• Посилання скопійовано

Що нового

Змінено Порядок використання ПДВ, сплаченого переробними підприємствами

! Тваринникам

КМУ вкотре вніс зміни до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету, затвердженого постановою КМУ від 02.03.2011 р. №246.

Так, виплата СГД часткового відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів здійснюватиметься тепер із урахуванням вимог до мінімальної кількості поголів'я утримуваної худоби та птиці. Нагадаємо, що ці вимоги затверджено Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового відшкодування суб'єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, затвердженим постановою КМУ від 04.10.2010 р. №900.

Часткове відшкодування вартості корів надається на безповоротній основі СГ за закуплених ними, в тому числі у грудні 2012 року (до цього — у 2011 році), на племінних заводах та у племінних репродукторах племінних телиць, нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності або за поставлених у режимі імпорту племінних телиць, нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності у розмірі 50% їх вартості, але не більш як 7000 грн за голову.

Фізособи, які понесли витрати з придбання установки індивідуального доїння, як і раніше, матимуть право на часткове відшкодування таких витрат — але тільки один раз на 5 років. Уточнено і строки подання документів для отримання такого відшкодування: до 1 числа наступного місяця (звісно, місяця придбання) та до 1 грудня поточного року. З переліку документів, які слід подавати, виключено витяг з Єдиного державного реєстру тварин.

Також установлено, що повернення отриманого відшкодування до бюджету відбуватиметься в разі відчуження такої установки (або передачі її у користування іншим особам) раніше, ніж через 5 років з дня придбання.

Крім того, скасовано необхідність подання племінними заводами і племінними репродукторами копії ліцензії на провадження господарської діяльності з торгівлі племінними (генетичними) ресурсами, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин для отримання спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності.

Постанова КМУ від 22.05.2013 р. №357
набере чинності з дня опублікування (станом на 28.05.2013 р. не опублікована)


Змінено Порядок обліку платників податків і зборів

! Платникам податків та зборів

Мінфін України вніс зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. №1588.

Так, з Порядку викреслено обов'язок платника податків і зборів (як юридичних осіб, так і фізичних осіб — підприємців!) подавати якісь документи для взяття на облік у ДПI. I це логічно, адже за законодавством усі відомості про СГД мають подаватися податківцям держреєстраторами.

Втім, для деяких категорій платників податків та зборів цей обов'язок залишено, зокрема, для:

платників податків, які обслуговувалися централізованою бухгалтерією та прийняли рішення про самостійну сплату податків, зборів або які не перебували на обліку з інших підстав. Такий платник податків має подати до ДПI для взяття на облік заяву за ф. №1-ОПП та надати документ, що підтверджує державну реєстрацію;

відокремленого підрозділу нерезидента, який не відповідає поняттю постійного представництва нерезидента. Такий підрозділ зобов'язаний у 10-денний строк після державної реєстрації (легалізації, акредитації чи засвідчення факту створення іншим способом) подати до ДПI за своїм місцезнаходженням такі документи: заяву за ф. №1-ОПП; копію документа, що підтверджує присвоєння коду за ЄДРПОУ; копію документа про реєстрацію, легалізацію, акредитацію чи засвідчення факту створення іншим способом.

Залишився обов'язок стати на облік у ДПI і в осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність (адвокатів, нотаріусів та ін.). При цьому уточнено, що фізособи, які одночасно є підприємцями та здійснюють незалежну професійну діяльність, обліковуються в ДПI як фізичні особи — підприємці із зазначенням (у довідці про взяття на облік) того, що вони здійснюють незалежну професійну діяльність. У такій довідці перед ПIБ особи обов'язково пишеться: «Фізична особа — підприємець» та зазначається вид професійної діяльності, наприклад, «Фізична особа — підприємець, адвокат». Для внесення до довідки такого запису фізична особа зобов'язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до ДПI за місцем свого постійного проживання заяву за ф. №5-ОПП з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. Перелік таких документів наведено в пп. 6.7.1 оновленого Порядку.

Крім того, змінено бланки деяких додатків до Порядку, серед них — заява за формою №5-ОПП (додаток 8).

Наказ Мінфіну від 27.03.2013 р. №427
набере чинності з дня опублікування (станом на 28.05.2013 р. не опублікований)


До відповідальності притягнуть і без номера облікової картки

! Юрособам та самозайнятим особам

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ (ВССУ) виклав своє бачення проблеми, пов'язаної з притягненням до адміністративної відповідальності.

Складним для державних виконавців є виконання судових рішень у разі відсутності у постановах у справі про адміністративне правопорушення реєстраційного номера облікової картки платника податків. Адже Судова палата у кримінальних справах ВССУ вимагає обов'язкового наведення цієї інформації у справах про адміністративні корупційні правопорушення.

Але наведення реєстраційного номера облікової картки платника податків у певних випадках складання справи про адміністративне правопорушення не передбачено чинним законодавством. Ситуацію ускладнює і те, що незрозуміло, що робити з постановою, складеною всупереч вимозі Судової палати, — адже порядок та підстави повернення протоколу про адміністративне правопорушення у КУпАП прямо не визначено.

На підставі цього ВССУ доходить висновку, що відсутність номера облікової картки порушника не є підставою для повернення постанови про адміністративне правопорушення на доопрацювання. I повідомляє, що вже надіслав до відповідних інстанцій повідомлення про необхідність вдосконалення нормативно-правового регулювання з цього питання.

Лист ВССУ від 15.05.2013 р. №101-739/0/4-13


Продукцію з низьким ступенем ризику вже не декларують на відповідність

! Виробникам, імпортерам, торговцям

З переліку продукції, яка вимагає декларування відповідності, викреслено продукцію з низьким ступенем ризику для життя і здоров'я споживачів. Це відбулося через скасування:

— Наказу Держспоживполітики від 01.12.2005 р. №342 «Про затвердження Тимчасового порядку декларування відповідності продукції з низьким ступенем ризику для життя і здоров'я споживачів»;

— Наказу Держспоживполітики від 29.01.2007 р. №6 «Про затвердження Переліку продукції, відповідність якої може бути підтверджена декларацією про відповідність».

Нагадаємо, що згідно зі ст. 14 Закону України від 12.05.91 р. №1023-XII «Про захист прав споживачів», продукція, на яку актами законодавства або іншими нормативними документами встановлено обов'язкові вимоги щодо забезпечення безпеки для життя, здоров'я споживачів, їхнього майна, навколишнього природного середовища, повинна пройти встановлену процедуру оцінки відповідності.

Реалізація продукції (у т. ч. імпортних товарів) без декларації про відповідність (якщо її наявність є обов'язковою згідно з чинним законодавством) забороняється. Також підставою для митного оформлення імпорту таких товарів на територію України є наявність передбачених законодавством документів, які засвідчують факт проходження ними процедури оцінки відповідності.

Наказ Мінекономрозвитку України від 29.04.2013 р. №427 чинний з 28.05.2013 р.


Строки роботи комісії з розслідування нещасного випадку можна продовжити

! Працедавцям

У листі Держгірпромнагляду йдеться про строки роботи комісії, утвореної наказом роботодавця, з проведення розслідування нещасного випадку на виробництві. Зокрема, аналізуються практичні моменти реалізації Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 30.11.2011 р. №1232 (далі — Порядок).

Наголошується, що строки роботи такої комісії і завдання, які вона має виконати в такі строки, затверджено п. 14 Порядку. Але в деяких випадках комісія не вкладається у такі строки з об'єктивних причин. У такому випадку, як пояснює Держгірпромнагляд, роботодавець може продовжити строки роботи такої комісії, звернувшись до контролюючих органів (ФНВНВ, Держпраці тощо).

Лист Держгірпромнагляду України від 21.02.2013 р. №1757/0/5.2-10/6/13


Виконання відкладальної умови оплати треба підтвердити

! Покупцям нерухомості

Укрдержреєстр зазначає, що у разі якщо договір про відчуження нерухомості містить умови, які слід виконати для переходу власності, державна реєстрація права власності нового власника відбувається тільки після надання документа про виконання таких умов. Так, якщо договір купівлі-продажу нерухомості містить умову щодо оплати покупки через певний період часу, для здійснення державної реєстрації права власності на підставі такого договору необхідною умовою є подання особою, яка звернулася за відповідною реєстрацією, документа, що підтверджує факт проведення такої оплати.

Укрдержреєстр нагадує, що реєстрація права власності на нерухомість проводиться у строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених законодавством документів, необхідних для її проведення.

Лист Укрдержреєстру від 07.02.2013 р. № с-156-6


Помилково ввезені товари належить вивезти

! Суб'єктам ЗЕД

Міндоходів пояснює, що товари вважаються помилково ввезеними до України, якщо митниця Міндоходів після вивчення товаросупровідних документів переконається у тому, що ввезення цих товарів не є умисним. Таке ввезення товарів не вважатиметься порушенням митних правил.

Водночас, якщо умови та підстави ввезення товарів було змінено після того, як вони перетнули митний кордон України, такі товари не вважаються помилково ввезеними.

Помилково ввезені товари вивозяться за межі території України на підставі товаросупровідних документів, якщо їх не було пропущено на митну територію України.

Якщо ж товари помилково було пропущено до України і вони зберігають статус іноземних товарів, такі товари вивозяться за межі України у митному режимі реекспорту на підставі товаросупровідних документів, згідно з якими їх було ввезено. Визначення помилково ввезених товарів прописано у ст. 190 МКУ.

За матеріалами Міндоходів


Актуальна інформація для громадян, які планують поїздку за кордон

! Громадянам

Міністерство доходів та зборів роз'яснило, яких правил перевезення слід дотримуватися, перетинаючи кордон.

Так, плануючи відпустку за кордон, насамперед слід пам'ятати, які речі громадян вважаються особистими.

До них, зокрема, віднесено:

— товари особистої гігієни та індивідуальні косметичні засоби у кількості, що забезпечує потреби однієї особи на період поїздки;

— одяг, білизну, взуття, що мають суто особистий характер, призначені виключно для власного користування і мають ознаки таких, що були в користуванні;

— особисті прикраси, у тому числі з дорогоцінних металів та каміння, що мають ознаки таких, що були в користуванні;

— один фотоапарат, одну кіно- або відеокамеру разом з обґрунтованою кількістю фото-, відео-, кіноплівок та додаткового приладдя;

— стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук, пейджери;

— переносні персональні комп'ютери у кількості не більше двох штук і периферійне обладнання та приладдя до них; флеш-карти у кількості не більше трьох штук;

— калькулятори, електронні книжки у кількості не більше двох штук;

— 0,5 літра туалетної води та/або 100 грамів парфумів.

Громадяни, які перетинають митний кордон України не частіше ніж 1 раз на добу (24 години), декларують свій товар усно та не сплачують митні платежі. Водночас фактурна вартість такого товару не повинна перевищувати 1000 євро в разі, якщо перетин кордону здійснюється авіатранспортом.

Якщо ж ви подорожуєте будь-яким іншим видом транспорту (автомобільним, залізничним, морським), вартість товару не повинна перевищувати 500 євро, а вага 50 кг.

Якщо особа перетинає митний кордон України частіше 1 разу на добу (24 години), то товар підлягає письмовому декларуванню з обов'язковою сплатою мита (10%) і ПДВ (20%).

Крім того, громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України алкогольні напої та тютюнові вироби лише в обмежених кількостях, а саме:

1) 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;

2) 5 літрів пива, 2 літра вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22%) алкогольних напоїв.

Лікарські засоби, що продаються без рецепта лікаря, перевозяться лише в кількості, що не перевищує п'яти упакувань кожного найменування на одну особу.

Роз'яснення Міндоходів від 17.05.2013 р.


Для розстрочки податкового боргу звертайтеся до свого органу ДПС

! Всім СГД

Міндоходів роз'яснює, що в разі необхідності розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платник податків має звернутися до органу ДПС за місцем свого обліку чи за місцем обліку грошового зобов'язання (податкового боргу) з письмовою заявою та пакетом відповідних документів. Таке звернення може бути здійснено незалежно від терміну розстрочки (відстрочки).

У разі ж коли сума грошового зобов'язання (податкового боргу) або термін розстрочки (відстрочки) перебувають за межами компетенції такого органу ДПС, місцеві податківці формують відповідний висновок і пересилають пакет документів органу ДПС регіонального рівня. Останній, своєю чергою, аналізує режим розстрочення та разом із власним висновком надсилає пакет документів до Міндоходів. Такий механізм звернення не позбавляє платника податків права додатково звертатися до регіонального органу ДПС та/або до Міндоходів, однак лише його звернення до територіального органу ДПС є обов'язковим.

Лист Міндоходів від 24.04.2013 р. №2039/7/99-99-11-02-03-17

Новини підготувала Ганна БИКОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру