Обережно! Сплата авансових внесків з податку на прибуток!
! Платникам податку на прибуток
Платники податку на прибуток, яких торкнулася сплата авансових внесків, повинні взяти до уваги таке.
1. Для авансових внесків з податку на прибуток — окремі бюджетні рахунки.
Мінфін запровадив окремі коди бюджетної класифікації для авансових внесків з податку на прибуток . Це означає, що незабаром буде офіційно оголошено про відкриття відповідних окремих бюджетних рахунків для сплати авансових внесків. Механізм перекидання вже сплачених підприємствами сум авансових внесків (січневих, перерахованих до 18 січня, як цього вимагала податкова) ще не відомий. Слід бути готовими до того, що треба буде оперативно написати заяву про перекидання сплачених сум на нові рахунки.
2. На взаємозалік переплати податку на прибуток на 31.12.2012 р. у рахунок авансових внесків краще не розраховувати.
Підтвердженням цього є як згадане вище відкриття окремих рахунків для авансових внесків, так і проект змін до ПКУ, розміщений на сайті ВРУ, що передбачає зміни до п. 57.1 ПКУ. Згідно з новою редакцією цього пункту при розрахунку щомісячних авансових внесків не повинні будуть враховуватися суми надмірно сплаченого податку на прибуток протягом попереднього звітного (податкового) року.
Проект закону від 17.01.2013 р. №2034, наказ Мінфіну від 17.01.2013 р. №19
Заповнення графи МД щодо акцизного податку: ДМСУ
! Суб'єктам ЗЕД
ДМС роз'яснила, якщо на момент оформлення попередньої митної декларації акцизний податок з підакцизної продукції, що підлягає маркуванню, вже сплачено до бюджету під час придбання марок акцизного податку, у колонці 5 графи 47 такої декларації зазначається код способу розрахунку «15» згідно з Класифікатором способів розрахунку, затвердженим наказом Мінфіну України від 20.09.2012 р. №1011, а гарантія на суму акцизного податку не надається.
У разі якщо на момент оформлення попередньої митної декларації акцизний податок із зазначеної підакцизної продукції ще не було сплачено до бюджету, на суму цього податку надається гарантія із застосуванням відповідного способу розрахунку.
Лист ДМСУ від 15.01.2013 р. №15/1-15.1/100-ЕП
Пенсійний збір при купівлі-продажу авто залежить від його вартості
! Покупцям легкових авто
КМУ встановив збір на державне пенсійне страхування при купівлі-продажу автомобіля у залежність від його вартості. Так, збір сплачується у розмірі:
— 3%, якщо вартість легкового автомобіля не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня звітного року (далі — ПМ);
— 4%, якщо вартість легкового автомобіля перевищує 165, але не перевищує 290 ПМ;
— 5%, якщо вартість легкового автомобіля перевищує 290 ПМ.
Суми такого збору сплачуються платниками на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до загального фонду держбюджету, відкриті в головних управліннях Казначейства, за місцем проведення першої державної реєстрації в Україні легкового автомобіля в підрозділах Державтоінспекції МВС.
Постанова Кабінету Міністрів України від 16.01.2013 р. №17 чинна з 19.01.2013 р.
Дату набрання чинності П(С)БО в держсекторі перенесено
! Держпідприємствам
Мінфін переніс дату набрання чинності національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі з 01.01.2013 р. на 01.01.2015 р., а саме:
1) 101 «Подання фінансової звітності» (затверджене наказом Мінфіну від 28.12.2009 р. №1541);
2) 121 «Основні засоби» (затверджене наказом Мінфіну від 12.10.2010 р. №1202);
3) 102 «Консолідована фінансова звітність», (затверджене наказом Мінфіну від 24.12.2010 р. №1629);
4) 130 «Вплив змін валютних курсів» (затверджене наказом Мінфіну від 11.08.2011 р. №1022);
5) 131 «Будівельні контракти», (затверджене наказом Мінфіну від 29.12.2011 р. №1798);
6) 105 «Фінансова звітність в умовах гіперінфляції» (затверджене наказом Мінфіну від 25.01.2012 р. №52);
7) 133 «Фінансові інвестиції» (затверджене наказом Мінфіну від 18.05.2012 р. №568).
Наказ Мінфіну від 17.12.2012 р. №1343
набере чинності з дня опублікування (станом на 22.01.2013 р. не опублікований)
Усі касові апарати повинні бути обладнані модулями безпеки
! СГД, які використовують РРО
КМУ вніс зміни до вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування.
Відповідно до змін, до складу фіскального блока реєстратора розрахункових операцій повинен входити модуль безпеки, що згідно з технологією, розробленою Національним банком України, забезпечує здійснення контролю відсутності спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції для реєстратора, що створює контрольну стрічку в електронній формі.
Постанова Кабінету Міністрів України від 09.01.2013 р. №6 чинна з 11.01.2013 р.
Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження госпдіяльності
! СГД у сфері робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів
КМУ затвердив критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов'язаної з проведенням робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів, і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду.
Відповідно до встановлених критеріїв суб'єкти господарювання незалежно від форми власності належать до одного з 3-х ступенів ризику: високого, середнього та незначного.
Планові заходи державного нагляду (контролю) за провадженням суб'єктами господарювання госпдіяльності, пов'язаної з проведенням робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів, здійснюються з такою періодичністю:
1) з високим ступенем ризику — не частіше ніж один раз на 1 рік;
2) із середнім ступенем ризику — не частіше ніж один раз на 3 роки;
3) з незначним ступенем ризику — не частіше ніж один раз на 5 років.
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.12.2012 р. №1207 чинна з 09.01.2013 р.
При реєстрації випуску ЦП держмито сплачується на загальних підставах
! Емітентам ЦП
ДПСУ зазначила, що державне мито за реєстрацію випуску цінних паперів справляється у розмірі 0,1 відсотка номінальної вартості випуску цінних паперів, але не більше п'ятдесятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.
При проведенні операцій з цінними паперами емітенти, які виявили бажання здійснити емісію таких паперів, сплачують державне мито перед реєстрацією випуску цінних паперів виходячи з номінальної вартості запланованого обсягу емісії.
Таким чином, у разі проведення реєстрації випуску цінних паперів державне мито повинно сплачуватися на загальних підставах.
Лист ДПСУ від 14.12.2012 р. №7128/0/61-12/15-1415
Особливості виплати допомоги з тимчасової непрацездатності
! Роботодавцям
ФСС з ТВП зазначив, що в разі встановлення факту нездійснення страхувальником повернення Фонду коштів, надміру нарахованих та виплачених застрахованій особі, страхувальник відшкодовує Фонду неправомірно витрачену суму страхових коштів та сплачує штраф у розмірі 50% такої суми.
Лист ФСС з ТВП від 28.11.2012 р. №04-29-3045
Оновлено Державний реєстр РРО
! СГД, які використовують РРО
Затверджено Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних.
Державна податкова служба у м. Києві повідомляє, що для забезпечення виконання норм Закону України від 06.07.95 р. №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 р. №1057 затверджено Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних, а також Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів Державної податкової служби.
Тому суб'єкти господарської діяльності, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів податкової служби електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті РРО або в пам'яті модемів, які до них приєднані.
З метою втілення вищезазначених вимог Державною податковою службою України оновлено Державний реєстр РРО (наказ ДПС України від 21.12.2012 р. №1159) відповідно до Положення про Державний реєстр РРО, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 р. №1315, та на підставі рішення Технічної комісії (протокол від 18.12.2012 р. №18).
Відповідний наказ розміщено на веб-порталі ДПС України у рубриці «Податкове законодавство», підрубриці «Накази».
За матеріалами ДПС у м. Києві
Змінено Порядок держреєстрації через Iнтернет
! Юрособам та фізособам — підприємцям
Мін'юст України затвердив зміни до Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору.
Змінами передбачено, що заповнення реєстраційної картки та подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичних осіб та ФОП здійснюються за допомогою Реєстраційного порталу.
До реєстраційної картки, заповненої через Реєстраційний портал, зокрема, додаються:
1) документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору, або відомості про оплату реєстраційного збору з використанням платіжних систем через мережу Iнтернет;
2) опис вкладення, який включає:
— перелік електронних документів, що направляються державному реєстратору;
— відомості про реквізити рекомендованого листа, яким державному реєстратору надіслана нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів), або піклувальника, або органу опіки та піклування — для заявника — фізичної особи, який досяг 16 років і має бажання провадити підприємницьку діяльність;
3) примірник установчих документів, засвідчений електронними цифровими підписами засновників юрособи, крім випадків, якщо юрособа створюється та діє на підставі модельного статуту, — для юросіб тощо.
Установчі документи з відміткою держреєстратора про проведення реєстрації юрособи на паперовому носії видаються державним реєстратором заявнику на підставі відповідної заяви, до якої додається примірник установчих документів, протягом 3 робочих днів з дня отримання такої заяви.
Наказ Мін'юсту від 04.01.2013 р. №43/5
набере чинності з дня опублікування (станом на 22.01.2013 р. не опублікований)
Новий порядок перевірки збереження майна під заставою
! Платникам податків, майно яких перебуває у податковій заставі
Мінфін затвердив Положення про проведення перевірок стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Так, перевірка стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, може проводитися протягом робочого дня платника податків починаючи з дня опису майна у податкову заставу.
Під час проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, податковий керуючий пред'являє платникові:
1) службове посвідчення працівника органу державної податкової служби;
2) копію наказу органу ДПС про призначення податковим керуючим такого платника податків;
3) повідомлення про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, підписане керівником органу ДПС та зареєстроване у такому органі.
За результатами проведеної перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, складається акт про проведення перевірки стану збереження майна.
Якщо платник податків не погоджується з фактами, зазначеними в акті проведеної перевірки, такий платник може на окремому аркуші висловити свої зауваження, що є невід'ємною частиною цього акта.
Наказ Мінфіну від 07.12.2012 р. №1298
набере чинності з дня опублікування (станом на 22.01.2013 р. не опублікований)
Змінено форму статспостереження №6-ПВ (річна)
! СГД
Держстатслужба України внесла зміни до Iнструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №6-ПВ (річна) «Звіт про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання».
Зміни внесено до заповнення рядка 12010. Тепер показник у цьому рядку узгоджується з даними рядка 3070 форми №1-ПВ (квартальна) (раніше — 5050 форми №1-ПВ (термінова — квартальна) «Звіт з праці» за січень — грудень звітного року.
Наказ Держстату від 10.12.2012 р. №511 чинний з 22.01.2013 р.
Рекламна роздача сувенірів включається до витрат на збут
! Рекламодавцям
ДПС України зазначає, що Законом про рекламу не встановлено обмежень щодо способів проведення реклами, тому будь-яка інформація (усна, письмова), що містить у собі дані про товар або виробника, є рекламою.
Отже, безплатна роздача товарів (робіт, послуг), яка має цільовий характер та пов'язана з провадженням господарської діяльності, що супроводжується вищезазначеною інформацією, відповідає визначенню реклами.
Рекламні та маркетингові послуги можуть оплачуватись та проводитись за ініціативи виробника продукції. При цьому витрати на маркетингові та рекламні послуги несе безпосередньо замовник цих послуг.
Таким чином, витрати на оплату послуг сторонньої організації з рекламної роздачі сувенірної продукції, що містить у собі інформацію про товар або виробника товару, замовлені таким виробником, враховуються у складі його витрат на збут, з урахуванням обмежень відповідно до ст. 139 ПКУ.
Лист ДПСУ від 21.06.2012 р. №10601/6/15-1415
ПДФО виплачується за місцезнаходженням неуповноважених підрозділів
! Підприємствам, що мають у своєму складі структурні підрозділи
ДПС України зазначила, що податок на доходи фізичних осіб з найманих працівників підрозділів (підстанцій, цехів, виробничих баз), які не уповноважені нараховувати (сплачувати) податок, повинен бути перерахований до бюджету за місцезнаходженням цих підрозділів.
Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.
Лист ДПСУ від 11.12.2012 р. №6888/0/61-12/17-1115
Пільги щодо плати за землю на підприємців не поширюються
! Фізособам-підприємцям
ДПС України зазначила, якщо державний акт на право власності за земельну ділянку оформлений на фізичну особу — підприємця і земельна ділянка використовується ним з метою здійснення підприємницької діяльності, то такий підприємець не пізніше 20 лютого поточного року подає до органу ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю і сплачує орендну плату щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Статтею 281 ПКУ для певних категорій громадян передбачено пільги.
Така пільга з плати за землю для власників земельних ділянок, наданих для здійснення підприємницької діяльності, на фізособу-підприємця не поширюється.
Лист ДПСУ від 13.12.2012 р. №3278/0/141-12/Ф/17-3214
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»