Увага! З 1 грудня застосовуємо нові показники та мінімуми!
! Усім
З 1 грудня 2012 р. підвищуються розміри соціальних показників та виплат.
Прожитковий мінімум:
— працездатні особи — 1134 грн (було 1118 грн);
— особи, які втратили працездатність, — 884 грн (було 856 грн);
— діти до 6 років — 961 грн (було 930 грн);
— діти від 6 до 18 років — 1197 грн (було 1161 грн);
— загальний показник — 1095 грн (було 1060 грн).
Мінімальна заробітна плата:
— місячний розмір — 1134 грн (було 1118 грн);
— погодинний розмір — 6,80 грн (було 6,70 грн).
Максимальний дохід (зарплата), з якого справляється ЄСВ, — 19278 грн (було 19006 грн).
Розмір ЄСВ для підприємців — платників єдиного податку:
— мінімальний — 393,5 грн (було 387,95 грн);
— максимальний — 6689,47 грн (було 6595,08 грн).
Допомога при народженні дитини:
— на першу дитину — 28830 грн (збільшено на 930 грн);
— на другу дитину — 57660 грн (збільшено на 1860 грн);
— на третю і кожну наступну дитину — 115320 грн (збільшено на 3720 грн).
За матеріалами порталу www.dtkt.com.ua
Норма, що допускає відсутність печатки на ПН, нині не діє
! Платникам ПДВ
ДПСУ зазначає, що згідно з п. 201.1 ПКУ платник податку зобов'язаний надати покупцю (одержувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) ПН.
Разом з тим ДПСУ зазначає, що ця норма (щодо скріплення податкової накладної печаткою (за її наявності) у редакції Закону України від 04.11.2011 р. №4014-VI нині не діє.
При цьому відповідно до п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 01.11.2011 р. №1379, для скріплення ПН може бути виготовлена окрема печатка «Для податкових накладних». Таке право підкріплюється, зокрема, листом ДПСУ від 29.12.2011 р. №10768/7/15-3117.
Вищезгадана норма щодо можливого нескріплення печаткою ПН у разі, коли такої печатки суб'єкт господарювання не має, набере чинності разом із Законом щодо встановлення принципу провадження господарської діяльності суб'єктами приватного права без застосування печаток.
Лист ДПСУ від 31.10.2012 р. №4519/0/61-12/17-1216
Ціна в рекламі відтепер лише у гривнях!
! СГД
29.11.2012 р. набрав чинності Закон, яким передбачено, що інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривнях.
Закон України від 06.11.2012 р. №5481-VI чинний з 29.11.2012 р.
Підсумований облік робочого часу: тривалість зміни не більше 12 годин
! Роботодавцям
Мінсоцполітики нагадує, що обліковий період установлюється в колективному договорі підприємства і може вимірюватися місяцем, кварталом, півріччям або роком. Він охоплює робочий час і години роботи у вихідні та святкові дні, години відпочинку. Щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, встановлена графіком, може коливатися протягом облікового періоду, але загальна сума годин роботи за обліковий період має дорівнювати нормі робочого часу в обліковому періоді.
Максимальна тривалість щоденної роботи за підсумованим обліком робочого часу не повинна перевищувати 12 годин на зміну.
Пам'ятайте: тривалість робочого часу (зміни) і часу відпочинку встановлюється роботодавцем у правилах внутрішнього трудового розпорядку або у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, встановлених чинним законодавством та Галузевою угодою.
Лист Мінсоцполітики від 29.08.2012 р. №317/13/116-12
Окремого Порядку передачі справ новому головному бухгалтеру немає
! Держпідприємствам
Міністерство фінансів України роз'яснило питання щодо обов'язкових процедур, що супроводжують звільнення головного бухгалтера.
Так, згідно з Порядком узгодження призначення на посаду і звільнення з посади головного бухгалтера бюджетної установи, у разі звільнення головного бухгалтера за потреби ініціюється проведення в установленому порядку контрольного заходу щодо перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності.
Також одним із випадків обов'язкового проведення інвентаризації (на день приймання-передачі справ) є зміна матеріально відповідальної особи.
При цьому окремий порядок приймання-передачі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку та інших документів у разі звільнення головного бухгалтера законодавством України не визначений.
Лист Мінфіну від 24.09.2012 р. №31-08410-07-10/23279
Iноді працівника зобов'язані звільнити у той термін, якого він вимагає
! Роботодавцям
Мінсоцполітики зазначає: якщо трудовий договір укладено на невизначений строк, працівник має право у будь-який час розірвати його, письмово попередивши роботодавця про звільнення за два тижні. Таке звільнення вважається «за власним бажанням без поважних причин».
Разом з тим закон зобов'язує роботодавця звільнити працівника й у строк, про який він просить, коли йдеться про скорочення двотижневого строку. Таке звільнення вважається «за власним бажанням з поважних причин».
До таких причин можуть належати:
1) переїзд на нове місце проживання;
2) переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість;
3) вступ до навчального закладу;
4) неможливість проживання у цій місцевості, підтверджена медичним висновком;
5) вагітність;
6) догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку або інвалідом I групи;
7) прийняття на роботу за конкурсом;
8) інші поважні причини.
До трудової книжки працівника роботодавцем вноситься запис: «Звільнений за власним бажанням, ст. 38 КЗпП України». У разі звільнення за власним бажанням з поважної причини робиться, наприклад, такий запис: «Звільнений за власним бажанням у зв'язку з виходом на пенсію за інвалідністю, ст. 38 КЗпП України».
Лист Мінсоцполітики від 29.08.2012 р. №311/13/116-12
Роз'яснено особливості розподілу вхідного ПДВ сільгосппідприємствами
! Сільгосппідприємствам
ДПСУ зазначила, що після реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування підприємство має подавати до податкового органу за місцем реєстрації загальну та скорочену податкові декларації з ПДВ.
Крім цього, суми ПДВ, нараховані (сплачені) під час придбання товарів у попередніх звітних періодах та включені до складу податкового кредиту таких періодів, які на дату переходу на спеціальний режим оподаткування залишаються невикористаними, мають бути розподілені на ті, які використовуватимуться у сільгоспвиробництві (діяльності, на яку поширюється спеціальний режим оподаткування), і ті, які використовуватимуться в іншій діяльності платника.
Такий розподіл відображається у податковій звітності платника шляхом перенесення частки податкового кредиту із загальної декларації (зазначається зі знаком «-» у рядку 16.2) до скороченої (зазначається зі знаком «+» у рядку 12.2).
Лист ДПСУ від 20.08.2012 р. №560/0/61-12/15-3415-02, 1089/0/7172/15-3417-02
УПК: максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари
! Виробникам та імпортерам підакцизних товарів
ДПСУ затвердила Узагальнюючу податкову консультацію про забезпечення правомірного декларування максимальних роздрібних цін на підакцизні товари (продукцію) та дотримання суб'єктами господарювання норм ПКУ.
Так, роз'яснено, що декларація про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари повинна містити відомості про встановлені виробником або імпортером максимальні роздрібні ціни на всі підакцизні товари, що виробляються ним в Україні, або на всі підакцизні товари, що імпортуються ним до України, і дату, з якої встановлюються максимальні роздрібні ціни.
Зміна будь-яких відомостей, що містяться у декларації, може здійснюватися не частіше одного разу на місяць шляхом подання декларації у будь-який день місяця, але не пізніше ніж за 5 календарних днів до початку наступного місяця.
Ціна та дата виробництва, нанесені на споживчу упаковку, повинні відповідати максимальній роздрібній ціні, запровадженій у цей період виробництва.
На товар, який відрізняється від іншого кольором розривної стрічки, логотипом компанії на пачці або іншими відомостями, які не належать до характеристики товару, не може бути встановлено кілька максимальних роздрібних цін.
Наказ ДПСУ від 30.11.2012 р. №1089
Акціонерні товариства: новий порядок нагляду за загальними зборами
! АТ
НКЦПФР затвердила Порядок нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств.
Так, представники НКЦПФР, які здійснюють нагляд, можуть призначатися:
1) за зверненням акціонера(ів) (їхніх представників за довіреністю), повноваження якого (яких) підтверджені випискою з рахунка у цінних паперах (особового рахунка), складеною на дату після повідомлення про проведення загальних зборів;
2) за зверненням посадової(их) особи (осіб) органів акціонерного товариства;
3) за зверненням реєстратора, зберігача або депозитарію акціонерного товариства, у разі якщо повноваження реєстраційної комісії та/або лічильної комісії за договором передані реєстратору, зберігачу або депозитарію (з доданням копії договору);
4) за ініціативою НКЦПФР та/або її територіальних органів.
Під час здійснення нагляду представники Комісії мають право:
— безперешкодно входити до місць, де проводяться загальні збори, реєстрація акціонерів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, за службовим посвідченням;
— доступу до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення нагляду;
— вимагати надання письмових пояснень, документів (належним чином засвідчених копій), виписок, витягів з відповідних документів, які необхідні представникам Комісії під час здійснення нагляду;
— відповідно до доручення порушувати справи про правопорушення на ринку цінних паперів та складати акти про правопорушення на ринку цінних паперів (стосовно юридичних осіб);
— складати протоколи про адміністративне правопорушення (стосовно фізичних або посадових осіб).
Рішення НКЦПФР від 25.10.2012 р. №1518
набере чинності з дня опублікування (станом на 04.12.2012 р. не опубліковане)
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»