• Посилання скопійовано

Про затвердження типових форм первинного обліку

Наказ Мінстату від 29.12.95 р. №352

Документ з усіма змінами, внесеними станом на 01.05.2012 р.

Про затвердження типових форм первинного обліку

Суттєво. Згідно зі змінами та доповненнями до форм первинного обліку (затвердженими Наказом Мінстату від 29.12.95 р. №352), складання загального акта, яким оформляється приймання декількох об'єктів ОЗ, допускається лише при обліку господарського інвентарю, інструменту, обладнання тощо, якщо ці об'єкти є однотипними, мають однакову вартість та прийняті в одному календарному місяці. 

! Усім СГД

«Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів» (форма №ОЗ-1)

Застосовується для оформлення зарахування до складу основних засобів окремих об'єктів, для обліку введення їх в експлуатацію, за винятком тих випадків, коли введення об'єктів у дію повинно, відповідно до існуючого законодавства, оформлятися в особливому порядку, для оформлення внутрішнього переміщення основних засобів із одного цеху (відділу, дільниці) в інший, для оформлення передачі основних засобів зі складу (із запасу) в експлуатацію, а також для вилучення зі складу основних засобів при передачі іншому підприємству (організації).

При оформленні приймання основних засобів акт (накладна) складається в одному примірнику на кожен окремий об'єкт приймальною комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника підприємства (організації). Складання загального акта, що оформляє приймання кількох об'єктів основних засобів, допускається лише при обліку господарського інвентарю, інструменту, обладнання тощо, якщо ці об'єкти є однотипними, мають однакову вартість та прийняті в одному календарному місяці. Акт (накладна) після його оформлення, з доданою технічною документацією, що відноситься до цього об'єкта, передається до бухгалтерії підприємства, підписується головним бухгалтером та затверджується керівником підприємства, організації чи особами, на те уповноваженими.

При оформленні внутрішнього переміщення основних засобів акт (накладна) виписується у двох примірниках працівником відділу (цеху) — здавальника. Перший примірник з розпискою одержувача та здавальника передається до бухгалтерії, а другий — відділу (цеху) — здавальнику.

При безоплатній передачі основних засобів іншому підприємству акт складається у двох примірниках (для підприємства, що здає та приймає основні засоби).

При передачі основних засобів іншому підприємству за плату акт складається у трьох примірниках: перші два залишаються у підприємства, що здає (де перший примірник додається до звіту, а другий — до повідомлення на передачу та для акцепту), третій примірник передається особі, що приймає основні засоби.

«Акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів» (форма №ОЗ-2)

Форма застосовується для оформлення приймання-здачі основних засобів із ремонту, реконструкції та модернізації.

Акт, підписаний працівником цеху (відділу), що уповноважений на приймання основних засобів, та представником цеху (підприємства), який виконував ремонт, реконструкцію та модернізацію, здають до бухгалтерії підприємства (організації). Акт підписується головним бухгалтером та затверджується керівником підприємства, організації чи особами, на те уповноваженими. До технічного паспорта відповідного об'єкта основних засобів мають бути внесені необхідні зміни до характеристики об'єкта, пов'язані із капітальним ремонтом, реконструкцією та модернізацією.

Якщо ремонт, реконструкцію або модернізацію виконує стороннє підприємство, акт складають у двох примірниках. Другий примірник передають підприємству, що виконує ремонт, реконструкцію, модернізацію.

«Акт на списання основних засобів» (форма №ОЗ-3)

Форма застосовується для оформлення вибуття основних засобів (крім автотранспортних засобів) при повному або частковому їх списанні. Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною керівником підприємства, будови, організації, затверджується керівником підприємства (організації) або особою, на те уповноваженою. Перший примірник акта передають до бухгалтерії, другий залишається у особи, відповідальної за зберігання основних засобів, та є підставою для здавання на склад запчастин, що залишилися внаслідок їх списання, а також матеріалів, металобрухту тощо.

Витрати зі списання, а також вартість матеріальних цінностей, що надійшли від зносу та розбирання будинків, споруд, демонтажу обладнання тощо, відображають в акті в розділі «Розрахунок результатів списання об'єктів».

«Акт на списання автотранспортних засобів» (форма №ОЗ-4)

Застосовується для оформлення списання автомобіля вантажного чи легкового, причепа чи напівпричепа при їх ліквідації. Акт складається у двох примірниках та підписується комісією, що призначається керівником автогосподарства (підприємства) і затверджується керівником підприємства (організації) чи особою, на те уповноваженою. Перший примірник передається до бухгалтерії, другий залишається у особи, відповідальної за зберігання основних засобів, та є підставою для здавання на склад матеріальних цінностей та металобрухту, що залишився у результаті списання.

Витрати зі списання, а також вартість матеріальних цінностей, що надійшли від розбирання автотранспортних засобів, відображають у розділі «Розрахунок результатів списання автомобіля (причепа, напівпричепа)».

«Акт про установку, пуск та демонтаж будівельної машини» (форма №ОЗ-5)

Застосовується в будівельно-монтажних організаціях для оформлення передачі, установки та пуску будівельних машин та наступного їх демонтажу і передачі машинопрокатній базі.

Акт складається у двох примірниках представником машинопрокатної бази та будівельної дільниці, що експлуатує будівельні машини та механізми.

«Інвентарна картка обліку основних засобів» (форма №ОЗ-6)

Застосовується для обліку всіх видів основних засобів, а також для групового обліку однотипних об'єктів основних засобів, що надійшли в експлуатацію в одному календарному місяці, та таких, що мають одні і ті ж самі виробничо-господарське призначення, технічну характеристику та вартість.

Інвентарна картка ведеться в бухгалтерії на кожен об'єкт чи групу об'єктів. У випадку групового обліку картка заповнюється шляхом позиційних записів окремих об'єктів основних засобів.

Форма заповнюється в одному примірнику на основі «Акта (накладної) приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів» (форма №ОЗ-1), технічної та іншої документації.

Підставою для відміток про вибуття об'єктів основних засобів при передачі їх іншому підприємству (організації), а також про переміщення всередині підприємства є «Акт (накладна) приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів» (форма №ОЗ-1); при списанні об'єкта основних засобів внаслідок старіння чи зносу — «Акт на списання основних засобів» (форма №ОЗ-3). Записи про закінчені роботи з добудови, дообладнання, реконструкції та модернізації, ремонту об'єкта ведуться у картці на підставі «Акта приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів» (форма №ОЗ-2).

У розділі «Коротка індивідуальна характеристика об'єкта» записуються тільки основні якісні та кількісні показники основного об'єкта, а також найважливіші прибудови, пристосування та приналежності, що відносяться до нього, обмежуючись двома-трьома найбільш важливими для цього об'єкта якісними показниками, виключаючи дублювання даних, що є на підприємстві (організації), технічної документації на цей об'єкт.

Коротку індивідуальну характеристику у випадку групового обліку основних засобів надають не щодо кожного об'єкта окремо, а загалом щодо всієї групи об'єктів, що враховуються в інвентарній картці.

При значній зміні якісних та кількісних показників у характеристиці об'єкта в результаті реконструкції (модернізації), добудови та дообладнання попередню інвентарну картку у випадку неможливості відобразити в ній всі показники, що характеризують реконструйований (модернізований, дообладнаний (добудований) об'єкт загалом, замінюють на нову. Стару інвентарну картку зберігають як довідковий документ.

«Опис інвентарних карток по обліку основних засобів» (форма №ОЗ-7)

Застосовується для реєстрації інвентарних карток обліку основних засобів. Опис складається в одному примірнику бухгалтерією з метою контролю за зберіганням інвентарних карток. Записи ведуться в розрізі класифікаційних груп (видів) основних засобів.

«Картка обліку руху основних засобів» (форма №ОЗ-8)

Застосовується для обліку руху основних засобів за класифікаційними групами при ручній обробці облікової документації.

Заповнюється на основі даних інвентарних карток відповідних груп (видів) основних засобів та звіряється з даними синтетичного обліку основних засобів.

На основі підсумкових даних цих карток заповнюються звітні форми з руху основних засобів.

«Інвентарний список основних засобів» (форма №ОЗ-9)

Застосовується для пооб'єктного обліку основних засобів за місцем їх перебування (експлуатації) щодо матеріально відповідальних осіб.

Дані пооб'єктного обліку основних засобів за місцем їх перебування (експлуатації) повинні бути тотожні до записів в інвентарних картках обліку основних засобів, що ведуться в бухгалтерії.

«Розрахунок амортизації основних засобів (для промислових підприємств)» (форма №ОЗ-14)

Застосовується промисловим підприємством для визначення суми амортизації основних засобів, що належить до нарахування у звітному місяці.

«Розрахунок амортизації основних засобів (для будівельних організацій)» (форма №ОЗ-15)

Застосовується будівельними організаціями для визначення суми амортизації основних засобів, що належить до нарахування у звітному місяці.

«Розрахунок амортизації по автотранспорту» (форма №ОЗ-16)

Застосовується для визначення сум амортизації автотранспортних засобів, що належать до нарахування у звітному місяці.

До змісту номеру