• Посилання скопійовано

Що нового

З 1 квітня застосовуються нові ставки екоподатку

! Платникам екоподатку

З 1 квітня 2014 року набрав чинності Закон №1166, яким викладено у нових розмірах і порівняно з чинними з 1 січня до 1 квітня ц. р. збільшено у 0,083 разу ставки екологічного податку за:

— викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення;

— скиди окремих забруднюючих речовин у водні об'єкти;

— розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах;

— утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

— тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Таким чином, збільшені ставки повинні застосовуватися платниками екологічного податку при обчисленні податку за перелічені вище об'єкти оподаткування, що виникли з 1 квітня.

Лист Міндоходів від 14.04.2014 р. №8765/7/99-99-15-04-01-17


Податківці нагадали окремі нюанси щодо контрольованих операцій

! Платникам податку на прибуток

Міндоходів нагадує, що контрольованими операціями є операції, однією зі сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі, в якій ставка податку на прибуток на 5 і більше відсотків нижча, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток за ставкою на 5 і більше відсотків нижчою, ніж в Україні.

Державні підприємства та інші суб'єкти господарської діяльності із часткою державної власності у статутному капіталі 20 і більше відсотків для цілей трансфертного ціноутворення можуть вважатися пов'язаними особами.

Для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.

Отже, звіт про здійснювані контрольовані операції за період з 1 вересня до 31 грудня 2013 року слід було подати до 1 травня 2014 року.

Лист Міндоходів від 17.09.2013 р. №6924/10/06.2-20


Коли знищувати персональні дані працівників

! Володільцям баз персональних даних

Держслужба з питань захисту персональних даних нагадала, що знищувати персональні дані можна після:

— закінчення строку зберігання даних, визначеного згодою суб'єкта персональних даних на обробку цих даних або законом;

— припинення правовідносин між суб'єктом персональних даних та володільцем чи розпорядником, якщо інше не передбачено законом;

— набрання законної сили рішенням суду щодо вилучення даних про фізичну особу з бази персональних даних.

Згідно з Переліком, затвердженим наказом Мін'юсту від 12.04.2012 р. №578/5, строк зберігання документів з кадрових питань становить 75 років. Строки зберігання документів, визначені в цьому Переліку, є мінімальними, їх не можна скорочувати. Продовження в організаціях строків зберігання документів, передбачених цим Переліком, допускається, якщо така потреба спричинена специфічними особливостями роботи конкретної організації.

Зазначене, на думку Держслужби, свідчить, що знищення персональних даних здійснюється не лише в разі припинення правовідносин між суб'єктом персональних даних та володільцем чи розпорядником персональних даних, а й після закінчення строку зберігання персональних даних. Тобто необхідно враховувати, що законом у відповідній сфері діяльності також може бути визначено строк зберігання персональних даних.

Лист Держслужби з питань захисту персональних даних від 13.09.2013 р. №10/2380-13


Нова форма заяви про визнання статусу саморегулівної організації у сфері землеустрою

! Інженерам-землевпорядникам

Мінагрополітики затвердило форму заяви про визнання статусу саморегулівної організації у сфері землеустрою.

Заява подається до Держземагентства громадською організацією фізичних осіб, визнаних сертифікованими інженерами-землевпорядниками, для визнання статусу саморегулівної організації у сфері землеустрою.

До зазначеної заяви громадська організація повинна додати копії статуту та свідоцтва про реєстрацію громадської організації, перелік членів громадської організації, а також копії документів, якими встановлено процедуру внутрішньої сертифікації своїх членів з метою здійснення контролю за якістю проведених ними робіт із землеустрою.

Наказ Мінагрополітики від 12.02.2014 р. №67
набере чинності з дня опублікування (станом на 29.04.2014 р. не опублікований)


Запроваджено електронні торги заарештованим майном

! Учасникам електронних торгів

Мін'юст затвердив Тимчасовий порядок реалізації арештованого майна шляхом проведення електронних торгів.

Згідно з документом, організатор проводить електронні торги протягом 2 місяців з дати внесення інформації про лот до інформаційної системи, що забезпечує здійснення в електронній формі процесів подання та обробки заявок на участь в електронних торгах, проведення електронних торгів з реалізації заарештованого державними виконавцями майна, обробку інформації про електронні торги.

Інформаційне повідомлення про електронні торги розміщується на веб-сайті електронних торгів Системою автоматично не пізніше ніж за 2 місяці до дати завершення електронних торгів.

Для участі в електронних торгах учасник проходить процедуру реєстрації на веб-сайті, сплачує гарантійний внесок у розмірі 5% від стартової ціни лота на рахунок організатора, подає заявку на участь в електронних торгах за формою, розміщеною на веб-сайті, та виконує інші вимоги, визначені цим Порядком.

Заявка на участь в електронних торгах подається через веб-сайт в електронному вигляді та тільки за обраним лотом.

У разі відповідності заявки зазначеним вимогам Система автоматично реєструє заявника як учасника електронних торгів.

Електронні торги розпочинаються у визначений в інформаційному повідомленні про електронні торги день.

Переможцем електронних торгів визнається учасник, від якого на момент завершення електронних торгів надійшла найвища цінова пропозиція.

Наказ Мін'юсту від 16.04.2014 р. №656/5 чинний з 22.04.2014 р.


Оновлено зразок довідки для розблокування рахунків, відкритих у Криму

! Банкам

Нацбанк надав банкам для використання в роботі зразок довідки, яка надаватиметься територіальними підрозділами/органами ДМС. Довідка міститиме інформацію про реєстрацію місця проживання/перебування осіб, які переселяються з АРК та м. Севастополя на материкову частину, із зазначенням факту переселення.

Також Нацбанк просить сприяти пред'явникам таких довідок, у тому числі шляхом розблокування їхніх особистих рахунків та забезпечення можливості використання платіжних карток, емітованих в АРК та м. Севастополі, а також, за їх зверненням, прискореного відкриття нових рахунків та випуску карток з метою зарахування соціальної допомоги, пенсій тощо.

У зв'язку з цим утратив чинність лист Нацбанку від 18.04.2014 р. №12-311/18058.

Лист НБУ від 23.04.2014 р. №25-111/18824


12 травня — останній термін подання заяви про відсутність об'єкта для екоподатку

! Платникам екоподатку

Міндоходів нагадує, що платник екологічного податку, який не планує з початку звітного року здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів, повинен повідомити про це відповідний орган доходів і зборів за місцем розташування джерел забруднення.

Крім того, такий платник складає заяву в довільній формі про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку.

Оскільки базовий податковий (звітний) період щодо екологічного податку дорівнює календарному кварталу, граничним терміном подання повідомлення та складання заяви про відсутність у нього об'єкта обчислення екологічного податку є 12 травня 2014 року.

Роз'яснення Міндоходів від 24.04.2014 р.


Розрахунок хмелезбору подається незалежно від наявності об'єкта оподаткування

! Роздрібним торговцям алкоголем

Міндоходів нагадало, що платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

Такі платники подають щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця, розрахунок суми збору. Він подається до органу доходів і зборів за місцем перебування платника на податковому обліку.

Звертаємо увагу, що розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства подається незалежно від наявності у платника об'єкта оподаткування.

Тобто суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльності з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати розрахунок суми збору.

Роз'яснення Міндоходів від 24.04.2014 р.


ПСП при виплаті вихідної допомоги у зв'язку зі звільненням

! Роботодавцям

Міндоходів зазначило, що фізична особа, яка отримує дохід у вигляді вихідної допомоги у зв'язку зі звільненням, у тому числі при виході на пенсію, має право на податкову соціальну пільгу. Водночас повинна зберігатися умова, що розмір місячного оподатковуваного доходу працівника, отримуваного від одного роботодавця у вигляді зарплати, не перевищує встановленого граничного розміру для отримання ПСП.

Так, у 2014 році розмір зарплати, що дає право на ПСП, становить 1710 гривень (прожитковий мінімум на працездатну особу розміром 1218 гривень х 1,4).

Податкова соцпільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, що діє для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Роз'яснення Міндоходів від 24.04.2014 р.


Дії платника в разі помилково поданої звітності

! Платникам податків

Міндоходів роз'яснює: Податковим кодексом не передбачено дії суб'єкта господарювання, у разі якщо він помилково подав податкову звітність до контролюючого органу. Тобто якщо її взагалі не треба було подавати або її подано не до того контролюючого органу. Однак платник податків може звернутися письмово до контролюючого органу з обґрунтуванням обставин помилково поданої звітності та проханням не визнавати цю звітність як податкову.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені Податковим кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов'язаний за кожен установлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Таку податкову звітність платник податку подає незалежно від того, чи провадив він господарську діяльність у звітному періоді.

Роз'яснення Міндоходів від 24.04.2014 р.


При особистому звітуванні паспорт не пред'являється

! Платникам податків

Міндоходів роз'яснює: якщо суб'єкт господарювання або уповноважена особа особисто подає податкову звітність до контролюючих органів, то пред'являти документи, що посвідчують особу (паспорт, наказ, довіреність тощо), не треба.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.

Податкову декларацію має бути підписано керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкову декларацію підписує такий керівник.

Роз'яснення Міндоходів від 24.04.2014 р.


Витяг із реєстру платників ПДВ надається протягом 2 робочих днів

! Платникам ПДВ

Міндоходів нагадало, що запит про отримання витягу з реєстру платників ПДВ за формою №1-ЗВР подається особисто платником ПДВ або уповноваженою на це особою чи надсилається поштою до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника податків.

У запиті зазначено критерії пошуку відомостей у реєстрі платників ПДВ, а також спосіб отримання витягу з реєстру.

Витяг із реєстру платників ПДВ за формою №2-ВР формується за відповідним критерієм пошуку і містить відомості з реєстру, які є актуальними на дату формування витягу.

У витязі зазначають:

— найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника;

— індивідуальний податковий номер платника ПДВ;

— дату податкової реєстрації;

— строк дії реєстрації платника ПДВ;

— дату реєстрації суб'єктом спеціального режиму оподаткування;

— перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства;

— дату внесення запису про види діяльності.

Витяг надають безоплатно протягом 2 робочих днів з дати надходження запиту.

Роз'яснення Міндоходів від 24.04.2014 р.

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру