• Посилання скопійовано

Що нового

Затверджено порядок заповнення платіжок на сплату податків

! Платникам податків

Мінфін затвердив новий порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів та Перелік кодів видів сплати.

У документі наведено алгоритм і приклади заповнення поля «Призначення платежу» платіжки на різні варіанти грошових перерахувань.

Змінено деякі коди та їх назви у Переліку кодів видів сплати. Додано приклад заповнення поля «Призначення платежу» в разі перерахування до бюджету ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ.

Крім того, передбачено, що в разі наявності у платника податків/платника ЄСВ податкового боргу/недоїмки з ЄСВ розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного в полі «Призначення платежу» розрахункового документа, зарахування коштів відбувається в порядку черговості, визначеному ПКУ, а такому виду сплати органами ДФС присвоюється код виду сплати 140.

Наказ Мінфіну від 24.07.2015 р. №666
набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.08.2015 р. не опублікований)


Звіт з праці: заповнюємо згідно з новим роз'ясненням Держстату

! Роботодавцям-юрособам

Держстат зазначив, що показники форми №1-ПВ визначаються відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників.

Нагадаємо, що форма складається з двох розділів.

Показники розділу І форми базуються на результатах атестації робочих місць за умовами праці, які відображаються у картах умов праці.

Розділ ІІ містить дані про всіх штатних працівників облікового складу, які мають право на пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці за результатами атестації робочих місць за умовами праці, за особливий характер праці, а також на пенсії за віком на пільгових умовах.

При цьому, якщо на підприємстві не було працівників, які працюють зі шкідливими умовами праці, форма вміщує дані тільки в рядках 10010, 10160, 10170 розділу І та в разі наявності пільг за особливий характер праці або працівників, які мають право на пенсії за віком на пільгових умовах, — у рядках 11140, 11070, 11080, 11110, 11120 розділу ІІ відповідно.

Рядки 10020 — 11140 не враховують кількість працівників, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею віку, встановленого чинним законодавством.

Роз'яснення Держстату від 12.06.2015 р. №17.4-12/5


Декларація збору у вигляді цільової надбавки на природний газ — у новій редакції

! Платникам цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ

Мінфін затвердив нову форму податкової декларації збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності.

У зв'язку з цим втрачає чинність наказ від 24.12.2010 р. №1017.

Наказ Мінфіну від 20.07.2015 р. №654
набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.08.2015 р. не опублікований)


Затверджено Порядок виплати грошової допомоги призваним строковикам

! Громадянам, які призиваються на строкову військову службу

Кабінет Міністрів затвердив Порядок виплати грошової допомоги громадянам України, які призиваються на строкову військову службу.

Згідно з документом, допомога виплачується громадянам України, які призиваються на строкову військову службу, в розмірі двох мінімальних зарплат. Під час розрахунку допомоги враховується розмір мінімальної зарплати, встановленої на час призову.

Виплата допомоги здійснюється військовими комісаріатами на підставі наказів військових комісарів перед початком проходження строкової військової служби. Допомога виплачується шляхом її перерахування військовим комісаріатом на рахунок у банку, зазначений її одержувачем, або через касу військового комісаріату.

Видатки на виплату допомоги включаються до обсягу видатків на проведення чергових призовів на строкову військову службу та здійснюються за рахунок коштів державного бюджету. Центральні органи виконавчої влади та головні органи військового управління, для яких здійснюється призов на строкову військову службу громадян України, перераховують кошти для забезпечення виплати допомоги на рахунки військових комісаріатів.

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 р. №587 чинна з 15.08.2015 р.


Як можна використовувати залишки коштів єдиного та екологічного податків?

! Бюджетникам

Держказначейська служба нагадала, що у зв'язку зі змінами бюджетного законодавства єдиний та екологічний податки з 01.01.2015 р. підлягають зарахуванню до загального фонду місцевих бюджетів. З огляду на те що доходи загального фонду не мають цільового спрямування, коло напрямів використання єдиного та екологічного податків значно розширено.

Оскільки залишок коштів, що утворився за спеціальним фондом на початок 2015 року, склався за результатами роботи за минулий рік, то він насамперед повинен бути спрямований на погашення кредиторської заборгованості за відповідними видатками спеціального фонду. Якщо залишок коштів є більшим, ніж обсяг кредиторської заборгованості, він може бути спрямований на видатки спеціального фонду з метою реалізації невиконаних завдань програми з природоохоронних заходів (за рахунок залишків коштів екологічного податку) чи здійснення витрат бюджету розвитку (за рахунок залишків коштів єдиного податку) шляхом внесення відповідних змін до бюджету.

У разі відсутності потреби у спрямуванні коштів за цільовим призначенням їх залишки перераховуються до загального фонду місцевого бюджету і використовуються відповідно до рішень місцевої ради.

Враховуючи вищезазначене, залишки коштів, отриманих від сплати єдиного податку, які утворилися станом на 01.01.2015 р., мають перераховуватися за відповідним кодом класифікації фінансування бюджету згідно з Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів №938.

Лист Держказначейської служби від 05.08.2015 р. №14-09/655-20413


Електронне адміністрування ПДВ: податківці нагадали про основні зміни

! Платникам ПДВ

ДФСУ нагадала про деякі особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ у зв'язку зі змінами до Податкового кодексу України за Законом України №643-VІІІ. Серед основних змін, зокрема, такі:

1) за платниками податку — покупцями закріплено право формувати податковий кредит на підставі копій податкових накладних, отриманих з ЄРПН, без необхідності отримання таких податкових накладних безпосередньо від продавця;

2) платникам надається можливість отримувати від ДФС інформацію про рух коштів на їхньому електронному рахунку (інформацію щодо сум податку, перерахованого з електронного рахунку платника до бюджету на спеціальний рахунок суб'єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ та на поточний рахунок платника);

3) платникам податку, які постачають комунальні послуги населенню, на електронні рахунки будуть зараховуватися кошти, що надаються таким платникам у вигляді субвенцій з бюджету для погашення заборгованості з різниці в тарифах. На суму таких коштів ДФС автоматично збільшуватиме реєстраційну суму платника шляхом збільшення показника ∑ ПопРах;

4) скасовуються штрафні санкції та пеня за порушення строків сплати податку до бюджету за умови, якщо платник забезпечив наявність у визначені законодавством строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов'язань на електронному рахунку. Штрафні санкції та пеня, нараховані платнику протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування ПДВ за таке порушення при забезпеченні у визначені ПКУ строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов'язань на електронному рахунку, підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на додану вартість протягом 14 робочих днів;

5) встановлюється штраф за неправомірне збільшення реєстраційної суми за рахунок завищення від'ємного значення податку, яке залишилося непогашеним станом на 1 липня 2015 року та відображене платником у звітності за червень. Штраф до платника застосовується у розмірі 10% суми завищення такого від'ємного значення. Зменшення реєстраційної суми здійснюється ДФС на підставі узгодженого податкового повідомлення-рішення.

Лист ДФСУ від 11.08.2015 р. №29562/7/99-99-19-03-02-17


Деякі валютні обмеження для юридичних осіб

! Юрособам

Нацбанк уніс зміни до своєї Постанови №354 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України».

Постановою заборонено купівлю, перерахування іноземної валюти з метою переказування іноземної валюти юридичною особою в сумі, що не перевищує 50000 доларів США (еквівалент цієї суми в іншій валюті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим НБУ на дату переказу) протягом одного календарного місяця на підставі однієї індивідуальної ліцензії Нацбанку.

Постанова Національного банку України від 20.08.2015 р. №544 чинна з 21.08.2015 р.


Мешканці будинків, у яких створено ОСББ, мають право на пільги та субсидії

! ОСББ

Мінсоцполітики нагадало, що Законом «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (набрав чинності 1 липня 2015 року) внесено зміни до статті 22 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку». Змінами передбачено, що з метою надання населенню, яке проживає в багатоквартирних будинках, у яких створено ОСББ, пільг та субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг визначається розмір внесків (платежів) на відповідні потреби, затверджений загальними зборами об'єднання, але не більше найвищого у населеному пункті тарифу на відповідні послуги, встановленого відповідним держорганом або органом місцевого самоврядування для суб'єктів господарювання.

Таким чином, урегульовано надання пільг та субсидій на оплату комунальних послуг мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Управління праці та соціального захисту населення мають правові підстави для відшкодування витрат за надані пільги і нарахування субсидій на оплату комунальних послуг мешканцям ОСББ.

Лист Мінсоцполітики від 06.08.2015 р. №11817/0/14-15/5


Затверджено порядок відшкодування за ТЗ, використані Нацгвардією

! Власникам ТЗ, які використовуються військовослужбовцями Нацгвардії

Кабмін затвердив Порядок відшкодування витрат та збитків, пов'язаних із використанням військовослужбовцями Нацгвардії транспортних і плавучих засобів фізичних або юридичних осіб.

Так, установлено, що витрати та збитки, пов'язані з використанням транспортних засобів, відшкодовуються фізичним або юридичним особам незалежно від форми власності шляхом виплати їм грошової компенсації за рахунок коштів, передбачених у Держбюджеті на утримання Нацгвардії.

Для відшкодування витрат і збитків, пов'язаних із використанням транспортних засобів, власник ТЗ за зареєстрованим або фактичним місцем проживання чи за місцем використання такого засобу звертається до Головного управління Нацгвардії або до уповноваженого підрозділу та подає такі документи:

1) заяву про відшкодування витрат і збитків за формою згідно з додатком із зазначенням марки, моделі транспортного засобу, року його випуску, реєстраційного номера, а також розміру витрат і збитків, яких зазнав власник транспортного засобу у зв'язку з його використанням;

2) копію акта або картки тимчасового використання транспортних засобів;

3) копії документів, що підтверджують належність транспортного засобу його власнику;

4) копії документів, розрахунки, що підтверджують витрати та збитки, яких зазнав власник транспортного засобу у зв'язку з його використанням.

Для визначення розміру витрат і збитків власник ТЗ за власний рахунок організовує проведення експертної оцінки використаного, пошкодженого або знищеного ТЗ із подальшим відшкодуванням уповноваженим підрозділом повної вартості послуг, пов'язаних із проведенням такої оцінки, за умови пред'явлення власником ТЗ відповідних документів, розрахунків, які підтверджують їх вартість.

Шкода, заподіяна власнику ТЗ незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю військовослужбовців Нацгвардії під час використання ТЗ, а також шкода, заподіяна з вини третіх осіб, відшкодовується в установленому законодавством порядку.

Постанова КМУ від 19.08.2015 р. №611
набере чинності з дня опублікування
(станом на 25.08.2015 р. не опублікована)


Заповнюємо податкову накладну, коли у КСПОВО немає одиниць виміру

! Платникам ПДВ

ДФСУ повідомила, що у разі якщо вартість товару/послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, то у графах 5.1 та 5.2 податкової накладної зазначаються одиниці виміру (умовне позначення і код) згідно з КСПОВО.

У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, якої немає у КСПОВО, у графі 5.1 податкової накладної зазначається умовне позначення одиниці вимірювання такого товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах, а графа 5.2 не заповнюється.

Лист ДФСУ від 12.03.2015 р. №5173/6/99-99-19-03-02-15


Як складати податкові накладні при наданні телекомунікаційних послуг?

! Платникам ПДВ

ДФСУ повідомила, що за вибором платника податку при постачанні телекомунікаційних послуг, які надаються споживачам — платникам ПДВ на підставі укладених договорів і які мають безперервний та ритмічний характер, платником податку не пізніше останнього дня місяця може бути складена зведена податкова накладна окремо на кожного платника податку з розрахунку всього обсягу наданих такому платнику ПДВ протягом звітного місяця телекомунікаційних послуг.

Якщо на кінець звітного періоду сума отриманої оплати від замовника перевищує вартість наданих йому послуг, тобто залишається сума невикористаних замовником коштів, яка переноситься на наступний період, то на таку суму коштів складається податкова накладна.

Такі податкові накладні (як зведені, так і сформовані на суму невикористаних коштів) реєструються постачальником в ЄРПН у загальному порядку та дають право отримувачу телекомунікаційних послуг на включення сум ПДВ за такими податковими накладними до складу податкового кредиту за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту.

При наданні телекомунікаційних послуг особам, що не зареєстровані платниками ПДВ, як на підставі укладених договорів, так і на умовах попередньо оплаченої послуги (без договору), постачальник таких послуг — платник податку може складати податкові накладні за щоденними підсумками операцій (якщо попередньо не були складені податкові накладні на ці операції).

Щодо права на формування податкового кредиту ДФС зазначила, що з 1 січня 2015 року формування податкового кредиту здійснюється виключно на підставі податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та документів, які визначені у п. 201.11 ПКУ.

Отже, отримувач телекомунікаційних послуг має право сформувати податковий кредит або на підставі рахунку, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, або на підставі зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної.

Лист ДФСУ від 26.05.2015 р. №11051/6/99-99-19-03-02-15


Накладна з від'ємними показниками у графах 8 — 13 не може бути зареєстрована

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила, що при постачанні товарів/послуг у податковій накладній зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ, а тому сума податку не може мати від'ємного значення.

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації в ЄРПН є, зокрема, наявність помилок під час заповнення податкової накладної.

Таким чином, не може бути зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, в якій у графах 8 — 13 розділу III зазначено показники з від'ємним значенням (зі знаком «-»).

Лист ДФСУ від 13.07.2015 р. №1419/99-99-19-03-01

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру