• Посилання скопійовано

Що нового

Працівник захворів в перший день роботи: як обчислити середню зарплату

! Роботодавцям

Мінсоцполітики нагадало, якщо у розрахунковому періоді перед настанням страхового випадку застрахована особа не мала заробітку з поважних причин, або якщо страховий випадок настав у перший день роботи, середня зарплата для розрахунку страхових виплат та оплати перших 5 днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця визначається виходячи з місячної тарифної ставки, встановленої працівникові на момент настання страхового випадку.

Cередньоденна заробітна плата за один календарний день визначається шляхом ділення тарифної ставки або її частини на середньомісячну кількість календарних днів (30, 44), а за один робочий день (годину) — на середньомісячну кількість робочих днів (годин), установлену на підприємстві.

Середньомісячна кількість робочих днів обчислюється шляхом ділення кількості робочих днів за балансом робочого часу підприємства в розрахунковому періоді на кількість місяців розрахункового періоду.

Лист Мінсоцполітики від 04.09.2013 р. №478/18/99-13


Звірка даних щодо об'єктів нерухомості проводиться до 31 грудня

! Фізособам — власникам нерухомості

Міндоходів затвердило Порядок надання контролюючими органами за місцем проживання (реєстрації) платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідним контролюючим органам за місцезнаходженням об'єктів житлової нерухомості інформації про результати звірки щодо кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб — платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та розмірів житлової площі таких об'єктів.

Підрозділи доходів і зборів надсилають фізичним особам — власникам житлової нерухомості повідомлення за місцем їхнього проживання (реєстрації) про запрошення платника податку для проведення звірки кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у їхній власності, та розмірів житлової площі таких об'єктів.

Звірка здійснюється на підставі оригіналів документів про право власності та за наявності документів, що посвідчують особу власника.

Фізособи — власники об'єктів житлової нерухомості можуть здійснювати таку звірку до 31 грудня 2013 року (включно).

У разі виявлення розбіжностей між даними власників об'єктів житлової нерухомості та інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно під час звірки підрозділ доходів і зборів з фізосіб відповідного органу доходів і зборів у 10-денний строк після закінчення звірки вносить зміни до системи «Податковий блок» підсистеми «ТА. Облік платежів» АС «Нерухомість» та вносить дату, номер та вид документів про право власності на об'єкт житлової нерухомості, про житлову площу такого об'єкта та посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка вносила відповідні зміни.

Наказ Міндоходів від 26.09.2013 р. №508
набере чинності з дня опублікування (станом на 05.11.2013 р. не опублікований)


Безпідставне неприйняття ПН до ЄДР є підставою для розгляду в адмінсудах

! Платникам ПДВ

ВСУ повідомляє, що при розв'язанні спорів, пов'язаних з оскарженням неприйняття податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, суди повинні враховувати таке.

Незареєстрована в ЄДР накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми ПДВ, зазначеної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, своєю чергою, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правове становище платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

З огляду на це, правовідносини щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних і, зокрема, щодо безпідставного неприйняття податкових накладних для їх реєстрації є предметом розгляду в адміністративних судах.

Iнформаційний лист ВСУ від 24.10.2013 р. №1486/12/13-13


Втратили чинність деякі форми статистичної звітності

! СГД

Наказом Держстату №291 визнано такими, що втратили чинність, накази Мінстату та Держстату, якими були затверджені форми статистичної звітності, а саме:

— про використання винаходів та промислових зразків за формою №4-НТ (перелік) та Iнструкції по її заповненню (наказ Міністерства статистики України від 28.07.95 р. №194);

— з питань туризму та інструкцій щодо їх заповнення (наказ Державного комітету статистики України від 04.03.98 р. №96);

— з питань статистики науково-технічного прогресу та Iнструкції про порядок їх складання (наказ Державного комітету статистики України від 04.08.2000 р. №261);

— зі статистики основних засобів та Iнструкції про порядок її складання (наказ Державного комітету статистики України від 27.08.2001 р. №365);

— №2-інвестиції «Звіт про капітальні інвестиції» та інструкції щодо його складання» (наказ Державного комітету статистики України від 12.12.2001 р. №491);

— по основних засобах (наказ Державного комітету статистики України від 21.08. 2002 р. №312);

— №1-буд «Iнформація про одержання дозволу на виконання будівельних робіт» та №2-буд «Звіт про реалізацію дозволу на виконання будівельних робіт» (наказ Державного комітету статистики України від 17.09.2004 р. №519);

— №1-ціни (послуги) «Звіт про ціни підприємств — виробників послуг» (квартальна) (наказ Державного комітету статистики України від 20.07.2007 р. №227);

— №1-послуги (нерухомість) (річна) «Надання посередницьких послуг при операціях з нерухомістю» (наказ Державного комітету статистики України від 27.07.2009 р. №282);

— №2-інвестиції (квартальна) «Капітальні інвестиції» та №2-інвестиції (річна) «Капітальні інвестиції» (наказ Державного комітету статистики України від 09.10.2009 р. №376).

Наказ Держстату від 01.10.2013 р. №291
набере чинності з дня опублікування (станом на 05.11.2013 р. не опублікований)


Держземагентство більше не ліцензуватиме проведення робіт із землеустрою

! СГД

Кабмін вніс зміни до пункту 26 переліку органів ліцензування.

Згідно зі змінами, Держземагентство не здійснюватиме ліцензування господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою.

Постанова КМУ від 23.10.2013 р. №783
набере чинності з дня опублікування (станом на 05.11.2013 р. не опублікована)


Затверджено правила охорони праці на об'єктах при ротаційному формуванні пластмас

! Виробникам пластмасових виробів

Міненерговугілля затвердило Правила охорони праці на об'єктах при ротаційному формуванні пластмас.

Правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, які здійснюють діяльність з виробництва пластмасових виробів.

Ці Правила встановлюють вимоги з охорони праці під час виконання робіт при ротаційному формуванні деталей та виробів із пластмас.

Зокрема передбачено, що роботодавець зобов'язаний:

— опрацювати і затвердити нормативні акти про охорону праці, що діють на підприємстві, відповідно до вимог Порядку опрацювання і затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві;

— забезпечити безпечні та нешкідливі умови праці відповідно до Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників;

— організувати проведення атестації робочих місць за умовами праці відповідно до вимог Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці.

Наказ Міненерговугілля від 27.09.2013 р. №700
набере чинності з дня опублікування (станом на 05.11.2013 р. не опублікований)


Доплата керівникам закладів освіти за збільшення обсягу роботи не передбачена

! Працівникам закладів освіти

Мінсоцполітики зазначає, що наказом Міносвіти від 26.09.2005 р. №557 передбачені доплати за суміщення професій (посад), виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт.

Доплата за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт в розмірі до 50% посадового окладу за основною посадою установлюється працівникам, які виконують у цьому самому закладі, установі поряд зі своєю основною роботою додаткову роботу за однією й тією самою професією або посадою без звільнення від своєї основної роботи.

Доплата керівникам навчально-виховних комплексів за розширення їх функціональних обов'язків чинними умовами оплати праці не передбачена.

Лист Мінсоцполітики від 02.04.2013 р. №347/13/84-13


Для отримання IТ-пільги потрібно подати відповідну заяву

! Суб'єктам IПП

Міндоходів повідомило, що скористатися особливостями оподаткування суб'єктів індустрії програмної продукції (IПП) може підприємство, яке протягом попередніх чотирьох послідовних звітних кварталів відповідає таким критеріям:

1) питома вага доходів суб'єкта від здійснення видів економічної діяльності, визначених у пп. 1.5 п. 15 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, становить не менш як 70% доходів від усіх видів економічної діяльності з реалізації товарів, виконання робіт, надання послуг;

2) первісна вартість основних засобів та/або нематеріальних активів суб'єкта перевищує 50 розмірів мінімальної зарплати, установленої законом на 1 січня звітного року;

3) суб'єкт не має податкового боргу;

4) щодо суб'єкта судом не прийнято постанови про визнання боржника банкрутом.

Для отримання Свідоцтва суб'єкт IПП подає до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву з позначкою «Реєстрація».

Реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку звітного кварталу, з якого зазначений суб'єкт передбачає отримати право на використання особливостей оподаткування.

Таким чином, подана заява та відповідність вищевказаним критеріям у кожному з чотирьох звітних кварталів є підставою для включення до Реєстру суб'єктів IПП, які застосовують особливості оподаткування.

Лист Міндоходів від 04.09.2013 р. №10464/6/99-99-19-03-02-15


Мінімальна вартість місячної оренди 1 кв. м загальної площі нерухомості — 7,53 грн

! Фізособам-орендодавцям у м. Києві

Київська міська рада встановила мінімальну вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна фізосіб у розмірі 7,53 грн (з ПДВ).

Додатковий коефіцієнт вартості оренди нерухомого майна в зонах охорони культурної спадщини, зокрема, встановлюється:

— у разі розміщення нерухомого майна, що здається в оренду, в об'єктах, які розміщені у межах курортних, заповідних зон, в об'єктах культурної спадщини національного значення, розташованих у межах історичного центру міста, — коефіцієнт місцезнаходження об'єкта нерухомого майна дорівнює 2;

— у разі розміщення нерухомого майна, що здається в оренду, в об'єктах культурної спадщини місцевого значення, розташованих у межах історичного центру міста, — 1,75;

— у разі розміщення нерухомого майна, що здається в оренду, в щойно виявлених об'єктах культурної спадщини, розташованих у межах історичного центру міста, — 1,5;

— у разі розміщення нерухомого майна, що здається в оренду, в об'єктах культурної спадщини національного значення, розташованих за межами історичного центру міста, — 1,5.

Крім цього, мінімальний розмір плати за користування житловим приміщенням за договором піднайму встановлено у розмірі 5,03 грн (з ПДВ) за 1 кв. метр.

Рішення Київської міської ради від 02.10.2013 р. №42/9630 вступило в силу 01.11.2013 р.


Порядок проведення конкурсів на отримання ліцензій на радіочастотні ресурси

! Користувачам радіочастотним ресурсом

НКРЗI затвердила Порядок проведення конкурсів або тендерів на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України.

Конкурс проводиться на підставі рішення НКРЗI, яка організовує та забезпечує його проведення.

Конкурс включає такі етапи: підготовку конкурсу, проведення конкурсу та завершення конкурсу.

Заявник може за своєю письмовою заявою відмовитись від подальшої участі в конкурсі до дати початку проведення конкурсу без втрати конкурсної гарантії.

НКРЗI не пізніше ніж за 60 календарних днів до дня проведення Конкурсу публікує на веб-сайті НКРЗI та в офіційному бюлетені НКРЗI оголошення про приймання повідомлень від суб'єктів господарювання щодо наміру взяти участь у конкурсі та конкурсних пропозицій, а також умови.

При проведенні конкурсу переможцем визнається учасник, який виконав умови та надав найбільшу цінову пропозицію за результатами розпечатування конвертів із конкурсними пропозиціями.

Рішення НКРЗI від 24.09.2013 р. №625 чинне з 01.11.2013 р.


Відкликання згоди на обробку ПД можливе лише стосовно майбутньої обробки

! Володільцям баз персональних даних

Мін'юст зазначає, що відкликання згоди на обробку персональних даних можливе лише стосовно майбутньої обробки персональних даних, але не тих даних, які вже були оброблені. Рішення та процеси, які були здійснені під час обробки персональних даних, не можуть бути анульованими.

Проте володілець персональних даних після отримання відкликання згоди суб'єкта персональних даних більше не має правових підстав для зберігання персональних даних, якщо строки зберігання таких даних не визначені законодавством.

Враховуючи вищезазначене, правовідносини щодо відкликання згоди на обробку персональних даних є повністю врегульованими у законодавстві України, а отже, немає потреби у розробленні нового нормативно-правового акта у цій сфері, мало того, навіть немає і правових підстав для його розроблення.

Лист Мін'юсту від 26.04.2013 р. №5543-0-33-13/6.1


Доповнено перелік енергозберігаючого обладнання, яке звільняється від ввізного мита

! Iмпортерам

Кабмін доповнив перелік енергозберігаючого обладнання, яке звільняється від ввізного мита та операції з увезення якого не оподатковуються ПДВ.

До переліку включено птахопереробне обладнання для лінії продуктивністю 500 — 600 голів індиків за годину.

Постанова КМУ від 17.10.2013 р. №790
набере чинності з дня опублікування (станом на 05.11.2013 р. не опублікована)


Тривалість нічних змін не скорочується

! Роботодавцям та працівникам

Мінсоцполітики зазначає, що при роботі в нічний час може скорочуватися лише тривалість зміни, а тижнева норма годин робочого часу не скорочується. Тобто в одну ніч тривалість роботи може бути скорочена на одну годину, а через декілька днів на цей же час має бути продовжена тривалість роботи у денний час. Тому скорочення тривалості роботи у нічний час провадиться в межах встановленого працівникові режиму робочого часу. Графіки змінності мають забезпечити відпрацювання 40-годинного робочого тижня.

Враховуючи вищезазначене, у разі якщо працівник прийнятий для роботи у нічні зміни, їх тривалість не скорочується.

Крім цього, роботодавець може у разі потреби за умовами виробництва встановити однакову тривалість змін, тобто зрівняти денну зміну з нічною, якщо працівник працює позмінно.

Загального нормативно-правового акта, який би давав право встановлювати тривалість зміни 24 чи 12 годин, на сьогодні немає.

Виходячи з виробничих потреб, роботодавець за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації або в колективному договорі може встановлювати з урахуванням характеру і умов праці тривалість роботи протягом до 12 годин робочого часу на зміну.

Лист Мінсоцполітики від 30.11.2012 р. №463/13/116-62

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру