• Посилання скопійовано

Що нового

«Єдинник» II групи має право надавати послуги з організації харчування юрособі

! Платникам єдиного податку на ІІ групі

ГУ ДФС у Тернопільській області роз'яснило, що підприємець — платник єдиного податку другої групи, який здійснює діяльність у сфері ресторанного господарства, має право приймати замовлення від юросіб на загальній системі оподаткування на обслуговування свят, банкетів, інших спеціальних замовлень, оскільки платник єдиного податку під час обслуговування таких замовлень здійснює продаж і організацію споживання продукції власного виробництва і закупних товарів.

При цьому слід урахувати, що розрахунки за продукцію й надані послуги в закладах (підприємствах) ресторанного господарства здійснюються за готівку та/або в безготівковій формі (платіжні картки, платіжні чеки тощо) із застосуванням РРО або зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Лист ДФС у Тернопільській області від 23.10.2015 р. №242/6/19-00-17-01-15/10697


Поліпшення орендованих основних засобів: нюанси обліку та оподаткування

! Орендарям

ДФСУ видала низку листів, у яких роз'яснила, що:

1) вартість ремонтів орендованих основних засобів як окремих об'єктів після 1 січня 2015 року продовжує амортизовуватися у складі балансової вартості активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до статей 144 — 146 та 148 р. ІІІ ПКУ у редакції, чинній до 1 січня 2015 року;

2) балансова вартість об'єкта основних засобів, збільшена на суму поліпшень (ремонту) орендованих основних засобів, здійснених до 01.01.2015 р. та сформованих станом на 31.12.2014 р. за правилами податкового обліку, амортизовуватиметься відповідно до положень п. 138.3 ПКУ у редакції, чинній з 01.01.2015 р.;

3) при визначенні фінансового результату до оподаткування у витратах ураховується недоамортизована частина ремонту орендованого основного засобу після закінчення договору оперативної оренди.

При визначенні об'єкта оподаткування платник податку — орендар має збільшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів, визначеної відповідно до НП(С)БО, та зменшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів.

Листи ДФСУ від 21.10.2015 р. №23381/10/28-10-06-11,
від 28.10.2015 р. №22780/6/99-95-42-03-15,
від 28.10.2015 р. №22779/6/99-95-42-03-15


Зарплата, менша за мінімальну: обчислюємо страховий стаж

! Роботодавцям

ДФСУ нагадує: якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати та ставки ЄСВ, установленої для відповідної категорії платника.

Отже, різниця між розміром мінімальної та фактично нарахованої за звітний місяць зарплати не може бути розглянута як дохід працівника, оскільки така різниця не є виплатою за виконану роботу.

При цьому зазначена різниця є базою для нарахування ЄСВ, проте не є базою для утримання єдиного внеску.

Якщо хоча б щодо однієї застрахованої особи донараховуються суми ЄСВ до розміру мінімальної зарплати, коефіцієнт страхувальником не застосовується взагалі.

Для того щоб застосувати коефіцієнт, страхувальник повинен нарахувати застрахованій особі зарплату, не меншу від законодавчо встановленого мінімального розміру.

До страхового стажу зараховуються періоди, протягом яких особа підлягає загальнообов'язковому державному соцстрахуванню.

Тобто тільки при нарахуванні страхувальником зарплати, не меншої від мінімальної, та сплати єдиного внеску у сумі, не меншій за мінімальний страховий внесок, застрахованій особі страховий стаж зараховується в повному обсязі.

Лист ДФСУ від 23.10.2015 р. №22348/6/99-99-17-03-03-15


Середній заробіток мобілізованих: бути чи не бути оподаткуванню?

! Роботодавцям

ДФС роз'яснила: якщо роботодавець нараховує мобілізованим працівникам середній заробіток та не подає звітів на отримання компенсаційних виплат із бюджету (наприклад, через проблеми із засвідченням звітів військкоматами) і не отримує таких компенсацій, то сума середнього заробітку, що виплачується за рахунок коштів роботодавця у складі заробітної плати, є об'єктом оподаткування ПДФО, військовим збором і базою нарахування та утримання ЄСВ.

При нарахуванні мобілізованим працівникам доходу у вигляді середнього заробітку, що компенсується з бюджету, цей дохід не оподатковується ПДФО, військовим збором та не є базою нарахування та утримання єдиного внеску.

Досі податківці дотримувалися думки, що роботодавці мають нарахувати середній заробіток мобілізованим, утримати з нього ПДФО та військовий збір, а після отримання компенсації з бюджету здійснювати перерахунок ПДФО та військового збору.

Водночас податківці не забувають нагадувати, що питання виплати компенсації з держбюджету в межах середнього заробітку та категорії осіб, яким вони виплачуються, перебувають у правовому полі Мінсоцполітики, а не їхньому.

Лист ДФСУ від 19.10.2015 р. №22011/6/99-99-17-03-03-15


Які контрольовані операції відображаємо у звіті за 2015 рік

! Платникам податку на прибуток

Податківці нагадують, що Законом №609-VIII, який набрав чинності з 13.08.2015 р., унесено зміни до ст. 39 ПКУ щодо визнання операцій контрольованими.

Так, з 13.08.2015 р. господарські операції визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

— річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 млн грн (за мінусом непрямих податків) за відповідний податковий рік;

— обсяг таких господарських операцій платника податків із кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 млн грн (за мінусом непрямих податків) за відповідний податковий рік.

Таким чином, у звіті про контрольовані операції за 2015 рік відображаються господарські операції, здійснені у 2015 році, які відповідно до цих умов (чинних з 13.08.2015 р.) визнаються контрольованими.

Вимога щодо подання платниками податків інформації про здійснені контрольовані операції одночасно з поданням декларації з податку на прибуток підприємств (додаток до декларації) не передбачена ст. 39 ПКУ у редакції, чинній з 13.08.2015 р.

Лист ДФСУ від 22.10.2015 р. №23416/10/28-10-06-11


Банк у процесі ліквідації: як отримати довідку про відсутність заборгованості?

! Банкам та їхнім клієнтам

Причиною для заперечення контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи може бути відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи.

Ця норма не застосовується, якщо у разі ліквідації або реорганізації платника податків, поточний рахунок якого відкритий у банку, що ліквідується, і за яким не задоволені кредиторські вимоги, платник податків надав довідку про суму визнаних ліквідатором банку кредиторських вимог та черговість їх задоволення.

У разі остаточної ліквідації банку та його вилучення з Державного реєстру банків рахунки клієнтів цього банку можуть вважатися закритими з часу прийняття рішення про його вилучення з Державного реєстру банків. Контролюючі органи визнають закритими рахунки, відкриті у ліквідованих банках, у разі ненадходження повідомлення про їх зміну (відкриття) у новоствореній філії чи установі банку.

ДФСУ додатково інформує, що в ІС «Податковий блок» надано можливість після завершення ліквідаційних процедур формувати довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів за формою №22-ОПП, якщо у платника податків залишилися незакритими його рахунки у фінансових установах.

Лист ДФСУ від 28.10.2015 р. №22777/6/99-95-42-02-16-01


Дохід платника у вигляді індивідуальної знижки на товар оподатковується

! Податковим агентам з ПДФО

ДФСУ нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів, індивідуально призначеної для такого платника податку.

Додаткові блага — це кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є зарплатою та не пов'язаний із виконанням обов'язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами.

Таким чином, сума знижки включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку лише у разі, якщо знижка має індивідуальний характер.

Податковий агент під час нарахування оподатковуваного доходу на користь платника податку зобов'язаний утримувати ПДФО зі суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставки податку 15 (20)%.

Лист ДФСУ від 22.10.2015 р. №22297/6/99-99-17-03-03-15


ДФС про можливість виправлення помилок у звітності з ЄСВ

! Роботодавцям

Регіональні податківці повідомили, що в разі самостійного виявлення платником заниження або завищення нарахованих сум єдиного внеску, відображених у звітності за попередні періоди, суми ЄСВ необхідно відобразити у рядках 6 або 7 розділу І таблиці 4 додатка 4 звіту з ЄСВ Порядку №435.

Тобто рядок 6 розд. І таблиці 4 додатка 4 «Сума, на яку збільшено єдиний внесок у зв'язку з виправленням помилки, допущеної у попередніх звітних періодах (р. 6.1 + р. 6.2)» заповнюється у разі, якщо своєчасно не нараховано ЄСВ і виникає необхідність зробити донарахування та відобразити у додатку 4 до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ до фіскальних органів Порядку №435. Рядки 6.1, 6.2 заповнюються платником, якщо він самостійно виявив заниження відображених сум ЄСВ у періодах, що передують звітному, в розрізі встановлених розмірів ЄСВ. При цьому обов'язково у рядку «Зміст помилки» зазначаються зміст помилки, період, у якому виявлено помилку, та сума і вид виплати, на яку своєчасно не нараховано ЄСВ. За наявності кількох помилок описується кожна з них.

За донарахування фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ передбачено штраф у розмірі 10% зазначеної суми за кожен повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% суми донарахованого ЄСВ.

Лист ДФС у Чернігівській області від 23.10.2015 р. №2916/10/25-01-17-02-1010


Унесено зміни до порядку ведення реєстру ТТН на переміщення алкоголю

! Виробникам та імпортерам алкоголю

КМУ вніс зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв. Змінами, зокрема:

1) уточнено, що адміністратором та держателем реєстру є ДФС, яка здійснює заходи зі створення реєстру шляхом адаптації його до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності», обміну інформацією з інформаційними системами правоохоронних органів відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво за рахунок асигнувань, передбачених на утримання реєстру;

2) у новій редакції викладено терміни «програмний продукт», «реєстраційний номер»;

3) наголошено, що товарно-транспортна накладна повинна бути сформована належним чином з дотриманням вимог законодавства;

4) зазначено, що суб'єкт господарювання формує товарно-транспортні накладні у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому законодавством порядку.

5) вилучено норму, згідно з якою адміністратор реєстру повинен був забезпечувати надання доступу суб'єктам господарювання виключно до інформації, внесеної ними до реєстру.

Постанова КМУ від 28.10.2015 р. №864
набере чинності з дня опублікування (станом на 03.11.2015 р. не опублікована)


Операції з надання продавцем бонусу покупцю: оподаткування

! Платникам ПДВ

ДФСУ роз'яснила, що, оскільки мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), які сплачуються офіційним дистриб'ютором (постачальником продукції (робіт, послуг)), зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів), спрямовуються на стимулювання збуту продукції, такі витрати належать до маркетингових послуг.

При наданні продавцем бонусу покупцю у зв'язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, придбаних у такого продавця, об'єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а мотиваційні та стимулюючі виплати, своєю чергою, є компенсацією вартості таких послуг.

Таким чином, у покупця при отриманні мотиваційних виплат (бонусів) від продавця у зв'язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, придбаних у такого продавця, виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму отриманих мотиваційних виплат.

Лист ДФСУ від 29.10.2015 р. №22983/6/99-95-42-01-15


Неправильне заповнення граф 5.1 та 5.2 накладної не вважається порушенням

! Платникам ПДВ

ДФСУ нагадала, як заповнюються деякі графи податкової накладної.

Графи 5.1 та 5.2. Якщо вартість послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухобліку, то у графах 5.1 та 5.2 податкової накладної зазначаються одиниці виміру згідно з КСПОВО.

Якщо послуга, що надається, не має одиниці обліку, у графі 5.1 зазначається «послуга», а графа 5.2 не заповнюється.

Графи 5.1, 5.2 заповнюються відповідно до КСПОВО, чинного на дату складання податкової накладної:

— у графі 5.1 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО;

— у графі 5.2 — код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

Тобто графи 5.1 та 5.2 податкової накладної не належать до обов'язкових реквізитів.

Таким чином, податкова накладна, у табличній частині якої неправильно заповнено графи 5.1 та 5.2, не вважається такою, що заповнена з порушеннями.

Графа 4. При заповненні податкової накладної в графі 4 «Код товару згідно з УКТ ЗЕД» зазначається 10-знаковий код товару. При цьому вноситься він суцільним порядком без жодних розділових знаків (пробілів, крапок тощо).

Якщо у вантажній митній декларації зазначено іншу кількість знаків коду УКТ ЗЕД, до податкової накладної переноситься аналогічний код без дописування нулів чи інших знаків із вирівнюванням за правим краєм поля.

Лист ДФСУ від 15.10.2015 р. №23354/10/28-10-06-11


Які документи надають право на безкоштовний проїзд дітей із багатодітних сімей

! Багатодітним сім'ям

Мінсоцполітики нагадало, що безкоштовний проїзд дітей із багатодітних сімей здійснюватиметься на підставі:

— довідки про склад сім'ї, форма якої затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22.07.2003 р. №204;

— копії свідоцтва про народження дитини, завіреної печаткою районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад (для дітей віком від 6 до 16 років);

— оригіналу документа, що посвідчує особу, з фотокарткою (учнівський квиток — для дітей від 6 до 16 років; студентський квиток або паспорт — для дітей від 16 до 18 років).

За інформацією Мінінфраструктури, громадські організації, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, профспілки та роботодавців транспорту, а також ДП «Київпассервіс» поінформовано щодо надання пільги на проїзд дітям із багатодітних сімей на безкоштовній основі відповідно до вищезазначених документів.

Лист Мінсоцполітики від 21.08.2015 р. №210/59/208-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру