Зміни в оформленні дозволів на роботу іноземців
! Роботодавцям
Кабінет Міністрів уніс зміни до Порядку видачі, продовження дії та анулювання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства.
Зокрема, визначено, що плата за видачу дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства не справляється для:
— осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту;
— осіб, які подали документи для продовження дії дозволу.
Також скорочено строки:
— подання роботодавцем документів до Державної служби зайнятості України для продовження дії дозволу — до 20 днів до закінчення дії дозволу;
— прийняття рішення Державною службою зайнятості України щодо видачі, відмови у видачі, продовження дії, відмови у продовженні дії або анулювання дозволу — до 7 робочих днів;
— надсилання роботодавцю рішення Державної служби зайнятості України — до 2 робочих днів;
— перерахування роботодавцем коштів за видачу дозволу на рахунок Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття — до 10 робочих днів;
— оформлення та видачі дозволу Державною службою зайнятості України протягом трьох робочих днів з дня зарахування коштів на рахунок Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття — до 3 робочих днів.
Дозвіл видається на строк, зазначений у трудовому договорі (контракті), але не більш як на 1 рік.
У разі відмови у видачі дозволу подані документи повертаються заявникові.
Дію дозволу можна продовжувати необмежену кількість разів.
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2015 р. №42 чинна з 11.02.2015 р.
Авансові внески з рентної плати: нюанси сплати в січні — квітні 2015 року
! Платникам рентної плати
У Міністерстві фінансів розглянули лист ДФСУ від 23.01.2015 р. №163/4/99-99-15-04-01-13 із проханням підтримати пропозицію щодо порядку сплати авансових внесків з рентної плати у січні — квітні 2015 року.
Зокрема, у листі №31-11140-08-10/3324 фахівці Мінфіну зазначили, що платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, які здійснюють видобування вуглеводнів; за користування радіочастотним ресурсом України; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України сплачують до 30 числа кожного місяця (у лютому — до 28 або 29 числа) авансові внески з рентної плати у розмірі однієї третини суми податкових зобов'язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) період.
Отже, в I кварталі 2015 року для цих платників рентної плати розмір авансових внесків установлюється в розмірі однієї третини суми податкових зобов'язань, визначених у податкових деклараціях з плати за користування надрами для видобування корисних копалин, збору за користування радіочастотним ресурсом та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за грудень 2014 року.
Лист Мінфіну від 03.02.2015 р. №31-11140-08-10/3324
Податківці прокоментували основні зміни у спрощеній системі
! Фізособам — платникам ЄП
ДФСУ нагадала про окремі зміни у законодавстві, що вплинуть на адміністрування єдиного податку, а саме:
1) з 1 січня 2015 року зменшено кількість груп платників ЄП до чотирьох (зі збільшенням наявного максимального розміру доходу);
2) запроваджено обов'язкове використання РРО для фізосіб-підприємців:
— платників ЄП третьої групи — з 1 липня 2015 року;
— платників ЄП другої групи — з 1 січня 2016 року.
Водночас підприємці другої та третьої групи ЄП при провадженні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники першої групи не застосовують РРО;
3) підприємці — платники ЄП подають декларацію платника ЄП за минулий рік за формою, затвердженою наказом Мінфіну №1688. Нарахування єдиного податку за IV квартал 2014 року платниками третьої та п'ятої груп здійснюється за відсотковими ставками, які діяли до 31 грудня 2014 року.
Як і раніше, реєструють платників ЄП на підставі:
— реєстраційних заяв у паперовому вигляді, поданих до органів ДФС;
— електронних копій реєстраційних заяв, виготовлених шляхом сканування, які передаються державним реєстратором до органів ДФС одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця;
— реєстраційних заяв, поданих засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.
Процедуру та строки реєстрації платників ЄП з 1 січня 2015 року також не змінено.
З метою уникнення проблемних питань під час реєстрації платників спрощеної системи третьої групи, а саме у частині надання витягів із реєстру платників ЄП, податківці рекомендують до вирішення технічних моментів та внесення змін до ІС «Податковий блок» у сформованих витягах перед друкуванням тимчасово в ручному режимі здійснювати за потреби коригування групи та ставки.
Лист ДФСУ від 21.01.2015 р. №1573/7/99-99-17-02-02-17
Чорнобильцям 4-ї категорії урізали декретну відпустку
! Чорнобильцям 4-ї категорії
ФСС з ТВП повідомив, що допомога по вагітності та пологах жінкам, віднесеним до 4-ї категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, за страховими випадками, які настали після 01.01.2015 р. та станом на 02.02.2015 р. не профінансовані, має надаватися на загальних підставах.
Це пов'язано з тим, що Законом №791а-ХІІ вилучено зону посиленого радіоекологічного контролю (4 зону) — пільги щодо виплати допомоги по вагітності й пологах тривалістю 180 календарних днів особам, віднесеним до 4-ї категорії, починаючи з 01.01.2015 р. не надаються.
Допомога таким особам надається на загальних підставах, тобто тривалістю 70 календарних днів до пологів та 56 календарних днів після пологів.
Лист ФСС з ТВП від 06.02.2015 р. №363-04
Заповнюємо таблицю 6 Звіту з ЄСВ за січень на прикладі від ПФУ
! Роботодавцям
Пенсійний фонд на прикладі роз'яснив, як у таблиці 6 Звіту з ЄСВ за січень 2015 року відображаються нарахований дохід і база нарахування ЄСВ щодо працівника, який працює на умовах неповного робочого часу й отримує зарплату, меншу за мінімальну.
Насамперед у програмному забезпеченні, за допомогою якого формується звіт, має бути вимкнено функцію «автоматичний розрахунок».
Далі, якщо особа перебувала у трудових відносинах повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували зарплату, меншу за мінімальну (наприклад 609,00 грн), на умовах неповного робочого часу, то сума, на яку платник нараховує ЄСВ, становить 1218 грн. При цьому в таблиці 6 додатка 4 треба відобразити:
— реквізит 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця» — 31 день;
— реквізит 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)» — 609,00 грн;
— реквізит 18 «Сума нарахованої заробітної плати/доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» — 609,00 грн;
— реквізит 19 «Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу)» — 21,92 грн.
Решта реквізитів заповнюються відповідно до Порядку.
У разі якщо особа у звітному місяці пропрацювала два тижні, а решту часу перебувала на лікарняному, то в таблиці 6 додатка 4 відображаємо фактично нараховану заробітну плату за відпрацьований час. За умови що зарплата за відпрацьований час є меншою за мінімальну, питання необхідності донарахування ЄСВ має розглядатися одночасно з нарахуванням сум допомоги з ТВП.
Лист ПФУ від 12.02.2015 р. №4244/05-10
Квартальний звіт №1-послуги: заповнюємо правильно
! Підприємствам сфери послуг
Держстат повідомив про порядок заповнення форми державного статистичного спостереження №1-послуги (квартальна) «Звіт про обсяги реалізованих послуг».
Форма охоплює результати діяльності підприємств з реалізації всіх видів послуг (крім фінансових).
Форма складається з трьох розділів.
I розділ містить інформацію про результати фактичної діяльності підприємства з реалізації послуг за кожен квартал звітного року окремо, показники розділу відображаються в тис. грн з одним десятковим знаком.
II розділ відображає дані про кількість працівників та фонд оплати праці за кожен квартал звітного року окремо. Одиниці вимірювання для кількості працівників — осіб (у цілих числах), для фонду оплати праці — тис. грн з одним десятковим знаком.
III розділ містить дані про витрати від операційної діяльності щодо надання послуг за рік, що передує звітному, показники розділу відображаються в тис. грн з одним десятковим знаком.
Щодо заповнення рядків зазначено, зокрема, таке.
Рядок 01 містить дані про обсяг реалізованих послуг за ціною продажу виконаних та реалізованих за межі підприємства послуг, що зазначено в оформлених як підстава для розрахунків із покупцями (замовниками) документах, уключаючи непрямі податки.
Рядки 02, 03, 04 містять дані про обсяги реалізованих послуг різним категоріям споживачів: населенню, підприємствам (установам) та іншим споживачам. Розподіл обсягу реалізації послуг для різних категорій споживачів обліковується на підставі документів щодо оплати послуг (сума даних рядків 02 — 04 дорівнює даним рядка 01).
Рядок 05 містить дані про суму податку на додану вартість підприємств (ПДВ), що законодавчо визначені його платниками. Дані рядка становлять шосту частину даних рядка 01. Якщо підприємство частково або зовсім звільнено від сплати ПДВ, то дані рядка 05 можуть становити менш ніж шосту частину даних рядка 01 або дорівнювати 0.
Рядок 21 містить інформацію про середню кількість працівників підприємства за квартал звітного року, яка є сумою середньооблікової кількості штатних працівників та середньої кількості зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами.
Рядок 22 містить інформацію про середньооблікову кількість штатних працівників (виділяється з рядка 21).
Рядок 23 містить дані про суму фонду оплати праці, нарахованого штатним працівникам, які враховані у рядку 22.
Роз'яснення Держстату від 26.11.2014 р. №17.4-12/54
Видачу дозволів у сфері поводження з відходами слід урегулювати
! СГД
Держпідприємництво зауважило, що з 26.04.2014 р. скасовано необхідність одержання, зокрема, таких документів дозвільного характеру:
— дозволу на розміщення відходів;
— погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів;
— дозволу на зберігання та видалення відходів.
При цьому до обов'язків суб'єктів госпдіяльності у сфері поводження з відходами віднесено, зокрема, обов'язок мати дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами (для суб'єктів, у яких Пзув (показник загального утворення відходів) перевищує 1000);
Також суб'єкти зобов'язані щороку подавати декларацію про відходи (для тих, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів та Пзув яких дорівнює від 50 до 1000).
Єдиним відповідним документом дозвільного характеру наразі є дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.
Проте нині порядку видачі дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, форм та порядку подання декларації про відходи не затверджено.
У зв'язку з цим розгляд заяв та видача документів дозвільного характеру у сфері поводження з відходами поки призупинено.
Лист Держпідприємництва від 31.12.2014 р. №10213/0/20-14
Пасивні доходи оподатковуються за ставкою 20%
! Податковим агентам з ПДФО
ДФСУ нагадує, що змінами, внесеними Законом №71-VIII, передбачено підвищення ставки оподаткування пасивних доходів з 15% до 20% (крім дивідендів за акціями та корпоративними правами, нарахованими резидентами — платниками податку на прибуток підприємств).
Проте такі зміни спричинили колізію між нормами пп. 170.4.1 та 167.5.1 ПКУ, оскільки підпункт 170.4.1, яким і визначено порядок сплати ПДФО з процентів, посилається на загальну ставку 15%.
Позиція податківців — не нова. У листі від 21.01.2015 р. №1665/7/99-99-17-02-01-17 податківці стверджували, що актуальною на 2015 рік все-таки є ставка 20% (але зазначали, що колізію між статтями 167 та 170 ПКУ слід виправити шляхом внесення змін до ПКУ).
Лист ДФСУ від 03.02.2015 р. №2123/6/99-99-17-03-02-15
Податківці нагадали про основні зміни в застосуванні РРО
! СГ, які використовують РРО
ДФСУ нагадує, що з 01.01.2015 р. суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або у безготівковій формі при продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням РРО та РК, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця.
Підприємці, які використовують РРО, повинні подавати дротовими або бездротовими каналами зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті РРО або в пам'яті модемів, які до них приєднані.
Підприємства, які ведуть облік готівкових розрахунків за допомогою електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), повинні подавати дротовими або бездротовими каналами зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі.
Порядок передачі зазначеної інформації встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої НБУ та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Крім того, з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Лист ДФСУ від 15.12.2014 р. №15258/7/99-99-22-07-03-17
ДФСУ нагадала про скасування акцизу з ЦП
! Платникам акцизного податку з ЦП
ДФСУ нагадала, що Законом №71-VIII було внесено зміни до Податкового кодексу, зокрема вилучено норми щодо справляння акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами.
Оcтаннім звітним періодом, за який платники акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами зобов'язані подати декларацію з особливого податку, є IV квартал 2014 року.
Лист ДФСУ від 20.01.2015 р. №1460/7/99-99-02-01-17
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»