Внесено зміни до Правил перевезення залізничним транспортом
! Усім
Мінінфраструктури внесло зміни до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України. Серед основних змін, зокрема:
1) запроваджено поняття «документ на повернення», «документ на послуги», «посадочний документ», якими позначається візуальна форма електронного документа, що роздруковується на паперовому носії або зберігається як послідовність байтів (на смартфоні, планшеті тощо);
2) за умови прямування одного пасажира в окремому купе проїзд оформляється одним проїзним документом. За умови прямування двох чи трьох пасажирів в окремому купе проїзд на всі місця купе оформляється на окремих бланках із зазначенням прізвища та імені у проїзному документі, що оформляється на додаткове(і) місце(я) одного з пасажирів, який прямуватиме у цьому самому купе;
3) прізвище та ім'я пасажира у проїзному документі можуть зазначатися зі скороченням до 18 знаків (з урахуванням технічних можливостей автоматизованих систем);
4) у разі оформлення проїзних документів з пересадками, у т. ч. на одному бланку, квитковий касир зобов'язаний узгодити з пасажиром інтервал між часом прибуття поїзда до пункту пересадки за розкладом та часом відправлення поїзда з пункту пересадки. За умови оформлення проїзду з пересадкою на одному бланку дата відправлення зі станції пересадки має бути не пізніше 10 діб після прибуття поїзда на станцію пересадки (не враховуючи дати прибуття);
5) оформлення пільгових і студентських проїзних документів для пасажирів, які їдуть у складі організованої групи, здійснюється на окремих проїзних документах із зазначенням прізвища, імені пасажира та шифру пільги;
6) під час групових перевезень пасажири з документами, що посвідчують особу, дані яких не відповідають завіреним квитковою касою спискам, у вагон не допускаються.
Наказ Мінінфраструктури від 17.10.2013 р. №808
набере чинності з дня опублікування
(станом на 17.12.2013 р. не опублікований)
Списання дебіторки за електроенергію — без ПДВ
! Постачальникам електроенергії
Міндоходів нагадує, що на операції з постачання житлово-комунальних послуг фізичним особам, бюджетним установам та ЖЕКам податкові зобов'язання з ПДВ нараховуються за касовим методом.
При списанні дебіторської заборгованості за такими операціями (за електроенергію) не виникають податкові зобов'язання з ПДВ, оскільки:
1) не відбувається зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку в рахунок оплати вартості поставлених товарів/послуг;
2) не отримується платником податку будь-яка інша компенсація за поставлені товари/послуги.
Отож, при списанні дебіторської заборгованості за поставлені товари послуги, на які поширюється касовий метод, відображати зобов'язання з ПДВ не потрібно.
Крім того, Міндоходів зазначило, що безоплатно наданими вважаються товари, надані згідно з договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення. Роботи (послуги) вважаються наданими безоплатно в разі, якщо не висовуються вимоги щодо компенсації їх вартості.
Таким чином, електроенергія, поставлена споживачам за укладеними договорами, не може вважатися безоплатно наданою, оскільки таке постачання передбачає компенсацію вартості електроенергії споживачами за регульованими тарифами, визначеними у договорі.
Лист Міндоходів від 19.09.2013 р. №11534/6/99-99-19-04-02-15
Визначено процедуру видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою
! Юрособам та фізособам-підприємцям
Кабмін затвердив Типовий порядок видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів.
Дія порядку поширюється на юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, що здійснюють порушення об'єктів благоустрою, пов'язане з проведенням земляних та/або ремонтних робіт.
Так, дозвіл на порушення об'єктів благоустрою видається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради за місцем проведення робіт на підставі письмової заяви, що подається відповідною юридичною особою чи фізичною особою — підприємцем.
Видача дозволу здійснюється на безоплатній основі протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви.
Строк дії дозволу визначається з урахуванням умов проведення робіт і не може перевищувати 1 рік.
Підставою для переоформлення дозволу є передача права проведення на об'єктах благоустрою робіт іншій особі або зміна найменування юрособи чи прізвища, ім'я, по батькові фізособи — підприємця та/або їхнього місцезнаходження.
Під час переоформлення дозволу проведення робіт не зупиняється.
Постанова КМУ від 30.10.2013 р. №870
набере чинності з дня опублікування
(станом на 17.12.2013 р. не опублікована)
Для повернення помилково зарахованих коштів надайте відповідні документи
! Юрособам та фізособам-підприємцям
Мін'юст затвердив Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих на спеціальний реєстраційний рахунок Міністерства юстиції України.
Так, для повернення помилково або надміру зарахованих коштів до Мін'юсту необхідно надати:
1) заяву платника в довільній формі з обов'язковим зазначенням:
— обґрунтування необхідності повернення коштів зі спеціального фонду державного бюджету;
— суми платежу, що підлягає поверненню;
— банківських реквізитів одержувача коштів;
— для юросіб — коду за ЄДРПОУ, для фізосіб — реєстраційного номера облікової картки платника податків;
2) ксерокопію платіжного документа, який підтверджує перерахування коштів на рахунок Мін'юсту;
3) оригінал довідки — підтвердження суб'єкта надання послуг про те, що послуга на вказану суму не надавалась.
Повернення платежів здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або органах Державної казначейської служби.
Наказ Мін'юсту від 28.11.2013 р. №2522/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 17.12.2013 р. не опублікований)
Довідка про відсутність валютних цінностей та майна на митниці не подається
! СГД
Міндоходів зазначило, що в деяких випадках на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів та їх митне оформлення здійснюються органами доходів і зборів на підставі отриманих документів, які підтверджують дотримання зазначених обмежень.
Переліки товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, затверджено Постановою КМУ від 21.05.2012 р. №436.
Вимог щодо подання митним органам для митного оформлення довідки про відсутність за межами України валютних цінностей та майна (зазначення відомостей про таку довідку у митній декларації) законодавством з питань державної митної справи не передбачено.
Лист Міндоходів від 26.11.2013 р. №16098/6/99-99-22-03-01-15
Землю садових товариств громадянам не роздають
! Громадянам
Держземагентство повідомляє: надання земельних ділянок у власність громадян для ведення садівництва, які не є членами садового товариства, за рахунок земельної ділянки, наданої у користування садовому товариству без погодження землекористувача, та припинення права користування земельною ділянкою землекористувачу суперечить діючому законодавству.
Крім того, ПКУ встановлено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути невідповідність його положень вимогам законів та прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Тобто територіальні органи земельних ресурсів при погодженні документації зі землеустрою повинні відмовляти у погодженні проекту землеустрою у разі невідповідності поданої на погодження документації із землеустрою вимогам законів та прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам.
Лист Держземагентства від 27.11.2013 р. №27-28-0.17-19951/2-13
Планові перевірки об'єктів містобудування — не частіше ніж 1 раз на півроку
! Забудовникам
Держархбудінспекція нагадала, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.
Iнспекції проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж 1 раз на півроку.
Крім цього, Держархбудінспекція роз'яснила, що з моменту отримання замовником будівництва документа, який надає право на виконання будівельних робіт до втрати такого права, об'єкт знаходиться в стадії будівництва і є підконтрольним.
Лист Держархбудінспекції від 29.11.2013 р. №40-16-6307
Роз'яснено питання бухобліку утилізаційного збору
! Виробникам та імпортерам ТЗ
Міністерство фінансів України зазначило, що у бухгалтерському обліку витрати, пов'язані з нарахуванням і сплатою екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів щодо імпортованих транспортних засобів та/або кузовів, які визнаються підприємством основними засобами та/або запасами (товарами, виробничими запасами), включаються до їх первісної вартості.
Порядок формування первісної вартості об'єктів основних засобів і запасів визначається положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» і 9 «Запаси».
При реалізації транспортних засобів особами, які виробляють (виготовляють) транспортні засоби на митній території України для їх продажу на внутрішньому ринку України, нарахування екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів відображається як вирахування з доходу за дебетом субрахунку 704 «Вирахування з доходу» і кредитом рахунка 64 «Розрахунки за податками і платежами».
Лист Мінфіну від 12.11.2013 р. №31-08410-07-27/32960
Педагогам додаткові відпустки за ненормований робочий день не надаються
! Педагогічним працівникам позашкільних навчальних закладів
Мінсоцполітики розглянуло питання щодо надання педагогічним працівникам відпустки за ненормований робочий день.
Так, на його думку, не вбачається підстав надавати педагогічним працівникам позашкільних навчальних закладів понад щорічну основну відпустку тривалістю 42 календарних дні щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день.
Лист Мінсоцполітики від 10.09.2013 р. №398/13/116-13
Порядок ведення реєстрів авто, з яких сплачується утилізаційний податок
! СГ, які виробляють або реалізують ТЗ
Кабінет Міністрів затвердив:
1. Порядок ведення реєстрів транспортних засобів, з яких сплачено екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів, та транспортних засобів, на які поширюється звільнення від сплати зазначеного податку;
2. Порядок взаємодії центральних органів виконавчої влади щодо обміну інформацією про видані довідки про сплату або звільнення від сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Держателем реєстрів є Державтоінспекція, яка їх і веде.
Ведення реєстрів передбачає:
1) внесення Міндоходів, виробниками та/або суб'єктами господарювання, які реалізують транспортні засоби на внутрішньому ринку, інформації до реєстрів;
2) пошук відомостей у реєстрах;
3) надання інформації з реєстрів.
Ведення реєстрів здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, які забезпечують формування електронної довідки про сплату або звільнення від сплати екоподатку за утилізацію знятих з експлуатації ТЗ.
Особи, які вносять відомості до реєстрів, несуть відповідальність за достовірність, повноту та своєчасність внесення інформації.
Iнший порядок визначає процедуру взаємодії Міндоходів та МВС під час обміну інформацією про видані довідки.
Суб'єкти обміну інформацією здійснюють такий обмін в електронній формі за допомогою інформаційно-телекомунікаційних засобів.
За результатами видачі довідок Міндоходів подає департаментові Державтоінспекції інформацію про:
— транспортні засоби, з яких сплачено зазначений податок;
— транспортні засоби, на які поширюється звільнення від сплати зазначеного податку;
— видані довідки щодо таких транспортних засобів.
Доступ до реєстрів у режимі пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування відомостей надається безоплатно.
Постанова КМУ від 04.12.2013 р. №890
набере чинності з дня опублікування
(станом на 17.12.2013 р. не опублікована)
Госпдіяльність, пов'язана із створенням об'єктів архітектури, підлягає ліцензуванню
! СГ, діяльність яких пов'язана із створенням об'єкта архітектури
Відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність», господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню.
Держархбудінспекція України та її територіальні органи проводять ліцензування госпдіяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та/або інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.
Наказом Мінрегіонбуду від 27.01.2009 р. №47 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури, а також Перелік робіт провадження такої діяльності.
Відповідно до Переліку професійну атестацію проходять відповідальні виконавці зазначених видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури:
— розроблення містобудівної документації;
— архітектурне та інженерно-будівельне проектування;
— експертиза та обстеження у будівництві;
— технічний нагляд та інжинірингова діяльність у сфері будівництва щодо координації дій всіх учасників будівництва.
Лист Держархбудінспекції від 14.08.2013 р. №40-16-4050
Оновлено порядок реєстрації прав на нерухомість
! Власникам нерухомості
КМУ затвердив Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Порядок визначає процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
Зокрема, передбачено, що подання документів для проведення державної реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна здійснюється особисто заявником або шляхом надсилання поштою з описом вкладеного.
У разі виявлення невідповідностей між документами, що були надіслані поштою, та описом вкладеного до них, а також у разі відсутності документа, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документа про сплату державного мита, орган держреєстрації прав у строк, що не перевищує 3-х робочих днів після їх отримання, повертає заявникові відповідну заяву та документи, що додаються до неї, поштою з описом вкладеного без реєстрації її у базі даних про реєстрацію заяв і запитів.
Крім цього, затверджено Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Порядок визначає процедуру надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її отримання, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури.
Постанова КМУ від 17.10.2013 р. №868 набере чинності з 12.02.2014 р.
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»