• Посилання скопійовано

Що нового

Оновлено порядок надання путівок на оздоровлення чорнобильців

! Особам, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи

Кабмін вніс зміни до Порядку організації оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Так, безоплатними санаторно-курортними путівками або путівками на відпочинок забезпечуються:

— потерпілі особи (особи, віднесені до категорії 1);

— потерпілі діти (діти-інваліди, інвалідність яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою) разом з одним із батьків або особою, яка їх замінює.

Строк перебування в санаторно-курортному закладі за санаторно-курортною путівкою становить:

— для потерпілих осіб — 18 днів;

— для потерпілих осіб із захворюваннями нервової системи (з наслідками травм і захворюваннями хребта і спинного мозку) — до 35 днів;

— для потерпілих дітей — від 21 дня до двох місяців.

Строк перебування потерпілих дітей у закладі відпочинку за путівкою на відпочинок становить 14 днів.

Постанова КМУ від 17.07.2015 р. №489
набере чинності з дня опублікування (станом на 28.07.2015 р. не опублікована)


У сфері реєстрації з'явилися нові пілотні проекти

! Юрособам та фізособам-підприємцям

Мін'юст затвердив зміни до деяких наказів Міністерства юстиції України щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

Зокрема, запроваджено реалізацію таких пілотних проектів:

«Екстериторіальність подання документів» — у територіальних органах Міністерства юстиції України у Вінницькій та Київській областях, Головному територіальному управлінні юстиції у м. Києві, Івано-Франківському міському управлінні юстиції, Калуському міськрайонному управлінні юстиції Івано-Франківської області;

«Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» — у Головному територіальному управлінні юстиції у м. Києві;

«Попередній розгляд документів» — у територіальних органах Міністерства юстиції України.

Пілотний проект «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» полягає в поданні документів для проведення реєстраційних дій щодо внесення запису про підтвердження відомостей про юридичну особу; внесення та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник — юридична особа; зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник — юридична особа; зміни додаткової інформації про зв'язок з юридичною особою; державної реєстрації фізичної особи, яка має намір стати підприємцем; зміни до відомостей про фізичну особу — підприємця; припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця за її рішенням; заяви про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи; фінансової звітності про господарську діяльність юридичної особи у складі балансу і звіту про річні фінансові результати та проведення відповідних реєстраційних дій незалежно від місцезнаходження/місця проживання юридичної особи у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи, фізичної особи — підприємця.

Пілотний проект «Попередній розгляд документів» полягає у попередньому розгляді державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи документів в електронній формі, необхідних для проведення реєстраційних дій щодо внесення та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник — юридична особа, зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник — юридична особа, та позачерговому прийнятті таких документів у паперовій формі за місцем, у дату та час, зазначені у повідомленні про результати попереднього розгляду документів.

Пілотні проекти «Екстериторіальність подання документів» та «Екстериторіальність проведення реєстраційних дій» не поширюються на випадки подання документів для проведення реєстраційних дій електронним документом.

Наказ Мін'юсту від 22.07.2015 р. №1281/5 чинний з 29.07.2015 р.


Типові інвентаризаційні форми для бюджетних установ

! Бюджетним установам

Мінфін затвердив типові форми для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації. А саме:

— Інвентаризаційний опис необоротних активів;

— Інвентаризаційний опис запасів;

— Інвентаризаційний опис матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання;

— Звіряльну відомість результатів інвентаризації необоротних активів;

— Звіряльну відомість результатів інвентаризації запасів;

— Акт про результати інвентаризації грошових коштів;

— Акт інвентаризації наявності грошових документів, бланків документів суворої звітності;

— Акт інвентаризації наявності фінансових інвестицій;

— Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами;

— Акт інвентаризації дебіторської або кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання;

— Акт інвентаризації розрахунків щодо відшкодування матеріальних збитків;

— Протокол інвентаризаційної комісії.

Ці типові форми можуть застосовувати юридичні особи, створені відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності.

Наказ Мінфіну від 17.06.2015 р. №572 чинний з 31.07.2015 р.


Зміни до деяких законів щодо встановлення комунальних тарифів

! Усім

Президент підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України у сфері комунальних послуг».

Зокрема, уточнено, що тарифи повинні враховувати собівартість теплової енергії та забезпечувати рентабельність суб'єкта господарювання. Рентабельність визначається органом, уповноваженим установлювати тарифи.

Установлення тарифів на теплову енергію, нижчих від розміру економічно обґрунтованих витрат на її виробництво, транспортування та постачання, не допускається.

Порядок відшкодування втрат підприємств, що виникають протягом періоду розгляду розрахунків тарифів, установлення та їх оприлюднення органом, уповноваженим установлювати тарифи, визначається порядком формування тарифів.

Спори щодо формування та встановлення тарифів на теплову енергію вирішуються в судовому порядку.

Закон України від 16.07.2015 р. №626-VIII чинний з 25.07.2015 р.


Затверджено форму та зміст ліцензії на провадження певного виду госпдіяльності

! Юрособам та фізособам-підприємцям

Мінекономрозвитку та Держрегуляторна служба затвердили форму та зміст ліцензії.

Так, ліцензія на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, оформлюється органом ліцензування в електронному вигляді (запис про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб'єкту господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців).

За бажанням здобувача ліцензії чи ліцензіата ліцензія (копія ліцензії) може бути видана органом ліцензування і на паперовому носії.

Наказ Мінекономрозвитку від 14.07.2015 р. №781/38 чинний з 04.08.2015 р.


Методичні рекомендації щодо роботи банків із боржниками-фізособами

! Банкам

Нацбанк затвердив Методичні рекомендації щодо роботи банків із боржниками — фізичними особами, у яких виникли/можуть виникнути фінансові труднощі.

Ці Методрекомендації розроблені з метою організації роботи банків, спрямованої на:

— створення умов для виконання боржником-фізособою, у якого виникли/можуть виникнути фінансові труднощі, зобов'язань за кредитним договором, у тому числі виконання яких забезпечене іпотекою житлової нерухомості, яка є єдиним житлом боржника, шляхом проведення реструктуризації заборгованості;

— збереження/відновлення грошових потоків за кредитами та поліпшення стану їх повернення;

— протидію (недопущення) виникненню нових непрацюючих (проблемних) кредитів та мінімізацію ризиків банківської діяльності.

Також Нацбанк рекомендує банкам використовувати Методрекомендації під час організації роботи з боржниками-фізособами, у яких виникли/можуть виникнути фінансові труднощі, що спричиняють/можуть спричинити негативний вплив на спроможність боржників забезпечувати своєчасне та в повному обсязі виконання зобов'язань за кредитними договорами.

Постанова НБУ від 21.07.2015 р. №467 чинна з 24.07.2015 р.


Оновлено форми статистичної звітності з праці

! Юрособам

Держстат затвердив нові форми державного статистичного спостереження №1-ПВ (місячна) та №1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці».

Форми вводяться в дію:

— зі звіту за січень 2016 року — форма №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці».

— зі звіту за І квартал 2016 року — форма №1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці».

Ці форми поширюються на юридичних осіб та їхні відокремлені підрозділи за переліком, установленим органами державної статистики.

Наказ Держстату від 21.07.2015 р. №172


«Єдинники» не можуть використовувати векселі як форму розрахунків

! Підприємцям-платникам ЄП

ДФСУ нагадала, що доходом платника єдиного податку для фізичної особи — підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ПКУ.

Отже, платники єдиного податку не можуть використовувати векселі як форму розрахунків. Суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері фінансового посередництва з використанням векселів, не можуть бути платниками єдиного податку.

Лист ДФСУ від 04.06.2015 р. №5267/Д/99-99-17-02-02-14


Як обчислюється акцизний податок при оптовому постачанні електроенергії

! Постачальникам електроенергії

ДФСУ розглянула питання щодо визначення бази оподаткування акцизним податком при оптовому постачанні електроенергії з 01.01.2015 р. та повідомила.

Оскільки датою виникнення податкових зобов'язань щодо постачання електроенергії є дата підписання акта приймання-передачі електроенергії, то відповідно у Порядку заповнення декларації акцизного податку, в частині заповнення додатка 7 (Розрахунок суми акцизного податку з оптового постачання електричної енергії та виробництва електричної енергії, проданої поза оптовим ринком електричної енергії) робиться посилання на акт приймання-передачі електроенергії.

Податкове зобов'язання з акцизного податку розраховується шляхом множення бази оподаткування на ставку податку.

Таким чином, для розрахунку податкового зобов'язання з акцизного податку у графах 4 — 7 додатка 7 до декларації акцизного податку зазначається вартість відпущеної електричної енергії без ПДВ та без акцизного податку (з метою уникнення подвійного оподаткування).

Лист ДФСУ від 03.06.2015 р. №19680/7/99-99-19-03-02-17


Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства

! Бухгалтерам

Національний банк роз'яснив питання щодо можливості використання відомості на виплату грошей для виплати коштів особам, яких немає в штатному розписі підприємства, на цілі, що відрізняються від виплати заробітної плати.

Отже, видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства, проводиться за видатковими касовими ордерами, що виписуються окремо на кожну особу, або за окремою видатковою відомістю (відомістю на виплату грошей).

Строки видачі готівки за видатковою відомістю затверджуються керівником і головним бухгалтером або особами, уповноваженими керівником згідно з Постановою НБУ від 15.12.2004 р. №637.

Лист НБУ від 15.04.2015 р. №50-01015/25117


Затверджено нову форму звіту №1П-НПП (річна)

! Промисловим підприємствам

Держстат затвердив форму державного статистичного спостереження зі статистики промисловості №1П-НПП (річна) «Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції».

Форма поширюється на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичних осіб, які займаються промисловими видами діяльності та/або мають електростанції (електрогенераторні установки) потужністю менше 500 кВт.

Форма вводиться в дію починаючи зі звіту за 2015 рік.

Наказ Держстату від 09.07.2015 р. №162


Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі — ДФС роз'яснила нюанси

! Платникам ПДВ

ДФС нагадала, що з 00 год. 00 хв. 1 липня 2015 року закінчився перехідний період (тестовий режим) системи електронного адміністрування ПДВ і така система запрацювала в звичайному режимі.

З цієї дати реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється виключно на суму податку, обчислену за формулою, визначеною п. 200-1.3 ст. 200-1 ПКУ.

Отже, з 1 липня 2015 року при реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в ЄРПН відбувається перевірка наявності у платника, який здійснює таку реєстрацію, достатньої реєстраційної суми. Тобто для отримання можливості зареєструвати в ЄРПН податкову накладну або розрахунок коригування реєстраційна сума платника податку повинна бути більшою або дорівнювати сумі ПДВ, зазначеній у цих документах.

Якщо така реєстраційна сума є меншою за суму ПДВ, зазначену в податковій накладній або розрахунку коригування, у реєстрації цих податкової накладної або розрахунку коригування буде відмовлено.

Лист ДФСУ від 14.07.2015 р. №25450/7/99-99-19-03-01-17


Як документально підтвердити операції з виконання договорів підряду в Криму

! СГ, які працюють з АРК

ДФСУ нагадує, що платник податку, який здійснює діяльність на тимчасово окупованій території АР Крим, повинен керуватися положеннями чинного законодавства України.

Таким чином, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи мають бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення.

Первинні документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:

— назву документа (форми);

— дату і місце складання;

— назву підприємства, від імені якого складено документ;

— зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

— посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення;

— особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Міру деталізації змісту та обсягу господарської операції визначають особи, які відповідають за здійснення операції та правильність її оформлення. При цьому така деталізація має забезпечити розкриття змісту господарської операції та ідентифікацію активів, зобов'язань, доходів або витрат, із нею пов'язаних. При цьому передання робіт підрядником і приймання їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами.

Лист ДФСУ від 24.04.2015 р. №8702/6/99-99-19-02-02-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру