• Посилання скопійовано

Що нового

НБУ продовжив 90-денний строк повернення валюти, а її продаж — ще на 6 місяців

! Усім

НБУ продовжив дію вимоги щодо того, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Крім того, продовжено ще на 6 місяців дію вимоги щодо обов'язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті з-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб — підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Нацбанку.

Поміж тим встановлено вимогу щодо обов'язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень із-за меж України в інвалюті на користь фізичних осіб (резидентів та нерезидентів) у сумі, що дорівнює або перевищує в еквіваленті 150000 гривень за місяць. Виплата переказу, що надійшов в інвалюті з-за кордону на користь фізособи, у сумі, що дорівнює або перевищує в еквіваленті 150000 гривень за місяць, здійснюється в гривнях і зараховується на поточний рахунок отримувача переказу.

Вимога щодо обов'язкового продажу поширюється на надходження в іноземній валюті 1-ї групи Класифікатора та в російських рублях.

Уповноважений банк зобов'язаний попередньо зараховувати кошти, які надходять із-за меж України за переказами на користь фізичних осіб в іноземній валюті, на окремий аналітичний рахунок балансового рахунка 2909 «Iнша кредиторська заборгованість за операціями з клієнтами банку».

Обов'язковий продаж надходжень в інвалюті здійснюється без доручення клієнта не пізніше наступного робочого дня після дня зарахування таких надходжень на аналітичний рахунок.

Не підлягають обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України надходження в інвалюті:

— на користь держави або під державні гарантії;

— за кредитами, позиками, що залучаються відповідно до міжнародних договорів України;

— за проектами (програмами) міжнародної технічної допомоги, що пройшли державну реєстрацію;

— на користь резидентів-посередників за договорами комісії, доручення, консигнації або за агентськими угодами, що підлягають подальшому перерахуванню власникам коштів.

Постанова Нацбанку від 14.11.2013 р. №453 чинна з 20.11.2013 р. та діє до 17.04.2014 р.


Переорганізовано видачу алкотютюнових ліцензій

! Роздрібним торговцям алкоголем і тютюном

Міндоходів затвердило порядок організації роботи головних управлінь Міндоходів із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Так, ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видаються суб'єктам госпдіяльності усіх форм власності, зареєстрованим на території України, в тому числі їх виробникам, за наявності у них ліцензій.

Ліцензії видаються уповноваженим КМУ органом виконавчої влади за місцем торгівлі суб'єкта господарювання, а в поїздах, на морських або річкових суднах — за місцем формування поїзда (приписки судна).

Ліцензія видається на підставі відповідної заяви та документів, поданих суб'єктом госпдіяльності до Головного управління або до ЦОПП за місцем провадження суб'єктом його торговельної діяльності.

До заяви додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що перебувають у місці торгівлі.

Рішення про відмову у видачі ліцензії приймається у разі:

— недостовірності даних у поданих заявником документах;

— невідповідності заявника згідно з поданими документами умовам провадження діяльності, що ліцензується.

Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів від дня одержання документів.

Наказ Міндоходів від 21.10.2013 р. №603 чинний з 21.10.2013 р.


Роботодавці самостійно розраховують квоти додаткових соцгарантій з працевлаштування

! Роботодавцям

Мінсоцполітики зазначило, що відповідно до Закону «Про зайнятість населення» роботодавцями самостійно розраховується квота для забезпечення додаткових гарантій у сприянні працевлаштуванню громадян.

Для можливості забезпечення виконання роботодавцем вимог щодо дотримання визначеної Законом квоти із працевлаштування категорій громадян, що мають додаткові гарантії, за рахунок працевлаштування одного з батьків, що має на утриманні дітей віком до 6 років, достатньою умовою може бути письмове підтвердження роботодавця про умови працевлаштування іншого з батьків.

Лист Мінсоцполітики від 29.08.2013 р. №682/021/106-13


Зведена податкова накладна на аванси не виписується

! Платникам ПДВ

Міндоходів нагадало: у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер при постійних зв'язках із покупцем, покупцю може бути виписана зведена податкова накладна виходячи із визначеної у договорі періодичності оплати поставлених товарів/послуг (один раз на 5 днів, один раз на 10 днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця.

До зведеної податкової накладної обов'язково додається реєстр товаротранспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів/послуг.

Крім того, в Узагальнюючій податковій консультації від 21.12.2012 р. №1177 зазначено, що порядок складання зведених податкових накладних не поширюється на попередню оплату товарів/послуг (аванс), що підлягають постачанню.

Отже, з урахуванням застосування правила першої події для визначення податкових зобов'язань постачальника податкова накладна на суму попередньої оплати товарів/послуг (авансу) складається на дату такої оплати, тобто на дату отримання такого авансу.

Лист Міндоходів від 19.09.2013 р. №11550/6/99-99-19-04-02-16


Новий порядок заповнення платіжок на сплату податків, ЄСВ, бюджетних платежів

! Платникам податків

Міндоходів затвердило Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Зокрема, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування ПДВ, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

— поле №1: друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);

— поле №2: друкується розділовий знак «;»; друкується код виду сплати (формат ссс — тризначне «число).

У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів Міндоходів, поля №5 та №6 заповнюються таким чином:

— поле №5: друкується розділовий знак «;»; друкується дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат — ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле №5 не заповнюється;

— поле №6: друкується розділовий знак «;»; друкується номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле №6 не заповнюється.

Наказ Міндоходів від 22.10.2013 р. №609
набере чинності з дня опублікування (станом на 19.11.2013 р. не опублікований),
див. на нашому сайті www.dtkt.ua у «ДК» №46/2013 у розділі «Додатки до друкованого «ДК»


Водіям з ненормованим робочим днем надається щорічна додаткова відпустка

! Роботодавцям водіїв

Мінсоцполітики зазначило, що водіям легкових автомобілів (крім таксі) у разі потреби може встановлюватися ненормований робочий день, тобто понад нормальну тривалість робочого часу. Ця робота не вважається надурочною, і за неї не здійснюється додаткова оплата перепрацьованого часу. Кількість годин перепрацьованого часу при такій роботі визначається у колективному договорі.

Водіям з ненормованим робочим днем надається у формі компенсації щорічна додаткова відпустка та провадиться відповідна оплата за виконаний обсяг робіт, ступінь напруженості, складність і самостійність у роботі, необхідність виконання службових завдань понад установлену тривалість робочого часу.

Фактично відпрацьованим водієм часом вважаються години, проставлені у табелі обліку робочого часу. Якщо водій у робочий час не виїжджав, але був на роботі, зазначені виплати, а саме доплата за ненормований робочий час, не здійснюються.

Лист Мінсоцполітики від 19.09.2013 р. №805/13/155-13


Додаткові кошти за відрядження виплачують у гривнях

! Роботодавцям

Міндоходів нагадує: підприємство, що відряджає працівника, забезпечує його коштами для здійснення поточних витрат під час службового відрядження (авансом). Крім того, за потреби в авансуванні працівника коштами в національній валюті держави, до якої відряджається працівник, перерахунок граничної суми добових витрат, встановленої у доларах США, у валюту держави відрядження здійснюється за крос-курсом.

Такий крос-курс розраховується за встановленим іноземним банком валютним курсом національної валюти держави перебування до валюти держави відрядження та долара США на день здійснення розрахунку витрат на відрядження.

Якщо для остаточного розрахунку за відрядження потрібно виплатити додаткові кошти, виплата здійснюється в національній валюті України за офіційним курсом НБУ на день погашення заборгованості.

Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, до закінчення п'ятого банківського дня, наступного за днем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку до каси або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.

Лист Міндоходів від 30.09.2013 р. №12251/6/99-99-22-02-04-18


Встановлено порядок направлення податкових вимог

! Платникам податків

Міндоходів затвердило новий порядок направлення органами доходів і зборів податкових вимог платникам податків. Раніше цей порядок було затверджено наказом Мінфіну від 24.10.2012 р. №1113.

Дія Порядку, як і раніше його попередника, поширюється на платників податків, які не сплатили узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Окрім загальних реквізитів, податкова вимога повинна, зокрема, містити відомості про:

— факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави;

— розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою;

— обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк;

— можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Сума податкового боргу в податковій вимозі проставляється в гривнях з двома десятковими знаками.

Податкова вимога надсилається (вручається) не раніше першого робочого дня після закінчення встановленого ПКУ граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Наказ Міндоходів від 10.10.2013 р. №576
набере чинності з дня опублікування (станом на 19.11.2013 р. не опублікований)


Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку несе керівник

! Бухгалтерам та роботодавцям

Мінсоцполітики зазначило, що головний бухгалтер або особа (бухгалтер), на яку покладено ведення бухгалтерського обліку, зобов'язані діяти в межах своїх повноважень. Так, головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухобліку підприємства:

— забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені строки фінансової звітності;

— організовує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;

— бере участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від недостачі, розкрадання і псування активів підприємства;

— забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у філіях, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства.

Своєю чергою, керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку та подання до обліку первинних документів.

Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Лист Мінсоцполітики від 28.08.2013 р. №168/06/186-13

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»


CAP/CIPA — локомотив кар'єрного розвитку бухгалтера.
 Навчання починається!

Протягом 14-17 березня 2014 року відбудеться чергова екзаменаційна сесія за програмою CAP/CIPA («кеп/сіпа»).

Уже понад 20 тисяч бухгалтерів і фахівців фінансової, економічної сфери в Україні обрали програму CAP/CIPA для розвитку свого професіоналізму і кар'єри (з них більше 6000 — вже сертифіковані).

Фахівці з сертифікатами CAP і CIPA працюють в таких відомих і великих компаніях як Метінвестхолдинг, Бейкер Тіллі Україна, Київстар, Iнтерпайп, Азовсталь, Райфайзен банк Аваль, Нафтогаз України, Енергоатом, Iндустріальний союз Донбасу, Metro Cash & Carry Україна, Київенерго, та сотнях інших.

На відміну від різних спеціалізованих і коротокострокових програм, так званих дипломів, тощо, CAP/CIPA — це комплексна професійна програма, яка підтверджує найбільш сучасні компетенції, знання, здібності і здатності в сфері бухгалтерії і економіки підприємства. При цьому вона є найбільш доступною (іспити складають російською мовою, а «Податки» і «Право» — можна складати і українською), пройти підготовку до іспитів можна в усіх регіонах країни, а іспити незмінно проходять в Києві, Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі і Харкові.

Програма заснована на Міжнародних стандартах фінансової звітності (МСФЗ, IFRS), світових стандартах у сфері управлінського обліку, аудиту, фінансового менеджменту та на українських податках і праві.

Реєстрація на екзамени березневої сесії 2014 року відкривається 3 грудня 2013 року, а провідні тренінгові центри по всій Україні вже починають навчання і підготовку до екзаменів.

Навчання з досвідченим викладачем є надзвичайно важливим для успіху на екзаменах. Як свідчить статистика, більшість успішних кандидатів на іспитах — випускники навчальних центрів. Всі викладачі самі успішно склали іспити з дисциплін, які викладають.

Секрет популярності і престижу програми CAP/CIPA у тому, що навчання і екзаменування розділені. Тренінгові центри по всій Україні провадять навчання, а іспити адмініструє незалежна екзаменаційна мережа — таким чином забезпечено надійну незалежну оцінку компетенцій бухгалтера, професіонала фінансової сфери.

Сертифікати CAP і CIPA в Україні видають своїм членам Українська асоціація сертифікованих бухгалтерів і аудиторів (УАСБА), Федерація аудиторів, бухгалтерів та фінансистів АПК України (ФАБФ АПКУ), Федерація професійних бухгалтерів і аудиторів України (ФПБАУ).

Отримати детальнішу інформацію про програму CAP/CIPA і контакти навчальних центрів, зареєструватся на екзамени можна на сайті www.capcipa.ua.

До змісту номеру