• Посилання скопійовано

Що нового

Перенесення вихідних та робочих днів під час Євро-2012

! Усім

Розпорядженням КМУ дні проведення матчів Євро-2012 у Львові, Харкові, Донецьку та Києві рекомендовано зробити вихідними. Однак їх доведеться відпрацьовувати у суботу. Враховуючи розклад матчів, робочі дні переносяться так:

1) у м. Донецьку:

— з понеділка 11 червня — на суботу 9 червня;

— з п'ятниці 15 червня — на суботу 21 липня;

— з вівторка 19 червня — на суботу 28 липня;

— з середи 27 червня — на суботу 11 серпня;

2) у м. Києві:

— з понеділка 11 червня — на суботу 9 червня;

— з п'ятниці 15 червня — на суботу 23 червня;

— з вівторка 19 червня — на суботу 21 липня;

3) у м. Львові:

— з середи 13 червня — на суботу 16 червня;

4) у м. Харкові:

— з середи 13 червня — на суботу 16 червня.

Щодо банків, то вони у дні матчів (11, 13, 15, 19 та 27 червня 2012 р.) працюватимуть у звичайному режимі.

Лист НБУ від 08.06.2012 р. №25-211/1229-5705 та Розпорядження КМУ від 31.05.2012 р. №335-р


Умови включення суми роялті до митної вартості

! Платникам податку на прибуток

КМУ визначив механізм включення суми роялті та інших ліцензійних платежів до ціни, що фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, під час визначення їх митної вартості з 01.06.2012 р.

Таким чином, до митної вартості включаються сума роялті та інші ліцензійні платежі, за умови, що:

1) на момент митного оформлення оцінюваних товарів декларант або уповноважена ним особа має відомості про розміри таких сум;

2) на момент митного оформлення розмір таких платежів невідомий, проте є можливість їх обчислити з урахуванням запланованих показників на ідентичні товари або прогнозних показників бази роялті (платежів), яка використовується для визначення їх величини роялті за умовами ліцензійного договору.

Для підтвердження розрахунку та сплати суми роялті та інших ліцензійних платежів, яка включається до ціни, декларант або уповноважена ним особа подає митному органу ліцензійний або інший договір щодо розпорядження майновими правами інтелектуальної власності та наявні у нього документи, що підтверджують заявлені числові значення цієї складової частини митної вартості.

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. №446 чинна з 01.06.2012 р.


Підстави для митного огляду товарів і ТЗ комерційного призначення

! Перевізникам

КМУ затвердив вичерпний перелік підстав, за наявності яких може проводитися огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України.

До переліку підстав увійшли:

1) переміщення товарів у не робочий для митного органу час;

2) маршрутом або способом, нехарактерним для переміщення такого виду товару, транспортного засобу;

3) наявність ознак надання одним товарам вигляду інших.

Огляд товарів і транспортних засобів може проводитися також у випадках переміщення товарів маршрутом або способом, типовим для переміщення предметів контрабанди, або у випадках надання митному органу підроблених документів на переміщення товарів; виявлення в наданих документах недостовірних даних.

Всього документ містить 14 підстав для огляду (а також переогляду) товарів і транспортних засобів.

Постанова Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 р. №467 чинна з 01.06.2012 р.


Зміна вартісних ознак МНМА не потребує коригувань у бухобліку щодо ОЗ

! Платникам податку на прибуток

Департамент податкової, митної політики та методології бухобліку Мінфіну відповів на запит щодо внесення змін до облікової політики стосовно збільшення вартісної ознаки для включення об'єктів до складу малоцінних необоротних матеріальних активів.

Пунктом 5 П(С)БО 7 «Основні засоби» передбачено, що для мети бухобліку підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів.

Отож Мінфін вважає, що зміна вартісних ознак предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів, розглядається як зміна облікових оцінок.

У зв'язку зі зміною вартісних ознак зміни в бухобліку щодо основних засобів, зарахованих на баланс, не проводяться.

Лист Мінфіну від 14.05.2012 р. №31-08410-07-25/12004


За витрачені у відрядженні кошти з картки слід відзвітувати

! Відрядженим особам

ДПСУ нагадала, що фізособи — довірені особи підприємств (юросіб), які одержали готівку з поточного рахунка із застосуванням корпоративного спеціального платіжного засобу або особистого спеціального платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Ці особи подають до бухгалтерії підприємства:

1) звіт про використання коштів разом із підтвердними документами в установлені строки і в порядку, що визначені для підзвітних осіб законодавством;

2) документи про одержання готівки з поточного рахунка (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо);

3) невитрачений залишок готівки.

Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається до закінчення 5 банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує таке відрядження, завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

Якщо під час службових відряджень відряджена особа — платник податку отримала готівку із застосуванням платіжних карток, у т. ч. із використанням особистого спеціального платіжного засобу, вона подає звіт про використання виданих на відрядження коштів і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення 3 банківського дня після завершення відрядження.

Лист ДПСУ від 06.02.2012 р. №2292/6/23-50.0214


Обмежено розміри вивісок і табличок

! СГД

КМУ вніс зміни до Типових правил розміщення зовнішньої реклами, доповнивши їх визначенням термінів «вивіски» та «таблички».

Змінами встановлено вимоги, відповідно до яких, зокрема, вивіски чи таблички:

1) повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов'язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;

2) не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;

3) не повинні розміщуватися на будинках або спорудах — об'єктах незавершеного будівництва;

4) площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. м.

Постанова КМУ від 23.05.2012 р. №495
набере чинності з дня опублікування (станом на 12.06.2012 р. не опублікована)


Особливості нарахування амортизації основних засобів

! Платникам податку на прибуток

ДПСУ нагадала, що нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, що встановлюється наказом по підприємству при визнанні цього об'єкта активом і зупиняється на період його виведення з експлуатації на підставі документів, які свідчать про виведення таких ОЗ з експлуатації.

Нарахування амортизації з метою оподаткування здійснюється підприємством за методом, визначеним наказом про облікову політику для складання фінзвітності, та може переглядатися в разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигід від його використання.

Амортизація основних засобів нараховується із застосуванням виробничого методу, за яким місячна сума амортизації визначається як добуток фактичного місячного обсягу продукції та виробничої ставки амортизації.

Виробнича ставка амортизації обчислюється шляхом ділення вартості, яка амортизується, на загальний обсяг продукції, який підприємство очікує виготовити (виконати) з використанням об'єкта ОЗ.

Таким чином, при застосуванні виробничого методу амортизації ОЗ враховуються мінімально допустимі строки корисного використання для розрахунку амортвідрахувань ОЗ.

Лист ДПСУ від 06.04.2012 р. №6134/6/15-1415


Нарахування ЄСВ на суму винагороди за цивільно-правовими договорами

! Платникам ЄСВ

ПФУ нагадує, що для осіб, які працюють у сільському господарстві, зайняті на сезонних роботах, виконують роботи за цивільно-правовими договорами, творчих працівників та інших осіб, які отримують зарплату за виконану роботу, строк виконання якої перевищує календарний місяць, ЄСВ нараховується на суму, що визначається шляхом ділення зарплати, виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які її нараховано.

Тож нарахування ЄСВ на суми винагороди фізособі за виконання робіт за цивільно-правовим договором, строк виконання яких становить 3 місяці (березень, квітень, травень), здійснюється шляхом ділення суми винагороди за цим договором (30000 грн) на кількість місяців (3).

При цьому Пенсійний фонд зазначає, що максимальна величина для таких нарахувань визначається у розмірах, що діяли в місяці, за який ці суми нараховуються.

Лист ПФУ від 04.05.2012 р. №10341/03-20


Використання факсимільного відтворення підпису

! Платникам податків

Мінфін нагадує, що угода визнається укладеною в письмовій формі, якщо вона підписана її сторонами. При цьому угода, що вчиняється юрособою, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою.

Використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного або іншого копіювання, електронно-числового підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, установлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, в якій мають міститися зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів.

Відповідно до Закону про бухоблік, одним з обов'язкових реквізитів первинних документів є особистий підпис чи інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку визначено, що використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається в порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства.

Лист Мінфіну від 27.02.2012 р. №31-08410-07-29/4796


Якщо у кабінеті курити заборонено, наявність таблички у ньому не є обов'язковою

! СГД

ДПСУ нагадує, що в місцях і закладах, де куріння заборонено, повинна бути розміщена наочна інформація, яка складається з графічного знаку про заборону куріння і тексту.

Зауважимо, що в деяких офісних центрах, а також держустановах на стінах або вхідних дверях можна побачити наказ про заборону куріння у всіх приміщеннях цього офісу (держустанови). Часто там же є і спеціальний знак про заборону куріння.

Закон сам факт заборони куріння прив'язує до наочної інформації, яка складається із графічного знаку про заборону куріння і тексту. На наш погляд, такий наказ про заборону куріння з розміщеним спеціальним знаком цілком відповідає приписам Закону і розміщувати будь-які окремі таблички у всіх окремих кабінетах (приміщеннях) додатково не потрібно.

Щодо тексту напису, то Законом не заборонено зазначати у табличках додаткові написи у вигляді перекладу основного напису російською та (або) будь-якою іншою мовою.

Лист ДПСУ від 12.03.2012 р. №9198/я/01-2118

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру