• Посилання скопійовано

Що нового

Збиток у I кварталі: чи сплачується авансовий внесок?

! Платникам податку на прибуток

Міндоходів зазначає: якщо платник податку на прибуток, який сплачує до бюджету авансовий внесок, за підсумками I кварталу звітного року отримав збиток, такий платник має право подати податкову декларацію і фінансову звітність за I квартал та податкові зобов'язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками кварталу, першого півріччя, трьох кварталів та за рік. При цьому платник податку авансових внесків у II — IV кварталах 2013 року (в т. ч. у квітні 2013 року) не здійснює.

Податкові зобов'язання, визначені на підставі податкової декларації за підсумками I кварталу, зменшуються на суму авансових внесків за січень — березень 2013 року.

Лист Міндоходів від 21.05.2013 р. №3102/6/99-99-19-03-02-15


Чи можна до заяви зі скаргою додати акт виконаних робіт?

! Платникам ПДВ

Міндоходів повідомляє, що у разі порушення постачальником порядку заповнення податкової накладної та/або порядку реєстрації її в Єдиному реєстрі податкових накладних покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів, або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання товарів.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення, на паперових або машинних носіях.

Акт виконаних робіт, який містить всі обов'язкові реквізити первинного документа бухгалтерського обліку, може бути доданим до заяви із скаргою на постачальника, який своєчасно не надав податкову накладну, та є достатньою підставою для включення сум ПДВ, сплачених у складі вартості поставлених згідно із зазначеним актом послуг, до складу податкового кредиту звітного періоду.

Лист Міндоходів від 18.05.2013 р. №2851/6/99-99-19-04-02-15


Неправильне заповнення рядка 25 декларації з ПДВ тягне за собою накладення штрафу

! Платникам ПДВ

Міндоходів нагадує, що сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками звітного періоду, відображається у рядку 25 податкової декларації з ПДВ.

При цьому сума ПДВ, обчислена до сплати в бюджет, відображається в рядку 25.1 (для коду декларації 0110), сума ПДВ, яка залишається у розпорядженні сільськогосподарського підприємства, — в рядку 25.2 (коди декларацій 0121 — 0123 та 0130).

Платники, які подають податкову декларацію з кодом 0140, розподіляють значення рядка 25 одночасно між двома рядками — 25.1 та 25.2.

Зареєстровані в органі ДПС декларації підлягають камеральній перевірці. Отже, допущена платниками помилка буде виправлена податковим органом при проведенні камеральної перевірки шляхом донарахування відповідної суми податкового зобов'язання та штрафної санкції.

Якщо камеральна перевірка ще не проведена, помилка може бути виправлена платником податку самостійно шляхом подання уточнюючого розрахунку.

При виправленні помилки, допущеної при заповненні рядків 25.1 та/або 25.2, платник податків повинен заповнити уточнюючий розрахунок за відповідний звітний період, вказати в ньому правильні показники та самостійно визначити суму штрафу (рядок 26 уточнюючого розрахунку). При цьому для кожного з видів податкової декларації (коди 0110, 0121 — 0123, 0130 та/або 0140) заповнюється окремий (з відповідним кодом) уточнюючий розрахунок.

Лист Міндоходів від 13.05.2013 р. №3318/7/99-99-19-04-02-17-06


Концептуальна основа фінзвітності не визначає розкриття інформації

! СГД, що складають звітність за МСФЗ

Мінфін зазначив, що міжнародні стандарти фінансової звітності — прийняті Радою з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку документи, і саме ними визначено порядок складання фінансової звітності.

Згідно з розділом «Мета і статус» Концептуальної основи фінансової звітності ця Концептуальна основа не є міжнародним стандартом фінансової звітності і, відповідно, не визначає стандарти для певної оцінки або розкриття інформації. Ніщо в даній Концептуальній основі не спростовує жодного конкретного міжнародного стандарту.

Лист Мінфіну від 11.04.2013 р. №31-08410-07-29/11668


Номер та дата МД зазначатимуться в ПН тільки після внесення змін у саму форму ПН

! Платникам ПДВ

1 липня 2013 року набрав чинності новий реквізит податкової накладної — «номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України» (пп. «ї» п. 201.1 ПКУ).

Нагадаємо, що цей реквізит було запроваджено змінами, внесеними до Податкового Кодексу Законом України від 05.07.2012 р. №5083-VI. Проте дію цієї вимоги було зупинено до 1 липня 2013 року.

Кабмін мав забезпечити приведення інших нормативних актів у відповідність до вимог ПКУ, зокрема внести зміни до затвердженої форми податкової накладної. Але станом на 1 липня, коли нова вимога набрала чинності, цього не було зроблено. Отже, вимога заповнювати додатковий реквізит є, а спеціальної графи для нього немає.

Міндоходів наголошує на тому, що всі обов'язкові реквізити у податковій накладній зазначаються в окремих рядках (п. 201.1 ПКУ).

Таким чином, реквізити «номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України» почнемо зазначати лише тоді, коли наберуть чинності зміни до форми податкової накладної про її доповнення відповідними графами для відображення таких реквізитів.

Лист Міндоходів від 27.06.2013 р. №9684/7/99-99-19-04-01-17


Первинні документи обов'язково перевіряються працівниками, які ведуть бухоблік

! Підприємствам

Міністерство фінансів внесло зміни до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.

Встановлено, що первинні документи підлягають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряються наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку, логічна ув'язка окремих показників.

У разі виявлення невідповідності первинного документа такі документи з письмовим обґрунтуванням передаються керівнику підприємства. До окремого письмового рішення керівника такі документи не приймаються до виконання.

Наказ Мінфіну від 03.06.2013 р. №574
набере чинності з дня опублікування (станом на 09.07.2013 р. не опублікований)


Куди віднести ПЗ, якщо звичайна ціна перевищує фактичну

! Платникам податку на прибуток

Мінфін роз'яснює, що суму нарахованого податкового зобов'язання, яка збільшилася в результаті перевищення звичайної ціни продажу товарів, робіт, послуг, необоротних активів над фактичною ціною їх продажу, слід відносити до складу інших витрат поточного періоду.

Відповідно до Iнструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій зазначена операція відображається за дебетом субрахунка 949 «Iнші витрати операційної діяльності» та кредитом субрахунка 643 «Податкові зобов'язання».

Лист Мінфіну від 07.05.2013 р. №31-08410-07/23-1524/2/1696


Декларуємо податок на нерухомість правильно

! Юрособам

ДПС у м. Києві нагадала, що платники податку — юридичні особи самостійно обчислюють суму податку на нерухомість станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього ж року подають органу ДПС за місцезнаходженням об'єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Якщо юридична особа подала звітну Декларацію, а перехід права власності на об'єкт оподаткування відбувся до 1 лютого, то така особа подає нову звітну декларацію до закінчення граничного терміну її подання.

Якщо перехід права власності на об'єкт оподаткування відбувся після 1 лютого, то такий платник має подати уточнюючу Декларацію протягом місяця з дня переходу права власності на такий об'єкт.

Лист ДПС у м. Києві від 06.06.2013 р. №805/10/06-4-06


Податок на прибуток у 2013 році: що нового

! Платникам податку на прибуток

Авансовий внесок з податку на прибуток, починаючи з 01.01.2013 р., щомісяця сплачують суб'єкти господарювання, у яких доходи за останній річний звітний податковий період перевищують 10 млн грн.

Розмір авансового внеску становить не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку на прибуток за попередній звітний податковий рік (2012 р.).

Платники авансових внесків, які за підсумками I кварталу звітного року не отримали прибутку або отримали збиток, мають право подати податкову декларацію та фінансову звітність за I квартал і у II — IV кварталах звітного року не сплачувати авансових внесків, а податкові зобов'язання визначати на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів і за рік.

Якщо платник податків не сплачує авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом встановлених строків, такий платник сплачує штраф в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

— при затримці понад 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, — 20% погашеної суми податкового боргу.

Роз'яснення Міндоходів від 01.07.2013 р.


Податок на додану вартість: форми декларацій

! Платникам ПДВ

Міндоходів повідомляє, що починаючи з 01.04.2013 р. платники ПДВ подають звітність за новою формою.

Наказом Міністерства фінансів від 25.11.2011 р. №1342 внесено зміни до форм податкової звітності з ПДВ, а саме: до податкової декларації з ПДВ, уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок та Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ.

Крім того, цим наказом скасовано форми податкових декларацій з ПДВ — скороченої, спеціальної, переробного підприємства та відповідні форми уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.

Нову форму декларації передбачено як для відображення результатів діяльності платників ПДВ та проведення розрахунків з держбюджетом, так і для відображення діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, діяльності переробних підприємств.

При цьому всі платники ПДВ подають податкову декларацію з позначкою «0110», у якій відображаються розрахунки з бюджетом.

Крім цього, у декларації з ПДВ з'явились нові службові поля 0110, 0121, 0122, 0123, 0130, 0140, в яких зазначаються ті види господарської діяльності, за результатами яких складено цю декларацію.

Роз'яснення Міндоходів від 01.07.2013 р.

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»


«Концептуальні підходи до імплементації міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в бюджетній сфері у контексті розвитку системи управління державними фінансами України»

! Усім

18 червня 2013 року вищий навчальний заклад «Національна академія управління» та Державна навчально-наукова установа «Академія фінансового управління» Міністерства фінансів України в приміщенні Національної академії управління провели науково-практичний семінар на вказану тему для працівників Мінфіну, Державної казначейської служби, головних бухгалтерів та фахівців фінансово-бухгалтерських служб розпорядників бюджетних коштів, фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Доповідачами виступили провідні фахівці Державної казначейської служби, науковці Національної академії управління, Академії фінансового управління та Національного університету ім. Тараса Шевченка, експерти-консультанти з бухгалтерського обліку та аудиту.

На пленарному засіданні, в обговоренні і дискусії під час круглого столу учасники семінару (а їх було близько 300 чол.) констатували, що стаття 6 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», яка передбачає державне регулювання бухгалтерського обліку з метою створення єдиних правил ведення обліку, на практиці не виконується — адже норми положень (стандартів) бухгалтерського обліку (далі — П(С)БО) стосуються обліку всіх суб'єктів господарювання, крім банків та бюджетних установ.

Отже, П(С)БО в своїй більшості не є методологічною основою для обліку та звітності в банках і бюджетних установах. Тому запровадження національних стандартів бухгалтерського обліку є наразі актуальним питанням. Його вирішення дасть можливість забезпечити достовірну, прозору та співставну звітність про фінансовий стан як окремих суб'єктів, так і держави в цілому.

Доповідачі підкреслювали, що ефективне управління державними фінансами неможливе без впровадження інформаційних технологій, в першу чергу, шляхом організації процесу автоматизації за окремими об'єктами обліку. Якомога швидше повинна бути впроваджена комп'ютерна модель бухгалтерського обліку в державному секторі. Базові принципи її створення: модульність, розширення, відкритість, адаптація, комплексний захист інформаційних ресурсів. Створення і впровадження такої комп'ютерної системи має здійснюватись згідно з чітким і зрозумілим планом.

Одним з головних напрямів організаційного забезпечення складання фінансової звітності учасники семінару вважають визначення складових інформації, правил та процедур консолідації бухгалтерських даних бюджетних установ: параметрів та рівнів консолідації бухгалтерської інформації, а також об'єктів або складових інформації, що підлягає консолідації.

З метою врахування фіскальних ризиків і зон підвищеного ризику під час підготовки фінансової звітності суб'єктами державного сектору у відповідності до НП(С)БОДС, учасники семінару вважають за потрібне внести зміни:

— до Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» стосовно запровадження обов'язкового звітування про організацію системи внутрішнього контролю та управління фіскальними ризиками, які мають відстежуватися на рівні суб'єкта державного сектору, у формі окремого додатка до фінансової звітності;

— до Бюджетного кодексу та бюджетної класифікації — щодо забезпечення резервування на здійснення непередбачених витрат розпорядників бюджетних коштів.

Одна з рекомендацій семінару стосувалась вітчизняної системи підготовки і перепідготовки бухгалтерських кадрів, здатних забезпечити імплементацію міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в бюджетній сфері. З урахуванням досвіду переходу до МСБО, МСФЗ, МСБОДС різних країн світу було запропоновано внести відповідні зміни до освітніх програм підготовки магістрів з обліку і контролю у сфері державного управління.

Опитування учасників семінару наочно показало, що ініціатива Академії фінансового управління щодо проведення цього заходу є дуже вчасною, тематика доповідей — актуальною, інформація та роздаткові матеріали, отримані слухачами, — досить грунтовні і стануть їм у нагоді у практичній діяльності. Одностайне побажання всіх без винятку опитаних — такі семінари треба проводити частіше!

До змісту номеру