• Посилання скопійовано

Що нового

Імпорт ліків оподатковується ПДВ за ставкою 20%

! Імпортерам

Міндоходів розглянуло кілька питань митного оформлення товарів у зв'язку зі змінами, внесеними з 1 квітня Законом про запобігання фінансовій катастрофі.

Законом, зокрема, передбачається:

— збільшення до 150 євро митної вартості товарів, операції з ввезення яких на митну територію України незалежно від обраного митного режиму є об'єктом оподаткування ПДВ;

— зменшення з 300 до 150 євро митної вартості товарів, операції з ввезення яких на митну територію України у міжнародних поштових та міжнародних експрес-відправленнях є об'єктом оподаткування ПДВ.

Крім того, Законом передбачається скасування пільг зі сплати ПДВ при ввезенні на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також виробів медичного призначення.

Запроваджена ставка ПДВ у розмірі 7% застосовується щодо операцій з постачання лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Держреєстру лікарських засобів, а також з постачання виробів медичного призначення за переліком, затвердженим постановою КМУ від 8 серпня 2011 року №867.

Таким чином, оподаткування ПДВ зазначеної категорії товарів при ввезенні їх на митну територію України здійснюється на загальних підставах за ставкою 20%. При цьому у графі 36 «Преференція» митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа код звільнення не зазначається. У графі 47 «Нарахування платежів» використовується відповідний код способу розрахунку згідно з Класифікатором способів розрахунку, затвердженим наказом Мінфіну від 20.09.2012 р. №1011.

Лист Міндоходів від 04.04.2014 р. №7822/7/99-99-19-05-01-17


Постачання ліків за ставкою 7%: складаємо податкові накладні та реєстр

! Торговцям ліками

Міндоходів нагадує, що з 1 квітня 2014 року лікарські засоби та вироби медичного призначення постачаються з нарахуванням ставки ПДВ у розмірі 7%. При цьому податківці зауважують, що нова ставка податку є додатковою. Основною є лише ставка податку 20%.

Придбані до 01.04.2014 р. лікарські засоби та медвироби реалізуються із застосуванням ставки 7% незалежно від того, що їх придбання здійснювалося в умовах дії пільгового режиму оподаткування. При цьому податок визначається у розмірі 7% бази оподаткування та додається до ціни лікарського засобу чи виробу медичного призначення.

Податкові накладні, отримані у зв'язку з придбанням лікарських засобів та виробів медичного призначення, які оподатковуються за ставкою 7%, відображаються в розділі ІІ реєстру в загальновстановленому порядку. Порядковий номер отриманої податкової накладної має містити спеціальну позначку «7», яка проставляється після порядкового номера через дріб.

ПДВ, сплачений платниками, що здійснюють постачання ліків та виробів медпризначення, при придбанні товарів та послуг як із застосуванням ставки 7%, так і ставки 20% включаються до податкового кредиту в загальному порядку. Це стосується податкових накладних, які складені починаючи з 1 квітня поточного року та включені до реєстру з квітня 2014 року та наступних звітних періодів.

Суми ПДВ, що залишилися невикористаними станом на 01.04.2014 р. і надалі використовуватимуться під час здійснення операцій з постачання ліків і медвиробів, які оподатковуються за ставкою 7%, можуть бути включені до податкового кредиту.

Якщо за результатами звітного періоду буде визначена від'ємна різниця між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом, відшкодування такої різниці з бюджету здійснюватиметься в загальному порядку.

Лист Міндоходів від 04.04.2014 р. №7860/7/99-99-19-04-02-17


РРО блокується, якщо звіт не надіслано протягом 72 годин

! СГ, які використовують РРО

Міндоходів нагадує, що для госпсуб'єктів є обов'язковим подання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО до органів доходів і зборів дротовими або бездротовими каналами зв'язку.

При цьому РРО з модемом повинен, зокрема, забезпечувати накопичення контрольно-звітної інформації у разі неможливості передачі її через порушення зв'язку із сервером з будь-яких причин та автоматичну передачу накопиченої інформації до сервера після відновлення зв'язку. Крім того, забезпечувати індикацію справного та несправного стану модема та каналу передачі інформації. Також відбувається блокування проведення розрахункових операцій у разі виникнення технічної несправності модема, який до нього приєднаний, за винятком несправності каналу передачі інформації (тільки для РРО з КСЕФ) та неможливості передачі контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації протягом 72 годин.

Таким чином, якщо після виконання Z-звіту РРО протягом 72 годин сервер не отримав контрольно-звітну інформацію від РРО, він блокується. Проте одразу після відновлення зв'язку РРО автоматично передасть накопичену інформацію до сервера і буде розблокований.

Оператори, провайдери зобов'язані усунути пошкодження телекомунікаційної мережі та відновити доступ до послуг протягом не більш ніж однієї доби.

На період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або в разі тимчасового (але не більше ніж 72 години (7 робочих днів)) відключення електроенергії розрахункові операції здійснюють з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Лист Міндоходів від 11.03.2014 р. №4479/6/99-99-18-03-01-15


Офіційний курс гривні до долара розраховується по-новому

! Усім

Нацбанк вніс зміни до Положення про встановлення офіційного курсу гривні до іноземних валют та курсу банківських металів.

Відповідно до змін офіційний курс гривні до долара США розраховуватиметься як середньозважений курс продавців і покупців, що склався поточного робочого дня за даними Системи підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України НБУ.

Крім того, уточнено, що офіційний курс гривні до іноземних валют та банківських металів діє з часу його встановлення. Раніше офіційний курс гривні до іноземних валют та банківських металів починав діяти наступного дня після дня затвердження.

Постанова Національного банку України від 31.03.2014 р. №180 чинна з 04.04.2014 р.


Мобілізація звільняє підприємців 1 і 2 груп від єдиного податку

! Платникам ЄП 1 і 2 груп

Міндоходів розглянуло питання сплати авансових внесків з єдиного податку підприємцями 1 та 2 груп, яких мобілізовано.

Податківці нагадують, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Крім того, платники єдиного податку, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки. Тобто ця категорія платників на законних підставах може скористатися правом на тимчасову відпустку і при цьому використати можливість не сплачувати єдиний податок на період відпустки.

З огляду на зазначене та з метою врегулювання питань щодо нарахувань авансових внесків для підприємців — платників єдиного податку 1-ї і 2-ї груп, що не здійснювали господарську діяльність на період мобілізації та не одержували дохід, контролюючі органи, керуючись ст. 101 ПКУ, матимуть підстави вважати податковий борг платника єдиного податку, що виник унаслідок дії непереборної сили (форс-мажорних обставин), безнадійним податковим боргом, що підлягатиме списанню. Але ця категорія платників повинна буде надати підтвердний документ з військового комісаріату, в якому буде зазначено період перебування на зборах.

Лист Міндоходів від 24.03.2014 р. №6701/7/99-99-17-02-02-17


Роз'яснено питання, пов'язані з платежами відокремлених філій у Криму

! Банкам

Нацбанк повідомив, що згідно з листом Держказначейської служби від 21.03.2014 р. №16-11/445-6614 платежі до бюджетів та єдиний соціальний внесок відокремлених підрозділів або філій, які розташовані на території АР Крим та м. Севастополя, можуть бути перераховані на відповідні рахунки, відкриті в органах Казначейства України за місцем реєстрації юридичних осіб.

Крім того, Нацбанк листом від 21.03.2014 р. №25-205/11846 поінформував про заборону здійснення початкових платежів на рахунки отримувача — Головне управління Держказначейської служби в АР Крим, відкриті в публічному акціонерному товаристві «Чорноморський банк розвитку та реконструкції».

У зв'язку із запитами банків щодо порядку повернення без виконання розрахункового документа на переказ коштів на рахунки вищезазначеного отримувача Нацбанк роз'яснив, що банк, повертаючи такий розрахунковий документ без виконання, має зробити на його зворотному боці напис про причину повернення документа без виконання «Недозволений рахунок клієнта отримувача», зазначити дату його повернення та засвідчити це підписами відповідального виконавця і працівника, на якого покладено функції контролера, та відбитком штампа.

Лист НБУ від 24.03.2014 р. №25-110/12171


Міндоходів нагадує про перенесення терміну сплати податків

! Платникам податків

Міндоходів зазначило, що термін сплати податків і зборів не переноситься у зв'язку з перенесенням термінів подання податкових декларацій. Якщо останній день сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, то термін сплати не переноситься.

Тобто платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій ним декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації (без урахування перенесення термінів подання звітності у зв'язку з вихідними чи святковими днями).

Міндоходів також нагадує: якщо останній день строку подання декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем. Тобто граничні строки подання декларації збільшуються.

Роз'яснення Міндоходів від 02.04.2014 р.


Нацбанк роз'яснив питання сплати пенсійного збору під час купівлі інвалюти

! Юрособам та фізособам, які здійснюють операції з купівлі інвалюти

Нацбанк нагадав, що згідно зі змінами, внесеними Законом «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», платниками пенсійного збору є юридичні та фізичні особи, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти в безготівковій та/або готівковій формі. Ставка збору встановлена у розмірі 0,5% від суми операції з купівлі іноземної валюти в безготівковій та/або готівковій формі за гривню.

Порядок сплати пенсійного збору з операцій купівлі іноземної валюти в безготівковій та/або готівковій формі за гривні буде доведений додатково. До отримання зазначеного порядку банки, фінансові установи обліковують кошти збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з купівлі іноземної валюти в безготівковій та/або готівковій формі на таких балансових рахунках:

— 2902 «Кредиторська заборгованість за прийняті платежі» — при здійсненні операцій з купівлі іноземної валюти за рахунок коштів клієнтів банку;

— 3622 «Кредиторська заборгованість за податками та обов'язковими платежами, крім податку на прибуток» — при здійсненні операцій з купівлі іноземної валюти за рахунок коштів банку.

Облік пенсійного збору за операціями з купівлі безготівкової та готівкової іноземної валюти ведеться за окремими аналітичними рахунками зазначених балансових рахунків.

Лист Нацбанку від 01.04.2014 р. №29-113/13644


Міндоходів про переміщення товарів і ТЗ комерційного призначення у режимі транзиту

! Перевізникам

Міндоходів роз'яснило, що переміщення товарів і транспортних засобів комерційного призначення в режимі транзиту визначено ст. 91 Митного кодексу України. А саме:

1) переміщення товарів у митному режимі транзиту здійснюється як прохідний або внутрішній транзит чи каботаж;

2) митний режим транзиту застосовується до товарів, які переміщуються:

— прохідним транзитом від пункту ввезення (пропуску) на митну територію України до пункту вивезення (пропуску) за межі митної території України (у тому числі в межах одного пункту пропуску через державний кордон України);

— внутрішнім транзитом або каботажем.

Строки транзитних перевезень становлять:

— для автомобільного транспорту — 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці — 5 діб);

— для залізничного транспорту — 28 діб;

— для авіаційного транспорту — 5 діб;

— для морського та річкового транспорту — 20 діб;

— для трубопровідного транспорту — 31 доба;

— для трубопровідного транспорту (з перевантаженням на інші види транспорту) — 90 діб.

При цьому до зазначених строків не включається:

— час дії обставин, зазначених у ст. 192 Митного кодексу;

— час зберігання товарів під митним контролем (за умови інформування органу доходів і зборів, який контролює їх переміщення);

— час, необхідний для здійснення інших операцій із товарами, у випадках, передбачених розділом V Митного кодексу.

Роз'яснення Міндоходів від 02.04.2014 р.

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру