Ні, рішення чи проводити таку перевірку, чи ні, приймає відповідний податковий орган, до якого звернувся платник податків. Тобто на сьогодні це право органу ДПС провести таку перевірку, а не обов’язок її провести.
Самі податківці розповідають про це так.
Навіть для звичайних умов п. 78.1 ПКУ визначено підстави, за наявності яких проводять документальну позапланову перевірку.
Але обмеження у підставах для перевірок платників податків, визначені ПКУ, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення платника податків (абзац перший п. 78.2 ПКУ).
Підпунктом 19-1.1.1, ст. 19-3 ПКУ визначено перелік функцій контролюючих органів, визначених пп. 41.1.1 ПКУ, та державних податкових інспекцій. Функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівня.
Контролюючими органами є — податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) — щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених пп. 41.1.2 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (пп. 41.1.1 ПКУ).
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом (абзац перший п. 78.4 ПКУ).
Тобто документальну позапланову перевірку проводять на підставі поданої заяви платника податків про проведення перевірки після прийняття рішення керівника контролюючого органу, яке оформлюється наказом.
Водночас контролюючим органам заборонено проводити документальні позапланові перевірки, передбачені пп. 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8 ПКУ, у разі якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків (абзац другий п. 78.2 ПКУ).