Не підтвердили відомості про себе — виписку не дадуть!
! Юрособам та фізособам-підприємцям
З прийняттям наказу Мін'юсту щодо надання відомостей з ЄДР значно змінився Порядок отримання витягів, виписок та довідок, але є ще кілька нововведень, які заслуговують уваги.
По-перше, крім виписки, витягу та довідки, статус офіційної інформації з ЄДР також мають:
1. Бази даних (сукупність інформації ЄДР в електронному вигляді) для цілей бюро кредитних історій.
2. Дані в електронному вигляді для органів влади у зв'язку зі здійсненням ними повноважень, визначених законом.
3. Повідомлення щодо внесення відомостей до ЄДР, що публікуються в спеціалізованому друкованому ЗМI.
4. Iнформація з ЄДР, що відображається на офіційному веб-сайті Державної реєстраційної служби.
По-друге, виписки, витяги та довідки видаються будь-яким державним реєстратором незалежно від місця реєстрації юрособи чи фізособи-підприємця.
По-третє, як і раніше, критерії пошуку (перелік необхідної інформації) визначає сам запитувач.
Увага! Змінилися форми таких запитів — вони фактично мають форму реєстраційних карток. При зверненні до держреєстратора вже з дати опублікування цього наказу слід використовувати нову форму запиту для отримання виписки. Нові форми запитів для отримання витягів та довідок набирають чинності через два місяці з дати офіційного опублікування. Отже, витяги та довідки принаймні ще у січні та лютому отримуватимемо за старим порядком.
I останнє. Сьогодні ми всі знаємо, що раніше відсутність підтвердження відомостей в ЄДР не впливала на процес видачі витягу, виписки чи довідки. Тепер держреєстратор може відмовити юрособі у видачі виписки, якщо в ЄДР є запис про її відсутність за місцезнаходженням або є запис про відсутність підтвердження відомостей про неї.
Наказ Мін'юсту від 14.12.2012 р. №1846/5 чинний з 29.12.2012 р.
ДПСУ нагадала про нововведення щодо екологічного податку
! Платникам екоподатку
ДПСУ нагадує, що з 01.01.2013 р. змінено ставки екологічного податку: вони збільшені в середньому на 7,9%.
При цьому за податковими зобов'язаннями з екологічного податку, що виникли з 01.01.2013 р. до 31.12.2013 р. включно, ставки податку становлять 75% від ставок, передбачених статтями 243 — 246 Кодексу (у 2012 р. становили 50%).
Крім того, екологічний податок (крім податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк) зараховується у 2013 р. у таких пропорціях:
1) до спеціального фонду державного бюджету — 53% (у 2012 р. — 30%), з них 33% зі спрямуванням на фінансове забезпечення винятково цільових проектів екологічної модернізації підприємств у межах сум сплаченого ними екологічного податку в порядку, встановленому КМУ;
2) до спеціального фонду місцевих бюджетів — 47% (у 2012 р. — 70%), у тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів — 33,5%, обласних бюджетів та бюджету АР Крим — 13,5%, бюджетів міст Києва та Севастополя — 47%.
Важливим є факт того, що зміна поняття «розміщення відходів» у пп. 14.1.223 ПКУ з 01.01.2013 р., на думку податківців, усуває подвійне оподаткування екологічним податком розміщення СГ відходів на спеціально відведених місцях чи об'єктах, що розміщені на власних територіях. Отже, при тимчасовому зберіганні відходів суб'єкти господарювання не сплачуватимуть екологічний податок у разі наявності у них договору на видалення та утилізацію відходів з комунальними або спеціалізованими підприємствами та передачі відходів, у встановлені цим договором терміни, на утилізацію та захоронення.
Крім того, врегульовано питання щодо несплати екологічного податку за обсяги та види (класи) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання (незалежно від наявності ліцензії на збирання та заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини).
Лист ДПСУ від 27.12.2012 р. №12699/0/71-12/15-2117
ДПСУ: умови здійснення «спрощенцями» ювелірної діяльності
! Фізособам та юрособам — платникам ЄП
ДПСУ зазначає, що юрособи — платники ЄП, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, можуть обрати ставку єдиного податку 3 чи 7% у разі сплати ПДВ або ставку ЄП 5 чи 10% у разі включення ПДВ до складу ЄП. У разі обрання платниками ставки єдиного податку 3 або 7% такі платники зобов'язані зареєструватися платниками ПДВ.
Фізособи-підприємці, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, можуть обрати лише ставку єдиного податку у розмірі 5 або 10%, яка передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку. Відповідно такі суб'єкти не реєструються платниками податку на додану вартість.
Лист ДПСУ від 22.10.2012 р. №3744/0/51-12/15-3116
Нематеріальні активи амортизуються від 2 до 10 років
! Платникам податку на прибуток
ДПСУ повідомляє, що нарахування амортизації власником програмних комплексів та програмних продуктів відповідно до договору використання майнових прав інтелектуальної власності, ліцензійного договору тощо здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється відповідно до такого договору, але зазначений термін повинен бути не меншим за 2 роки.
Якщо відповідно до правоустановчого документа строк дії права користування нематеріального активу не встановлено, такий строк становить 10 років безперервної експлуатації.
Лист ДПСУ від 25.05.2012 р. №8973/6/15-1415
Розбіжності даних ПН та ЄРПН є підставою для проведення перевірки
! Платникам ПДВ
ДПСУ нагадує, що виявлення розбіжностей даних податкової накладної та ЄРПН є підставою для проведення органами ДПС документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
При цьому, у разі якщо показники документа, зазначені платником при його реєстрації в ЄРПН, не відповідають тим, що містяться у податковій накладній, такий документ не може бути виключений з ЄРПН і не може бути підставою для формування податкового кредиту покупцем. При цьому платник має право зареєструвати в ЄРПН правильно оформлену податкову накладну, яка підлягає включенню до реєстрів виданих та отриманих податкових накладних та відображенню у деклараціях контрагентів.
Лист ДПСУ від 14.12.2012 р. №7123/0/61-12/18-8515
Новий порядок використання додаткових джерел погашення податкового боргу
! Платникам податків, що мають податковий борг
Мінфін затвердив Порядок використання додаткових джерел погашення податкового боргу.
Порядком визначається механізм стягнення з дебіторів платника податків, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на органи ДПС, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.
Так, у разі коли здійснення заходів щодо продажу майна платника податків не привело до повного погашення суми податкового боргу, орган стягнення може визначити додатковим джерелом погашення податкового боргу дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на органи ДПС.
Визначення сум дебіторської заборгованості, яка є додатковим джерелом погашення податкового боргу, здійснюється на підставі даних бухгалтерського та аналітичного обліку платника податків, договорів, оформлених належним чином.
Переведення платником податків прав вимоги дебіторської заборгованості, що випливає з відносин платника податків з дебітором, на орган стягнення здійснюється на основі договору, укладеного в письмовій формі між платником податків та органом ДПС.
Наказ Мінфіну від 05.12.2012 р. №1277
набере чинності з дня опублікування (станом на 15.01.2013 р. не опублікований)
Чергова порція узагальнюючих консультацій від ДПС
! Усім СГД
ДПСУ затвердила узагальнюючі податкові консультації, де наводить свої висновки щодо таких питань.
1. Щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів)
(Наказ ДПСУ від 24.12.2012 р. №1185)
Висновок ДПС: У разі неотримання довідки про взяття на облік особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, оподатковує всі доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
2. Про застосування положень ПКУ в частині використання води юридичними особами, фізичними особами — підприємцями та платниками єдиного податку для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб
(Наказ ДПС України від 21.12.2012 р. №1180)
Висновок ДПС 1: У разі використання води як для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, так і задоволення будь-яких інших потреб, водокористувачі сплачують збір за весь обсяг фактично використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їхніх системах водопостачання.
Висновок ДПС 2: У разі якщо орендар, який не має окремого дозволу на спеціальне водокористування (договору на поставку води), використовує воду, в тому числі на інші, ніж власні питні та санітарно-гігієнічні потреби, платником збору є орендодавець приміщення, який має дозвіл на спецводокористування, за весь фактичний обсяг використаної води.
3. Щодо окремих питань складання зведеної податкової накладної
(Наказ ДПСУ від 21.12.2012 р. №1177)
Висновок ДПС 1: Одночасно зі складанням зведених податкових накладних платник має право (а в разі отримання авансової оплати в розмірі, більшому за суму фактично відвантажених товарів за звітний місяць — зобов'язаний) окремо складати звичайні податкові накладні на окремі (деякі) операції з постачання за правилом «першої події».
Висновок ДПС 2: Періодичність складання зведених податкових накладних визначається виходячи з умов оплати, передбачених у договорі.
Зведена податкова накладна складається не рідше одного разу на місяць та не пізніше останнього дня місяця.
4. Наказ ДПСУ від 21.12.2012 р. №1179 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації стосовно особливостей справляння екологічного податку за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти» (див. документ та коментар до нього у «ДК» №3/2013).
5. Наказ ДПСУ від 24.12.2012 р. №1183 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо порядку визначення складу доходів суб'єктів господарювання» (див. документ у «ДК» №3/2013 і коментар до нього у «ДК» №3/2013).
За матеріалами www.dtkt.com.ua
Розмір плати за зміни до записів Держреєстру прав на нерухомість — 51 грн
! Власникам нерухомості
КМУ визначив розмір та порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру.
Так, розмір плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у тому числі виправлення технічної помилки, що допущена не з вини державного реєстратора, становить 51 грн, а за надання інформації з Реєстру у формі витягу — 120 грн.
Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2012 р. №1204 чинна з 03.01.2013 р.
Невикористані ліцензії на експорт та імпорт товарів дійсні до 1 березня
! Суб'єктам ЗЕД
З 1 січня набрала чинності постанова КМУ, якою встановлено, що невикористані у 2012 р. підприємцями ліцензії на експорт та імпорт товарів дійсні до 1 березня 2013 р., якщо інше не передбачено відповідними міжнародними договорами України.
Крім того, постановою затверджено на 2013 рік:
1) обсяги квот товарів, експорт яких підлягає ліцензуванню (наприклад, золото, срібло, нафта сира українського походження та ін.);
2) перелік товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню;
3) перелік товарів (озоноруйнівних речовин), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню;
4) перелік товарів, які можуть містити озоноруйнівні речовини, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (крім товарів, що перевозяться у контейнерах з особистим майном);
5) перелік товарів із вмістом легованих чорних металів, кольорових металів та їх сплавів, експорт яких підлягає ліцензуванню;
6) перелік товарів, імпорт яких з Республіки Македонія підлягає ліцензуванню в рамках тарифної квоти відповідно до положень Угоди про вільну торгівлю між Україною та Республікою Македонія від 18 січня 2001 р.
Постанова Кабінету Міністрів України від 19.12.2012 р. №1201 чинна з 01.01.2013 р.
Нова форма інформації про укладені договори оренди нерухомості
! Ріелтерам
Мінфін перезатвердив форму Iнформації суб'єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов'язану з наданням послуг з оренди нерухомості (ріелтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди).
Форма подається зазначеними суб'єктами господарювання до органів ДПС за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку.
Наказ Мінфіну від 30.11.2012 р. №1248
набере чинності з дня опублікування (станом на 15.01.2013 р. не опублікований)
Декларацію платника ЄП за 2012 рік подаємо за старою формою
! Платникам ЄП
Наказом Мінфіну від 07.11.2012 р. №1159 внесено зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку — фізичної особи у зв'язку із введенням п'ятої групи платника єдиного податку.
Платники єдиного податку — фізичні особи звітують до податкових органів за звітний період — IV квартал 2012 року — за формою декларації старого зразка (затвердженої наказом Мінфіну від 21 грудня 2011 року №1688). Проте платникам 5 групи спрощеного оподаткування необхідно разом із декларацією подавати доповнення до такої декларації, які складаються за довільною формою. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання та повинно містити інформацію про:
— суму доходу за звітний (податковий) період, що оподатковується за ставкою 7% або 10%;
— суму доходу, що перевищує обсяги, встановлені пп. 5 п. 291.4 ПКУ;
— суму доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж передбаченого п. 291.6 ПКУ;
— суму доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права на застосування спрощеної системи, у звітному (податковому) періоді.
Нагадаємо, податкова декларація платника єдиного податку за 2012 рік подається до органів ДПС:
— платниками, віднесеними до 1 групи, — до 1 березня 2013 року включно;
— платниками, віднесеними до 2 — 6 груп, — до 11 лютого 2013 року включно.
Лист ДПСУ від 10.01.2013 р. №246/7/17-1217
Затверджено порядок обліку гарантійних витрат
! Платникам податків
Мінфін перезатвердив Порядок обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування).
Порядок застосовується при визначенні витрат платника податку на гарантійний ремонт або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів.
Змінами встановлено, що в разі здійснення гарантійних замін платник податку зобов'язаний вести окремий облік покупців, що отримали таку заміну товарів або послуги, у тому числі якщо такі гарантійні заміни здійснені платником податку через третіх осіб (центри сервісного обслуговування).
Звіти про здійснення гарантійних ремонтів або гарантійних замін товарів подаються центрами сервісного обслуговування платникам податку протягом календарного місяця, що настає за останнім календарним днем звітного кварталу, або за домовленістю сторін у будь-який період упродовж звітного кварталу.
Зокрема, передбачено ведення Книги обліку покупців в електронній формі.
Якщо ж записи ведуться на паперовому носії, Книга повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою і підписом керівника суб'єкта господарювання або його уповноваженого представника.
Наказ Мінфіну від 03.12.2012 р. №1263 чинний з 08.01.2013 р.
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»