• Посилання скопійовано

Що нового

Порядок виписування розрахунку коригування до зведеної ПН

! Платникам ПДВ

ДПСУ повідомила, що у разі виникнення підстав для коригування сум ПЗ розрахунки коригування до зведеної ПН, виписаної у попередньому звітному періоді, виписуються у такому самому зведеному форматі відповідно до періодичності оформлення ПН за фактично поставлену продукцію, визначеної у договорі (1 раз на п'ять днів; 1 раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. В одному «зведеному» розрахунку коригування не можуть коригуватись показники різних зведених ПН.

Лист ДПСУ від 30.05.2012 р. №9181/6/15-3115 див. у наступних числах «ДК»


Затверджено нові національні П(С)БО в держсекторі

! Бухгалтерам у держсекторі

Мінфін затвердив нові національні П(С)БО в державному секторі та вніс зміни до деяких вже існуючих. Серед нових національних П(С)БО в державному секторі:

1) 133 «Фінансові інвестиції»;

2) 134 «Фінансові інструменти»;

3) 135 «Витрати».

Зміни внесено до національних П(С)БО в державному секторі:

— 101 «Подання фінансової звітності», затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2009 р. №1541 (викладено у новій редакції «Баланс», «Звіт про фінансові результати», «Звіт про рух грошових коштів», «Звіт про власний капітал»);

— 102 «Консолідована фінансова звітність», затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.2010 р. №1629 (з'явилося нове положення «загальна консолідована фінансова звітність»);

— 123 «Запаси», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 р. №1202;

— 127 «Зменшення корисності активів», затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.2010 р. №1629.

Наказ Мінфіну від 18.05.2012 р. №568 набере чинності з 01.01.2013 р.


Новий Порядок розгляду ФСС з ТВП матеріалів про адмінправопорушення

! Керівникам ФСС з ТВП

ФСС з ТВП затвердив новий Порядок розгляду та оформлення органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності матеріалів про адміністративні правопорушення.

Від імені органів Фонду розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення у вигляді штрафу мають право:

1) керівник виконавчої дирекції Фонду та його заступники;

2) керівники виконавчих дирекцій відділень Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі та їх заступники;

3) керівники районних, міжрайонних, міських, районних у містах виконавчих дирекцій відділень Фонду.

Постанова ФСС з ТВП від 03.04.2012 р. №9 чинна з 27.06.2012 р.


Операції консультаційного характеру резидентом нерезиденту не обкладаються ПДВ

! Платникам ПДВ

ДПС зазначає, що не будуть об'єктом обкладення ПДВ такі послуги, що надаються резидентом нерезиденту:

— консультаційні, інжинірингові, інженерні;

— юридичні (у т. ч. адвокатські);

— бухгалтерські, аудиторські, актуарні та інші подібні послуги консультаційного характеру;

— послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації;

— з надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем.

Лист ДПСУ від 04.05.2012 р. №6445/5/15-3416


Плата за особисте страхування працівників — база для нарахування ЄСВ

! Роботодавцям

ПФУ роз'яснив, що витрати в розмірі страхових внесків підприємств (крім випадків, зазначених у п. 3.5 — внесків підприємств згідно з договорами добровільного медичного та пенсійного страхування працівників і членів їхніх сімей) на користь працівників, пов'язаних із добровільним страхуванням (особистим, страхуванням майна), належать до інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Отже, плата за страхування від нещасного випадку працівників, яку підприємство (страхувальник) зобов'язане внести страховій компанії згідно з договором такого виду страхування, є базою для нарахування ЄСВ.

Лист ПФУ від 14.05.2012 р. №10966/03-20


Матзабезпечення працівників ліквідованих підприємств та організацій

! Застрахованим у ФСС з ТВП

ФСС з ТВП затвердив порядок, який визначає умови надання Фондом матзабезпечення застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, припинення підприємницької діяльності фізособи — підприємця, що має найманих працівників.

Підстави для призначення допомоги:

1) з тимчасової непрацездатності, з вагітності та пологів — виданий у встановленому порядку листок непрацездатності;

2) на поховання застрахованої особи призначається члену її сім'ї або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть, та витягу з Держреєстру актів цивільного стану громадян про смерть;

3) на поховання члена сім'ї, який перебував на утриманні застрахованої особи, призначається застрахованій особі на підставі документів, визначених у пункті 2;

4) на поховання застрахованої особи або члена її сім'ї надається юрособі або фізособі, яка здійснила поховання, на підставі документів, зазначених у пункті 2, а також документів про підтвердження здійснення одержувачами допомоги такого поховання.

На підставі наданих застрахованою особою (або одержувачем допомоги) документів робочі органи Фонду протягом 10 днів з дня їх отримання призначають матзабезпечення та виплачують його протягом 10 днів з дня його призначення шляхом перерахування коштів на поточний рахунок застрахованої особи (одержувача допомоги).

Постанова ФСС з ТВП від 03.04.2012 р. №16 чинна з 27.06.2012 р.


Покупці авто платитимуть 3% на пенсійне страхування

! Покупцям авто

Платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування стають підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізособи, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають держреєстрації (перереєстрації) в підрозділах ДАI МВСУ, крім випадків забезпечення легковими автомобілями інвалідів згідно із законодавством та успадкування легкових автомобілів відповідно до закону.

Отже, тепер на законодавчому рівні чітко прописано, що платниками 3-відсоткового збору до ПФУ є виключно покупці авто, а за відсутності квитанції про сплату збору ДАI просто не братиме авто на облік.

Закон України від 07.06.2012 р. №4911-VI
набере чинності з дня, наступного за днем опублікування
(станом на 27.06.2012 р. не опублікований)


Які документи підтверджують проходження ветеринарно-санітарного контролю

! Суб'єктам ЗЕД

ДМСУ роз'яснила, що до приведення нормативно-правових актів з питань здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю у відповідність до положень Митного кодексу підтвердженням проведення цього виду контролю вважати наявність:

1) ветеринарного свідоцтва (форми Ф-1, Ф-2), яке видається Держветфітослужбою України, у разі ввезення товарів на митну територію України (крім транзиту територією України);

2) ветеринарного свідоцтва для країн СНД (форми Ф-1, Ф-2, Ф-3) або міжнародного ветеринарного сертифіката, які видаються Держветфітослужбою України, у разі вивезення товарів за межі митної території України.

Лист ДМСУ від 14.06.2012 р. №11.1/2-16.3/6715-ЕП

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру