• Посилання скопійовано

Що нового

Затверджено норматив прибутку на виплату дивідендів

! Госптовариствам

КМУ затвердив базовий норматив відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2012 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, у розмірі 30%.

Суб'єктам управління корпоративними правами держави у разі невиплати господарським товариством дивідендів до 1 липня 2013 року доручено вжити заходів до розірвання контракту з керівником такого господарського товариства.

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.03.2013 р. №214 чинна з 09.04.2013 р.


Обмеження при прийнятті на роботу

! Роботодавцям

Мінсоцполітики нагадало про заборону необгрунтованої відмови в прийнятті на роботу. Зокрема, не допускається пряме чи непряме обмеження прав чи встановлення прямих або непрямих переваг при укладенні трудового договору залежно від походження, соціального і майнового становища, расової та національної належності, статі, мови, політичних поглядів, релігійних переконань, членства у професійній спілці чи іншому об'єднанні громадян, роду і характеру занять, місця проживання.

Поміж тим, вимоги щодо віку, рівня освіти, стану здоров'я працівника можуть встановлюватися законодавством України.

Для прикладу, КЗпП України забороняється укладення трудового договору з громадянином, якому за медичним висновком запропонована робота, протипоказана за станом здоров'я.

А Законом «Про державну службу» визначено обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу.

Зважаючи на вищезгадане, Мінсоцполітики зазначає, що при прийнятті на роботу роботодавець має керуватися не лише Кодексом законів про працю, а й іншими законами, які можуть встановлювати спеціальні вимоги щодо конкретної посади чи вимоги щодо конкретного виду, кваліфікації та складності виконуваної роботи, що визначатиме перелік документів, які можуть вимагатися потенційним працедавцем при укладенні трудового договору.

Лист Мінсоцполітики від 28.02.2013 р. №292/021/106-13


Порядок формування і ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих

! Арбітражним керуючим

Мін'юст затвердив Порядок формування і ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Так, держателем реєстру є Мін'юст, а адміністратором — державне підприємство «Iнформаційний центр» Мін'юсту.

Підставою для внесення відомостей до реєстру є, зокрема:

1) видача свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);

2) переоформлення або видача дубліката свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);

3) рішення дисциплінарної комісії та наказ Мін'юсту про накладання на арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) дисциплінарного стягнення;

4) припинення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

Доступ до інформації, яка міститься в Єдиному реєстрі, здійснюється через веб-сайт Єдиного реєстру, ведення якого забезпечує адміністратор.

Відображена на веб-сайті Єдиного реєстру інформація є відкритою, а її отримання є безоплатним.

Пошук інформації через веб-сайт Єдиного реєстру здійснюється за такими реквізитами:

— прізвище, ім'я та по батькові арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);

— номер свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

Наказ Мін'юсту від 26.03.2013 р. №541/5
набере чинності з дня опублікування (станом на 09.04.2013 р. не опублікований)


Порядок подання інформації за запитом органу ДПС

! Платникам податків

Мін'юст відзначив, що органи ДПС мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації та її документальне підтвердження.

Письмовий запит надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків законодавства;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про неподання ним податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки тощо.

Iнформація подається протягом місяця. Якщо запит складено з порушенням наведених вимог, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Лист Мін'юсту від 22.02.2013 р. №А-2098/8.2


Порядок реєстрації випуску акцій АТ, що створюються у процесі приватизації

! АТ

НКЦПФР затвердила Порядок реєстрації випуску акцій акціонерних товариств, що створюються у процесі приватизації та корпоратизації.

Відповідно до Порядку здійснюється реєстрація випуску акцій АТ, у тому числі холдингових компаній, при їх створенні шляхом корпоратизації державних підприємств або у процесі приватизації державних підприємств, підприємств, утворених на базі орендованого майна та заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності.

Датою отримання заяви про реєстрацію випуску акцій є дата реєстрації такої заяви у підрозділі органу реєстрації, який виконує функції реєстрації вхідної кореспонденції.

Протягом 25 робочих днів з дати отримання заяви орган реєстрації здійснює реєстрацію і видає свідоцтво про реєстрацію випуску акцій, яке є підставою для присвоєння акціям міжнародного ідентифікаційного номера, або відмовляє у реєстрації випуску акцій.

Підставами для відмови в реєстрації випуску акцій є, зокрема:

1) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

2) недостовірність інформації у поданих документах.

До закінчення встановленого для реєстрації строку орган реєстрації може зажадати надання додаткових документів, які підтверджують дані, наведені у документах, наданих для реєстрації випуску акцій.

Рішення НКЦПФР від 26.02.2013 р. №248
набере чинності з дня опублікування (станом на 09.04.2013 р. не опубліковане)


Затверджено Методрекомендації із заповнення фінзвітності

! СГД

Мінфін затвердив Методичні рекомендації щодо заповнення форм фінансової звітності.

У затверджених Методрекомендаціях розглядається питання розкриття інформації за статтями балансу (звіту про фінансовий стан), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал.

Рекомендації можуть застосовуватися підприємствами, організаціями та іншими юридичними особами всіх форм власності (крім банків і бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавства застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності).

Форма і склад статей фінансової звітності визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 7 лютого 2013 року №73.

Нові форми фінансової звітності, затверджені вищезазначеним наказом, починають застосовуватися для складання звітності за I квартал 2013 року.

Наказ Мінфіну від 28.03.2013 р. №433


Нюанси складання податкової накладної

! Платникам ПДВ

ДПСУ роз'яснила, що електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, та підпис, що скріплює цю накладну при її видачі покупцю, повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису податкових накладних.

Крім того, ДПСУ нагадує, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця в один з таких способів:

— у паперовому вигляді;

— в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому ПКУ визначено, що при складанні податкової накладної в електронній формі складання її у паперовому вигляді не є обов'язковим.

Обмеження щодо формування податкового кредиту на підставі податкових накладних, складених в електронній формі, ПКУ не передбачено.

Лист ДПСУ від 04.03.2013 р. №3341/6/15-3115


ДПСУ: анулювання ПДВ-реєстрації

! Платникам ПДВ

ДПС зазначила, що анулювання реєстрації як платника ПДВ відбувається також за підставою, визначеною пп. «ж» п. 184.1 ПКУ: внесення запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

ДПСУ повідомляє, що в разі усунення підстав для анулювання свідоцтва платника ПДВ (особа підтвердить своє місцезнаходження) така особа має право повторно подати реєстраційну заяву за формою №1-ПДВ з розшифруванням підстави для реєстрації платником ПДВ.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку орган ДПС зобов'язаний видати заявнику або надіслати поштою свідоцтво про реєстрацію такої особи як платника податку не пізніше наступного робочого дня після бажаного дня реєстрації платника податку, зазначеного у його заяві, або протягом 5 р. д. від дати надходження реєстраційної заяви, якщо бажаний день реєстрації у заяві не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припадає на останній день строку, встановленого для реєстрації.

Лист ДПСУ від 11.03.2013 р. №2863/5/15-33-16


Зміни до Положення про депозитарну діяльність

! Банкам

Нацбанк вніс зміни до Положення про депозитарну діяльність Національного банку України з державними цінними паперами.

Зокрема, передбачено, що Нацбанк як депозитарій ДЦП на договірних засадах обслуговує укладання та виконання договорів щодо ДЦП на торгах, які проводяться фондовою біржею, у порядку, визначеному правилами фондової біржі, зареєстрованими в НКЦПФР, виконуючи операції з ведення рахунків у цінних паперах клієнтів-постачальників щодо обліку ДЦП, заблокованих для участі в торгах з метою отримання додаткового грошового ліміту для забезпечення розрахунків за результатами торгів.

Ведення рахунків у цінних паперах клієнтів-постачальників щодо обліку ДЦП, заблокованих для участі в торгах з метою отримання додаткового грошового ліміту для забезпечення розрахунків за результатами торгів, здійснюється Нацбанком за умови, що правилами фондової біржі визначаються:

1) методика розрахунку справедливої вартості ДЦП та критерії визначення коефіцієнта покриття грошового ліміту за рахунок ДЦП;

2) порядок дій фондової біржі, пов'язаних із реалізацією ДЦП, заблокованих для отримання додаткового грошового ліміту;

3) джерела забезпечення грошових зобов'язань за результатами торгів ДЦП у разі неможливості/затримки реалізації ДЦП, заблокованих для отримання додаткового грошового ліміту;

4) перелік санкцій за порушення фондовою біржею зобов'язань стосовно забезпечення виконання укладених на фондовій біржі договорів за результатами торгів із використанням технології блокування ДЦП для отримання додаткового грошового ліміту.

Постанова НБУ від 04.03.2013 р. №76
набере чинності з дня опублікування (станом на 09.04.2013 р. не опублікована)


ДПСУ: сплата ПДФО відокремленими підрозділами

! СГ, що мають у своїй структурі відокремлені підрозділи

ДПСУ повідомляє, що з 1 липня 2012 р. відокремлені підрозділи визнаються з урахуванням норм ст. 64 ГКУ, а не згідно зі ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб — підприємців». Тобто дотримання умови щодо внесення юридичною особою до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб — підприємців інформації про такі підрозділи не вимагається.

Таким чином, вищезазначені зміни спрямовані на остаточне законодавче врегулювання питання сплати ПДФО за місцем провадження фактичної діяльності виробничих структурних підрозділів, а також функціональних структурних підрозділів апарату управління юридичної особи, які розташовані на іншій території, ніж така юридична особа, і не уповноважені нею нараховувати цей податок.

ДПСУ в листі до Мінфіну від 31.01.2012 р. №1242/5/11-2016 запропонувала внести зміни до пп. 168.4.3 та пп. 168.4.4 ст. 168 ПКУ з метою не застосовувати слово «відокремлені» щодо підрозділів, які не уповноважені нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий підрозділ.

Лист Мінфіну від 31.11.2012 р. №31-08140-3-8/7532

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»


Навчання впевненої роботи у системі «1С:Підприємство 8» — тільки на курсах ЦСН

Українські компанії активно переходять або планують перехід на використання систем на базі «1С:Підприємство 8». Разом із розвитком програмного забезпечення потрібно змінюватися і бухгалтерам — підвищувати свою кваліфікацію. Та й отримати підвищення або нову, краще оплачувану роботу зі знанням самої лише «сімки» — не вийде. Хоч-не хоч, а щоб бути конкурентоспроможними на ринку праці, потрібно вчитися, а отже — йти на спеціалізовані курси. Такі, як Центр сертифікованого навчання (ЦСН) програмних продуктів «1С» у компанії «ABBYY Україна».

Статус ЦСН — не проста формальність, а підтвердження виконання всіх кваліфікаційних вимог фірми «1С». Це означає, що викладачі перед початком навчання склали спеціалізовані іспити, що підтверджують високий рівень їхньої кваліфікації та знань, — тож слухачі курсів можуть не сумніватися у якості навчання на курсах ЦСН. З моменту отримання «ABBYY Україна» статусу Центру сертифікованого навчання, у навчальному центрі прослухали курси, поліпшили практичні і теоретичні знання з роботи з програмними продуктами лінійки «1С:Підприємство» й отримали офіційне свідоцтво понад 1500 фахівців.

Так, сертифікований курс «Використання прикладного вирішення «1С:Бухгалтерія» тільки минулого року наші фахівці прочитали для 18-ти груп. Унаслідок цього сотні бухгалтерів підвищили професійний рівень та отримали сертифікати фірми «1С». За наслідками опитування слухачів сумарна оцінка курсу становить 4,85 бала з 5-ти можливих.

З січня 2013 року в нашому ЦСН додатково відкрито 11 нових програм навчання, сертифікованих фірмою «1С». Серед них — курси для новачків та упевнених користувачів системи, які планують пройти навчання за власною ініціативою або за скеруванням від підприємства, а також спеціалізовані корпоративні курси. Особливий попит серед фінансових фахівців та бухгалтерів мають курси з програмних продуктів «1С:Бухгалтерія», «1С:Зарплата й управління персоналом», «1С:Управління торговим підприємством», «1С:Управління торгівлею».

Центр сертифікованого навчання «ABBYY Україна» — це:

  • Навчання за єдиними сертифікованими матеріалами фірми «1С»;
  • Унікальні методики подання матеріалу;
  • Сертифіковані викладачі-практики;
  • Сучасні обладнані навчальні класи;
  • Невеликі групи, гнучкий графік навчання та відмінні ціни;
  • Гарантія якості — іменне свідоцтво «1С».

Для постійних слухачів діє програма лояльності, що робить наші послуги доступними для широкого кола юридичних та фізичних осіб.

Iнвестиції у професійну компетенцію — найвигідніші вкладення. Навчитеся використовувати весь доступний функціонал «1С» та отримувати максимальну віддачу від системи сьогодні, а завтра підвищиться ваша продуктивність праці і, відповідно, затребуваність на ринку!

До змісту номеру