• Посилання скопійовано

Що нового

Наймання працівників для іншого працедавця — тільки на підставі відповідного дозволу

! Роботодавцям

Мінсоцполітики повідомило, що діяльність суб'єкта господарювання — роботодавця з найму працівників для застосування їхньої праці іншим роботодавцем зазначається ним у реєстраційній картці, що підтверджує проведення держреєстрації юрособи або фізособи-підприємця, як один з основних видів діяльності і здійснюється тільки на підставі дозволу, виданого Державною службою зайнятості.

Якщо у суб'єкта господарювання видів економічної діяльності за КВЕД 78.10, 78.20, 78.30 немає або вони не віднесені до основних, дозвіл на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця Державною службою зайнятості не видається.

Обов'язковою вимогою є укладення відповідного договору про застосування праці працівника між суб'єктом господарювання — роботодавцем, що наймає працівника, та іншим роботодавцем, який буде застосовувати працю працівника.

Лист Мінсоцполітики від 26.12.2013 р. №14909/0/14-13/06


Затверджено формати документів в електронній формі для проведення перевірки

! Платникам податків

Міндоходів затвердило формати документів, які пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів та подаються в електронній формі платником податків для проведення електронної перевірки, а також порядок їх подання. До таких документів віднесено:

1) Журнал господарських операцій;

2) Книгу обліку доходів (для платників єдиного податку І і ІІ груп та платників єдиного податку ІІІ і V груп, які не є платниками ПДВ), яка надається платником для проведення електронної перевірки;

3) Книгу обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку III і V груп, які є платниками ПДВ), яка надається платником для проведення електронної перевірки.

Подають документи за допомогою системи подання податкових документів в електронній формі з віддаленого персонального комп'ютера або шляхом використання послуг центрів обслуговування платників податків.

Формати документів та інша інформація про порядок подання таких документів оприлюднюються на веб-порталі Міндоходів у рубриці «Електронна перевірка».

Документи можуть бути надіслані до органу Міністерства доходів і зборів, у якому платник податків перебуває на податковому обліку, за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки.

Інші загальні вимоги та порядок подання документів визначаються відповідно до нормативно-правового акта Міністерства доходів і зборів з питань підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді.

Наказ Міндоходів від 31.12.2013 р. №898
набере чинності з дня опублікування (станом на 04.03.2014 р. не опублікований)


Які умови звільнення від ПДВ будівництва доступного житла?

! Забудовникам

Міндоходів зазначило, що застосовувати податкову пільгу щодо звільнення від ПДВ операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва (придбання) доступного житла мають право лише ті суб'єкти господарювання — платники ПДВ, які є забудовниками та визначені виконавцями регіональної цільової програми будівництва доступного житла у відповідному регіоні і безпосередньо здійснюють будівельно-монтажні роботи.

Інші суб'єкти господарювання — платники ПДВ, які виконують роботи для забезпечення будівництва доступного житла за договорами субпідряду з виконавцями регіональної цільової програми будівництва доступного житла, права на використання пільги з оподаткування не мають та надають послуги виконавцям з нарахуванням податку на додану вартість за повною ставкою.

Лист Міндоходів від 17.12.2013 р. №20121/5/99-99-19-04-02-16


За час перебування у санаторії інвалідам повинні виплачувати лікарняні

! Роботодавцям інвалідів

ФСС з ТВП роз'яcнив, що допомога з тимчасової непрацездатності застрахованим особам (у т. ч. інвалідам війни та прирівняним до них особам) у разі надання їм путівки на санаторно-курортне лікування виплачується Фондом на загальних підставах.

Нагадаємо, що підставою для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. На період санаторно-курортного лікування він видається на термін лікування та проїзду до санаторно-курортного закладу і назад, але з урахуванням тривалості щорічної (основної та додаткової) відпустки.

Крім того, листок непрацездатності видається до від'їзду в санаторно-курортний заклад за наявності путівки, довідки з місця роботи про тривалість щорічної (основної та додаткової) відпустки та картки санаторно-курортного відбору.

Лист ФСС з ТВП від 22.01.2014 р. №04-29-164


Встановлено «зелений» тариф для приватних домогосподарств

! Приватним домогосподарствам

НКРЕ встановила «зелений» тариф для приватних домогосподарств, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання об'єктами електроенергетики, які вмонтовані (встановлені) на дахах та/або фасадах будинків, будівель та споруд, величина встановленої потужності яких не перевищує 10 кВт, та введені в експлуатацію:

— з 1 квітня 2013 року до 31 грудня 2014 року — 389,34 коп./кВт·год (без ПДВ);

— з 1 січня 2015 року до 31 грудня 2019 року — 350,41 коп./кВт·год (без ПДВ);

— з 1 січня 2020 року до 31 грудня 2024 року — 311,47 коп./кВт·год (без ПДВ);

— з 1 січня 2025 року до 31 грудня 2029 року — 272,54 коп./кВт·год (без ПДВ).

Постанова НКРЕ від 16.01.2014 р. №28 чинна з 28.02.2014 р.


Роз'яснено, як відображати використання води у формі №2-ТП (водгосп)

! Водокористувачам

Держагентство водних ресурсів України наголосило, що віднесення об'ємів води за видами використання здійснюється відповідно до Інструкції щодо заповнення форми №2-ТП (водгосп), затвердженої наказом Держкомстату України від 30.09.97 р. №230.

Відповідно до згаданої Інструкції у графі 10 таблиці 1 звіту зазначається об'єм води, використаний водокористувачем для задоволення господарських, побутових та комунальних потреб працівників на підприємствах і в організаціях.

Згідно з Податковим кодексом України під цим терміном слід розуміти використання води на санітарно-гігієнічні потреби, а саме: у туалетних, душових, ванних кімнатах та умивальниках і використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Об'єм води, використаний на інші потреби і не врахований у графах 12, 13 та 15 звіту, зазначається у графі 11 «використано на виробничі потреби».

Лист Держводагентства від 25.12.2013 р. №6785/9/11-13


Поворотна фінансова допомога в обліку

! Платникам податку на прибуток

Міндоходів зазначило, що суми умовних відсотків, нараховані на поворотну фінансову допомогу, яка отримана від платників податку на прибуток та залишається неповерненою на кінець звітного періоду, включаються до складу доходу платника у вигляді безповоротної фінансової допомоги.

Отже, для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим періодом є календарний рік, відображення у податковому обліку з податку на прибуток сум поворотної фіндопомоги та умовних відсотків, нарахованих на такі суми, здійснюється за підсумками звітного року і поквартально не відображається у податковому обліку.

Лист Міндоходів від 11.12.2013 р. №17366/6/99-99-19-03-02-15


Роз'яснено деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку

! Банкам

Національний банк України постановою вніс зміни до своєї Постанови від 19.09.2013 р. №371 «Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку». Змінами, зокрема, передбачено, що обсяг обов'язкових резервів, який має зберігатися щодня на початок операційного дня на кореспондентському рахунку банку в Нацбанку, повинен становити не менше ніж 50% (до цього — не менше ніж 60%) від суми обов'язкових резервів, що сформовані за попередній звітний період.

Крім того, внесено зміни до п. 7 Постанови Нацбанку від 19.06.2012 р. №248 «Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку», якими скасовано обмеження щодо кількості можливих звернень банків до Національного банку України за кредитами овернайт.

До внесення зазначених змін банки могли звертатися до Нацбанку за кредитом овернайт під забезпечення державними облігаціями України або депозитними сертифікатами Нацбанку не більше 2-х разів протягом тижня, а за кредитом овернайт бланковим — 1 раз на тиждень.

Постанова Національного банку України від 21.02.2014 р. №86 чинна з 24.02.2014 р.


Строк видачі дозволу на спецводокористування — не більше 30 днів

! Спецводокористувачам

Держпідприємництво нагадує, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.

На сьогодні Водним кодексом України строку видачі відповідного дозволу не встановлено.

Отже, під час видачі дозволу на спеціальне водокористування необхідно застосовувати вимоги Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а саме:

10 днів — у разі видачі дозволу на спецводокористування Радою міністрів АР Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади АР Крим із питань охорони навколишнього природного середовища;

30 днів — у разі видачі дозволу на спеціальне водокористування обласними, Київською та Севастопольською міськими радами.

Таким чином, строк видачі дозволу на спеціальне водокористування або надання письмового повідомлення про відмову в його видачі становить не більше 30 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.

Лист Держпідприємництва від 17.02.2014 р. №1457/0/20-14


«Єдинник» 2-ї групи може надавати послуги з проживання в готелі іноземцям

! Платникам ЄП 2-ї групи

Міндоходів наголошує, що обмеження щодо можливості платнику єдиного податку — фізособі-підприємцю, який перебуває на 2-й групі, надавати послуги з проживання в готелі іноземцям, які проживають в Україні нетривалий час, ПКУ не встановлені.

Крім того, зазначено: якщо первинний документ оформляють за межами населеного пункту як місце, в якому здійснено господарську операцію, слід зазначити відповідну адміністративно-територіальну одиницю.

У разі оформлення первинним документом господарської операції, здійсненої за межами України, також зазначається назва країни.

Отже, відсутність такого реквізиту має наслідком втрату статусу первинного документа.

Лист Міндоходів від 14.01.2014 р. №464/5/99-99-19-01-01-10


Строковий трудовий договір: порядок укладення та розірвання

! Роботодавцям

Мінсоцполітики нагадує, що строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Такі договори можуть укладатися як при прийнятті на роботу, так і надалі, якщо є підстави для укладення (переукладення) строкового трудового договору.

Cтрок встановлюється за згодою сторін і може визначатися як конкретним терміном, так і часом настання певної події.

Якщо роботодавцем є фізособа, після закінчення строку договору або припинення його дії достроково така фізособа робить запис про підстави його припинення з посиланням на відповідні статті КЗпП, про що сторони сповіщають центр зайнятості, який його зареєстрував.

Відповідальна особа центру зайнятості протягом трьох робочих днів знімає трудовий договір з реєстрації, про що робить відповідний запис у книзі реєстрації трудових договорів.

Лист Мінсоцполітики від 25.01.2014 р. №16/06/186-14


Міндоходів про уточнення перекладу в УКТЗЕД

! Суб'єктам ЗЕД

Міндоходів уточнило назви деяких товарних позицій, підпозицій, а також текстів приміток до розділів, груп, товарних позицій, підпозицій та додаткових приміток, зокрема:

— у товарній позиції 1902 «Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м'ясом чи іншими продуктами) або не начинені, або приготовлені іншим способом»;

— у товарній позиції 6406 «Частини взуття (включаючи верх взуття з прикріпленою або неприкріпленою внутрішньою устілкою); вкладні устілки, устілки під п'ятку і подібні знімні деталі; гетри, гамаші та подібні вироби і їх частини»;

— у товарній позиції 9405 «Лампи (світильники) та освітлювальне обладнання, включаючи прожектори та їх частини, в іншому місці не зазначені; світлові вивіски, світлові покажчики, табло з назвою або адресою і подібні вироби, що мають умонтоване джерело світла та їх частини, в іншому місці не зазначені».

Лист Міндоходів від 18.02.2014 р. №4162/7/99-99-24-02-03-17


Особливості розрахунку зобов'язань з консолідованого податку за 2013 рік

! Платникам податку на прибуток

Міндоходів нагадало, що сума податкового зобов'язання з податку на прибуток з Розрахунку податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток, поданого за 2013 р. за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.01.2013 р. №39, заноситиметься до картки особового рахунка платника податку таким чином:

1) для базового звітного періоду — календарний квартал з рядка 08 Розрахунку;

2) для базового звітного періоду — календарний рік з рядка 06 Розрахунку.

При цьому значення рядка 05 Розрахунку має дорівнювати сумі нарахованих платником щомісячних авансових внесків за січень — грудень 2013 р.

Одночасно значення рядка 13.7 додатка ЗП консолідованої декларації з податку на прибуток підприємства, яка затверджена наказом Мінфіну України від 28.09.2011 р. №1213, та рядка 14.6 додатка ЗП консолідованої декларації з податку на прибуток банку, яка затверджена наказом Мінфіну від 21.12.2011 р. №1683, за 2013 р., на думку головного податкового органу, має дорівнювати сумі нарахованих щомісячних авансових внесків за січень — грудень 2013 р. по головному підприємству (банку).

Лист Міндоходів від 25.02.2014 р. №4728/7/99-99-19-03-01-17


Затверджено нову декларацію з податку на прибуток страховика

! Страховикам

Міністерство доходів і зборів затвердило нову форму податкової декларації з податку на доходи (прибуток) страховика.

Зокрема, у декларації з'явилися нові додатки:

— додаток ДС «Доходи страховика»;

— додаток СБ «Суми врегулювання сумнівної та безнадійної заборгованості»;

— додаток ПП «Інформація по нарахованих та сплачених сумах перестрахових платежів у розрізі перестраховиків»;

— додаток СП «Інформація по нарахованих та отриманих сумах страхових та перестрахових платежів у розрізі страхувальників/перестрахувальників»;

— додаток ТЦ «Самостійне коригування податкових зобов'язань платника податку з метою трансфертного ціноутворення».

Наказ Міндоходів від 27.01.2014 р. №84
набере чинності з дня опублікування (станом на 04.03.2014 р. не опублікований)


Власник може вносити готівковий виторг на поточний рахунок підприємства в банку

! Підприємствам

Нацбанк наголосив, що Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні не визначає переліку осіб, що мають право вносити готівковий виторг підприємства у гривні на його поточний рахунок у банку.

Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах також не містить таких обмежень.

Таким чином, засновник (власник) підприємства може вносити готівковий виторг на поточний рахунок підприємства в банку на підставі наказу, договору, довіреності та з інших підстав, установлених актами цивільного законодавства.

Лист НБУ від 13.02.2014 р. №11-117/6276

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру