• Посилання скопійовано

Що нового

Кримчанам спростили процедуру перереєстрації

! СГ АРК

Мін'юст затвердив наказ «Про проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб та місця проживання фізичних осіб — підприємців».

Установлено, що реєстраційні дії щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб та місця проживання фізичних осіб — підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є АРК та місто Севастополь, здійснюються державними реєстраторами.

Норма не поширюється на зміну місцезнаходження юридичних осіб та місця проживання фізичних осіб — підприємців у межах території АРК та міста Севастополя.

Наказ Мін'юсту від 14.03.2014 р. №525/5 чинний з 18.03.2014 р.


Мінімальний термін купівлі валюти зменшено до 5 днів

! СГД

Національний банк скоротив термін здійснення операції з купівлі уповноваженими банками іноземної валюти за дорученням юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців.

Отже, з 19 березня 2014 року кошти для купівлі іноземної валюти за дорученням юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців можуть бути перераховані не раніше 5-го операційного дня після дня зарахування гривень на окремий аналітичний рахунок, а починаючи з 25 березня 2014 року — не раніше четвертого операційного дня після дня зарахування гривень на цей рахунок.

Вищезазначений термін здійснення операції з купівлі уповноваженими банками іноземної валюти за дорученням юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців діятиме до прийняття Національним банком України окремого рішення.

Постанова Національного банку України від 18.03.2014 р. №137 чинна з 19.03.2014 р.


ОСББ, які виробляють теплову енергію для власної мети, ліцензія не потрібна

! ОСББ

Держпідприємництва вважає, що Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, які виробляють та використовують теплову енергію для власної мети, не повинні отримувати ліцензії.

У разі якщо вироблена теплова енергія реалізується на підставі укладених договорів купівлі-продажу, необхідно звернутися до відповідного органу за ліцензією.

Разом з тим договорів між ОСББ як юридичною особою та мешканцями будинку як учасниками цієї самої юридичної особи про умови надання послуг з центрального опалення та підігріву холодної води укладати не треба.

Лист Держпідприємництва від 11.03.2014 р. №2064/0/20-14


Декларування доходів у 2014 році: основні моменти

! Громадянам

Міндоходів надало роз'яснення щодо декларування доходів громадян у 2014 році. Зокрема, йдеться про таке.

Податкова декларація подається до контролюючого органу в один із таких способів:

1) особисто платником або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладеного;

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису в порядку, визначеному законодавством.

При цьому поштове відправлення слід здійснити не пізніше ніж за 10 днів до закінчення граничного терміну подання декларації, а при поданні в електронній формі — не пізніше закінчення останньої години дня, в якому минає такий граничний термін.

Громадяни повинні подати до 1 травня 2014 року декларацію, якщо впродовж 2013 року отримували такі доходи:

— доходи від підприємницької діяльності;

— доходи від провадження незалежної професійної діяльності;

— доходи, отримані від двох і більше податкових агентів;

— доходи, отримані від особи, яка не є податковим агентом;

— доходи від операцій з продажу (обміну) нерухомого майна;

— доходи від операцій з продажу (обміну) рухомого майна;

— доходи, отримані від будь-яких переходів права власності на об'єкти рухомого майна;

— доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції;

— доходи у вигляді неустойки (штрафів, пені);

— доходи попередніх періодів (самостійно виявлені помилки);

— іноземні доходи;

— оренда майна фізичної особи;

— інвестиційний прибуток;

— спадщина;

— подарунки;

— сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності;

— окремі види доходів, що не підлягають оподаткуванню при нарахуванні чи виплаті;

У разі виправлення помилок платником податку шляхом подання нової звітної декларації про доходи до закінчення граничного терміну подання відповідальність за заниження податкового зобов'язання з ПДФО не застосовується.

Роз'яснення Міндоходів від 14.03.2014 р.


Місцева влада не може встановлювати вищі ставки місцевих податків, ніж законні

! Органам місцевого самоврядування

ВСУ ухвалив постанову, предметом якої було скасування податкового повідомлення-рішення про визначення податкового зобов'язання зі сплати земельного податку.

Суд зазначив, що земельний податок є загальнодержавним податком, ставки, порядок обчислення і сплати якого можуть встановлюватися і змінюватися виключно Законом про плату за землю.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями диференціювати та затверджувати ставки земельного податку виключно в межах, установлених цим законом. Крім того, податкові органи при донарахуванні земельного податку не можуть керуватися рішенням органу місцевого самоврядування, яким встановлено більшу від законодавчої ставку податку.

Постанова Верховного суду України від 12.11.2013 р. у справі №21-299а13


Роз'яснено порядок оплати електроенергії

! Постачальникам та споживачам електроенергії

НКРЕ повідомила, що оплата енергії, яка відпускається, здійснюється відповідно до умов договору. Договір може передбачати попередню оплату, планові платежі з наступним перерахунком або оплату, що проводиться за вартість прийнятих ресурсів.

Постачання електричної енергії всім споживачам здійснюється відповідно до режимів, передбачених договорами.

Для зменшення споживачам електричної енергії разового фінансового навантаження НКРЕ рекомендує постачальникам електроенергії за регульованим тарифом розбити розрахунковий період на декілька планових та приймати авансові платежі від споживачів енергії.

При цьому оплата має здійснюватися споживачами за період, який не перевищує один розрахунковий період (місяць).

Постачальники електроенергії за регульованим тарифом мають вживати всіх вичерпних заходів для недопущення порушень прав споживачів при здійсненні ними попередньої оплати, зокрема недопущення вимог здійснювати попередню оплату за період, який перевищує один розрахунковий період.

Лист НКРЕ від 17.03.2014 р. №1598/26/47-14


Орендована земля — або господарюй сам, або поверни власнику

! Орендарям та орендодавцям землі

Верховний суд України ухвалив постанову, предметом якої був спір про розірвання договору оренди землі.

Так, суд зробив висновок, що орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати на землі, а орендодавець — вимагати від орендаря безпосереднього використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди та своєчасного внесення орендної плати.

Залучення третіх осіб до обробітку землі та оплати орендної плати орендодавцю з припиненням орендарем господарської діяльності з безпосереднього цільового використання орендованої земельної ділянки виходить за межі діяльності, яку може здійснювати орендар без погодження з орендодавцем.

Таким чином, припинення орендарем безпосереднього цільового використання орендованої земельної ділянки та передача третім особам функцій з її обробітку й оплати орендної плати виходить за межі госпдіяльності, яку може здійснювати орендар без погодження з орендодавцем, та є підставою для розірвання договору оренди земельної ділянки.

Постанова Верховного суду України від 12.02.2014 р. у справі №6-166цс13


Страховики повинні будуть щороку проводити стрес-тестування

! Страховикам

Нацкомфінпослуг затвердила Вимоги щодо регулярного проведення стрес-тестування страховиками та розкриття інформації щодо ключових ризиків та результатів проведених стрес-тестів. Вимогами передбачено, що при здійсненні своєї діяльності страховик повинен щороку проводити стрес-тестування відповідно до зазначених Вимог.

Стрес-тестування здійснюється з урахуванням таких положень:

1) стрес-тестування має бути спрямоване на перевірку вразливості страховика до ризиків та достатності капіталу;

2) страховик має враховувати лише події, що можуть призвести до істотних фінансових втрат;

3) при виборі стресової ситуації для стрес-тестування розглядаються події, що траплялися у минулому, або гіпотетичні ситуації, що раніше не спостерігалися, але можуть трапитися у майбутньому;

4) надійність і точність моделі, що використовується страховиком для стрес-тестування, необхідно регулярно перевіряти і вдосконалювати.

Інформація щодо ключових ризиків та результатів проведеного стрес-тестування надається страховиком до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідно до встановленої форми разом із річною звітністю.

Крім цього, встановлено, що страховики повинні провести стрес-тестування відповідно до затверджених Вимог станом на 30 червня 2014 року та надати Нацкомфінпослуг інформацію щодо ключових ризиків та результатів стрес-тестування разом із проміжною звітністю за І півріччя 2014 року.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 13.02.2014 р. №484
набере чинності з дня опублікування (станом на 25.03.2014 р. не опубліковане)


Реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних — протягом 15 днів

! Платникам ПДВ

Міністерство доходів і зборів нагадує: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку — продавець зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням чого є квитанція, яка надсилається протягом операційного дня в електронному вигляді у текстовому форматі. Дата і час надання податкової накладної зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вищезазначених вимог, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Реєстрація та коригування у Єдиному реєстрі здійснюються не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.

Лист Міндоходів від 27.11.2013 р. №16192/6/99-99-10-01-05-15


Постачання паперу та картону для утилізації тимчасово звільнено від ПДВ

! Платникам ПДВ

Міністерство доходів і зборів повідомляє, що тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у т. ч. операції з імпорту паперу та картону для утилізації товарної позиції 4707 згідно з УКТЗЕД.

До товарної групи 4707 «Папір та картон для утилізації (макулатура та відходи)» належать:

— невибілені крафт-папір або картон чи гофровані ґатунки паперу або картону (4707 10 00 00);

— інший папір або картон, одержані головним чином з вибіленої целюлози, не забарвлені в масі (4707 20 00 00);

— папір або картон, одержані головним чином з механічної деревної маси, до складу якої включаються старі та непродані примірники газет і журналів, телефонні довідники, брошури та рекламні видання, а також інші (4707 30 10 00 та 4707 30 90 00);

— інші несортовані та відсортовані відходи та макулатура (4707 90 10 00 та 4707 90 90 00).

Згідно з порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, операції з постачання товарів, що звільнені від ПДВ, відображаються у рядку 5 податкової декларації з ПДВ.

До декларації обов'язково додається додаток Д5, в якому заповнюються дані рядка «Операції, які звільненні від оподаткування» розділу I «Податкові зобов'язання», та додаток Д6, в якому заповнюється таблиця 3. У таблиці відображається загальний обсяг пільгових операцій в розрізі контрагентів — платників ПДВ, здійснених у межах окремої статті ПКУ за звітний період, та загальною сумою відображається обсяг пільгових операцій, без відповідного розшифрування в розрізі контрагентів, здійснених з неплатниками ПДВ.

Лист Міндоходів від 18.02.2014 р. №3111/6/99-99-19-04-02-15


Вимкнення світла — поважна підстава затримки звітності з РРО

! СГ, які використовують РРО

Міністерство доходів і зборів зазначило, що спірні відносини між суб'єктами господарювання, зокрема користувачами касової техніки, центрами сервісного обслуговування, операторами зв'язку, інтернет-провайдерами та інформаційними еквайєрами, не належать до компетенції органів доходів і зборів.

На період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги ОРО та розрахункової книжки. При відновленні роботи РРО або постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки — за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість та виконати Z-звіт.

Після підключення до Системи зберігання і збору даних Міндоходів (персоналізації РРО) контрольно-звітна інформація про використання РРО передається органам доходів і зборів в електронній формі.

Звітність за формою ЗВР-1 подається суб'єктами господарювання, які проводять розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

При технічній несправності РРО, у разі передачі звітної інформації відразу після відновлення його роботи у встановлений законодавством термін фінансові санкції до суб'єкта господарювання не застосовуються.

Лист Міндоходів від 27.01.2014 р. №1502/6/99-99-22-01-03-15/79


Індексація зарплати сумісників: що треба знати?

! Роботодавцям

Мінсоцполітики України зазначило, що в разі підвищення розмірів мінімальної зарплати, а також у разі зростання грошових доходів населення місяць, у якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексації. Індексація доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця наростаючим підсумком обчислюється індекс споживчих цін для проведення подальшої індексації.

Якщо грошовий дохід з урахуванням суми підвищення менший за суму грошового доходу з урахуванням індексації до його підвищення, у базовому місяці сума загального доходу визначається з таким розрахунком, щоб сума грошового доходу з урахуванням індексації не перевищувала загального доходу до його підвищення.

Особі, яка працює за сумісництвом, видається на її вимогу довідка з основного місця роботи про розмір доходу, що підлягає індексації, та проіндексованого доходу.

На підставі цієї довідки провадиться індексація доходів від роботи за сумісництвом у межах суми, що не перевищує прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, з урахуванням отриманої зарплати за основним місцем роботи.

Тобто загальний дохід працівника, отриманий за основним місцем роботи і за сумісництвом, не повинен перевищувати прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Лист Мінсоцполітики від 18.11.2013 р. №232/10/137-13

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру