з податку на прибуток відокремленими підрозділами юрособи.

Нова редакція ПКУ також не містить положень щодо окремого обліку і подання декларації з податку на прибуток відокремленим підрозділом, що є самостійним платником податку на прибуток за 2014 рік. Визначення таким підрозділом щомісячних авансових внесків у податковій декларації за 2014 рік для їх сплати у березні 2015 року — травні 2016 року не провадиться.

Загальна сума авансових внесків, що підлягають сплаті у березні 2015 року — травні 2016 року, визначається загалом по платнику — юридичній особі в декларації з податку на прибуток підприємства.

Лист ДФС у м. Києві від 09.11.2015 р. №17004/10/26-15-15-03-11


Відкоригувати операцію, здійснену до повторної реєстрації платником ПДВ, не можна

! Платникам ПДВ

ДФСУ роз'яснила: платник, якому анульовано реєстрацію платника ПДВ, утрачає право на складання та реєстрацію в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування після дати такого анулювання.

Повторно зареєстрована платником ПДВ особа є платником ПДВ з нової дати реєстрації її платником ПДВ, а тому не має права на складання та реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних, складених особою в період до анулювання її попередньої реєстрації платником ПДВ.

Також повторно зареєстрована платником ПДВ особа не має права на коригування податкових зобов'язань при поверненні від покупця товарів, які були поставлені нею в період її попередньої реєстрації платником ПДВ.

Лист ДФСУ від 29.10.2015 р. №23007/6/99-99-19-03-02-15


Вихідні дні-2016: розпорядження Кабміну

! Усім

З метою створення сприятливих умов для святкування 7 січня, 8 березня та 28 червня, а також раціонального використання робочого часу КМУ рекомендує керівникам підприємств, установ та організацій (за винятком органів ПФУ, «Укрпошти», Держказначейства та банків) перенести у 2016 році для працівників, яким установлено 5-денний робочий тиждень з двома вихідними днями, робочі дні з:

— п'ятниці 8 січня — на суботу 16 січня;

— понеділка 7 березня — на суботу 12 березня;

— понеділка 27 червня — на суботу 2 липня.

Спеціальний режим роботи банків у зазначені дні визначає Нацбанк.

Розпорядження КМУ від 11.11.2015 р. №1155-р чинне з 11.11.2015 р.


Помилка в необов'язкових реквізитах накладної: що з податковим кредитом?

! Платникам ПДВ

ДФСУ роз'яснила, що сума ПДВ, зазначена у податковій накладній, в обов'язкових реквізитах заголовної частини якої допущено помилки, виправлені шляхом складання розрахунку коригування, може бути включена до складу податкового кредиту після реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН, але не пізніше 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної.

Якщо розрахунок коригування складено з метою виправлення помилок у необов'язкових реквізитах податкової накладної, суми ПДВ за якою були попередньо включені до складу податкового кредиту, при цьому обсяги постачання товарів/послуг та відповідно сума податкового кредиту покупця не змінилися, то підстав для коригування податкового кредиту у декларації з ПДВ та заповнення розрахунку коригування сум ПДВ до декларації з ПДВ (додаток 1) немає.

Щодо розрахунків коригування до податкових накладних, складених з метою виправлення помилок, пов'язаних зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, то порядок їх відображення у податковій звітності з ПДВ визначено підпунктом 5 пункту 4 розділу V Порядку №966.

Лист ДФСУ від 29.10.2015 р. №23009/6/99-99-19-03-02-15


Звільнення від сплати податку на нерухомість — лише за рішенням місцевої ради

! Юрособам

ДФСУ нагадує, що у 2015 році юрособи — платники податку на нерухоме майно обчислюватимуть суму податку за поточний рік за ставками, встановленими рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів об'єктів:

— для об'єктів житлової нерухомості у розмірі, що не перевищує 2% розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2015 року, за 1 кв. м бази оподаткування;

— для об'єктів нежитлової нерухомості у розмірі, що не перевищує 1% розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2015 року, за 1 кв. м бази оподаткування.

При цьому ст. 266 ПКУ не містить норм, що звільняють від оподаткування платників податку на нерухоме майно у разі відсутності відповідних рішень органів місцевого самоврядування.

Нові ставки та пільги, встановлені на 2015 рік рішеннями місцевих рад у межах наданих їм повноважень, застосовуються при обчисленні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з моменту їх оприлюднення.

Лист ДФСУ від 06.11.2015 р. №24837/10/28-10-06-11


Підписання звітності у разі відсутності головного бухгалтера: роз'яснюють податківці

! Керівникам підприємств

Податківці роз'яснили особливості подання звітності за підписом керівника у разі відсутності головного бухгалтера:

1) в електронному вигляді

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб накладаються у такому порядку:

— першим — ЕЦП керівника;

— другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Оскільки підставою для прийняття податкової звітності в електронному вигляді є підтвердження ЕЦП посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для податкової звітності в паперовій формі, то посилені сертифікати відкритих ключів можуть подаватися на всіх відповідальних працівників підприємства, які мають право відповідного підпису на випадок тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера;

2) у паперовому вигляді

У разі відсутності керівника та головного бухгалтера юридичної особи на роботі з поважних причин податкова декларація може бути підписана іншими особами, які уповноважені виконувати обов'язки керівників на час їх відсутності, за умови що повноваження особи, яка підписала податкову декларацію, підтверджені відповідними документами, які подаються разом з податковою декларацією до контролюючого органу.

Лист ДФСУ від 12.11.2015 р. №25302/10/28-10-06-11

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру