• Посилання скопійовано

Що нового

Порядок отримання ліцензії на імпорт лікарських засобів

! Iмпортерам лікарських засобів

МОЗ затвердило Порядок перевірки перед видачею ліцензії на провадження господарської діяльності з імпорту лікарських засобів.

Так, підставою для проведення перевірки є заява суб'єкта господарювання про видачу ліцензії на імпорт лікарських засобів або заява про видачу копії ліцензії на імпорт лікарських засобів, які подаються до Держлікслужби як до органу ліцензування.

Перевірка проводиться не пізніше 6-го робочого дня від дня надходження заяви суб'єкта господарювання про видачу ліцензії (копії ліцензії).

Строк здійснення перевірки не може перевищувати 3-х робочих днів.

Перевірці підлягають матеріально-технічна база, кваліфікація персоналу, умови щодо контролю за якістю лікарських засобів, що ввозитимуться на територію України, суб'єкта господарювання за місцем безпосереднього провадження господарської діяльності.

За результатами перевірки складається акт у двох примірниках. В останній день перевірки два примірники акта підписуються особами, які проводили перевірку, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою.

У разі відмови суб'єкта господарювання від проведення перевірки Держлікслужба України приймає рішення про залишення заяви про видачу ліцензії або заяви про видачу копії ліцензії без розгляду, про що заявник повідомляється в письмовій формі із зазначенням підстав залишення заяви без розгляду.

Наказ Міністерства охорони здоров'я від 27.02.2013 р. №168 чинний з 22.03.2013 р.


Дані про реєстраційний номер облікової картки можна внести в паспорт

! Фізособам

ДПСУ нагадує, що відповідно до положень ПКУ, за зверненням фізичної особи органи ДПС вносять до паспорта громадянина України дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків.

Крім цього, НБУ повідомляє, що до Iнструкції про порядок відкриття рахунків було внесено зміни, відповідно до яких банк ідентифікує фізособу — резидента без пред'явлення документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі, якщо в паспорт цієї особи внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Лист ДПСУ від 14.02.2013 р. №3724/7/18-3217


Відповідальність за порушення земельного законодавства

! Власникам і користувачам земель

Мінагрополітики затвердило Порядок оформлення, вручення (надсилання) приписів у разі виявлення порушень земельного законодавства.

Так, з метою припинення порушення земельного законодавства та усунення його наслідків державний інспектор вручає (надсилає) особі, яка його здійснила, чи особі, яка є відповідальною за дотримання вимог земельного законодавства, припис.

Строк усунення наслідків правопорушення встановлюється держінспектором, але не більше 30 днів.

Припис складається у двох примірниках. Перший примірник припису залишається у держінспектора, другий вручається під підпис або надсилається поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення особі, яка вчинила порушення земельного законодавства.

Держінспектор у день вручення припису особі, яка вчинила порушення земельного законодавства, зобов'язаний зареєструвати його у журналі реєстрації приписів. Реєстраційні номери на оригіналі та другому примірнику припису мають бути однаковими та відповідати порядковому номеру реєстрації припису в журналі реєстрації приписів.

У разі невиконання припису протягом зазначеного у ньому строку держінспектор складає протокол про адміністративне правопорушення.

Особа, якій вручено припис, має право звернутися до керівника територіального інспекційного органу щодо оскарження дій держінспектора, який вручив припис.

Скарга розглядається відповідним інспекційним органом у 10-денний строк з дня її отримання.

Наказ Мінагрополітики від 19.02.2013 р. №104 чинний з 26.03.2013 р.


Строк подання звіту про суми податкових пільг не переноситься

! СГД

Пунктом 3 Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233, визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

Відповідно до п. 49.20 ст. 49 ПКУ, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

При цьому згідно з п. 46.1 ст. 46 ПКУ податкова декларація, розрахунок — документ, що подається платником податків (у т. ч. відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Таким чином, норма п. 49.20 ст. 49 ПКУ щодо перенесення останнього дня строку подання податкової декларації не може бути застосована до звіту про суми податкових пільг, оскільки такий звіт не є податковою декларацією в розумінні п. 46.1 ст. 46 ПКУ.

За матеріалами ДПС у м. Києві


Використовуєте РРО — мусите приймати картки

! СГ, які використовують РРО

Мінекономрозвитку розглянуло питання щодо застосування суб'єктами господарювання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за товари та послуги.

Так, реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами — підприємцями, які сплачують єдиний податок.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу товарів, громадського харчування та послуг і які використовують РРО, повинні перейти на обов'язкове приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари.

Суб'єкти господарювання, які не застосовують РРО та розрахункові книжки і звільнені від обов'язкового приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари, за власним бажанням можуть забезпечити їх використання шляхом встановлення платіжних терміналів або/та принтерів.

Діяльність платіжних систем та систем розрахунків в Україні регулюється НБУ.

Лист Мінекономрозвитку від 07.02.2013 р. №3501-06/4370-12


Новий порядок проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства

! Власникам і користувачам земель

Мінагрополітики затвердило Порядок планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства.

Так, державний нагляд з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства здійснюється Держсільгоспінспекцією та її територіальними органами.

Зокрема, передбачено, що строк здійснення:

— планового заходу не може перевищувати 15 робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва — 5 робочих днів;

— позапланового заходу — 10 робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва — 2 робочих днів, якщо інше не передбачено законом.

Продовження терміну не допускається.

Підставами для здійснення позапланового заходу є:

— подання госпсуб'єктом письмової заяви про проведення перевірки за його бажанням;

— виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності;

— перевірка виконання госпсуб'єктами приписів або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог земельного законодавства;

— отримання заяв, скарг чи звернень фіз- та юросіб, у яких міститься інформація про порушення земельного законодавства;

— неподання в установлений строк документів обов'язкової звітності без поважних причин.

Державні інспектори не мають права здійснювати перевірку без наявності направлення на проведення планової або позапланової перевірки та службових посвідчень.

Наказ Мінагрополітики від 25.02.2013 р. №132
набере чинності з дня опублікування (станом на 26.03.2013 р. не опублікований)


Декларації з фіксованого сільгоспподатку: терміни подання

! Платникам ФСП

ДПСУ нагадує, що сплата сільськогосподарського податку проводиться щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми.

Для набуття і підтвердження статусу платника податку сільськогосподарські товаровиробники щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року:

1) загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок;

2) звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки;

3) розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва;

4) відомості (довідку) про наявність земельних ділянок.

Є неузгодженість між п. 306.1 та п. 308.1 ПКУ в підходах до строків подання податкової декларації на поточний рік з фіксованого сільськогосподарського податку.

Враховуючи норми п. 4.1.4, п. 56.21 ПКУ, а також те, що сплата податку не прив'язана до строків подання податкової декларації на поточний рік і здійснюється у строки, встановлені ПКУ, податкова декларація з фіксованого сільськогосподарського податку, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, відомості (довідку) про наявність земельних ділянок можуть надаватися платником у строки, встановлені п. 306.1 ПКУ — до 20 лютого поточного року.

Лист ДПСУ від 01.03.2013 р. №3305/6/15-2216ф


Суди отримуватимуть відомості про податкових боржників від органів ДПС

! Платникам податків

Держсудадміністрацією спільно з ДПСУ затверджено Порядок надання судам загальної юрисдикції інформації про реєстраційні номери облікових карток платників податків боржників та стягувачів.

Згідно з Порядком суди загальної юрисдикції із застосуванням автоматизованої системи документообігу суду подаватимуть в електронній формі через інформаційно-телекомунікаційні мережі, з впровадженою системою захисту інформації та використанням електронного цифрового підпису, запити до ДПС. Після їх обробки суди отримуватимуть інформацію про реєстраційні номери облікових карток платників податків боржників та стягувачів для внесення цих даних до виконавчого документа, що видається відповідно до вимог процесуального законодавства.

Ведення журналів обліку запитів та відповідей на запити здійснює адміністратор автоматизованої системи документообігу суду.

Наказ Державної судової адміністрації та ДПСУ від 26.02.2013 р. №30/44 чинний з 26.02.2013 р.


ПДФО із сум анульованого боргу

! Платникам ПДФО

ДПСУ нагадує, що сума доходу платника податку — боржника у вигляді суми анульованого боргу відображається кредитором у податковому розрахунку за формою №1ДФ за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було анульовано, за ознакою доходу «126».

Платник податку — боржник зобов'язаний до 1 травня року, що настає за звітним, подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до органу ДПС, відобразити в ній дохід та самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в декларації.

Кредитор, який не повідомив фізособу-боржника про анулювання боргу та не включив суму анульованого боргу до податкового розрахунку №1ДФ, зобов'язаний в повному обсязі виконати обов'язки податкового агента.

Лист ДПСУ від 07.12.2012 р. №3155/0/141-12/Б/17-1114


Пошук відомостей у державних та єдиних реєстрах

! Нотаріусам

Мін'юст зазначив, що оплата послуг за одержання інформації з реєстрів одним суб'єктом надання послуги для одного споживача цієї послуги може здійснюватися одним платіжним документом за всіма діями із зазначенням відповідних кодів у призначенні платежу.

Ведення розрахунків готівкою має організовуватися нотаріусами.

Приватні нотаріуси можуть здійснювати розрахунки у готівковій формі за допомогою розрахункових документів у електронному або паперовому вигляді, правила ведення яких встановлено НБУ.

Розмір плати за здійснення під час вчинення нотаріальної дії одного пошуку нотаріусами відомостей про зареєстровані речові права, їхні обтяження на об'єкт нерухомого майна у Реєстрі становить 68 грн. Зазначена плата стягується з платника за один пошук із формуванням витягу.

Лист Мін'юсту від 07.02.2013 р. №13-32/46


Затверджено форми кваліфікаційних свідоцтв

! Суб'єктам оціночної діяльності

Фонд держмайна затвердив форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів, а саме:

1) кваліфікаційне свідоцтво оцінювача за напрямом оцінки майна: «Оцінка об'єктів у матеріальній формі»;

2) кваліфікаційне свідоцтво оцінювача за напрямом оцінки майна: «Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності».

Кваліфікаційне свідоцтво оцінювача є документом, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки для самостійного проведення оцінки майна. Право на його отримання набувають фізособи, які мають закінчену вищу освіту, пройшли навчання за програмою базової підготовки та стажування протягом одного року у складі суб'єкта оціночної діяльності разом з оцінювачем, який має не менше ніж дворічний досвід практичної діяльності з оцінки майна, отримали його позитивну рекомендацію та успішно склали кваліфікаційний іспит.

Наказ Фонду держмайна від 19.02.2013 №210 чинний з 22.03.2013 р.


Надати кошти в позику під відсотки мають право лише фінансові установи

! СГД

ДПСУ нагадує, що поворотна фінансова допомога — це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

В обліку особи, що надала поворотну фінансову допомогу, податкові зобов'язання не змінюються як при її видачі, так і при її зворотному отриманні. Отже, сума повернутої поворотної фінансової допомоги не включається до доходу платника єдиного податку.

Разом із тим поворотна фінансова допомога в Цивільному кодексі України відповідає договору позики, особливості укладення якої повинні відповідати умовам статей 1046 — 1053 ЦКУ.

Отож, плануючи здійснювати запозичення, слід врахувати таке: за цивільно-правовою природою поворотна фінансова допомога є позикою і є фінансовою послугою. Фінансові послуги надаються фінансовими установами, а також, якщо це прямо передбачено законом, фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності.

Фінансовим кредитом є кошти, які надаються у позику юридичній або фізичній особі на визначений строк та під проценти.

Таким чином, надати кошти в позику під відсотки мають право лише фінансові установи.

Лист ДПСУ від 11.02.2013 р. №1990/6/17-1216

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру