Установлено мораторій на експорт необроблених лісоматеріалів
! СПД, які займаються реалізацією лісоматеріалів
Президент підписав Закон «Про внесення змін до Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» щодо тимчасової заборони експорту лісоматеріалів у необробленому вигляді».
Згідно із Законом, зокрема, тимчасово, строком на 10 років, забороняється вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту лісоматеріалів необроблених (код 4403 УКТЗЕД):
— деревних порід, крім сосни, — з 1 листопада 2015 року;
— деревних порід сосни — з 1 січня 2017 року.
Закон України від 09.04.2015 р. №325-VIII чинний з 10.07.2015 р.
Підприємець повинен сплачувати плату за землю, на якій розташовані тимчасові споруди
! СПД
ДФСУ нагадала, що тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності розміщуються в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки тимчасової споруди.
Для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої поряд з іншими документами надає схему розміщення ТС. Але, перш ніж оформлювати паспорт прив'язки, суб'єкт господарювання має отримати документи на землекористування, і лише після цього — звертатися за оформленням паспорта прив'язки.
Документи, що подаються для отримання паспорта прив'язки, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб'єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою.
Внесення таких даних без наявних документів на право землекористування тягне за собою анулювання паспорта прив'язки.
Отже, якщо фізична особа — підприємець має паспорт прив'язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановчі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки), за якими розраховується плата за землю.
Лист ДФСУ від 22.04.2015 р. №1842/99-99-17-04-02-18
Новий порядок нарахування лікарняних і декретних застосовується з 4 липня 2015 року
! Страхувальникам у ФСС з ТВП
ФСС з ТВП доводить до відома, що Постановою КМУ №439, яка опублікована 4 липня 2015 р., унесено зміни до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р. №1266.
Відповідно до Закону України «Про Кабінет Міністрів України», постанови Кабінету Міністрів України, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування. Враховуючи зазначене, Постанова №439 набрала чинності з 4 липня поточного року.
Для страхових випадків, які настали до 4 липня 2015 року, обчислення середньої зарплати для розрахунку допомоги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, необхідно здійснювати без урахування змін, внесених Постановою №439.
Лист ФСС з ТВП від 07.07.2015 р. №2.4-17-1112
Кабмін укотре оновив порядок призначення житлових субсидій
! Громадянам
Кабмін знову виклав у новій редакції порядок призначення та надання населенню житлових субсидій та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
Так, установлено, що бланк декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, форма якого затверджена Постановою КМУ №106, може використовуватися для призначення житлової субсидії. Крім того, згідно з оновленим порядком:
— у разі коли кількість зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично проживають у ньому, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, є меншою за кількість зареєстрованих у такому приміщенні (будинку) осіб, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично у ньому проживають, на підставі рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради або утвореної ними комісії та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства;
— на підставі рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради або утвореної ними комісії, прийнятого у порядку, передбаченому абзацом третім цього пункту, підприємства — виробники/виконавці житлово-комунальних послуг не нараховують плату за послуги на осіб, які зареєстровані, але фактично не проживають у житловому приміщенні (будинку);
— розмір пенсійної виплати враховується за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія;
— для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, до сукупного доходу за кожен місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб за цей місяць, для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, — двох прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб, для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, — трьох прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб;
— у разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.
Якщо громадяни перебувають у складних життєвих обставинах і не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, на підставі рішень районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій та виконавчих органів міських, районних у містах рад або утворених ними комісій та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися з дня виникнення права, але не більше ніж за 3 місяці до звернення за призначенням субсидії.
Постанова Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 р. №475 чинна з 11.07.2015 р.
Правила організації діловодства та архівного зберігання документів
! Усім СГД
Мін'юст затвердив Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях.
Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності.
Правила є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма установами.
Вимоги Правил щодо роботи з первинно-обліковою, банківською, фінансовою, звітно-статистичною, науково-технічною та іншою спеціальною документацією поширюються лише в частині загальних принципів роботи з документами, а також з підготовки документів до передавання на архівне зберігання.
Вимоги Правил щодо забезпечення збереженості, обліку і користування документами поширюються на архіви, що зберігають документи з паперовими носіями інформації.
Організація діловодства в установах покладається на самостійні структурні підрозділи з діловодства (документаційного забезпечення), загальні відділи, канцелярії тощо або особу, відповідальну за діловодство в установі, — секретаря, діловода.
Організація діловодства в структурних підрозділах установ покладається на спеціально призначену для цього особу, у посадовій інструкції якої зазначаються ці обов'язки.
Установи організовують діловодство відповідно до затвердженої інструкції з діловодства установи.
Наказ Мін'юсту від 18.06.2015 р. №1000/5 чинний з 10.07.2015 р.
Оновлено порядок подання органам ДФС інформації про платників податків
! Платникам податків
Так, Держгеокадастр та Мін'юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі:
1) Держгеокадастр — про земельні ділянки, зокрема:
— про кадастровий номер земельної ділянки;
— дату реєстрації у Державному земельному кадастрі;
— дату державної реєстрації земельної ділянки;
— площу відповідно до правовстановчих документів;
— цільове призначення та місце розташування земельної ділянки;
— дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного зі співвласників земельної ділянки;
— а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача;
2) Мін'юст — про землевласників або землекористувачів, зокрема:
— про найменування та місцезнаходження або прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача;
— назву, номер та дату правовстановчого документа;
— кадастровий номер земельної ділянки;
— площу відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
— дату державної реєстрації речового права, цільове призначення, місцезнаходження земельної ділянки;
— розмір частки у праві спільної власності на земельну ділянку;
— а також про об'єкти незавершеного будівництва.
Подання інформації ДФС та/або її територіальним органам здійснюється безоплатно в електронній формі.
Постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 р. №480 набере чинності з 21.07.2015 р.
Форми повідомлень про внесення відомостей до ЄДР — у новій редакції
! Юрособам та фізособам-підприємцям
Мін'юст затвердив форми та зміст повідомлень про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, які підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Мін'юсту, зокрема:
— Повідомлення про проведення державної реєстрації юридичної особи;
— Повідомлення про зміну місцезнаходження юридичної особи;
— Повідомлення про зміну найменування юридичної особи;
— Повідомлення про втрату оригіналів установчих документів;
— Повідомлення про постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи;
— Повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;
— Повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за принципом мовчазної згоди;
— Повідомлення про прізвище, ім'я, по батькові спадкоємця, або опікуна, або піклувальника, або управителя майна фізичної особи — підприємця, дату його призначення;
— Повідомлення про постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство фізичної особи — підприємця;
— Повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця.
Повідомлення підлягають оприлюдненню протягом 10 робочих днів з дня внесення відповідного запису до Реєстру.
Наказ Мін'юсту від 01.07.2015 р. №1098/5 чинний з 18.07.2015 р.
Донарахування єдиного внеску за попередні періоди тягне за собою накладення штрафу
! Платникам ЄСВ
ДФСУ нагадує: якщо єдиний внесок до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, своєчасно не нараховано, виникає необхідність зробити таке донарахування та відобразити у додатку 4 Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб.
Донарахування до мінімальної заробітної плати у додатку 4 передбачено рядками 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 та 6.1.8 із зазначенням змісту помилки, періодом помилки та виду виплат (за наявності кількох помилок — описується кожна помилка).
Донарахування фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску тягне за собою накладення штрафу у розмірі 10% за кожен повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% суми донарахованого єдиного внеску. Підставою для прийняття такого рішення є акт фіскального органу.
Водночас посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, несуть відповідальність за порушення порядку нарахування єдиного внеску.
Такі порушення тягнуть за собою накладення штрафу від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке правопорушення, тягнуть за собою накладення штрафу від 40 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, страхувальник, який своєчасно не нарахував єдиного внеску до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, несе фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до чинного законодавства.
Лист ДФСУ від 18.06.2015 р. №22001/7/99-99-17-03-01-17
Фрілансери можуть працювати з іноземними замовниками без договорів
! Фрілансерам
Нацбанк роз'яснив питання щодо здійснення контролю за операціями резидентів, які передбачають експорт послуг нерезидентам через мережу Інтернет.
Так, для здійснення контролю за дотриманням резидентами законодавчо встановлених строків розрахунків за операціями, що передбачають експорт робіт (послуг), прав інтелектуальної власності нерезидентам, банки в разі надходження від нерезидентів коштів на користь резидентів вимагають від клієнтів копії договорів із нерезидентами, а також актів та інших документів, що підтверджують виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.
Стосовно документів, які використовуються банком для підтвердження експорту послуг та є підставою для відліку законодавчо встановлених строків розрахунків, законодавство України не встановлює вичерпного переліку документів, що підтверджують виконання резидентом робіт, надання послуг, передавання прав інтелектуальної власності нерезиденту і є підставою для відліку банком законодавчо встановленого строку розрахунків за відповідною експортною операцією. При цьому акт виконаних робіт, наданих послуг, переданих прав інтелектуальної власності може бути лише одним із таких документів.
Якщо згідно з умовами експортного договору документом, який засвідчує надання резидентом послуг, виконання робіт нерезиденту, є, наприклад, інвойс (рахунок-фактура) або інший документ, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності, то саме цей документ має вимагатися банком для здійснення валютного контролю і бути підставою для відліку банком законодавчо встановленого строку розрахунків за відповідною експортною операцією.
Лист НБУ від 07.07.2015 р. №22-01012/46746
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»