• Посилання скопійовано

Що нового

Штрафів за декларацію з ПДФО за січень та лютий не буде!

! Податковим агентам з ПДФО

ДПСУ з метою реалізації норм Податкового кодексу розробила податкову декларацію з податку на доходи фізичних осіб (далі — декларація), форму якої затверджено наказом ДПАУ від 31.01.2011 р. №58. Наказ набрав чинності з 18.02.2011 р.

Відповідно до п. 5 підрозділу 10 Перехідних положень кодексу штрафні санкції, які можуть бути застосовані до платників податків у зв'язку з порушенням термінів подання зазначеної декларації та сплати податкових зобов'язань, починають застосовуватися до таких платників податків за наслідками податкового періоду, наступного за податковим періодом, протягом якого такі акти введені в дію.

Отже, за минулі звітні періоди (січень та лютий) штрафні санкції не застосовуються.

Лист ДПАУ від 25.03.2011 р. №8236 /7/17-0217 див. у «ДК» №14/2011


«Порожню» декларацію з ПДФО подавати не потрібно!

! Податковим агентам з ПДФО

Відповідно до пп. «д» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати до органу ДПС за місцем реєстрації податкову декларацію за звітний період, про загальні суми доходів, нараховані (виплачені, надані) на користь платників податку, і загальні суми ПДФО, утримані з цих доходів, а також обсяги перерахованого податку до бюджету.

ДПАУ зазначає, що податкові агенти, які не мають найманих працівників та не проводять нарахування (надання, виплати) доходів фізичним особам у звітному місяці, можуть не подавати до податкового органу таку декларацію за відповідний звітний період.

Лист ДПАУ від 25.03.2011 р. №8235 /7/17-0217 див. у «ДК» №14/2011


Як використовувати кошти від пільги з податку на прибуток

! Пільговикам з податку на прибуток

Постанова КМУ від 28.02.2011 р. №299 визначає механізм використання коштів, вивільнених від оподаткування у зв'язку з наданням згідно з пунктами 15, 17 — 19 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ суб'єктам господарювання — платникам податку на прибуток підприємств пільг з такого податку.

Вивільнені кошти спрямовуються платниками податку виключно на збільшення обсягів виробництва (надання послуг), переоснащення матеріально-технічної бази, запровадження новітніх технологій, пов'язаних з основною діяльністю таких платників податку, та/або на повернення кредитів, використаних із зазначеною метою, і сплату процентів за ними.

Постанова набирає чинності з дня опублікування і діє до 1 квітня 2021 року.

Постанова КМУ від 28.02.2011 р. №299
набере чинності з дня опублікування (станом на 29.03.2011 р. не опублікована),
див. у наступних числах «ДК»


Новий Порядок та умови подання періодичної митної декларації

! Суб'єктам ЗЕД

Кабмін вніс зміни до Порядку та умов подання періодичної митної декларації, затверджених Постановою КМУ від 25.12.2002 р. №1985 «Деякі питання митного оформлення товарів», виклавши їх у новій редакції.

Дозвіл на подання періодичної митної декларації може бути наданий митним органом підприємству, яке є резидентом, для декларування товарів, що будуть переміщуватися через кордон України:

1) у межах одного ЗЕД-договору (контракту) в митних режимах транзиту (для вивезення залізничним транспортом товарів, ввезених на митну територію України морським або річковим транспортом), експорту чи імпорту;

2) регулярно з періодичністю не рідше ніж двічі на місяць (крім вивезення запасів для споживання, товарів, що переміщуються суднами закордонного плавання, та переміщення періодичних ЗМI).

Дія Порядку та умов не поширюється на:

1) товари, що переміщуються як міжнародна технічна та гуманітарна допомога;

2) наркотичні засоби, психотропні речовини, їхні аналоги та прекурсори;

3) техзасоби та пристрої для зняття інформації з каналів зв'язку та інші техзасоби таємного одержання інформації;

4) живих тварин;

5) товари, що переміщуються трубопровідним транспортом та лініями електропередач.

Для отримання дозволу на подання періодичної митної декларації підприємство подає заяву за встановленою ДМСУ формою до підрозділу митного оформлення митного органу, яким здійснюватиметься оформлення такої декларації. До заяви додається засвідчена підприємством копія ЗЕД-договору чи документа, що використовується у міжнародній практиці замість нього.

При ввезенні в Україну товарів для їх використання згідно з абз. 1 п. 10 Порядку та умов у безперервному виробництві (металургійному, хімічному тощо) до заяви додається також лист підприємства, у якому зазначаються місце розташування такого виробництва та відомості, що підтверджують використання товарів у такому виробництві.

Постанова КМУ від 21.03.2011 р. №281
набере чинності з дня опублікування (станом на 29.03.2011 р. не опублікована)


Закрите АТ слід перереєструвати в приватне АТ

! АТ

17.09.2008 р. Верховною Радою України було прийнято Закон про АТ, який визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їхній правовий статус, права й обов'язки акціонерів.

Відповідно до цього Закону акціонерне товариство — це госптовариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями (ст. 3 Закону про АТ).

Право учасників госптовариства брати участь у розподілі прибутку АТ та одержувати його частку (дивіденди) закріплено ст. 88 ГКУ і ст. 116 ЦКУ.

Рішення про виплату дивідендів та їх розмір за простими акціями приймається загальними зборами АТ, а за привілейованими акціями всіх класів — у статуті АТ.

АТ виплачує дивіденди виключно коштами та лише на акції, звіт про результати розміщення яких зареєстровано у законодавчому порядку (розділ VI Закону про АТ).

Держкомпідприємництва звертає увагу, що у зв'язку з прийняттям Закону про АТ замінено види АТ «відкрите акціонерне товариство» та «закрите акціонерне товариство» типами — «публічне акціонерне товариство» та «приватне акціонерне товариство».

Статути та інші внутрішні положення АТ, створених до набрання чинності Законом про АТ, підлягають приведенню у відповідність до норм цього Закону не пізніше ніж протягом 2 р. д. з дня набрання ним чинності. Приведення діяльності АТ у відповідність до норм Закону проводиться через процедуру держреєстрації змін до установчих документів АТ, які пов'язані зі зміною найменування АТ (ч. 5 ст. 29 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»).

Лист Держкомпідприємництва від 09.03.2011 р. №2391


Маємо новий довідник пільг

! Усім СГД

Звертаємо вашу увагу на появу нового Довідника пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов'язкових платежів, №57 (станом на 01.04.2011 р.).

За матеріалами порталу dtkt.com.ua


Як включати до ПК податкові накладні, отримані із запізненням

! Платникам ПДВ

ДПАУ роз'яснила включення до ПК податкових накладних, отриманих із запізненням.

Як вказує ДПАУ, звіти, розрахункові документи і декларації приймаються до відправлення листами (посилками, бандеролями) з оголошеною цінністю з позначкою «Звіт» та з рекомендованим повідомленням про вручення. На думку ДПАУ, аналогічно й податкові накладні, які відправляються продавцем поштою покупцеві, повинні надсилатися поштовим листом з рекомендованим повідомленням про вручення.

Таким чином, документальним підтвердженням правомірності включення до складу ПК сум ПДВ на підставі податкової накладної, виписаної у будь-якому із попередніх періодів, для платника податку — покупця є документ, який підтверджує дату надходження такої накладної від продавця. До такого документа можна віднести зареєстрований лист з рекомендованим повідомленням про вручення із зазначенням на ньому відбитка календарного поштового штемпеля та отриману разом з ним податкову накладну з відображенням на ній дати реєстрації на штампі вхідної кореспонденції (за умови дотримання інших вимог щодо формування ПК).

Отже, у разі отримання податкових накладних, у т. ч. і тих, які виписані в різних податкових періодах, але отримані платником у поточному звітному періоді (податкові накладні, виписані у попередніх періодах), лише за наявності документального підтвердження такого запізнення платник податку — покупець товарів (послуг) має право на включення суми ПДВ до складу податкового кредиту.

Лист ДПАУ від 22.02.2011 р. №4905/7/16-1517-10 див. у наступних числах «ДК»


Затверджено форми і порядок заповнення торгових патентів

! Платникам збору за провадження торговельної діяльності

ДПАУ затвердила форму:

1) торгового патенту (короткотермінового) на провадження торговельної діяльності;

2) торгового патенту (пільгового) на провадження торговельної діяльності;

3) торгового патенту на провадження торговельної діяльності, діяльності з надання платних побутових послуг, торгівлі валютними цінностями, діяльності у сфері розваг;

4) заявки на придбання торгового патенту.

Крім того, податкова затвердила Порядок заповнення торгового патенту.

Наказ ДПАУ від 28.02.2011 р. №109
набере чинності з дня опублікування (станом на 29.03.2011 р. не опублікований),
див. у наступних числах «ДК»


За довідкою про нормативну грошову оцінку слід звернутися до Держкомзему

! Платникам податку за землю

Податкова зазначає, що власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному будинку сплачує податок за земельну ділянку з дати держреєстрації прав власності на зазначене нерухоме майно за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території.

Платники плати за землю (крім фізосіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу ДПС декларацію на поточний рік за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (п. 286.2 ст. 286 ПКУ).

Для визначення розміру податку використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, управління якою здійснює Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів (ст. 289 ПКУ), яким, згідно з п. 1 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів (постанова КМУ від 19.03.2008 р. №224), є Держкомзем.

Тож за довідкою про нормативну грошову оцінку слід звернутися до територіального органу Держкомзему.

Лист ДПАУ від 17.02.2011 р. №3173/6/10-1015/567


Скарги на рішення митниць потрібно надсилати до ДМСУ

! Суб'єктам ЗЕД

З прийняттям Податкового кодексу оскарження податкового повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання в адміністративному порядку здійснюється за дворівневою процедурою до контролюючого органу вищого рівня, а саме:

1) скарги на рішення ДПI подаються до ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;

2) скарги на рішення ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі подаються до ДПАУ.

У галузі митної справи контролюючим органом вищого рівня є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі митної справи — для інших митних органів (п. 55.2 ПКУ).

ДМСУ зазначає необхідність подання скарги платниками податків саме до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі згідно з п. 56.3 ст. 56 ПКУ протягом 10-ти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Таким чином, у разі отримання від митного органу податкового повідомлення-рішення про визначення сум грошового зобов'язання платник податків у випадку незгоди з прийнятим рішенням повинен оскаржити таке рішення до Державної митної служби України з дотриманням вимог п. 56.3 ПКУ. Iнакше подані скарги не розглядатимуться та повертатимуться із зазначенням причин повернення (п. 56.7 ПКУ).

Лист ДМСУ від 24.03.2011 р. №11/2-10.15/4910-ЕП


Трудовий договір з фізособою реєструється в службі зайнятості

! Працівникам та фізособам-СПД

Угода між працівником і фізособою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підпорядкуванням внутрішньому трудовому розпорядку, а фізособа зобов'язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю і угодою сторін, є трудовим договором.

Трудовий договір укладається, як правило, у письмовій формі (ст. 24 КЗпП). Форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджено наказом Мінпраці від 08.06.2001 р. №260.

При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, — також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи. Забороняється вимагати від осіб, які влаштовуються на роботу, відомості про їхню партійну і національну приналежність, походження, реєстрацію місця проживання чи перебування та документи, подання яких не передбачено законодавством (ст. 25 КЗпП).

Додатково Держкомпідприємництва зазначає, що у разі укладення трудового договору між працівником і фізособою фізособа або за нотаріальним дорученням уповноважена нею особа повинні у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи зареєструвати укладений у письмовій формі трудовий договір у держслужбі зайнятості за місцем свого проживання у порядку, визначеному Мінпраці.

При укладенні трудового договору (контракту, угоди) фізособа-СПД зобов'язана забезпечити належні і безпечні умови праці, оплату праці не нижчу від визначеної законом та її своєчасне одержання працівниками, а також інші соцгарантії, включаючи соц- і медстрахування та соціальне забезпечення.

Лист Держкомпідприємництва від 18.02.2011 р. №1751

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру