Увага! Прийнято й опубліковано Закон про зміни до ПКУ. Скасовано щомісячну декларацію з ПДФО!
! Усім
20 квітня у газеті ВРУ «Голос України» №72 опубліковано Закон від 07.04.2011 р. №3221-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України».
Змінами встановлено, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, повинні подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу ДПС за місцем свого розташування. Такий розрахунок (ф. №1-ДФ) подається лише при нарахуванні сум зазначених доходів платникові податку податковим агентом протягом звітного періоду. Крім того, з Податкового кодексу вилучено обов'язок подання щомісячної Декларації з ПДФО.
Зміни стосуються і підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, яким до 31.07.2011 р. встановлено ставки акцизного збору на бензин і дистиляти.
Докладніше див. у наступних числах «ДК».
Закон від 07.04.2011 р. №3221-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України»
Декларацію про виплачені фізособам дивіденди подавати не потрібно
! Платникам дивідендів
ДПА України повідомляє, що у Податковому кодексі не передбачено норму, якою би встановлювався обов'язок резидента, що нараховує дивіденди фізичним особам, подавати до податкової окремий розрахунок щодо податку, утриманого із сум нарахованих дивідендів. А Закон про ПДФО (від 22.05.2003 р. №889-IV), яким передбачався такий обов'язок, втратив чинність із набранням чинності Податковим кодексом.
Таким чином, ДПАУ зобов'язує місцеві податкові органи ті податкові розрахунки резидента, що виплачує дивіденди платникам ПДФО, які були подані до Державної податкової служби у поточному році, опрацювати як такі, до яких немає зауважень (внесення до електронної бази та присвоєння реєстраційного номера), але з відповідним вилученням сум грошових зобов'язань із облікової системи органів ДПС. Сплату податку за кодом бюджетної класифікації «11010300» відображати у картках особових рахунків за ф. №15.
Лист ДПАУ від 13.04.2011 р. №10425/7/17-0217
Затверджено норми витрат на дитяче оздоровлення на 2011 рік
! Застрахованим у ФСС з ТВП
На 2011 рік у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів ФСС з ТВП затверджено такі граничні норми витрат на:
1) харчування дітей (у частині вартості набору продуктів харчування) — не більше 35 грн на один людино-день;
2) лікування та культурне обслуговування дітей — не більше 3 грн на один людино-день з розрахунку на оздоровчу зміну.
Постанова правління ФСС з ТВП від 04.03.2011 р. №17 чинна з 18.04.2011 р.
Термін подання форм №Ф4-ФСС з ТВП та №Ф14-ФСС з ТВП продовжено до 30 квітня
! Страхувальникам у ФСС з ТВП
У зв'язку із затримкою реєстрації у Мін'юсті постанови правління ФСС з ТВП від 18.01.2011 р. №4 про затвердження нових форм №Ф4-ФСС з ТВП і №Ф14-ФСС з ТВП та порядку їх формування і подання строк подання цих звітів продовжено до 30 квітня.
Документом встановлено, що в разі подання страхувальниками звітів щодо коштів Фонду за I квартал 2011 року до 30 квітня 2011 року (виключно) штрафи, передбачені частиною 2 статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», не застосовуються.
Про заповнення звіту за формою №Ф4-ФСС з ТВП читайте у «ДК» №15/2011.
Розпорядження Правління ФСС з ТВП від 07.04.2011 р. №22
Фінзвітність СМП за I квартал дозволено подавати за старими формами
! Суб'єктам малого підприємництва
Мінфін та Держкомстат зазначають, що фінансова звітність суб'єктів малого підприємництва за I квартал 2011 р. складається за старою формою, встановленою наказом Мінфіну від 25.02.2000 р. №39, а починаючи із звітності за I півріччя 2011 р. і в наступних звітних періодах — за формою, встановленою наказом Мінфіну від 24.01.2011 р. №25.
Проте оскільки деякі показники Звіту про фінансові результати (форма №2-м) не збігаються з показниками попередньої форми, дані в нових рядках гр. 4 «За аналогічний період попереднього року» підприємства можуть не наводити.
Лист Мінфіну, Держкомстату від 02.03.2011 р. №04/4-7/137, №31-34020-06-5/5837
Затверджено Правила торгівлі у розстрочку фізичним особам
! Роздрібним торговцям
Кабмін затвердив Правила торгівлі у розстрочку фізичним особам, що встановлюють порядок продажу резидентами або нерезидентами непродовольчих товарів фізичним особам у розстрочку, тобто на умовах розстрочення кінцевого розрахунку, на визначений строк та під відсоток.
Продаж товарів у розстрочку здійснюється на підставі договору купівлі-продажу товарів у розстрочку, який укладається між суб'єктом господарювання та фізособою (покупцем), відповідно до якого суб'єкт господарювання зобов'язується передати обумовлений товар, а покупець — розрахуватися за товар у строки та у розмірах, передбачених договором.
Договір укладається за умови подання покупцем паспорта і довідки для придбання товарів у розстрочку, що видається за місцем роботи (навчання), а непрацюючим пенсіонерам — органом, що призначив пенсію.
Постанова КМУ від 30.03.2011 р. №383
набере чинності з дня опублікування (станом на 19.04.2011 р. не опублікована)
Затверджено Методрекомендації для заповнення Звіту до ФСС НВВ
! Страхувальникам у ФСС НВВ
Виконавча дирекція Фонду затвердила Методичні рекомендації щодо порядку заповнення Звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
Нагадаємо, що форма звіту встановлена п. 2.2 постанови Правління Фонду від 30.11.10 р. №31, подається страхувальниками, які станом на звітну дату мають заборгованість зі сплати коштів до Фонду, що утворилася до 01.01.2011 р., щоквартально до Фонду за місцем їх обліку до 20 квітня, 20 липня, 20 жовтня і 25 січня.
Наказ Виконавчої дирекції ФСС НВВ від 06.04.2011 р. №256 див. у «ДК» №17-18/2011
Особливості обкладення бюджетних установ збором за спецводокористування
! Бюджетним установам
Податкова нагадує, що платниками збору є водокористувачі-госпсуб'єкти незалежно від форми власності, що використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Податковим кодексом України також передбачено, що, якщо водокористувачі, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, використовують обсяги води для госпдіяльності, спрямованої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формі, збір обчислюється на загальних підставах з усього обсягу використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання.
Якщо бюджетна установа використовує обсяги води виключно для власних потреб, без отримання доходу в грошовій, матеріальній чи нематеріальній формі, то вона не є платником збору за спецводокористування.
Якщо бюджетна установа має договір на поставку води і використовує обсяги води для госпдіяльності, то збір обчислюється на загальних підставах виходячи з усього обсягу фактично використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання.
При використанні орендарем (бюджетною установою) обсягів води для госпдіяльності орендар як вторинний водокористувач самостійно сплачує збір за обсяги фактично використаної ним води з урахуванням обсягу втрат води в їхніх системах постачання, а бюджетна установа (орендодавець) (за умови невикористання обсягів води для здійснення госпдіяльності, спрямованої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формі) у такому випадку збір не сплачує.
Однак якщо орендар (бюджетна установа, юрособа, що не є бюджетною установою; фізособа-СПД) використовує обсяги води для здійснення госпдіяльності без укладання окремого договору на поставку води, а договір на поставку має орендодавець (бюджетна установа), то платником буде бюджетна установа, що надала в оренду приміщення та здійснила постачання води. Об'єктом для сплати збору будуть обсяги фактично використаної орендарем води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання (за умови, що бюджетна установа (орендодавець) не використовувала обсяги води для здійснення госпдіяльності, спрямованої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формі).
Лист ДПАУ від 11.04.2011 р. №10193/7/15-0817
Визначено перелік товарів та категорій споживачів для касового методу
! Платникам ПДВ
ДПАУ визначила перелік товарів/послуг та категорій споживачів, при здійсненні операцій з якими застосовується особливий порядок податкового обліку (касовий метод), а саме касовий метод поширюється на операції з:
1) продажу комунальних послуг фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим платниками цього податку;
2) придбання товарів, послуг, які використовуються з метою поставки комунальних послуг фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим платниками цього податку.
Поставка зазначених товарів (послуг) іншим категоріям споживачів здійснюється у загальному порядку (за правилом першої події), а саме касовий метод не розповсюджується на операції з:
1) продажу комунальних послуг суб'єктам господарювання різних форм власності, власникам та орендарям нежитлових приміщень, що не є бюджетними організаціями та не належать до категорії населення;
2) придбання товарів, послуг, які використовуються з метою поставки комунальних послуг суб'єктам господарювання різних форм власності, власникам та орендарям нежитлових приміщень, що не є бюджетними організаціями та не належать до категорії населення.
Таким чином, якщо платник податку здійснює операції, перелічені у пункті 187.10 статті 187 Кодексу, то за касовим методом такий платник визначає і податкові зобов'язання, і податковий кредит за операціями з придбання товарів (послуг), використаних у межах здійснення таких операцій, оподатковуваних за касовим методом.
Тому якщо платник податку придбаває (виготовляє) товари (послуги) та основні фонди, які призначаються для їх використання в операціях, за якими податкові зобов'язання визначаються за касовим методом, то суми податку, сплачені у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), до податкового кредиту включаються теж за касовим методом.
Якщо продаж робіт (послуг) оподатковується за правилом першої події, то включення до податкового кредиту сум, використаних на придбання (виготовлення) даних товарів (послуг), обліковується теж за правилом першої події.
За операціями, за якими податкові зобов'язання нараховуються за касовим методом, право на податковий кредит виникає на дату перерахування коштів з рахунка або каси платника податку в оплату вартості придбаних товарів (робіт, послуг) чи дату поставки інших видів компенсації їх вартості.
Лист ДПАУ від 04.03.2011 р. №6310/7/16-1517-26
Затверджено Умови електронного декларування
! Суб'єктам ЗЕД
Держмитслужба затвердила Умови електронного декларування. Наказом встановлено, що подавати електронну ВМД, електронні попереднє повідомлення або попередню митну декларацію може як саме підприємство, якому належать товари і транспортні засоби, так і уповноважений ним митний брокер.
Підприємство (у т. ч. митний брокер), яке подає митному органу електронні ВМД, попереднє повідомлення або попередню митну декларацію, має бути внесене до Реєстру. У разі подання митним брокером електронної ВМД підприємство, якому належать товари і транспортні засоби, що декларуються за такою ВМД, також має бути внесене до Реєстру.
Для включення до Реєстру підприємство звертається безпосередньо до Держмитслужби з письмовою заявою довільної форми, до якої додаються два оригінали Договору та копія облікової картки суб'єкта ЗЕД. При цьому розгляд заяви та внесення підприємства до Реєстру здійснюватимуться у строк не більш як 30 календарних днів з дня реєстрації заяви.
Вчинення правочинів за участю підприємств, унесених до Реєстру, здійснюється за наявності у них посилених сертифікатів відкритих ключів та якщо сума податків і зборів (обов'язкових платежів), що підлягають сплаті за електронною ВМД або внесенню як грошова застава під час оформлення електронного документа контролю за переміщенням товарів, не перевищує 1 млн гривень.
Наказ ДМСУ від 17.03.2011 р. №216
набере чинності з дня опублікування (станом на 19.04.2011 р. не опублікований)
Скаргу на податкове повідомлення-рішення можна подати протягом 10 днів
! Платникам податків
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству чи виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня зі скаргою про перегляд цього рішення.
Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
За матеріалами порталу www.dtkt.com.ua
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»