Чергові зміни до П(С)БО та до Плану рахунків
! Бухгалтерам
Мінфін вніс зміни до низки наказів, якими затверджено П(С)БО. Також зміни внесено до Плану рахунків та Iнструкції про його застосування.
1. Змінами до П(С)БО 2 «Баланс» (наказ Міністерства фінансів України від 31.03.99 р. №87) встановлено, що особливості складання окремого балансу спільної діяльності визначаються положеннями бухобліку.
Окрім того, встановлено, що у складі забезпечень наступних витрат і платежів відображаються:
1) нараховані у звітному періоді майбутні витрати та платежі, величина яких на дату складання балансу може бути визначена тільки шляхом попередніх оцінок;
2) залишки коштів цільового фінансування і цільових надходжень, які отримані з бюджету та інших джерел, у т. ч. коштів, вивільнених від оподаткування у зв'язку з наданням пільг з податку на прибуток підприємств.
2. Доповнено п. 17 П(С)БО 15 «Дохід» (наказ Мінфіну від 29.11.99 р. №290). Так, отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування.
3. П(С)БО 12 «Фінансові інвестиції» (наказ Мінфіну від 26.04.2000 р. №91) доповнено п. 26, за яким учасники спільної діяльності без створення юрособи в примітках до фінзвітності розкривають таку інформацію про спільну діяльність:
— розмір частки у спільній діяльності;
— інформація про оператора спільної діяльності;
— загальна вартість вкладу до спільної діяльності без створення юрособи;
— строк дії договору спільної діяльності без створення юрособи;
— сума всіх зобов'язань спільної діяльності без створення юрособи (із зазначенням суми, яка припадає на частку учасника);
— загальна сума доходів і витрат спільної діяльності без створення юрособи та сума доходів і витрат спільної діяльності без створення юрособи, які були включені до інших операційних доходів та інших операційних витрат.
Оператор спільної діяльності без створення юрособи розкриває інформацію про загальну вартість спільно контрольованих активів, управління якими він здійснює, а також у розрізі їх класифікації відповідно до П(С)БО 2 «Баланс».
Наказ Мінфіну від 31.05.2011 р. №664 набере чинності з дня опублікування
(станом на 29.06.2011 р. не опублікований), див. у наступних числах «ДК»
Затверджено Iнструкцію про порядок справляння акцизу на митній території України
! Суб'єктам ЗЕД
ДМСУ затвердила Iнструкцію про порядок справляння акцизного податку при ввезенні товарів на митну територію України суб'єктами господарської діяльності. Iнструкція визначає процедуру справляння акцизного податку при ввезенні товарів, контролю за своєчасністю його сплати та звільнення від обкладення цим податком відповідно до законів.
Зокрема, у разі виявлення фактів ввезення на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів без наявності марок акцизного податку встановленого зразка митні органи вилучають такі товари та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення у дохід держави (конфіскацію).
Наказ ДМСУ від 23.05.2011 р. №409 набере чинності з дня опублікування
(станом на 29.06.2011 р. не опублікований)
Електронну звітність слід зберігати так само, як і паперову
! Платникам податків
Відповідно до Iнструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаціного зв'язку, затвердженої наказом ДПАУ від 10.04.2008 р. №233, податкові документи в електронному вигляді з обов'язковими реквізитами згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.
Згідно з п. 9 розділу 2 Iнструкції у спеціалізованому програмному забезпеченні повинно бути реалізовано зберігання надісланих податкових документів в електронному вигляді та одержаних квитанцій у вигляді електронних даних у системі подання податкових документів в електронному вигляді.
Форму Примірного договору про визнання електронних документів наведено у додатку 1 до Iнструкції. Відповідно до п. 1.4 розділу 3 Примірного договору передбачено вести архів надісланих до органу ДПС файлів податкових документів із накладеними на них ЕЦП платника податків та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП органу ДПС.
Таким чином, платники податків повинні зберігати звітність, надіслану до ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку, та одержані квитанції, що засвідчують час і факт приймання звітності, в електронному вигляді.
ДПI в Оболонському районі м. Києва
Правила обкладення ПДВ турпослуг
! Туроператорам, турагентам
ДПА зазначає, що правила обкладення ПДВ турпослуг, що надаються особою, яка діє від свого власного імені і яка не є агентом іншої особи та використовує товари або послуги інших осіб у процесі надання цих турпослуг, визначено у ст. 207 ПКУ.
База оподаткування при проведенні операцій з постачання послуги туроператором або турагентом визначається за правилами п. 207.5 ПКУ, які не поширюються на операції турагентів, що діють у цих операціях як посередники.
Дата виникнення ПЗ визначається за правилами ст. 187 ПКУ. Зокрема, при зарахуванні коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника як оплати товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку — дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а за відсутності такої — дата інкасації готівки.
Тож дата надходження передоплати у вищезазначеному порядку є датою виникнення ПЗ з ПДВ.
Поняття турпослуги та її зміст наведено у п. 207.2 ст. 207 ПКУ. Зазначений комплекс турпослуг з метою оподаткування розглядається як єдина турпослуга. Тому дохід, отриманий платником при продажу додаткової послуги, що не входить до складу турпослуги, розглядається як дохід при формуванні бази обкладення податком на прибуток. Відповідно, постачання цієї послуги формує ПЗ при нарахуванні ПДВ.
Лист ДПА у м. Сімферополі від 24.03.2011 р. №12499/10/31-031
Визначено порядок проведення камеральних перевірок справляння акцизного податку
! Платникам акцизного податку
ДПАУ зазначила, що зареєстровані в органі ДПС декларації та розрахунки підлягають камеральній перевірці.
Камеральна перевірка даних, заявлених у податковій звітності з акцизного податку та/або збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства, проводиться у такі строки:
1) декларація акцизного податку — протягом 15 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку її подання;
2) розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства — протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його подання;
3) уточнюючі та звітні нові декларації (розрахунки) — протягом 15 календарних днів, наступних за днем отримання податкової звітності, що подана з порушенням граничного строку.
У разі виявлення факту заниження/завищення платником податкових зобов'язань, неподання або несвоєчасного подання податкової звітності, порушення правил сплати податку (збору) посадова особа ДПС приймає та надсилає платникові податкові повідомлення-рішення.
Наказ ДПАУ від 07.06.2011 р. №333 чинний з 07.06.2011 р.
Iнформація щодо отримання дозвільних документів міститиметься в Iнтернеті
! СГД
Держкомпідприємництва встановив, що електронний реєстр дозвільних документів тепер міститиме дані про видані дозвільні документи, про відмову в їх видачі, переоформлення, видачу дублікатів, їх анулювання.
На державного адміністратора покладено низку додаткових обов'язків, зокрема:
1) видача довідок з Реєстру документів дозвільного характеру;
2) ведення в мережі Iнтернет веб-сторінки, що містить інформацію, необхідну для отримання документів дозвільного характеру.
У відносинах держадміністратор — госпсуб'єкт на адміністратора покладається обов'язок у разі звернення до нього щодо отримання, переоформлення, видачі дубліката, анулювання дозвільного документа надавати госпсуб'єкту вичерпну інформацію щодо вимог та порядку одержання документів дозвільного характеру.
Тепер держадміністратор у день реєстрації заяви (або наступного робочого дня) передаватиме безпосередньо для розгляду відповідним посадовим особам місцевих дозвільних органів заяву та весь комплект документів.
Наказ Держкомпідприємництва від 30.05.2011 р. №34
набере чинності з дня опублікування (станом на 29.06.2011 р. не опублікований)
Роздрібна торгівля слабоалкогольними напоями — лише за умови наявності ліцензії
! Роздрібним торговцям
Відповідно до ст. 15 Закону України від 19.12.95 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, у т. ч. їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Слабоалкогольний напій — лікеро-горілчаний напій міцністю від 1,2% до 8,5%, з масовою концентрацією екстрактивних речовин не більш ніж 14 г/100 см3, виготовлений на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консерванту, насичений чи не насичений діоксидом вуглецю.
Таким чином, суб'єкти господарювання мають право здійснювати роздрібну торгівлю слабоалкогольними напоями лише за умови наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
ДПА у Львівській області
Платники податку на прибуток разом із податковою декларацією подають фінзвітність
! Платникам податку на прибуток
ДПА нагадує, що Податковим кодексом України передбачено положення, відповідно до яких платник податку на прибуток разом із відповідною податковою декларацією подає квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації. А платники податку на прибуток — малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом із річною податковою декларацією річну фінансову звітність.
ДПА у Львівській області
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»