• Посилання скопійовано

Що нового

Яка печатка ставиться на податкові накладні

! Платникам ПДВ

Податкова повідомляє, що до Пам'ятки про адміністративні процедури виписування, видачі й отримання податкових накладних внесено певні зміни. А саме:

1. Пункт 33 Пам'ятки викладено у новій редакції, згідно з якою податкова накладна скріплюється основною печаткою продавця (тією самою, що використовується для платіжних документів);

2. Для скріплення податкових накладних може також використовуватися спеціальна печатка «Для податкових накладних». Порядок її використання, а також перелік осіб, уповноважених виписувати податкові накладні, визначаються документами про облікову політику платника податків;

3. Для філій, що мають право виписувати податкові накладні, може бути виготовлено таку саму печатку, але вони повинні містити слово «Філія» та її назву;

4. Печатка «Канцелярія», «Для документів», «Для довідок» та інші, що мають спеціальне призначення, — на податкову накладну ставитися не можуть.

Нововведенням у цьому пункті є вказівка про спеціальну печатку «Для податкових накладних». Решта рекомендацій і раніше містилася у зазначеній Пам'ятці.

Лист ДПАУ від 26.05.2011 р. №14839/7/16-1517


Затверджено форму договору про допуск до фіндокументів при електронному декларуванні

! Суб'єктам ЗЕД

ДМСУ затвердила договір про надання посадовим особам митних органів права безперешкодного доступу до фінансових і банківських документів підприємства щодо переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. Договір має бути укладений між підприємством та Держмитслужбою згідно з новими Умовами електронного декларування. Договір — єдина підстава для включення підприємства до Реєстру підприємств, допущених до електронного декларування.

Наказ ДМСУ від 26.05.2011 р. №437 чинний з 27.05.2011 р.


Сума страхового відшкодування у межах звичайних цін не обкладається ПДФО

! Податковим агентам з ПДФО

Податковим кодексом України визначено, що сума страхової виплати, страхового відшкодування або викупна сума, отримана платником податку за договором страхування від страховика-резидента, іншого ніж довгострокове страхування життя та недержавне пенсійне забезпечення, не включається до розрахунку місячного (річного) оподатковуваного доходу. При цьому сума страхового відшкодування не може перевищувати вартість застрахованого майна, визначену за звичайними цінами на дату укладення страхового договору, збільшену на суму сплачених страхових платежів (страхових внесків, страхових премій).

ДПА у Львівській області


Відсутність талона техогляду — не підстава для зупинення авто

! Водіям

З підстав для зупинення працівником Державтоінспекції МВС ТЗ виключено підставу щодо управління ТЗ без талона техогляду, а також із забрудненим, закріпленим у невстановленому місці або закритим іншими предметами номерним знаком.

Змінено й порядок зупинення ТЗ. Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний привітатися, повідомити про причину зупинення ТЗ і суть скоєного правопорушення, чітко й зрозуміло відрекомендуватися (назвати свою посаду, звання та прізвище) та висловити вимогу про передачу водієм лише таких документів для перевірки:

1) посвідчення на право керування ТЗ;

2) реєстраційний документ на ТЗ;

3) поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ.

Наказ МВСУ від 08.04.2011 р. №131 чинний з 23.05.2011 р.


Можна включити до податкових витрат орендні платежі на користь фізособи — не СПД

! Платникам податку на прибуток

ДПАУ роз'яснила, що при визначенні об'єкта оподаткування серед адміністративних витрат, спрямованих на обслуговування та управління підприємством, враховуються витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання, придбання паливно-мастильних матеріалів (абз. «в» пп. 138.10.2 ПКУ).

Не включаються до складу ВВ витрати, понесені у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізособи-СПД, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку з придбанням робіт, послуг у фізособи — платника ЄП, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації) (пп. 139.1.12 ПКУ).

Тож при укладенні договору оренди нежитлових приміщень підприємства з фізособою (яка не має статусу підприємця) підприємство має право віднести витрати щодо цієї оренди до складу своїх податкових витрат відповідно до абз. «в» пп. 138.10.2 ПКУ.

Лист ДПАУ від 14.04.2011 р. №7230/6/15-0315


Для негайного поновлення на роботі треба пред'явити виконавчий документ

! Працедавцям і працівникам

Мінпраці нагадує, що за загальним правилом індивідуальні трудові спори вирішуються судами безпосередньо або після їх попереднього розгляду комісією по трудових спорах (КТС).

При розгляді справ про поновлення на роботі суди з'ясовують, за яких підстав проведено звільнення працівника згідно з наказом, і перевіряють їх відповідність закону.

Якщо судом прийнято рішення на користь працівника, звільнення якого було незаконним, таке рішення підлягає негайному виконанню.

Мінпраці роз'яснює, що коли йдеться про негайне виконання, це не означає, що дії щодо виконання рішення про поновлення на роботі повинні відбуватися негайно після оголошення рішення незалежно від бажання працівника, поновленого судом на роботі.

Для виконання рішення суду така фізособа (працівник) повинна звернутися до суду із заявою про видачу йому виконавчого документа.

Після цього виконавчий документ пред'являється державному виконавцю, який відкриває виконавче провадження не пізніше наступного робочого дня після надходження виконавчого документа, і невідкладно розпочинає його примусове виконання (частини 3, 4 ст. 30 Закону України «Про виконавче провадження»).

Мінпраці також звертає увагу на те, що при поновленні на роботі такого працівника роботодавець повинен скласти наказ, зміст якого має відповідати рішенню суду.

Лист Мінпраці від 06.01.2011 р. №10/06/186-11


Декларацію на податкову знижку слід було подати до 1 травня 2011 року

! Платникам податку

Відповідно до пп. 49.18.4 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб — до 1 травня року, що настає за звітним.

При цьому якщо відповідно до п. 166.1 Кодексу платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року, то підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації.

Тобто декларацію для реалізації права на податкову знижку платники податку мають подавати також до 1 травня 2011 року.

ДПI у Голосіївському районі м. Києва


Які штрафи передбачаються за неподання податкових декларацій

! Фізособам ? платникам податку

Статтею 120 Податкового кодексу України визначено, що за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) — передбачено накладення штрафу в розмірі 170 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Неподання платником податків — фізособою декларації чи включення до неї перекручених (недостовірних) даних про суми одержаних доходів, понесених витрат та якщо такі дії платника призвели до заниження суми оподатковуваного доходу, тягнуть за собою накладення на платника податків — фізособу штрафу у розмірі 25% від різниці між заниженою сумою податкового зобов'язання і сумою, визначеною податковим органом.

ДПА у Львівській області


Який порядок застосування готелем пільг з податку на прибуток

! Платникам податку на прибуток

ДПА України зазначає, що підприємство може скористатися пільгою з податку на прибуток у разі наявності у нього як у юридичної особи свідоцтва про присвоєння категорії певному об'єкту його туристичної інфраструктури (готелю), затвердженого наказом Міністерства культури і туризму від 10.03.2010 р. №3.

Відповідно до Закону «Про оподаткування прибутку підприємств» тимчасово, строком на 10 років, починаючи з 01.01.2011 р. звільняється від оподаткування прибуток підприємств, отриманий ними від надання готельних послуг у готелях категорій «п'ять зірок», «чотири зірки» та «три зірки» у разі, якщо такі готелі були введені в експлуатацію до 01.09.2012 р.

Згідно з абз. «а» п. 17 підр. 4 р. XX «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, строком на 10 років, починаючи з 01.01.2011 р. звільняється від оподаткування прибуток СГД, отриманий від надання готельних послуг (гр. 55 КВЕД ДК 009:2005) у готелях категорій «п'ять зірок», «чотири зірки» і «три зірки», у т. ч. новозбудованих чи реконструйованих або в яких проведено капітальний ремонт чи реставрацію існуючих будівель і споруд.

Лист ДПАУ від 14.04.2011 р. №7234/6/15-0315


Які строки сплати авансових платежів з ПДФО для приватних підприємців

! СПД-ФО на загальній системі

Відповідно до пп. 177.5.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб сплачуються до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада.

ДПI у Голосіївському районі м. Києва


Виправлення помилки у Книзі обліку доходів і витрат достатньо завірити підписом

! Фізособам-підприємцям

ДПА зазначає, що відповідно до Порядку ведення Книги обліку доходів та витрат, записи у Книзі виконуються кульковою або чорнильною ручкою (виправлення допускаються тільки з завіренням їх самозайнятою особою).

Тобто якщо при заповненні Книги обліку доходів та витрат фізична особа — підприємець виявляє помилку, то вона може закреслити помилково зазначену суму доходу або витрат та поряд з виправленням поставити особистий підпис з надписом «Виправленому вірити».

ДПА у Рівненській області

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру